Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #13311 üzenetére
eloferdul az is, igen
pl pont ezert kell rendszeresen olajat cserelnitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
en meg gondolkodtam rajta, hogy a TS 6-s valtojan kene modositani
kiprobaltam mi lenne, ha a 4.-bol egybol 6.-ba valtanek, es szerintem akkor esik jol az rpm
az 5.-6. egymas utan tul rovid
nyilvan azert van ez igy, mert eredetileg egy 2-300kg-val nehezebb tepsi bodes vasba volt szanva...nem ebbe
szoval arra gondoltam, hogy a mostani 6. beugrik az 5. helyre, a 16v JTD 0,61-s 6.-a lenne a 6. ebben is
a diffi rovidebb a benzinesben
kiszamoltam, hogy sacc/kb ~2800-t forogna azzal 6.-ban 120-nal
a 6 sebesseges 1,4-s Stilo 0,77-s 6.-l es ugyanilyen 4,07-s diffivel "csak" 3200-t forog
itt meg 128Nm at 4500 helyett 181Nm at 3800 van, szoval elbirna
nekem most 0,86 6. sebesseg attetele, es ennek kene lennie az 5.-nek
kerdes, hogy ezt ezen a C630-s valton ki lehet-e ugy cserelni, hogy a hatso fedel van csak leveve rola ehhez a bal elso kereknel, es nem kell levenni meg szetboritani hozza a valtot
vki vmi input errol?több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
meg vmi... 147-hez 3 gombos taviranyitos kulcsot hol lehet csinaltatni meg feltanitani?
az egyik autohoz csak 1 kulcsom vantöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #13311 üzenetére
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #13321 üzenetére
PCV szelep elhunyt vala...ez a 2., resze videonak az 1. resz vegen ugy fustol az auto, mint egy ködgyertya
a 30k USD-s taksalt motorcsere helyet egy ~50 USD PCV szelep + uj gyufak + uj legyszuro + par palack fektisztito csere megoldotta a temat...osszesen kerult az egesz ~110USD-be
amugy ezeknek vannak ilyen Boxster-s videoik meg
masik Boxster-t ugy hozzak nekik egy telephelyrol egy hosszuvillas targoncaval, hogy olyan porreteg van jarganyon, hogy nem latszik az auto szine...azt asszem 1600USD-ert vettek meg
akksi merult benne, akkor szar melo kinyitni, mert elektromos zar van, de van ra egy trukk, hogyan lehet akkoris kinyitni... uj akksi bele es mar megy is
ja meg ha ezeknek van egy olyan tipushibaja is, hogyha sokat allnak ( =2-3 het, pl elmentel a nyaralni), akkor ugymond kiszárad a hengerfej, mert lefolyik az osszes olaj a karterba, ugyhogy inditaskor ugy zakatol a motor, mint egy varrogep
elso reakcio erre: motor kaputt...eladjak fruttiert, mert a motorcsere 15-20k USD legalabb ezekben, meg hasznaltan is
de ha csak siman leszarod azt a zakatolast, es alapjaraton uzemmelegre jaratod, es a hirdotokek feltelnek az uzem meleg olajjal, megszunik a szelephang, es amig nem all ujra hetekig, akkor nem is jon elo ujra ez...nyilvan azert ilyenkor mar ajanlott egy olajcsere, szoval mondhatni ezzel hanggal jelzi a technika a juzernek, hogy kerem az uj olajat
szoktak adni hozza olyan Liquy Moly hidrotoke adalekot is
de nezd meg azt a garazst is, aminel butykolnektöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #13348 üzenetére
M32 temara:
egyik kollegamnak van egy 1.6TDI 105lojjos mk7 Golf-ja
valto szethullott, fogaskerekekrol fogak tortek le, egyik csapagy feszek korbenyalodott az alu otvenyben, masikban kette tort kulso gyuru, es az adta meg a mattot
bontott valto (fogd meg ami a kezedben van): 320k... a bontos is tudja miert kell az neked
plusz egy kuplung akkor mar... 550-600k korul lesz a vege
mutatta a kepeket, ugy keni az 5. fogaskerekpart, hogy egy muanyag kabelcsatorna szeru izere veri az 1-4. fokozat az olajat, es az az ize vezeti at 5. fogaskerekpar kamrajaba az oiltot.
most is ugy kell majd szintre tolteni benne az olajat, hogy eloszor feltoltod, mesz par km-t, aztan ujra feltoltod, mert abba a kamraba átpacsál vmennyit belole, es a fo kamraban annyival csokken a szint
mondjuk nem ertem miert nem furjak at ketto kozott azt a valaszfalat "lent" egy 10-12mm-s furoval, hogy eleve legyen ott is oil, mert azzal alul egybe lenne nyitva a ket kamra, de aszondja, ot egy ilyen bontottan 300k+ cuccot nem mer megfuratni sehol
ez valto vmi mk3 Golf-nal is volt alkalmazva allitolag anno, csak ott kicsit kisebb volt a nyomatek...vagy mittudomain
...es akkor merjen vki nyigni az M32-retöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Micsurin #13391 üzenetére
en szeretek veszelyesen elni, nekem 2 db 147-m is van
egyik egy 1.9 16v JTD a masik egy 2.0 16v TS, mindketto 2005-s
dizelnel a turbocsovek repedtek ki es lettek kicserelve alakhelyes (fekete) szilikon csovekre, a TS-n a generator konyult le, meg a onindito fedele volt torott, ugyhogy az fel lett ujittatva
ezenkivul csak kopoalkatreszek, fek-futomu....kuplung
a dizelen volt tavasszal egy EGR szelep hibakod, de magatol eltunt
dizelen most van folyamatban a kuplungcsere, meg szolt a szerelo jani, hogy az onindito tengelyenek van egy kis logasa, azt is felujittatom egyuttal, nem varom meg amig szethullik benne vmi
a TS at lett alakittatva 6 sebessegesre, de nem a valto hiba miatt, csak nekem a maniam a 6 sebesseges valto, ha elerheto vmi uton-modon
a TS LPG-s ugyhogy azt 300 fabatka per liter aron lehet tankolni
olcsobb vele 100km futas, mint a dizelleltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
na megvolt a dizel 147-n a kuplungcsere, meg par preventiv dolog is vele egyutt, akkoris ha jonak tunik (pl a gyari 18 eves szimmeringek csere...)
kevlar kuplung + a szerkezet nyomoero tunnerolos erosites + uj kinyomocsapagy
kuplung mukodteto munkahenger a valto tetejen
a 3 szimmering a valton
valto feloli foltengely szimmering
uj lendkerek csavarok
valto oil CS (75W-140)
valto tartobak elol
elso keresztstablizator szilentek a futomu segedvazkereten
elso fuggoleges stabpalca (kutyacsont) ket oldalt (a bal oldali volt csak "szar", de csak egyet nem cserelunk)
motor oil + szuro CS
pollenszuro, legyszuro, gazolajszuro
kormanyszervo oil CS
elso ablaktorlok csere nem nyikorgos Bosch-ra, mert a halalom, amikor hidegben pattog meg nyekeg torleskor az uvegen
onindito csapagya kicsit logott -> teljes felujitas
futomu beallitas....
522k volt mindennel, ebbol 165k volt a munkadij[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
jajajaja...szerintem is
OK, nyilvan 500k-t kikohhinteni egyszerre khm, de megvolt az osszes szuro + osszes olaj csereje is egyuttal csinalva... kuplung + onindito* javitas + tervezett karbi + preventiv dolgok egyutt
*mindig indult az auto, azzal nem volt problema, de most fulre is gyorsabban forgatmeg a valtonal a faudifejek el lettek takaritva es a vezeto perselyek bezsirozva, olyan tutin becuppan fokozatba, hogy jaj
nem szorult/akadt elotte sem, de megis igy sokkal tutibbabb mosta vezerles csere jovore lesz esedekes, akkor motor masik oldali fotengely szimmering + vezermutengely szimmering + az a gumis csillapito szijkerek csere + generator felujit, + olajtekno le kipucol... + resolajcsovek csereje az injektoroknal, bar ezt lehet megcsinalom addig magam
nem szeretnem megvarni amig egyszercsak megall az auto, mert vmi olyan elhanyagolodott, vagy szivarog az olaj, es foleg nem a vezerlesre
porszaraz volt eddig is a motortere, szandekosan nem is mostam le sohaja szereztem egy Euro3-s Swirl lapok nelkuli fem tisztara eltakaritott 16v szivosort + EGR szelepet
majd akkor felugrik ra az is
most is ilyen van rajta, mert bar 937A5000 motorkodos facelift 147, de ez abbol a korai szeriabol valo, amikor meg Swirl es DPF sem volt
de fel-le szerelni csak joval egyszerubb ezt is, ha keznel van egy cseredarab + szivosor tomites csere[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz cappa72 #13470 üzenetére
asszem Peugeot-knal volt regebben hasonlo extra csiri-biri szuro a turbo elott, le is kotlott egy halom turbo miatta...
vagy legalabbis kellett volna vmi gyari eloiras a csereperiodusra, hogy mittudomain minden masodik oilCSé-nel rakjanak be abbol is egy ujat
aztan ok is elhagytak inkabbtöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz molnarpeter #13474 üzenetére
azért azt a nyomó ági főszűrőnek meg kéne fognia...
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz LógaGéza #13478 üzenetére
nekem amikor a 6-s valto felugrott, akkor kellett hozza a 166 olajteknoje is (amirol a valto jott), ugyhogy az akkor ki lett pucolva csittire, az olajszivattyu szivokosara is
hat ami rajta volt gyari olajtekno, abban volt lerakodas, szoval az olajcsere periodus azert korabban elmaradozgathatott vala...
....es mivel LPG-s is az auto par eve, nem hinnem hogy az az LPG-tol szarmaznatöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #13565 üzenetére
regen az 1.1 8v SPI 54 meg az 1.2 8v SPI 58lojjés motorokba a 1.2 8v MPI 73loeros "866"-s jelu Punto veztengelyt raktak be tunnerolas gyanant
voltak ilyen atepitesek Cinq/Seicento-kba
az a MPI-s motor es/vagy hengerfej kompletten mindennel atesett bele
az a +20lo elegge jo extra dinamikat adott neki, es nem volt feltuno
az 1.2 16v is jasszos volt[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz VMatteo #13610 üzenetére
meg ha le van kapva a valto, akkor a behajtasi es a ket kihajtasi szimmeringet is csereltesd ki egyuttal, par ezer forintba kerulnek osszesen + uj olaj
nekem szeptember vegen csereltek a 147-n a kuplungot, a szimmeringek nem szivarogtak, de kb muanyagga voltak kemenyedve
+ a fotengely valto oldali vegen is kicsereltettem a szimmeringet
nemtom a grande puntoban a futomu segedvazkeretet le kell-e a valto miatt szedni, de a vizszintes stabilizator szilenteket is erdemes megnezni egyuttal
147-n ez a segedvazkeret felett van, es az a ket szilent szet volt repedezve 250k km-neltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #13638 üzenetére
PuntoGT-nel 215mm-s kevlar tarcsa 380-400Nm-t atvitt
de azert azt erdemes tudni, hogy kevlar es kevlar kozott is vannak diffik
lehet egy masik beszallitos csak 330-350Nm-t tudnaa dizel tunneres Szamy csinalta a koporesz cseret a 17ker-ben es 5perc alatt keszen volt....anno kerult 10 eve 8k-ba
dizelnel nagyobb a nyomatek, az 5 sebesseges "kisváltós" 1.9TDI-knel is bevalt ez, amiknel 215mm-s a kuplung
egybekent erdemes lehet azt is csinalni, hogy megveszed bele a erosebb motorverzios db kuplungjat (ha ugyanaz a valto van azon is)[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz tboldi #13640 üzenetére
a kuplungot a csucsnyomatekra kell nezni mindig
injektorbol arra kell figyelni hogy Low-Z vagy High-Z, mert a EV6 EV14 EV akarmin belul is van ilyen is meg olyan is
de tuti van vmi bevalt verzio ra egyebkent
mi a PuntoGT-nel vagy a Pug306 2.0GTI-6 injektorjait raktuk be, mert az 265cc/min, vagy vettunk 8db-s csamagban 269cc/min ujakar az USA-bol es az ment 2 autoba
persze akkor joval baratsagosabb USDHUF arfolyamok voltak meg
de a Lamborghini Diablo injektora is pont jo volt bele....ha csak az volt eppentöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #13663 üzenetére
en a kozepre helyezett oracsoportot semmiben nem tudom kultivalni
amugy egy 1,3JTD 105lo Momo az teccik
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jakuskacsa #13665 üzenetére
nemtom de a kuplungcserenel ilyen hogy szimmering meg valtotartobak rendben volt a 450k km-nel is?
en a 147-n siman lecsereltettem a be-ki hajtasi szimmeringeket, pedig nem folyt sehol, csak nem akartam megvarni, hogy elkezdje
meg az bal elso vaznyulvanynal a tartobakot is, mert latszott rajta, hogy megette a kenyere javat
valtoolaj szinten cserelve volt, mert a sima 6-s valto helyett egy Q2-s egyseg ment fel amibe 75W-140 oil valo, de ha a sajat valto ment volna vissza, akkoris uj olaj ugrott volna bele
-------------------
kollegam jart ugy a mk7 Golf 1.6TDI-vel, hogy valto lefogazodott (tipushiba), 510k a valtocsere
erre a kivalo konszernes szerelo nem huzta meg a valto es a motor kozotti csavarokat rendesen es logott a valto meg rangatott terhelesvaltasnal
azt hittek beszart 1000km utan ez is
olaj le, csillog-villog (valszeg atontottek a regi olajat az ujba, persze kifizettetve ki volt)
valto le megint, szet, szemre nem latszik benne semmi kulonos, kimos, ossze, fel, uj olaj
+140k
van az autoban 240k km, es akkor ez a buli volt egy 650k-ban hirtelen ugy neki, hogy a kuplung meg nem is volt cserelve hozza
amikor 15k-s oradijak repkednek, akkor hamar osszejon az ennyi
most 1500km utan megint megnezik majd az olajat
csak egy ilyen olajcserehez is a 2 liter VW specifikacioju "gyari" oil ~25k
a 2 liter Motul Gear Competition 75W-140 a sper-s valtoba ennek a 2/3-aba kerul
de a Mannol meg a negyede
tuti nem szarakodnek a "VW"-s olajjal, ami kb olyan sztori, mint a gyari GM-s olaj volt Opel F Astra-knal, mert ezt nem ok csinaljak, hanem vmi olajos konszern a beszallitolja
van neki mellette egy 3 ajtos 1.9 8v JTD Stilo-ja, na az az igazi igaslo
az kulcs elfordit es megy
15k km-kent olajat cserel benne, a valtoolajat azt se tudja mi van meg hol kene
mondtam mar neki hogy azert egy olyan Mannol-s friss olaj is jobb lenne benne, mint amivel vette 8 eve meg 200k km-l ezelott vette az autot...
olyan lepukkant az auto, hogy amikor elutott vele egy kutyat az M0-n es kimentunk a parkoloba vhogy osszerakni az elejet, melosruhaban nem mentem be az utasterbe, mert csak osszekoszoltam volna magam
annal a legnagyobb muszaki jellegu baj az ezen kivul, hogy nem megy a klima
de a padlokarpitot es az uleseket egyszerubb lenne benne masikra cserelni, mint nekiallni kitisztitani
...abba kulcs be es az megytöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz gipsztigris #13703 üzenetére
egyebkent a LPG-s 147-mnel en is neztem hogy baze de faszul indul, meg le-leall
gondoltam, hogy hm lehet kene ujra tankolni bele 95-s helyett 100-st majd, mert ez ami most benne van meg az 2022 szeptemberi toltes
benzines 147 ECU-t tud vki irni? vagy ezt ilyenkor a LPG-s ECU vezerli ki?
asszem azt lehet tunnnnnnnerolni[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Micsurin #13708 üzenetére
nem feltetlenul, en evi ~10k km-t jaroka dizellel
2017-ben vettem az autot 195k km-l, most van benne 251k
ha csak a melobajaros km-ket nezem, az nekem havi 450km
aki meg havi tobb ezer km-ket jar az leginkabb rossz helyen lakik, mert akkor uzemanyagra 6 szamjegyu osszeget kolt havonta egy dizellel istöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Micsurin #13714 üzenetére
TS-bol letezik gyarilag LPG-s is
az a 305Ft-s arnal eleg jo lehet vs 590Ft-s benzin vagy 630Ft-s gazolajhoz kepest
foleg hogy januartol +40-45Ft raugrik a benzin/dizelre...LPG szerintem ennyivel nem fog dragulni
TS-nel elso olajcserenel vetesd le az olajteknot es pucoltassatok kitöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Micsurin #13720 üzenetére
ha a 105paripas verzio, akkor meg vezmod sincs...
ezenkivul a valtokulisszaban szokott eltorni egy muanyagpersely idovel, amivel eleg nagy holtjateka lesz a karnak, de meg lehet valtani
van ra egy javito szett par ezerert
mondjuk en azt akkoris kicsereltetnem egy ujra, ha "jo", mert kopas attol meg siman lehet mar benne annyi, hogy kicsit pontatlanna valiktöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
kiegett a bal elso tompitott izzo tegnapelott
tegnap megvettem az uj izzot delutan (Osram 5000K) delutan, aaaa sotetedes van, mar nem allok neki
ma gondoltam a cseret, porvedo kupak le, kabel lehuz, rogzito bigyoka kiakaszt, kiveszem az izzot, es....H7-s van benne, en meg H1-st vettem
ugyhogy vissza Auchan-ba, nezem a polcon egymas mellett van a ket izzokeszlet es en a H1-st vettem el
H7 megvesz, ugyanaz a gyarto es 2x annyiba kerul, mint a H1-s
meg gyorsan ott a parkoloban beraktam*, kozben 2x jottek oda a keregetok penzt kerni
* kivenni mar nem kellett, viszont jo buzievagy helyen van ez is, de a jobb oldali az meg parasztabbtöbb drón kell ;P
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen