Hirdetés
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
rbalint88
addikt
[link] szép álmokat! én most azt fogom álmodni, hogy nyertem a lottón és megyek ezt megvenni járós autónak
-
rbalint88
addikt
válasz HussarF #2917 üzenetére
Ehhez jelen pillanatban lotto kene nalunk eloszor asszonynak kell kocsi, ami kb ugyanez az arsav, aztan lehet majd nekem cserelni a 156-ot. Ahh, kene egy negyallasos garazs es azt jo ugyesen meg tudnam tolteni. Kellene egy jaros/targyalos auto (156v6 vagy 159 2.4jtd vagy maserati quattroprte v ghibli), egy varosi szuttyogo(mini cooper, fiat 500, prius) egy utazos(anyatank xc70, xc90, uj v90) es egy palyaauto (csakaporsche).
-
rbalint88
addikt
legrosszabb esete egy komplett turbófelújítás. de azért gyanús nekem, hogy nem ez a probléma, mert annak lenne valami turbónyomással kapcsolatos hibakódja, illetve viselkedés szempontjából ha le van ragadva a geometria, ereje akkor is kellene legyen, csak attól függő fordulatszám-tartományban, amilyen állásban megragadt. (nyitva 1500-2000, középen 2000-2500, zárva 2500 felett)
egr tisztítás/csere/lefalazás mindenképpen megér egy ránézést, attól rosszabb biztos nem lesz, ha ki van tisztítva.szerk: visszaolvasva az előzményeket, próbáld ki azt, hogy autópályára kimész vele és elkezded padlózni. ha bedobja magát vészüzembe nagy gázra, akkor van esély arra, hogy elhalálozott a turbód. mennyire visít? ha fütyül nagyon és nem megy, akkor tuti lehet a kasszához fáradni.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
pont, hogy növeled a fogyasztást, mert egy kerékfordulatra kisebb távolságot teszel meg. emellett a km-óra a valóshoz képest többet fog mutatni, ami fiaton amúgy se jó, mert elég sokat csalnak 100 fölött. meg úgy en bloc faszság napi használatra, a talán jobb gyorsuláson kívül mindenben csak hátránya van.
-
rbalint88
addikt
szomszédnak van egy, amit negatívumként mondott róla, hogy mindenhol leér az eleje (és tényleg), egyébként grande punto alapok. különösebb baja nem volt vele, tervezetten kívül eddig asszem 3x volt szrvizben vele és egyiknél se volt nagy dráma, arra emlékszem, hogy ebből is az egyik lemerült akkuból adódó hiba miatt volt.
nekem a kormánykereke nagyon nem szimpi kinézetre, de ezen kívül nem nagyon tudok érvet felhozni ellene. -
rbalint88
addikt
Beszélj DZ-ékkel (pesterzsébet), nekem kb mindent ugyanolyan áron hoztak, mint az alba auto (kimondottan olcsó helynek tűnt), a szereléshez is értenek, plusz jó eséllyel bölcsőt is tudnak keríteni.
Jó eséllyel Integrale kontaktja, Grósz Feri (Érd) is tudja ugyanilyen paraméterekkel a megoldást a problémádra.Ja, ha már úgyis itt vagyok: szerdán szét-, csütörtökön összeszereltem az autó belterét, élmény volt, főleg a kalaptartó szerelése a csomagtartóból (#egyhullás). de legalább sikerült megoldani a mélynyomó zörgését és kitakarítani az évszázados koszokat az ülések alól.
-
rbalint88
addikt
kettőstömegűnek tűnik a második linken levő, de szerintem pár(tíz)ezer forintért nem éri meg baszakodni külföldről ilyen tételekkel. ha beszarik a kuplung vagy a kettőstömegű, akkor küldheted vissza jürgennek, aztán két hónapig nincs autód. plusz szerelési garanciát tuti nem kapsz erre.
-
rbalint88
addikt
első körben beszélnék szerelővel, hogy mit ajánl, aztán még mindig meg lehet rendelni ebayről.
lehet egyébként kellene egy erősített kuplung, de még akár a gyári is bírhatja, csak kevesebb ideig.
azt tudom, hogy 156-nál a 140 lovas jtd kuplungja 170 lóig bírja, ami szintén kb 20% plusz. -
rbalint88
addikt
nagyságrendileg ugyanannyi szopási lehetőség van vele, mint a dízellel, csak ahhoz legalább több helyen értenek... dízelnél ami plusz extra, az a (kettőstömegű és a) turbó, egr, közvetlen befecskendezés és minden más fos van a jts-ben is, ami legalább sokat eszik és nincs benne azért óriási tűzijáték.
