Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tlac

    nagyúr

    válasz balage25 #39733 üzenetére

    ha natív felbontáson megy a monitor, akkor igen, igazad van, a skálázástól nem fog változni dpi

    az összehasonlíthatóság miatt hozták be, hogy ha a skálázással módosítod a dpi-t, akkor könnyebben elképzelhető, hogy mekkorák lennének a grafikai elemek
    pl. 32" 1440p-s monitor (92dpi) vs. 32" 4k, de 1440p-s (1,5x) skálázással (valós 138 dpi - "kalkulált dpi: 92" mivel 92 x 1,5 =138 dpi)
    mindegyik ikon, betű, stb. ugyanakkor lenne, csak még az előbbi azért már pixeles lenne, az utóbbi meg egyáltalán nem

    és egészen visszamehetünk 24" full hd-ig, ami szintén 92 dpi, tehát mind a három monitoron minden ugyanakkora lenne, csak különböző minőségű lenne a megjelenítés

    na most mivel 32" 4k monitorom van, az 1440p - 1,5x-es skálázással, így pontosan tudom, hogy az mire képes
    linux kde (de gnome, cinnamon nem, az ugyanazt a trükköt alkalmazza, mint a macos), meg a win (néhol hibásan, de többnyire rendben van) valóban tudja a törtszámos skálázást, ott ami annyit jelent, hogy 1,5-szerezi a grafikai elemek méretét*

    ahogy már korábban írtam a macos, csak egész számmal tud dolgozni, ezért lesz az 1440p-ből 5k, amit utólag skáláz vissza 4k-ra, ami nem hibátlan megoldás

    és az egész állításom onnan indult ki, hogy 32" 5k-n viszont menne az egész számú skálázás 1440p-ről és a dpi is magasabb, mint 4k-nál, így az nagyon szép képet adna
    és természetesen minden grafikai elem ugyanakkora lenne, mint az összes monitoron/beállításon, amit itt felhoztam példaként

    *: valójában a linux-nak és win-nek van még egy extra előnye (bár a win-ből mostanában kezd kikopni már némelyik programból), ami miatt szebb képet tud adni, hogy támogatja a subpixel rendering-et, ami azt jelenti, hogy kihasználja, hogy a pixel-ek valójában 3 alpixelból épülnek fel (r, g, b), ezzel bár elég trükkösen, de kicsit lehet növelni a "felbontást" a betűk megjelenítésénél
    macos is tudta ezt régen (bár másfajta implementációja volt rá, mint a win-nek vagy linux-nak, másképp is néztek ki a fontok), de a retina kijelzőkkel együtt ezt az opciót kiszedték, mert egyszerűbb volt így a skálázást megvalósítani, meg ezeknél a kijelzőknél már nincs is nagy jelentősége
    és sajnos pont emiatt van, hogy pl. a 24" full hd-n a macos-en lévő betűk rondábbak, mint win/linux alatt

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák