Hirdetés
- Jövő év elején jön a most bejelentett Like A Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii
- Rövid teaser trailert kapott a Splinter Cell animációs sorozat
- No More Room In Hell 2 - Jövő hónapban indul a PC-s korai hozzáférés
- Friss előzetest kapott a Devil May Cry anime sorozat
- Premier dátumot kapott a Two Point Museum
-
GAMEPOD.hu
AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
Megnyitott a Retro beárazás topik!
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz frescho #96183 üzenetére
Köszönöm az információ cunamit!
A hirdetésben - új ST225 eladó, meg XT kooproci, turbó XT 10MHz, program csere ízelítő: Space Quest 3
Nem semmi, ami még látszik, hány év lemaradásban voltunk. Szemétlerakónak jó volt MO a 90-es évek elején, de élveztük ezt is91 végén, még egy a listában is szereplő hulladékunk volt. Nálunk is 92 folyamán lett meg a tuning Harris 286 előbb EGA, majd VGA monitorral.
Igényes, brand házban volt. Egyszer még viszont láttam 2000 körül egy ugyanilyet vmelyik ipari vállalatnál. Találtam is róla képet, sztem még az EGA-val.
Nem ismerős valakinek, milyen gépház lehet ez?
-
Nekem mire valódi 486-om lett, már az F1GP 2 ment rajta majd az NFS1, de ezek már jóval későbbiek.
Az F1GP1-et 486DLC40-en (386) játszottam 93 környékén. Nem gondolom hogy ezt össze kellene hasonlítani a kis 7 MHzes, 6 évvel korábbi Amiga500-zal. Egyszerűen csodálkozom, hogy azon is volt, ráadásul azon volt előbb.
Ha lesz egy kis időm kipróbálom a 286-os retro gépemen mit visz -
Találtam itthon 3 floppyt, jól átmásoltam a P1 retro gépemről az F1GP-t a 286-osra. (A P1-ben van CFCard-IDE adapterem, de nem volt kedvem átszerelni, meg jó érzés volt régi módszerekkel megoldani a problémát)
Azt kell hogy mondjam, az F1GP hihetetlen nagy élmény a 286-oson is. Egyáltalán nem kell neki 48616 MHz-es 286, Trident8900D 1MB, SB Pro2 hangkártyával teszteltem.
Egy 20-25 MHz-es 286 még dobott volna rajta egy nagyot.A progiban van fps limit, ehhez lépest tudom nézni a cpu occupancy-t a játékon belül.
Durva, 1992-ben járunk, és egy játék progiban ilyen opciók, és elfér az alap 640 kbyteban
Pl. beállítottam 15 fps-t, így alacsony részletességen 80-90%-on ment a proci, amikor összetorlódtak az autók felment 140-150%-ra (leesett 10-11 fps-re)Full grafikán eszméletlen jól néz ki PC-n
Ez a video nem az enyém, a videoban egy gyors 386 vagy 486 lehet, tehát NEM így megy 286-on.
De ... pontosan ezzel a grafikai részletességgel, 286-on is jóval gyorsabb fps-t látok mint a Youtube szerinti Amiga500 tejesítményen.
Ha csak annyit teszek, hogy a "T" gombbal leveszem a texturát (az A500 youtube videoban eleve nem látható textura) még gyorsabb, simán 10 feletti fps-eket kapok, már sokkal inkább játszható.
Ez nem is ront sokat az összképen, még így is nagyon szép játék, csak a fű és az út nem lesz csíkos.
A detail további csökkentésével - hasonlóan egyszerűre, mint az A500 videóban látható - 15-18 fps is kijött a kis 286-ból (ismétlem magam, vannak ennél jóval gyorsabb 286-osok)Annak idején, sajnos nagyon sok hulladék VGA kártya létezett. A legtöbb PC-be belenyomták a legolcsóbb, Realtek 256kb-os kártyát, ami töredékére vette vissza a PC játékokban elérhető sebességet.
Lehet egy ilyenen láthattad, hogy PC-n lassabb és csúnyább is volt számodra?Találtam egy Amiga 1200-es F1GP videót is.
Az sem túl meggyőző.
Isten ments, hogy valakit megsértsek, valamennyire képben vagyok pl. az 1200-es + AGA képességeivel. Egyik kedvenc demóm is azon fut.
De konkrétan az F1GP - az alapján amit eddig találtam a Commodore oldalról vs a saját PC tesztjeim szerint - az továbbra is nagyon egy PC-s húzó cím 1992-ből, 286-on is -
-
válasz envagyok #96328 üzenetére
Sok éven keresztül velünk voltak az Athlonok, de nem hallottam ilyenről.
Lézerrel voltak átvágva az összeköttetések a Socket-A procikon. Nem hogy grafitozás nélkül, de grafitozással sem gondolom hogy normálisan vissza lehetett csinálni. Ezüst tartalmú javítóanyag inkább jó volt hozzá, plusz kézügyesség sem ártott.Előtte, a Slot-A Athlon procikon sem lehetett megúszni. Szét kellett szedni, és át kellett forrasztani pár ellenállást.
-
válasz envagyok #96333 üzenetére
Érdekes, amiket írnak Abit lapok, azok már utolsó generációs SocketA lapok.
Ebben az időben áttértem P4-re.
Ki tudja, lehet így volt a végére
Az biztos, hogy az előző években erről szó sem volt. Éveken keresztül unlockoltam Athlon XP procikat OC-ra vagy MP-s használatra, és akkor még tutira kellett az átalakítás. -
-
válasz envagyok #96490 üzenetére
"ezeket szeretném fixen telepíteni egy szép nagy 21 colos 2 vga bemenetes crt monitorral"
Sztem ez nem biztos hogy szép lenne a 90-es évek végi képi világra.
arn véleményével értek egyet.
DOS-ra 15-17es shadow mask.De lehet egy 17-19-es IPS lcd-vel is jobban jársz mint egy nagy trinitronnal 320x200-ra.
[ Szerkesztve ]
-
-
-
válasz DarthSun #96516 üzenetére
Nem mondom a lánc királyinak hangzik.
De a Spendor BC1 kapcsán az rémlik hogy nem az irreálisan magas áráról volt ismert, nem a milliomosok hangfala volt. E-képpen talán nem is illik egy sznob sok-sok milliós rendszerbe.A rendelkezésre álló Onkyo korabeli sztereo meg a ló másik oldala ehhez a dobozhoz.
-
-
válasz envagyok #96522 üzenetére
A kettő UFO tényleg nagyon nem illene a gépekhez.
Az áraikat nézve, viszont ebbe sok egyéb új hangfal is beleférne, ami akár úgy néz ki mint a 90-es években.
Mindenesetre nem könnyű téma. Hifiben az avx-en ment ezerrel az egymásnak feszülés, de ott már csak kávét árulnakEnnyi komplett retro géppel azért már lehetne kezdeni valamit. Pár év múlva, a gyerkőc is segíthet a gépeket pakolni.
-
válasz DarthSun #96524 üzenetére
Annyira nem vészes, csak ki kell menni érte Angliába.
... habár így hogy már nem EU, lehet nem is olyan egyszerű -
386-486 korból érdekesség . Szűrő kondik, foglalat, jumperek hiányoznak, VRM rész előkészített, de amit lehetett lespóroltak.
Ettől függetlenül sztem érdekes lap, a videó végére egész jó lett 386-tól kezdődően a 486-on át a Pentium Overdrive-ig minden megy benne.
-
válasz envagyok #96949 üzenetére
Nem mondom, a 6x86/6x86MX-ek voltak a leggyorsabbak DOS-ra, de hogy a Pentium 200 lassú lenne?
Itt mire gondolsz? Hirtelen nem jut eszembe semmi amire ne lenne elég.A GUS Classic egyébként sokkal jobb minőségű volt a GUS PnP-nél.
A PnP az már a kommersz felé indult el. -
válasz envagyok #96952 üzenetére
Ez nem ér, ez már Windowsos játék.
Írtad, hogy DOS-ra a K6-ban gondolkozol. Sztem az nagyon torz valami lenne, csak erőlködik a régi kódokkal.
Azok már Windows 95/98 időkbe való procik.A korhű P1 éppen azért azért korhű, mert teljesen jól futtatja a korabeli DOS-os címeket
-
válasz DarthSun #96959 üzenetére
Najó, ez így van, de a Quake game changer volt.
Akkor minden megváltozott. Az volt a vég és a kezdet egyben
Tűkön ülve vártuk a verzió frissítéseit. Egyébként az elején szerintem 320x200-ra volt optimalizálva. Az első verziókban, nagyobb bontásban anomáliák voltak ... már ha jól rémlik.
Ahogy jöttek a verziók úgy javult a kompatibilitása is a különféle VESA felbontásokkal.Win95 alatt indítva felismerte, látta az ipx hálózatot, LAN partyn hasznos volt. Főleg ha már teljesen használhatatlanra meg volt omolva a Win95. Ha a Windows hálózata még éppen működött, akkor a Quake is
De a megjelenés után pár hónappal már volt neki natív Win95 támogatása + OpenGL a Voodookhoz.
Nehéz ügy, nem tudnám megmondani hova tartozik.
Probléma a behatároláshoz, hogy ekkora címek nagyon sokáig velünk lehettek.
Az első bétáját még 486-on vagy 5x86-on próbáltam DOS alatt, a végére meg már Win95, OpenGL alatt ment már ki tudja milyen, évekkel későbbi gépen. -
válasz jokeph #97398 üzenetére
Az FX5900XT árazása "best buy" volt. (4x.000 Ft)
Az 9600 Pro-k (3x.000 Ft) és a 9700 Pro-k (6x.000 Ft) közé árazták. Általános teljesítményben a 9700-ekhez volt mérhető, Doom3 alatt még gyorsabb is volt. DX9 shaderben volt lemaradása, így pl. FarCry egyes belső helyszínein amik durván shadereztek már csak 9600-os szinten volt.
A 9600 XT 256 MB, ami kicsit később jelent meg, már megszorongatta ár/teljesítményben.
... az árak nagyságrendek, pontosan nem emlékszem, majd valaki jól linkel korabeli konkrét árakat
[ Szerkesztve ]
-
válasz rasotamas #97412 üzenetére
Nekem sima 9500 volt.
Kifejezetten azzal a céllal adtam ki érte a kért összeget, hogy majd jól aktiválom rajta a +4 pixel pipeline-t, és így még mindig féláron lesz 9700-em.
Hát persze ... hogy nem.
Artifactolt, sakktáblázott rendesen. Pedig így milyen folyamatos volt rajta a 3D Mark
Beszívtam az akkori online és nyomtatott média ömlengését.
Végül is, az aktivált részekkel ment mint a golyó, nem fagyott le, csak használhatatlan volt. A gyári, belassított állapotában meg nem érte meg.
Nem emlékszem, legalábbis egyetlen példányról sem hallottam, hogy a fórumban valaki írta volna, hogy neki hibátlan lett volna a mod után.Ez után lett FX-em, ami szintén olcsóbban, de már garantáltan hozta a számokat.
-
micsoda tanácsok
Simán ki lehet piszkálni egy mozdulattal. -
A linkelt oldalról csak egy észrevétel.
Annyira furcsa külföldi oldalakon, szerintük a 386 volt az első játékra alkalmas PC, mert már VGA kártya volt hozzá, meg ment rajta a Wolf3D meg a Wing CommanderCsakhogy ezek 286-os játékok PC-n.
Szegénykét állandóan ki akarják törölni a történelemből
-
Nem rossz
Megérte?Nekem pár évvel később, 2006 körül lett, akkor már 30ezerért egy NW 3.06/533/HT a régi apróról.
Végül ez lett a legjobb PC befektetésem, itt figyel mellettem azóta is. Az AOpen lap amiben üzemel, most télen lesz 20 éves.
YT már csak SD-ben, de offline/lemezes filmek tökéletesen mennek vele 1080p-ben -
Akkoriban nagy dilemmám volt mivel menjek tovább a SlotA Pluto-ról. Volt utána Palominom, Thoroughbredem és Bartonom is. Jóval olcsóbbak voltak a konkurenciánál.
Cserébe ezekkel az XP-kkel mindig kellett valamit csinálni, hogy tényleg jók legyenek. Moddolni, átalakítani, polírozni, OC-zni. Rengeteg hűtőn átrágtam magam, Ordasi vízhűtésem is volt, később egyedi blokkal, lefogatókkal.
Ezek mind önmagukban egy élmények voltak, sok tapasztalattal.
De valahogy nyűgös volt mindig.Aztán az is lehet, hogy az egész csak az időzítésen múlt.
Az XP-ket talán túlságosan is az elején vettem, amikor épp a legújabb tech megjelent. AGP4x, DDR400, nforce chipset, stb..P4-be meg jóval később csöppentem bele, már kiforrott volt.
Ez hozta amit kellett, nem kellett csinálni semmit. Léghűtéssel is szuper csendes tud lenni a mai napig. Egy nagy Zalman van rajta.Az MS akkoriban reformálta meg - majdnem - az otthoni videó lejátszást MediaPlayer9 alatt, már HD-ban.
A sima DVD-k egyszer csak gagyinak tűntek.
Amazonról rendeltem az első HD videókat, többek közt a Terminator 2 Extreme változatot.Na ezeknek éppen a 3GHz-es P4 volt a minimum követelménye fullHD-ra.
Közel 100%-on pörgött a processzor a videó lejátszás alatt. Éppen egy kicsit alatta, így mondhatni folyamatos volt a lejátszás vele.
Arról nincs is infóm, vajh az AthlonXP-k bírták volna-e.Később kapott a gép egy ATI HD 4670 AGP kártyát, ami végül levette a videó dekódolás terhet a prociról.
-
válasz KROK640 #97481 üzenetére
Én nem mondanám se olcsónak, se melegnek.
600-as Slot-A proci, 2000-ben a havi fizum nagy része ráment.
Ez már az "A"-s széria, nem melegszik. Wikin az Argont ("C" széria) írják ami sokkal jobban fűtött.Modolni is lehetett volna, csak át kellett volna forrasztani pár smd alkatrészt. Neki is kezdtem. De valami hihetetlen nehéz volt lepattintani a panelről a burkolatot.
Közben sikerült leverni egy smd kondit. Akkor úgy megijedtem, hogy baja lett, hogy a lehető leggyorsabban visszaforrasztottam, vissza a műanyag burkolatba, be a gépbe. Maradt ahogy volt.A cache-el is kellett volna játszani, hogy hány %-on fusson a cpu speednek, valszín több nekifutás kellett volna újra és újra átforrasztani az smd-ket más értékekhez.
Nem sikerült rávennem magam az újra próbálkozásra, pedig vagy 2 évig ez volt a gépemben.
Pedig biztos ment volna 700-750-et is, de végül is annyira mindegy volt. Abban az időben a 600 MHz is őrült sok volt. -
Ez csak az első verziókra lehetett igaz.
Sorozatszám alapján meg tudtam nézni, még megvan. A wiki szerint 34 Wattos, éppen mint egy azonos frekvenciájú PIII.
De nem is emlékszem hőmérséklet problémákra, nem volt vele semmi gond ezen a téren.Sokáig bizonyított, majd pár év használat után XP-re álltam át, eladtam, de vmi Vargáné és Társa szerű táppal azonnal ki lett nyírva az alaplap alóla.
Segítettem a javítást intézni, de nem tudta senki életre kelteni a lapot (ASUS K7V).
Majd kapott még egy esélyt, és egy másik alaplappal (ASUS K7M) végül csak ment még évekig.
Még ezek után ismét hozzám került, visszavettem, beszámítottam. Majd rokonoknál futott egy ideig, majd onnan is vissza. Jelenleg a proci a falon figyel, a lap+mem meg a régi dobozában a szekrény mélyén -
-
válasz KROK640 #97500 üzenetére
Hozzám a Geforce3 és Geforce4 a mai napig nem jutott el. Sőt a Geforce 256 és Geforce 2 sem
Ezekben az időkben MatroxG400, Savage3D 8MB, Radeon első gen budget kártyáim voltak.TNT és TNT2 az volt, de a Riva128 már csak retroban került hozzám.
LAN partyn csöpögtem, láttam a Geforce 2 tulajok 100 fps-ét Quake alatt. Durva volt
-
... Micsoda komment özön tegnap este óta
Az tényleg nagyon komoly. Nem volt ilyenem, de jól hangzik.
A legrosszabb élményem Slotos procikkal nekem egy Klamath PII 300-as procival volt. Az kb kiolvadt a foglalatból olyan meleg volt - valszín a hűtése is kisebb lehetett a kelleténél.A hűtésekről jut eszembe, a BRSZK-n nem volt most Cooler gyűjtemény? Nem láttam a képeken.
Pár éve voltam, és az nagyon tetszett. Már-már abszurd, elképzelhetetlen megoldások voltak hűtésre. Némelyiket nem is értettem ... az akkor most hogy? Pedig rendesen lekövettem a PC-k fejlődését, de ez kevés volt. A kolléga rendesen kitett magáért aki összeállította a gyűjteményt. -
válasz FoxiestFox #97847 üzenetére
Állat, azért elfogott az irigység
Megjelenítésben, furcsa, de nekem eddig az Oculus Rift CV1 hozta vissza leginkább a CRT retro érzést.
Próbáltam újabb VR seteket is, de azoknak a CRT kijelzője említést sem érdemel.
A CV1 az OLED kijelzős, a felbontása klasszikus részleteket idéz(1080x1200), a fekete fekete, a dinamika tartomány akkora hogy teljesen kilépsz a valóságból. Gyönyörűen jön a rácsszerkezet mint a linkelt képeken Pont mint a CRT-nél, ha azt figyeled látod, amúgy meg egy varázslat a képe.
Mindez megfűszerezve a HL Alyx-ben a retro szobával.
Egy igazi retros csak ott eltölt egy órát, ki-be kapcsolgatva monitorokat, megvizsgálva a kártyákat az asztalon, a szervereket.
Hozzá tartozik, hogy kb 3 éve kezdtem neki, de még nem játszottam végig. Minden egyes pályáját ki akarom elemezni, full retro feeling az egész. Nagyon régen nem volt ilyen játék, aminek nem várom a végét, tényleg csak az élmény ami miatt újra is újra nekiállok. -
-
válasz DarthSun #97964 üzenetére
Talán a Windows7-ben jelent meg hogy nyelvi packot lehetett installálni utólag, és igény szerint állítani a GUI felületet tetszőleges nyelvre.
Ez előtti verzióknál, annak idején szó sem lehetett róla, hogy ne az eredeti angol legyen telepítve.
Hibakereséshez, driverekhez, spéci beállításokhoz ... khm ... stabil működéshez csak az jöhetett szóba.
Persze retroban már minden más. -
válasz DarthSun #97979 üzenetére
Köszi, már nem is emlékeztem.
De most utánaolvastam, azért emlékeztem a Win6.x-re, mert a Vista/Win7-ekben jött ki az első normális megoldás, ahol a nyelvet már teljesen külön modulokban kezelték. Azokban már nem okoz különösebb problémát.Pont azért volt sz@r a WinXP-ben a magyarítás mert még mindig hard-code-ed volt. Külön security patchek is voltak nyelvi fájlokra. Az még katyvasz volt.
Az érthetetlen, vicces hibaüzenetek időszaka volt. Kb minden hétre jutott egy új, poén WinXP magyar hibaüzenet.Már előtte a Win2k-ban is megpróbálkoztak vele, nyilván akkor még gyengébb volt az eredmény.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Pista0001 #98004 üzenetére
A TDP az alap 1,86 GHz frekire vonatkozik, de csak brutality terhelés mellett.
Őszintén szólva, a frissítések telepítése nem hangzik egy kimaxolt terhelés formának, a tranzisztorok nagy része unatkozhat. A 3GHz all core turbo simán beleférhet a 45 Watt TDP keretbe ilyenkor.
De pl. Aida stress test alatt biztos leesne 2 Ghz-re. -
válasz Pista0001 #98022 üzenetére
Erről jut eszembe, régen, amikor nem egy normális router/fw mögött voltak a gépek ezek a lépések igencsak kevesek lettek volna.
Felnyomtad a friss Windows gépet a netre a közvetlen modem kapcsolattal, addig sem jutottál el, hogy updatek érkezzenek rá, már vírusos volt.
Már offline érdemes volt patchelni, biztonságosan beszerzett, tárolt és eljuttatott javításokkal.
Régi szép idők
Egy friss, alap Win7 is brutál wormable, interakció nélküli sebezhetőségekkel van tele, azért csak óvatosan -
-
Nem semmi munka, nagyon köszi!
SB16 CT2290-es kártyám van. Ez megmagyarázza miért hallom olyan jónak
Gravis Ultrasound Classic 2.4-et jó lenne látni így kimérve (vagy egy MAX-ot). Annak idején, hallásra jobb volt mint a GUS PNP. A zaj szintje biztos jobb volt.
Érdekes, a későbbi GUS Classic 3.74-ek milyen rosszul teljesítenek. -
Tök jó infókat írsz a CS4231A-ról. Habár nem tervezek Max beszerzést, de jó tudni az előnyöket minden téren.
A hangerő szabályozás valóban érdekes.
Gyanítom, a tervezők, a csatornánkénti, szoftveres, 8 bitnyi szint beállítást nem arra szánták, hogy valaki okosan minden csatornát egyidejűleg tekergetve ezt használja általános hangerő beállításra.Hangerő pontos beállításra nyilván a profiknak volt érdekes, azok meg vegyenek MAX-ot, gondolták.
Én spéci soha nem vettem észre torzulást vagy bármit negatívumot a régi 2.4-es GUS Classicomon hangerővel kapcsolatban.
Otthoni felhasználásra, a 90-es évek első felében bőven elég volt a két kimeneti lehetőség.
Még Win95 sem volt, otthon senki nem állított hangerőt a gépen szoftveresen.Annak idején nekem egy CambridgeAudio integráltra volt kötve Mission hangfalakkal.
Ott volt mellettem. Ahogy a helyzet megkívánta, kinyújtottam a kezem és eltekertem a hangerő gombot az erősítőn
Összességében kellemesebben is szólt speaker out-on. -
-
válasz envagyok #99012 üzenetére
Úgy rémlik abban az időben szinte minden kártyán volt 3d vesa csatlakozó. Vagy nem?
Az alábbi pl. egy 3D emitter, rádión csatlakozik hozzá a szemüveg.
Én sose próbáltam PC-n, ezért is kérdezem, hogy ez jó egyébként a feladatra? 144 Hz-esek az alábbi szemüvegek.
[ Szerkesztve ]
-
Értem, vagyis az Avatar 1 óta várod a következő jó 3D filmet
Akkoriban én is rávetettem magam a 3D-re, csomó családi képet is csináltam 3D-re bal-jobb szem távolság eltolással. Némelyik szuper jól sikerült, a helyszín, a környezet sokat számított.
Aktív shutteres, projektoros technikával néztem ezeket, de pont az ezüstvászonig nem jutottam el. Ez is egy ilyen, majd egyszer megcsinálom projekt.
Valahogy alábbhagyott a lendület. Vannak fontosabb dolgok is.Egyébként szvsz a 3D marhajó lenne még mindig. Csak a TV-re erőltetés tönkretette.
Már a moziban is inkább 2D-t néznek. Nekem az döbbenet volt, hogy az Avatár 2 2D vetítés fullon ment, a 3D teremben meg alig voltunk. Pedig valljuk be ez a második rész már tényleg semmi más, csak a látvány miatt volt érdekes.
Én mindig azt mondom mindenkinek, ha otthoni 3D, akkor legalább 3 méter képátló, 4-5 méter néző távolság. Annál kisebben egyszerűen nincs meg a feeling.
A poén, hogy így még olcsóbb is volt egy DLP projektoron mint TV-n. Csak hát be kellett sötétíteni hozzá, na ez volt a luxus, ami nem fért bele senkinekJelenleg 1080p DLPn vagyok én is, TV nuku.
Sose felejtem el. Egy barátomnak segítettem projektort nézni egy erre specializálódott boltban.
Be is mutatták melyik milyen.
800ezer lézeres
600ezer 3lcd+minden extra kütyü
De mondom, nincs valami jó kis DLP vetítőjük?
De hát az nincs 200ezer sem, mondja az ember.
És? Hagy nézzük.
Na annak akkora képe volt, hogy leradírozta az összes csilli-villi luxus vetítőt a francba a falról
Persze nyilván megvannak a technológia hátrányai is.[ Szerkesztve ]
-
válasz FoxiestFox #99026 üzenetére
Szerintem bármivel lehet, ha aktív szemüvegről beszélünk.
A feladat csak annyi, hogy legyen szinkronban a bal-jobb kép megjelenítés a megjelenítőn és a kitakarás a szemüvegeken.Vagy simán egy piros-kék szemüveggel is lehet CRT-n, és akkor még szinkron sem kell
[ Szerkesztve ]
-
válasz KROK640 #99652 üzenetére
Sztem azon már túl vagyunk hogy a 6. genben nagy pörgést lássunk.
Kb. ugyanannyi a hirdetés az aprón a kategóriájában mint a 2-3 és a 4-5 gen esetén.
8. - 9. gen az brutális jelenleg. Időben rendezve közel duplaannyi a hirdetés és a jegelés a többihez képest.Most az a szakasz jön, hogy 10db 6600 eladó egyben, meg hasonlók ... illetve bele is trafáltam, már most vannak ilyen hirdetések.
Utána jön retroba, súlyárban.
Még azután pár év múlva meg aranyárban. -
válasz envagyok #99751 üzenetére
Nálunk a médialejátszó egy 20 éves P4-es gép. AGP-s 4670 ATI kártyával. Az utolsó AGP-s ami az h264/x264 blurayeket/mkv-kat simán játsza az UVD2-es motorjával. Az elődje, ATI 3850 volt, az első ami megkapta a HD-s videó dekódoló motort, de annak a szoftvertámogatása nem volt fullos. Youtube pl. nem ment vele HD-ban még a kezdeti flash-es időkben sem. Akkor kapta meg a 4ezres kártyát.
Nagyon sokáig a fő gépem volt.Kb. napi szinten megy mostanában is, 3. vagy a 4. tápegység van már benne, azon kívül egész jól bírja. kopp-kopp
[ Szerkesztve ]
-
Ha már úja pörög a 3Dbench, futtattam én is.
Ez egy 16Mhzes 286-os, Trident 8900D-vel. Ha jól emlékszem 0 ws-re van állítva ... nem volt kedvem darabokra szedni.
Kár hogy nem emlékszem mit bírt a régi 25Mhz-es 286-om. Azt tudom, hogy 6000 chr/ms-t hozott a Landmark egy ugyanilyen kártyával. Azzal biztos megvolt a 7-8, talán a 9 fps is.
Ha jól látom másoknál, a 15-16 fps-hez már egy 40Mhz-es 386 kellett. A 486 DLC tudott 20 fps-t. -
válasz DarthSun #99774 üzenetére
Szerintem nem érdemes korhű hangzásra lőni.
Annak idején nem volt cél a jó hangzás, csak "béna számítógép csipogás" hangosítására tervezték ezeket. Legyen az Sony vagy egyéb brand, egyikük sem gondolta komolyan.Én biztos egy mai dobozra lőnék, amit egyébként nagyon meg is érdemelnek az Adlibtól, és az első 16bites kártyáktól kezdődően.
Annak idején szerintem csúnyán elhanyagolták a PC-khez szánt hangzást.
Aki tehette külső hifire kötötte.Egy mai Eris pl. nem rossz egynek. Olcsó, retro gépen, GUS, SB16-ra én is használok egy 3,5-öst.
Az ár kategóriájában hozza amit kell ... csak az fekete.
M-Audio-ban van az AV32 ami még olcsóbb és hasonló hangzású ... de az is fekete.... nem tudom létezik-e retro/bézs/besárgultműanyag színben normális hangzás, vagy az egyet jelent a gagyival?
-
válasz petakpa1 #99766 üzenetére
Win7 megy rajta. A grafikus kártyához át kellett írnom az ini fájlt saját HW azonosítóra, egy hasonló kártya driverét felhasználva, hogy megegye ezzel, de amúgy tökéletes, mennek rajta korabeli játékok is. HIS IceQ hűtéses, a ventilátor fordulatszáma ellenállással csökkentett. A CPU-n Zalman 7000 réz hűtés, szintén csökkentett fordulaton. A ventilátorok szilikon alátétre támaszkodnak a procin és a tápban. Így hangja kb semmi nincs. Hangkártya alaplapintegrált Realtek, csöves előerősítéssel a saját integrált mixerében lévő helyett (oda vissza kapcsolható BIOS-ban) amit már írtam.
Alapból, csak pata csatlakozói vannak, de sata-ra van benne külön PCI kártya, ezzel tud bootolni SSD-ről is.
Azért is Windows, mert ez a gépem ami lefed fontos retro időszakot, habár egy kicsit ez is túlmutat rajtuk, trükközni kell: Starcraft/BroodWar/Warcraft3/FrozenThrone/AgeofKings, de van rajta Zuma és Heavy Weapon is
Egyszer eljutottam 9 percig Survival módban. Azt hittem mennyire király vagyok, de most látom Youtube-on 22 perces idők vannak ...Időnként egyébként ki kell porszívózni, valamivel ritkábban szétszedni és újra összerakni az egész gépet.
Legutóbb egyesével át is mostam minden csatlakozót IP alkoholos tisztítóval. Elkezdett fagyogatni, de ez megoldotta - már érdemes volt olvasni a fórumot, köszi aki felhozta a témát annó
Egyszer volt már kondicsere, de úgy látom megint kezd púposodni, 1-2 éven belül meg kellene azt is csinálni újra. Egyébként még stabil, nem fagy, így a tisztítás után.
Kb. 10-15 éve leesett a chipset hűtése - alaplapra forrasztott rögzítésű - egyszerűen csak leesett De vissza lett forrasztva, azóta jó.[ Szerkesztve ]
-
válasz frescho #100228 üzenetére
Nálam sem volt gond Acorp VX-ben, 6x86 120+ (110MHz) első generációs, egy voltos procival.
Szépen ment, minden probléma nélkül akár 166+-on is, a vrm persze meleg volt.A rossz híre szerintem leginkább azért alakult ki, mert nagyon sok volt a hamisított. Ezekre még csak ráfestették a modellszámot, azt meg simán lecsiszolták és újra festették nagyobbra. (sok ilyet láttam, kicsit más volt a festésük, az utólagos csiszolásnak is volt nyoma)
Ezek persze elmelegedtek a beállított sebességen, mert nem is azok voltak amik. Nyilván nem mind bírta a nem tervezett tuningot. -
válasz Pikari #100288 üzenetére
Annak idején teszteltem és a 100Mhzes K5-100-asok között tök mindegy mi van ráírva, pont ugyanolyan lassúak.
Úgy is mondhatjuk minden K5 ami 100-as, az régi SSA/5-ös.A gyors K5-ösök csak a PR133 és felette lévők.
A PR133 egyébként pont ugyanúgy 100MHz-en megy. Ebből is látszik, hogy az már az újabb, gyorsabb változat. -
válasz DarthSun #100454 üzenetére
Hát igen, ez szubjektív.
Szerintem meg a retro attól retro, hogy az akkori viszonyokat teremted meg minden szempontból.
Modern géppel régi dolgokat szimulálni az nem retro. Az is érdekes lehet, de teljesen más műfaj.
A kettő sajnos összemosódott a topicban.Egy Trabantot vezetni attól retro, hogy igazi Trabantot vezetsz, minden gondjával bajával.
Attól, hogy egy Teslára ráírod hogy Trabant és szoftveresen korlátozod 0,1% teljesítményre, még nem lesz meg a Trabant feeling.A Quake volt talán az első játék, ami olyan lehetőségeket is felkínált már megjelenéskor, ami sok évvel később is érdekessé tette. Ez a tendencia azóta is megmaradt.
Azt mondani hogy annak idején ne lett volna még elég jó, az csak kiforgatása ennek a lehetőségnek.Éppen aktuális, mai kontextusba akarod helyezni a régi szoftvert.
Biztos lehet így is nézni.
De retroban, eredeti körülmények között is marhára játszható volt a Quake.
Hihetetlen élmény volt 1996-1997-ben, 320x200-ban 256 színnel 20-25 fps-sel is eme mestermű. Pont ilyen ma is egy korhű gépen, ugyanez jön vissza. Én spéci nem látok benne semmi problémát. Nem kell olyat beállítani ami akkor még elképzelhetetlen volt.De ha már Quake, mi van az RTX Quakkel?
Az még a mai HW-eken is szarul megy.
De akkor lehet hogy még mindig nem érkeztünk el arra a pontra amikor kijelenthetjük, hogy már jó, eddig csak vergődtünk.
Ez egy végtelen történet.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen