-
GAMEPOD.hu
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fenyő
őstag
válasz bacsis #20042 üzenetére
Az interleavinget azért találták mert a korai gépek (Xt-k, lowend 286-osok) túl lassúak volt ahhoz, hogy egymás után következő szektorokat beolvassanak, eggyel annyit tökölt, hogy mire a következőt olvasta volna, akkora már tovább fordult a lemez, meg kellett várni, amíg a következő fordulatnál újra odaér az a szektor a fejhez. Na erre volt jó az interleaving, amikor is nem sorban vannak a szektorok a lemezen 1-től 17-ig, hanem eltolva, mondjuk 2-es Interleavingnél, egy szektor kimarad, majd jön a következő, vagyis; 1,10,2,11,3,12,4,13,5,14,6,15,7,16,8,17,9 tehát 2 fordulat alatt be tudja olvasni az egész sávot, míg interleave nélkül ehhez 17 fordulat kellet volna. Egy combosabb 286-osnál ez már nem lenne korlátozó tényező, de a korai vezérlők sem tudtak többet 1:2, 1:3-as interleavingnél, egy alap 4.77-es XT 1:5 tud, egy 8mhz-es 1:4-et, míg egy 12 MHz-es Nec V20-as vagy egy 6Mhz-es 286-os már megbirkózik az 1:3-al is és így tovább, az 1:1-hez egy combosabb 286-os vagy egy közepes 386-os már elegendő, ha maga a vezérlő is képes rá...
[ Szerkesztve ]
Nem küldhetsz privát üzenetet saját magadnak!
Új hozzászólás Aktív témák
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- További aktív témák...