-
rbalint88
addikt
válasz alázógyík #3071 üzenetére
ha városban került bele az az 58k, akkor az is szép, ha eddig kibírta a tárcsa. szíjaknál is km vagy idő alapján cserélődik, ami 4-5 év szokott lenni, 7 éves szíjnál nem kell csodálkozni, ha már odavan.
váltóolajat szintén illik cserélni pár évente, ahogy fagyállót és fékolajat is!!! sok későbbi gondot meg lehet előzni ezek cseréjével és nem nagy összeg egyik se, kb 10k a kettő, váltóolajcsere még 10-15k. -
rbalint88
addikt
-
rbalint88
addikt
szerintem ott kint is van lidl/aldi, nekem is onnan vannak a szerszámaim. most az itteni lidlben van 26ezerért baromi jó szerszámkoffer, ha nem lenne meg részletekben a 90%-a, már rohantam volna megvenni. egy normális minőség félcolos racsnis szett is kerül ennyibe, ebben meg még van kétféle méretű racsnis szett, plusz sok-sok egyéb.
-
rbalint88
addikt
Rendelek új, gyári AR 156-147-GT kétgombos, bicskás kulcsházat. Ha valakinek kell egy beszeráron, nagyságrendileg 6k-val számoljon. nyamvadt royal post, 10font a kulcs, 9 a posta, viszont +1 darabnál csak 1 fonttal nő a pkg, így jönne ki a kb 6-6,5k ár (15gbp)
-
rbalint88
addikt
válasz sagesz93 #3129 üzenetére
JTS nem a létező legfaszább dolgok egyike, csak ha jó. Viszont statisztikailag sok szopkó van vele és nem is kicsik. Sajnos egyik fórumtárs halmozottan megszívta vele, pedig pacekra nagyon egyben volt és próbakörön se csinált rosszaságokat.
Ha gondolod, "benzinpénzért" el tudok menni veled és van diagom is hozzá. -
rbalint88
addikt
válasz ANDROID??? #3131 üzenetére
nekem jó a jtd16v egy darabig
-
rbalint88
addikt
kis machine porn: [link]
-
rbalint88
addikt
válasz outsiders #3199 üzenetére
1,9-es motor a legstabilabb, ami ebbe a keretbe belefér. 2.0 már drágább, mert fiatalabb évjárat. 2.4 fenntartása drágább kicsit és ha nem vagy versenyző típus, akkor elég a bódéhoz az 1.9-es 150 lovas is. az alá nem mennék teljesítményben. és még ugye meg is lehet chipelni, az plusz 20-30 ló, már érezhető és nem fog dőlni belőle a korom.
ha idejében magkapták a szükséges törődést, akkor 4-500ezer km-t bőven elmennek ezek a motorok komolyabb belenyúlás nélkül.
beszerzés: magyar piacot nézd körbe és ha itt nem találsz semmi épkézlábat, csak akkor keress külföldön.
vásárlás előtt érdemes beruházni egy kapcsolós vagkkl kábelbe (max 4-5k) és felrakni a legfrissebb multiecuscan programot, ezzel hibát tudsz olvasni és törölni,látod az injektorok állapotát stb, szóval igencsak tud spórolni neked, ha emiatt nem nyúlsz bele egy lerúgott fosba. otthoni célra tökéletes és később se kell rögtön szerelőhöz rohanni öt-tízezerért, ha valami elkezdene karácsonyfázni.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz HussarF #3203 üzenetére
"Egy 159-esnél mnidig legyen zsebben fél, de inkább 1 milliód, amit mosolyogva költesz el rá, ha valami komolyabb bedöglik rajta."
Ez nem alfa-spec, minden ilyen kategoriaju autoval igy van. Nekem is a passatra 2,5 ev alatt 1,5-2M ugrott ra es sose hagyott ott! Kis ez, kis az, a szazezrek meg ropkodnek.
Amugy V70-et megertem, de az total a masik veglet nalunk is az van tervben az Alfa melle, asszonynak az a vagya, mert a nagy svedaceltol lepattannak a tobbiek -
rbalint88
addikt
válasz volvoguy #3222 üzenetére
295ezret futott JTD16V (belső faceliftes) 156-tal a következő tapasztalatok vannak eddig 11hónap/9ezer km alatt:
-egr-t írasd ki, falazd le mielőbb.
-vezérléscserekor szedesd le és tisztíttasd ki a szívósort, mert az egr telenyomja korommal.
-futóműbe meg kell venni a TRW cuccot és akkor nem lesz vele bajod. hasonló kategóriájú autóhoz képest nem drágább a fenntartása (1.gen A4, bmw e36-46)
-kettőstömegű van. ha nem vagy botlábú, 300ezret simán lefut. de ha félsz tőle, keress olyat, amiben az elmúlt 3 évben cserélték. egyébként 150ezer alatt meg lehet úszni a cseréjét, ha kuplungot nem cseréltetsz, de azt is illik. azzal együtt, 200-250 között vagy jó, LUK kuplunggal.
-elektromos hibákat a facelifttel nagyrészt száműzték. ha mókolták a kocsi elektromos rendszerét, akkor persze előfordulhat ez-az. nekem eddig egy izzó égett ki, meg eddig 2x a rendszámvilágítás volt kontaktos, de rácsapsz és megjavul. van izzóhiba jelzés, hasznos dolog.
-alkatrészből érdemes megvenni a jó minőségűt. nincs akkora árbeli differencia a legolcsóbb szar és a gyári között, hogy ne érné meg sok esetben az utóbbit berakni, de a gyári beszállítóival jársz a legjobban.
-olajból ha jót akarsz, motul vagy liqui moly. selenia nem az igazi már egy ideje. váltóolajból, fagyállóból jó a gyári ajánlás.-rozsdára kell figyelni.
-ha a beltér le van lakva (mert mondjuk egy 120kg-os illetőé volt), de műszakilag tip-top az autó, vedd meg nyugodtan. komplett belterek 20-70 között vannak, utóbbi ritka színű, jó állapotú bőr már.
-legolcsóbban fenntartható az 1.9 8V, kormolás nélkül fel lehet húzni 140-150 ló közé. 16V-nál 140->170 a max, amit a gyári kuplung bír. 2.4-esből a 20szelepes tud problémás lenni, sokkal drágább hozzá a kuplung, kettőstömegű, cserébe disznó a hangja.
-ha nem jársz többet évi 15ezer km-nél, keress 2.5 V6-ot. -
rbalint88
addikt
válasz volvoguy #3225 üzenetére
ha nem tudsz félretenni az autózás mellett, akkor egyszerűen nem fér bele neked anyagilag egy ilyen kategóriájú autó fenntartása. tök mindegy, hogy alfa vagy toyota, nem fog menni. én az eddig tapasztalataim alapján azt mondom, nem nyűgös a 156, de pl j.bravo meg belenyúlt vele és vételkor az sokkal bizalomgerjesztőbb kiállású autó volt, mint az enyém...
-
rbalint88
addikt
válasz volvoguy #3229 üzenetére
Egy also hangon 11 eves autoval barmi elofordulhat. De ha van nemi muszaki erzeked meg alap szerszamkeszleted, sok dolgot meg tudsz csinalni magadnak. Meg fejben is at kell allni, vagy uj autot venni, abbol is japppppant.
Nekem kicsit lotyog a vezetoules, neha kontaktos a jobbos magassugarzo es eleg doglott az infocenter kijelzoje. De egyutt lehet elni ezekkel cserebe a virgoncsagert, menni akarasert.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz volvoguy #3231 üzenetére
Jtd jo, mindegyik.
Benzinesbol 1.8 meg a V), amit ajanlanak. 1.6 se rossz, de ugyanannyit eszik mint az 1.8. Az eco verzioban nincs az a vezerlesmodosito, amit ha dizeles hangja van az autonak, cserelni kell, 50k. 105 lovas az eco, 120 lovas a normal. Olajra erzekenyek, hidegen tiprast megbosszuljak. -
rbalint88
addikt
válasz volvoguy #3234 üzenetére
TS-ek viszonylag kényesebb fajták, figyelni kell rájuk ilyen szempontból. aztán ha volt olyan tulaj előtted, aki nem figyelt rá, akkor könnyen befigyelhet egy generál... a legnyűgösebb a 2.0 talán. az optimális motor az 1.8 lenne, mert nem eszik többet, viszont érezhetően jobban megy, mint az 1.6, majdnem tudja a 2.0 szintjét, és annál azért barátibb a fogyasztása és tartósabb is. de a V6 alatt minden csak szükségmegoldás. abba boldogan tölteném vissza a tizenliteres fogyasztásokat is a hangja miatt. nálam meg a jó olaj és jó üzemanyag alap, nem szeretek ezzel filléreskedni, mert csúnyán vissza tud ütni.
-
rbalint88
addikt
[link] a "ha lenne egy millám autóra, már nem lenne" tipikus esete. pont az esetem. régi külső-facelift belső, xenonos, BOSE hifi, multi fakormány <3, szövetbelső.és persze V6
#kornelka_alert! -
rbalint88
addikt
válasz Elektrosokk #3237 üzenetére
ja, ez kb két hónapja volt mint utóbb kiderült, "gyári", belül picit faragni kell, de legalább kívülről nem ócska kínai szar.
-
rbalint88
addikt
válasz Elektrosokk #3240 üzenetére
Ezt nem en talaltam ki, hogy a 2.0 a legnyugosebb, anno vetel elott errol beszeltek le, mint egyik legkenyesebb motorrol. Ez nem azt jelenti, hogy feltetlenul szar lesz vagy szivni fogsz vele, csak az eselyek nagyobbak amugy nekem nem is nagyon jott szoba a 2.0TS, mert mindenkepp faceliftest akartam. De ha jts lett volna jo aron, akkor most az lenne. Annak is szep hangja van nagyon.
-
rbalint88
addikt
válasz volvoguy #3246 üzenetére
egy: ne higgy a mesében. 180e km egy átlag dízelautóba kb 5 év alatt kerül, nem 13 év alatt. ami amúgy nem baj, csak a tisztán látás kedvéért mondom.
rozsdára figyelj. küszöbök, alja, teteje, nyúlványok legyenek egyben, a sárvédők nem szerkezeti elemek, az azokon levő rozsda nem kritikus. főleg az elsőkön levő, az csavaros elem.
amúgy csak a szokásos dolgok, mint minden autón. -
rbalint88
addikt
jó, nálunk is a két másik autó 13 év/95e km és 7 év/35e km (6év/26ekm)... de nem ez az általános. plusz nálunk mindkettő benzines, csak én járok a sátán üzemanyagával
-
rbalint88
addikt
válasz volvoguy #3264 üzenetére
Akkor jtd-t kell venni. Ha sokallod a nyolc literes fogyasztast meg a fenntartast, akkor viszont punto kasztniban, realisan azt tudod fenntartani. Es ha meg hozzateszem, hogy erdemes premium dizelt tolteni bele, akkor fogsz csak sokkot kapni. Igen, en is a 7-800ezres vackomba omv maxxmotiont toltok literenkent 380-ert. De ha benzines lenne, abba is az kerulne. "Okos" gazolaj eszedbe se jusson. Kollegam sporolt vele 50ezret, aztan kerult neki 300-ba a sporolas (mondeo tdci)
-
rbalint88
addikt
válasz volvoguy #3282 üzenetére
Jtd nagyjavitas nelkul tud 400-500ezer kmt, ha kapott olajcseret rendesen es nem okos gazolajat tankoltak bele. Cr rendszer is akorul szokott elfaradni, de addigra mar a blokk is meg tud kopni, ha sokat nyektettek hidegen. Turbo, kettostomegu felhasznalastol fugg. Nalam 295-nel meg gyari a turbo es tudja a nyomasokat. Kicsit mar van hangja, de meg elmegy jo darabig. Turbofelujitas meg jo lehetoseg egy kis erositesre a sima felujitas araban lehet bele nagyobb fujo oldalt rakni, igy nagyobbat tud tolni. Amugy ha meg evi 10-13 ezret mesz, nem nagyon kell majd hozzanyulni. Evente olajcsere, amit kell cserelni csinaltasd meg idejeben, esetleg par megelozo karbantartast ejts meg, ha a szerelo azt mondja erdemes. Nagyobb bajokat megelozendo.
Amugy 1M alatt lehet venni faceliftes V6-ot kintrol. Ha lenne most annyi a zsebemben, mar uton lennek erte es adnam is el a dizelest. De igy csak az fog kapni egy chipet
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
Nem. De az uzemeltetesi tapasztalatok alapjan tbi vagy dizel. Jts nem megy, bajos es sokat eszik, igazi jolly joker. V6 nem megy jol (nagy suly, 4x4, elbaszott gm blokk), irdatlan zabal, de legalabb nem nagyon nyugos. Tbi a ketto kozott fogyaszt, eleg jol megy (200kiloval konnyebb mint a v6) es nem all beteg jo hireben. Deen 2.4 jtdvel vennem a 159-et. Menesre azt tudja, mint a tbi csak fele nyalbol. Abbol meg azert kijon par javitas az amugy sem rossz konstrukcioju motoron.
-
rbalint88
addikt
válasz Elektrosokk #3291 üzenetére
Ulesszelloztetes nelkul tobbet nem lesz boros autom
Nekem ez a liebling most:[link]
Fakormany es valto, xenon, bose, facelift, futott szovet. Purrrrfect. -
rbalint88
addikt
válasz Elektrosokk #3312 üzenetére
FL kormanyt akarsz berakni? Nem lesz jo
-
rbalint88
addikt
válasz Elektrosokk #3314 üzenetére
Az olyan, mint a 156 FL. Multis, nem? Nem lesz jo.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen