Hirdetés
-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz janos666 #1271 üzenetére
hát valóban nem érkezik az a hatalmas játékzuhatag az új API-val - ami meg jön, annál sem hoz sokat a DX11. compute shaderes ambient occlusion rulez, ha valakinek olyan az ízlése (nekem nem ), tesszeláció közel észrevehetetlen, advanced dof-ról érdemes lenne tudni, mitől olyan advanced (pl. attól, hogy nem is látni? ), aztán ki is fogytunk a nagy újításokból...
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz csatahajós #1332 üzenetére
azért túlzás a 6770-et az 5850 környékére várni - hacsak nem lettek az ALU tömbök mintegy varázsütésre másfélszer hatékonyabbak, mint a Cypress-ben...
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz csatahajós #1337 üzenetére
ha már "tranzitívan" becsülsz, akkor praktikus ugyanazon tesztelő eredményeinél maradni - itt van, hogy szerintem hogy viszonyul a GTX460-1G az 5850-hez. ez reálisan 15-20% differencia
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz csatahajós #1340 üzenetére
nézd úgy a százalékokat, hogy a GTX460-1G-t teszed 100%-nak - mindjárt nem 10% különbséget fogsz látni
de amúgy igen, ízlés dolga, hogy mi a közel és mi a nem - nekem a 10% már relatíve nagy differencia, mert manapság 15%-kal magasabb teljesítmény már kategória-ugrást jelent."... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz Atom_Anti #1355 üzenetére
a konkurencia létező megoldásaihoz viszonyítva eddig még egyetlen olyan Fermi alapú chip sem jelent meg kereskedelmi forgalomban, ahol minden egység aktiválva lett volna - ennek nyilván nem az az oka, hogy az nVidia későbbre tartogatja őket...
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz csatahajós #1364 üzenetére
lehet igaz is, csak akkor nem 960ALU / 48 TEX lesz benne.
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
fura nekem ez a tábla. hány ALU/TEX cluster lesz ebben a chipben? ha a x5 és a x4 számokat az ALU-knál úgy értelmezzük, hogy az eddigi 5 ALU szélességű VLIW egységek ebben a chipben 4 szélesek lesznek, akkor ez arra utal, hogy 20 db ALU/TEX unit lesz, darabonként 16 VLIW-vel, amikben egyenként 4 ALU van, így kijön az 1280 "SP".
viszont a 64 textúrázó meg arra utal, hogy 16 ALU/TEX cluster van - hacsak nem 3.2 textúrázó lesz clusterenként ha viszont 16 cluster van, akkor clusterenként 80 ALU-nak kell lenni, ami kijöhet úgy, hogy 16 VLIW van, amik 5 szélesek (akkor mi a fenét jelent a x4 meg a x5?), vagy úgy, hogy 20 VLIW van négy ALU szélességgel - ilyet meg még az öregapám se látott...Abu, nem tudsz véletlen valami
konkrétumotdefinitív pletykát?"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
szerintem inkább az a millió dolláros kérdés, hogy miért egy fix futószalagos rendszerben kínlódunk a nagyobb szabadsági fok megteremtésével, és miért nem egy flexibilis rendszerben csináljuk meg a jelenlegi fix futószalagot - pl. egy specifikus API formájában.
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
ja. arra, hogy rugalmatlan. meg arra (ezen belül), hogy mesterségesen elvágja a CPU-t meg a GPU-t egymástól, holott a scene számításban is van egy csomó olyan elem, amihez a GPU jobb lenne. mindjárt nem lenne baj a tesszelációval sem. szóval, szét kellene robbantani a francba.
persze, azzal én pontosan tisztában vagyok, hogy mekkora érvágás egy tömegtermelésre beállt cégnek más technológiára átállni, de előbb-utóbb valaki meg fogja lépni, és akkor meg muszáj lesz szaladni utánuk.
a mostani GPU-k meg csak úgy égetik el a tranzisztorokat a felesleges alkatrészekre, szerintem ez sem jó hosszútávon senkinek..."... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
jól van na, nem kell itt kiforgatni a slendrián fogalmazásomat azt akartam mondani, hogy profit csak akkor van, ha performance is.
#1504: állati vicces, hogy a 67x0 pletykák az 1280 ALU-s chipről szólnak, ez a 6870-es pedig a 960-asról
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz Oliverda #1569 üzenetére
ezeket mind tudom, de ettől még ez a húzás nem lesz kevésbé nevetséges. meg itt már a kevésbé hozzáértő vásárlók megtévesztése is bejön a képbe.
Crytek: a 6GHz-es memória akkor kell, ha a nagy chipnek 256-bites lesz a memóriabusza (de akkor nagyon). 384-bit és nem számottevően több textúrázó mellett elég a 0.8-as VRAM is.
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
tehát akkor végső soron hasonlóan fogunk kinézni, mint a HD4870 -> HD5770 váltással, ott is lassabb volt az utóbbi, és ott is jött chip és kártya az 5770 fölé, itt is fog mindkettő a 6870 fölé. csak annyi a differencia, hogy most igyekszünk átverni a leendő vásárlókat a kreatív számozással. well...
[ Szerkesztve ]
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz ADAM1337 #1615 üzenetére
de itt nem csak olyanok vannak, akik pusztán végfelhasználói szemmel nézik a GPU-kat
Abu: felesleges magyarázni a névkonvenciókat, Te magad mondtad, hogy azért hívják 6800-asnak, hogy felsőkategóriásnak tűnjön - ez a szoft átverés tankönyvi esete. ennél akkor már jobb volt a 9800GTX+ -> GTS250 fordulat, mert ott legalább igaz volt, hogy a köv. generáció midrange kártyája az előző generáció csúcsával versenyez
[ Szerkesztve ]
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
hát, azért ezt lehetne nagyon másképp is csinálni. a jelenlegi "vak az anyjának" típusú modell helyett lehetne egy lightweight renderelő logika, egy nagyon ügyes és hatékony dispatch, valamint sok-sok rakodómunkás típusú thread, amik lehetnek specifikusak az elérhető erőforrásokra (pl. brute force vektorizált aritmetika a GPU-knak megy, kis mennyiségű adat sokfeltételes feldolgozása CPU-knak, stb.). ezzel a laza csatolással persze vesztünk (nem kevés) hatékonyságot a halálba integrált rendszerekhez képest, viszont ezt az overheadet csak egyszer kell lenyelni, utána már a kapacitás növelésével tud skálázódni a teljesítmény anélkül, hogy 700mm2-es chipeket kellene gyártani
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
hááááát... fejvakarós a dolog...
egy dolog még nem állt össze nekem ezekkel a chipekkel. úgy tűnik, az már fix, hogy a szuperskalár egységek most négy részből állnak, és nem ötből, azt pedig feltételezném, hogy a SIMD tömbök továbbra is 16 egységből állnak. azt is majdnem biztosra tudjuk, hogy ugyanolyan duális felépítése lesz a chipnek, mint a Cypressnek (azaz dupla raszterizáló, talán dupla setup is, bár abban kételkedem), ami azt jelenti, hogy az ALU-k száma 128 többszöröse kell legyen. ha oldalanként 6 SIMD van, az 768 egység, ha 7, az 896, ha pedig 8, az 1024 - textúrázóban ez rendre 48, 56 és 64. na most ezek azok a számok, amik egyik pletykában sem jelentek meg, még nyomokban sem
tegyük fel, hogy megváltoztatták a 16 egység / SIMD elvet, és lett 20 / SIMD (fogalmam nincs, miért jó ez, de a folytatásból látszik, miért teszem ezt fel). akkor oldalanként 6 SIMD-del 960 ALU-ról beszélünk, 7 SIMD-del pedig 1120-ról, ez textúrázóban 48 és 56. az első verzió pontosan megegyezik az egyik hitelesnek tűnő pletykával - nézzük, mit tudhat ez a chip. csináltam 1-2 hete egy elemzést arról, hogy ezekkel a paraméterekkel mit tudhat a 6770 (most már 6870), és az jött ki, hogy GTX460 1G +4-8%.
még egy feltételezés: a 4 széles szuperskalár egységek effektív ALU-throughputban tudnak annyit, mint a Cypress 5 széles egységei - adjunk az ALU-kapacitáshoz 25%-ot, ez 10-12% effektív teljesítményt jelent, ezzel kb. az 5850-et érné utol - 850MHz-en.
ha 1120 ALU van, és 56 TEX, valamint 900MHz-en megy a kártya, akkor azzal kb. elcsípte az 5870-et.és akkor itt viszont megállt a tudomány - a fenti modellben van annyi bizonytalanság, hogy ne lehessen igazán jól valószínűsíteni a 960 és az 1120 ALU közül valamelyiket.
ez volt az XT. a Pro innentől egyszerű - 99%, hogy harvestelt lesz, és a páros felépítés miatt 2 SIMD fog kipottyanni belőle, tehát ha az XT 960 ALU, akkor a Pro 800, ha az XT 1120, akkor a Pro 960.
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
hehehehe... asszem leesett... hogy ezek mekkora g*cik
DrJanos: az az elemzés egy Cypress felépítésű Barts-ot feltételezett, 960 ALU-val. az látszik, hogy ennél a Barts XT valamilyen fronton többet fog tudni.
a teljes GF104 amúgy azonos órajelek mellett 5-10%-kal lesz gyorsabb (ha lesz), mint ami az 1GB-os GTX460-ban van."... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz Atom_Anti #1765 üzenetére
Kicsit keverednek a dolgok zanzásítva a becsléseim, most már 900MHz-cel:
960 ALU, Cypress architektúra: GTX460 1G + 10-12%
960 ALU, új architektúra: 5850
1120 ALU, Cypress: 5850 felett 5-10%
1120 ALU, új: 5870 körülNekem a 3. az esélyes jelenleg, de meglássuk
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz DrJános #1811 üzenetére
attól tartok, túlzott az optimizmus. a Barts nem lesz olyan gyors azonos órajelen, mint a Cypress, viszont valószínűleg tényleg kivonják a Cypress alapú kártyákat a forgalomból, már csak azért is, mert a két 6800-assal le tudják fedni a három 5800-ast.
az meg végképp nagyon meglepne, ha a Cayman duplázna a Cypress-re - már a +50% is igen derűlátónak hangzik...
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz DemonDani #1823 üzenetére
én nem gondolok a Caymanról semmit, túl kevés az info, hogy gondolkodjak
#1828: egy ekkora cég CEO-jának? akkor se hinnék neki, ha meg se szólalna
#1841: az 1120-ast leírtam lejjebb (kb. 5870, esetleg vmivel alatta), az 1280 ALU (meg a vele járó +TEX) durván +7-10%. de ez már így nagyon fiktív, sok becslés van egymásra építve, az egyes lépcsők közötti különbségek kb. jók, de ha a legalsót és a legfelsőt nézed, ott már elég nagy lehet a szórás...
#1847: asszem eljött az idő a pattogatott kukoricához
[ Szerkesztve ]
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz tzsolesz #1861 üzenetére
a differencia két fő oka a HAWX (ami nálam nincs), ill. az AVP. HAWX-ban egyszerűen sokkal gyorsabbak a GeForce-ok, az AVP kicsit bonyolultabb. az előregyártott benchmarkban nagyon száguldanak a Fermik, a pH!-s tesztben a leírtak alapján egy valós átlagos játékszituációt látsz (itt nagyjából egál), én pedig egy olyan helyen mérek, ahol meg vannak fingatva a VGA-k, és itt a Fermik elvéreznek a gyenge textúrázási tudás miatt. lehet választani, hogy kinek melyik szimpatikus
amúgy a Vantage-ben sem a HD5000-esek erősek, hanem a GTX400-asok gyengék - elsősorban a fenti ok miatt.
[ Szerkesztve ]
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
azért jó, hogy 1 (na jó, 2) troll üzenetre 5 válasz érkezik
hogy az enyém ne legyen a hatodik, pár gondolat az árazásról: a 6850-ért 213 USD nekem soknak tűnik, legalábbis annak tükrében, hogy most itthon mennyiért lehet a GTX460-akat kapni. ezek szerint a 768-assal egyáltalán nem akarnak versenyezni, és az 1GB-ossal is csak visszafogottan - 50 körül vagy kicsivel felette most már több márkából is lehet 1GB-ost venni, a 213 USD-s MSRP (ha ez az MSRP) meg aligha lesz 55e HUF alatt a következő 2 hónapban. ezért cserébe alsó hangon +10% teljesítményt kellene adni, és akkor még nem néztük az nVidia ökoszisztéma kisebb előnyeit, meg a GTX460 tuning-tudását. megint nem lesz árverseny?
[ Szerkesztve ]
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
ja, aztán a 64 core-ból kijön effektív 48 core-nyi teljesítmény, mint ahogy a GTX460-nál kijön a 32-ből kb. 40. és akkor az 512 core mindjárt csak 384-nek látszik kívülről...
az 512-bites busz helyett meg "kicsivel" olcsóbb lenne megjavítani a memóriavezérlőt, hogy bírjon mit kezdeni a gyorsabb gDDR5-tel - az 512-bithez kapcsolódó +16 ROP-ra 512 ALU mellett az égvilágon semmi szüksége a chipnek, viszont akkora lenne tőle, mint egy hegyomlás."... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz DrJános #1947 üzenetére
az #1776 3. opciója pont erről szól. bár a slide-ok hablatyolnak valamit enhanced core design-ról, de miután láthatóan 80 ALU van egy SIMD unitban, nem hiszem, hogy ez a chip a 4 széles szuperskalár egységekkel jönne.
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz csatahajós #1954 üzenetére
dehogynem - én mit nyertem?
#1955: láthatóan sokat tanultak az nVidiától marketingben. meg ezek a 6800-asok felépítésben is az nVidiás design felé mennek: erős backend, visszafogottabb mennyiségű ALU.
amúgy ami valódi különbség a Cypress és a Barts között, az a tranzisztor / mm2 - ebben is javultak 5%-ot. perf / mm2-ben meg nyilván az 5870-hez kellene hasonlítani, és azonos órajelen."... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
az 5970 két olyan chippel van szerelve, ami 3-5%-kal gyorsabb az 5850-nél. ahhoz, hogy ezt egy két Barts-ból álló VGA elérje, ahhoz a Barts XT órajelein kell mennie a kártyának, amivel kapcsolatban azért vannak erős kételyeim. arról nem beszélve, hogy az kinyitná az utat az nVidiának, hogy csináljon egy gyorsabb kártyát, annak ellenére, hogy generáció-hátrányban van...
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
körbe-körbe megyünk. anno az Amigában külön grafikai gyorsító HW volt, aztán jött a PC, amiben nem volt ilyen. aztán jöttek az egyre specifikusabb VGA-k, és most az egész megy a CPU-ba, várhatóan hosszabb távon nem is változatlan formában. aztán 10 év múlva vszleg megint lesz külön dedikált videoHW
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
nekem úgy tűnik, hogy a 6850 van az 1GB-os GTX460 ellen pozícionálva, a 6870 pedig az 5850-et fogja váltani, kicsit nagyobb teljesítménnyel. és ha ki talál jönni egy GTX475 teljes GF104 alapon, valamivel magasabb órajelekkel, akkor az ellen is elég lesz.
"... and with your wicked wishes we will rise again"
-
nagyúr
válasz DrJános #2056 üzenetére
hát, azért az a +24% core órajelben nem elhanyagolandó. az ALU és a TEX kapacitásban így minimális különbség van a 6870 és az 5850 között, a frontend pedig ennyivel gyorsabb a 6870-ben, ami jó, mert ebben a Cypress chip nem volt éppen oroszlános.
"... and with your wicked wishes we will rise again"
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- AMD RX 6700 XT 12GB GDDR6 Reference Eladó! 92.000.-
- Nvidia Quadro NVS 310 / 512MB
- Nvidia Quadro P400/ P600/ P620/ P1000/ T1000 - Low profile (LP) + P2000 5Gb, RTX 4000 8Gb
- BESZÁMÍTÁS! ASUS STRIX GeForce RTX 3090 24GB GDDR6X videokártya garanciával hibátlan működéssel
- ASUS TUF Gaming GeForce RTX 3070 OC Edition
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen