-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
JoinR
senior tag
Sziasztok!
Van egy Thrustmaster Ferrari GT Experience típusú kormányom, és az a gondom, hogy már kb. 70-80%-os gázhelyzetnél is 100%-os gázhelyzetet mutat, utána pedig egy "felső" holtjáték van.
Viszont ugyanez a kormány a laptop-omra telepítve tökéletesen működik, az utolsó "mm-nél" mutat 100%-ot. Van valami program amivel ezt lehetne kalibrálni? (nincs felrakva hozzá külön driver egyik gépre se, szerintem nem is adtak hozzá cd-t) -
JoinR
senior tag
válasz VegyesTamás #17129 üzenetére
Kíváncsi vagyok ha Norbi csak "ladázgatott" volna, mire ment volna
Egy egész évnyi szimezés számomra sokkal többet ér, mint pár óra ladás ökörködés amennyit érne. Egyszerűen a szim megtanít az elméletre, hogy fizikailag hol lehetséges még gyorsulni, egy valódi szituáció amíg nem elég gyakori, max szórakozásnak jó, pár csapatásból nem fogsz tudni tizedekért harcolni az elméleti optimális időhöz képest. -
JoinR
senior tag
válasz VegyesTamás #17132 üzenetére
Nem állítottam az ellenkezőjét, csak a korábbi diskurzusra reagáltam. A szimulátor az igazi versenyzést hivatott szimulálni, ergó azt tudod részben elsajátítatani. Akik igaziból versenyeznek, azok gyorsabbak, mint akik poénból keresztbe nyomják neki, ergó fejlődni a komoly szimulátorversenyzéstől jobban tudsz, mint hogy poénból csapatod. Ennek korábban kb. az ellenkezője hangzott el, de szerintem meg nem úgy van, és ennek hangot adtam Biztos jó móka a ladázás is annak aki arra vágyik, a lényeg hogy jól érezze magát mindenki.
-
JoinR
senior tag
válasz bokrosolajos #17137 üzenetére
Ár/érték arányban az egyik legjobb a G27, ha kell H-váltó és kuplung. Persze nem 100k-ért, hanem mondjuk 60-ért, amennyiért árulták anno.
Bár lehet selejtes a tied, 2-3 cm minden irányban ellenállás nélkül nevetséges. Overal Effects-et a profiler-ben fel szokás venni 101-105 közé, az elvileg csökkentheti a középtáji ffb-hiányt.
Szeki váltó valóban nincs, de azt a legegyszerűbb DIY csinálni, kb. 2000 ft-ból megvan, és sokkal jobb.
Az FFB halkabb a többi Logitech-nél, de teljes csendben nehéz rázni egy kormányt, nem tudom a többinél hogy oldják meg, hogy halkabb, igazából fejhallgatón nem szűrődik át. Az rF2-ben régen volt az állíthatatlan erősségű mega-rázás, most már konfigolható.
A T500RS majdnem 2x annyiba kerül újonnan, nem fair összehasonlítás (ettől függetlenül én nem cserélném el a G27-et rá, mert modokkal sokkal jobb a G27).[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz bokrosolajos #17164 üzenetére
Működni biztosan fog, csak nagyobb átmérőn ugye kisebb erővel kell majd tekergetni.
Ha meg kellene neveznem egy hátrányát a G27-nek, az a gyenge motor lenne
Elég hamar max. erővel próbál forgatni, az információvesztés nélkül ffb eléréséhez az átlagos kormányszervó feeling egy kényelmes túlszervózott városi kisautóéhoz hasonlítható még a gyári átmérőnél is.
És akkor a típushibáról valószínűleg még nem is olvastál, hogyha sokáig legnagyobb erővel használod a motorokat, a tengely végén a hősokktól a műanyag optikai "encoder wheel" (bocs nemtom a magyar nevét) könnyen megreped, és elmászik a kormány közepe -
JoinR
senior tag
válasz Chrys_ #17182 üzenetére
Ehhez képest a G27 neten utánanézve 3Nm, a T500RS pedig 6Nm. Na ezért fölösleges előbbire rárakni nagyobb kormányt szvsz
Egyébként a minőségre visszatérve, nyilván a Fanatec sokkal jobban összerakott és komolyabb termék, de mégis sok hibás példánnyal lehet találkozni, míg a G27 primitív és egyszerű, de nem nagyon szokott megdögleni.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz bokrosolajos #17258 üzenetére
Kicsit sok volt a forralt bor szerintem
-
JoinR
senior tag
Nagyobb motort belerakni tudtommal nem egyszerű eset, legalábbis gondolom az ARC Team nem poénból adott ki olyan bonyolult modot, amilyet.
Az alap motor meg alkalmatlan nagyobb kormányhoz, hacsaknem egy 5 ezres kormány ffb-minőségéhez nem akar valaki közelíteni...bináris ffb: vagy van, vagy nincs
Ha valakit jobban érdekel, miért hülyeség felhúzni az ffb-t, ez egy elég jó összefoglaló. -
JoinR
senior tag
válasz bokrosolajos #17268 üzenetére
Szűk 20%, semmiség De mi úgyis csak baromságokat beszélünk, nyugodj meg, neked van igazad.
Próbálj ki egy hajókormányt is majd vele[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz bokrosolajos #17280 üzenetére
Gyártói túlbiztosításról hallottál már?
Gépészmérnök létemre még nem találkoztam ezzel a kifejezéssel...de így magamban olvasva is rettenetesen hangzik, igazi fotelszakértő szöveg. A fogalmak amiket kereshetsz: biztonsági tényező, esetleg túlméretezés.
Problémát jelent majd a nehezebb kormány? Nem, mivel számoltak vele, hogy az ember (főleg gyerek) amúgy is néha csimpaszkodik a kormányba, tekerés közben tolja-húzza oldalra, ott van rá a jó nagy csapágy (meg a műanyag körülötte ).
Sőt, nyugodtan felteheted 120%-ra az erőt. Működni fog? Igen. El fog romlani? Nem valószínű. Szar lesz? Igen. Ha még mindig nem érted, hogy miért lesz szar, akkor tényleg nincs miről beszéljünk, ha n-edjére írom le vagy linkelem be, akkor se fogod megérteni. Használd egészséggel.
Részemről befejeztem itt, privátban lehet folytatni.PS: ugyanúgy játékkormány marad, ha vonatkereket raksz rá akkor is...ha lesz 1000 euród egy kormányra, akkor elgondolkozhatsz, hogy ne játékot vegyél...
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Jó ilyet kérdezni, hogy megéri-e, ár nélkül...20k-ért egy leharcolt is megéri, 120k-ért egy új se.
-
JoinR
senior tag
válasz explorer68 #17368 üzenetére
És te olvastad a saját hsz-ed? "Érdemes megvenni?" - Hogy lehetne érdemes valamit megvenni, ha nem éri meg?
De tessék az eredeti kérdésedre a válaszom akkor így szól:
"Jó ilyet kérdezni, hogy érdemes-e használtan megvenni, ár nélkül...20k-ért egy leharcoltat is érdemes, 120k-ért egy újszerűt se."Amúgy a G25 az egyik legnépszerűbb kormány, de a legöregebbek már 6-7 évesek, azokért sok pénzt azért nem adnék...hardveraprón az áruk 40-45k, annyit sose adnék érte, tudva, hogy 2-3 éve 30k-ért szórták. Persze most is van aki ennyiért elviszi őket, mert nem nagyon van alternatíva (3 éve 55k-ért új G27-et lehetett kapni) - maradjunk annyiban most nem a legnagyobb vásár Logitech kormányt venni, legyen az DFGT vagy G2x. Bár előbbi használt ára legalább kezd észhez térni, és látni 20-25k körüli példányokat, de a 40 ezres új ára annak is nevetséges.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz p.szilard #17403 üzenetére
Ha ETS2-ben normálisan akarod használni a kormányt, akkor kell a 900°, tehát akkor DFGT.
Ha csak tekergetni akarsz vmit gombok helyett, vegyél egy Force EX-et de inkább egy Momo-t, aztán annyi..alkalmi arcade usernek megteszi, de egyiket se kamionvezetésre csinálták.
Amúgy egyik ára se fog a felére esni miután megvetted őket használtan, úgyhogy nagy kockázatot nem vállalsz. -
JoinR
senior tag
Logi szoftver elindítása nélkül sose fog 900-at forogni, de ne is törődj vele
Az a tanács sztem arra volt, hogy úgy tudod beállítani...bár az igazat megvallva a szoftver elindítása után is működnie kéne, nyilván vmi user error van.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Szerintem elég természetellenes mozgás, hogy a fejeddel ellentétes irányban kell mozgatni a szemed, hogy a képet lásd...egy időben én is akartam, de aztán lemondtam róla.
-
JoinR
senior tag
Assetto es a legjobb FFB viccnek is rossz
A gumi tapadásának erövisszacsatolása és minden egyéb effekt teljesen külön életet él. Persze sokat javult mondjuk nyárhoz képest, de a legjobbtól nagyon messze van. -
JoinR
senior tag
válasz Jack@l #17509 üzenetére
Nem mindenki kolt 300k-t kormanyra, ha a legnepszerubb modelleken rosszabbul mukodik mas szimekhez kepest, elfogult az allitas, hogy abban a legjobb az FFB. Nincs bajom az AC-vel, ar/ertek aranyban vallalhato termek, de az FFB-t pont az egyik legnagyobb gyengejenek tartom. Attol hogy egyeduallo modon a kockasodastol raz a kormany, meg nem lesz a legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
En nem azt nezem, hogy hany fele dolgot erzek a kormanyon (engem annyira nem izgat, hogy rezegjen a kormany a jaro motortol pl.), hanem hogy ami van, azt hogyan erzem. Nekem a legszimpatikusabb ffb az rF2-ben van, nagyon kozvetlen a kapcsolat, viszont nehez kiaknazni a lehetosegeket a korlatozott (minosegu) tartalom miatt (optimalizalasrol nem is beszelve). Az iRacing-ben a tartalom ellensulyozza az ffb velt vagy valos lemaradasat, nalam itt a legjobb az elmeny..ahol nem rezeg a kerekveto, hanem meg lehet mondani, hogy felfele vagy lefele bukkan, mert az erovisszacsatolason erzodik. Ehhez persze olyan tartalom kell, lezerszkennelt palyak utan az osszes mod naiv probalkozasnak tunik. Es ami fontos, a fizika adott, te csak az erosseget allitod be. Nincs slip effect, curb effect meg meg n db csuszka, amikkel total mas az eredmeny, gyakorlatilag szemelyre szabva egy filtert a fizikan. (Ennel jobban csak a valtoztathato szelarnyek szorzon szornyulkodtem, arra nem talalok szavakat...a szimulatorozasnak nem errol kene szolnia)
Arrol nem is beszelve, hogy kb 80 fps alatt az AC jatszhatatlan, de nagyobb fps-nel is meg mindig erzek egy input lag-szeru hatast, ami mondjuk sokat javult az utobbi fel evben, de meg mindig olyan, mint gumiban szex....
Ha valosaghoz kene hasonlitani, kb. az AC villanyszervo, rF2 meg iR meg elektrohidros szervo. Elobbi sem feltetlenul rossz, foleg ha azt nezem, hogy meg az rF2 is egy vagyonba kerul mellette. Tehat nem lehuzni akarom az AC-t, szorakozasnak nem rossz, de a hype-pal nem tudtam azonosulni, foleg az 1.0 ota levo punnyadast nem ertem, KUNOS mint aki jol vegezte dolgat, szamolja a penzt Madeiran? Majd az ido eldonti az AC sorsat, remeljuk nem egy rF2-fele sullyeszto lesz (bar ami idaig megjelent, az nekem teljesen kozepszeru)
Amiket Jack@l irt, a fontos dolgok benne vannak a tobbi szimben is, bar az "allo kormany gordulesi ellenallasan" jot nevettem, az lehet hianyzik mindenhonnan az AC-n kivul lehet a sajat fejlesztesu celhardver ilyet is tud? Viccet felreteve en is kivancsi lennek ra -
JoinR
senior tag
válasz Jack@l #17523 üzenetére
Megértem, hogy a hulladék kormányom az AC "tökéletes" () vezérlő görbéjére lomhán válaszol, de szerencsére vannak olyan szimulátorok, amiknek a vezérlő görbéi annyira szigorúak, hogy a G27-em megretten, összeszedi magát, és jobban működik, mint az AC-ban.
Sőt, van olyan szimulátor, ahol be lehet állítani a minimális erőt, hogy az általad említett problémát kiküszöböljék..de az nem az AC.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
Bocs, kicsúsztam a szerkesztésből.
Szóval az AC szimulálja a kormány gördülési ellenállását...bár nem mértem le, a valóságban kétlem, hogy a kormány mozgatásánál a gördülési ellenállás leküzdésére komoly erőket kéne megmozgatni (ma már elég jó csapágyak vannak). A kormánymű tehetetlenségi nyomatéka már más kérdés, arra meg kb. minden szimulátorban ott van a Damping (de szerintem még a Logitech Profiler damper effektje is ezt változtatja...már ha nem lenne elég a gyenge minőségéből fakadó fogaskerekek súrlódása ) -
JoinR
senior tag
válasz Jack@l #17530 üzenetére
Bocs, de a kormánymű gördülési ellenállásának nem sok köze van a kerekek tapadási súrlódásához...most esik le, hogy te végig erről beszéltél.
Ez max az LFS-ből hiányzik a rendes szimulátorok között, iRacing-ben is simán benne van, sőt, a gumi ballonos jellegéből adódó deformáció (nyíróerő...nem gördül) miatt van benne egy kellő rugalmasság is..most mondjam, hogy az AC-ben ennek nyoma sincs?[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz wolf033 #17535 üzenetére
Szerintem páran vezetünk autót a valóságban (szervó nélküliset, különböző elven működő szervósokat), egy ffb minőségét annyira nem nehéz megítélni, mint mondjuk egy slick gumi karakterisztikáját.
Pár tízezer km-t levezettem már, ennek egy jelentős részét versenypályán, nem tudom számít-e. -
JoinR
senior tag
válasz wolf033 #17538 üzenetére
Mert ha azt mondom, hogy vezettem Ferrarit, onnantól hiteles lenne, amit írok? Attól, hogy valaki elmondhatja magáról, hogy mondjuk vezetett Corvette-et versenypályán, az álláspontja ugyanolyan megkérdőjelezhető, mint bárki másé, lehet köze sincs a vezetéshez (na és hogy kinek van köze a vezetéshez, az meg pusztán filozófia, született tehetség, vagy tanult készség, stb.)...ismerek egy pár amatőr versenyzőt, akikről tudom, hogy kevés tapasztalatuk ellenére is rendkívül otthonosan mozognak a témában, míg tudok olyanokat is, akik már-már profi szintre merészkedve is bődületes kontárok, egyszerűen csak akkora büdzséből praktizálnak, hogy megtehetik...minden motorsport szerves része a pénz, sajnos.
Szó mi szó, mezei felhasználónak nem lesz elég 1-2 óra tapasztalat, hogy aztán arra emlékezetből hivatkozzon és hasonlítson. Persze meg lehet hallgatni, aztán mindenki levonja a konklúziót legjobb tudása szerint. Én is elmondtam az enyémet, aztán aki elhiszi, váljék hasznára, aki nem, remélhetőleg talál hiteles forrást Magyar tapasztalt versenyző nem sok, ezért is ácsingózik az összes szimulátoros az ismertebb magyar nevek véleményéért, de főleg bólogatásáért.
Nem is szeretnék ennél jobban belemenni, szerencsére odáig nem fajult a vita, hogy GT autókhoz hasonlítsunk bármit (tegyük hozzá, sokmindenhez nem kell személyes tapasztalat, pl. egy iR vagy AC GT3 autó váltóáttételének összehasonlítása a FIA szabálykönyvvel), ez eredetileg egy FFB minőségről szóló vita volt, amit Jack@l úgy alakított, hogy a végén Logitech vs. Fanatec-ig jutottunk...mert az AC egy profi célszoftver milliós hardverekhez, amit a pórnép valahogy megkapott, és a júzerek 99,9%-ának fogalma sincs mi történik a színfalak mögött, mert a szemét játékvezérlőikkel semmit nem éreznek az egészből.
De láttam már őt vitatkozni más témákban, távoli célom se volt meggyőzni őt, csak egy ellensúlyként írtam be a véleményem az "AC FFB-je a legjobb" mondatra, hogy egy random új topikolvasó nehogy készpénznek vegyen bármit is, amit itt olvas
Mindig fontos megjegyezni, hogy a célja az összes szimulátornak, hogy szórakoztasson, ezért kár egymást marni akármilyen témában. Mindenki használja azt, ami szívéhez legközelebb áll, írjon szubjektív véleményeket a fórumba, de lehetőleg minél kevesebb embert vezessen félre dogmatikus kijelentésekkel.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz Jack@l #17542 üzenetére
Mivel minden hozzaszolasomnak kb. az utolso bekezdesere vagy kepes reagalni, az eddigi "szakertelmed" amugy is leszerepelt, alapveto fogalmakkal nem vagy tisztaban.., fel van keszitve 6 DoF-re oregem leulhetsz, elegtelen (gepesznernokkent kivancsi vagyok hogyan valtozik a virtualis terbol erkezo ffb egy mozgo cockpitben, varom a levezetest (privatban, itt mar nem fogok reagalni a stilusodra))
Nem vagy kepes szakmai vitat folytatni, a lekezelo stilusod pedig nagyon serto.
Nyilvan ha egy baratom 300k-s kormanyaval is veletlen gyengebbnek talalnam az AC ffb-jet, akkor is csak siman hulye lennek, olyan nincs, hogy nem lehet igazad, max passzolsz egyet...nevetseges. Foleg hogy sajat bevallasod szerint is 1 eve csak AC-zel, fogalmad nincs a tobbi szimulatorrol, csak egy fanboy vagy a sok kozul..
Szerk: az hogy "perpill az AC ffb a legjobb" nem tunik tul szubjektivnek...peace![ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz Sutee89 #17646 üzenetére
Az iRacing-ből ki lehet nyerni a kormányszögeket, a legkisebb (Riley) is 400°, a F1 (2008-as talán) 502°-ot fordul, Skip Barber, Star Mazda és egyéb tipikusabb formaautók sincsenek 450° alatt...szóval ja, 270° csak kompromisszumokkal használható (átskálázva egy középútra, de akkor nincs nagy ellenkormányzás..)
-
-
JoinR
senior tag
válasz wolf033 #17685 üzenetére
Jelen esetben mindegy, hogy milyen volt az ffb, a lényeg, hogy a hangos kopogás nem egy hibás G27 által okozott jelenség, hanem az összes G27 jellemzője adott körülmények között.
Normális felhasználás mellett (nincs ffb clipping) nem nagyon szokott előfordulni azért - vagy ha igen, alkalmankénti ütésként (kátyu), nem pedig úgy, ahogy a videóban van.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
-
JoinR
senior tag
válasz bokrosolajos #17861 üzenetére
Nem feltétlenül, egyes tehetséges amerikai és francia mérnökök tudnak olyan kormányművet csinálni, ami adott elfordulás után becsuklik végállásba Persze valszeg nem erre gondolt az illető..
-
JoinR
senior tag
Akárhol nézem, mindenhol 240 fokot látok rá, illetve röpke 390$-ért lehet venni 330 fokos kiegészítőt
ÁFA, VÁM, posta...a konstrukció meg ahogy elnézem a honlapot, lazán van 10 éves. Persze te tudod, de én átgondolnám, erre van-e szükségem. Ár/érték arányban a T500RS biztosan jobb, de ha mégis ilyen árkategóriában gondolkozol, nézd meg ezt is. Illetve itt van az árképzése is. -
JoinR
senior tag
válasz VegyesTamás #18050 üzenetére
Egy teremben egymás mellett vannak a Simhouse és Sim-City szimulátorok (legalábbis szeptemberben még úgy voltak).
(#18052) Stirlitz: már regelt, kapott is kódot
-
JoinR
senior tag
Hát ezt csak ők tudják megmondani...spanyol temperamentum, akármennyi lehet
Amikor én vettem kb. 1 éve, akkor 140 EUR volt, és 22 EUR a posta. Meg kell kérdezni tőlük mi a helyzet, elég gyorsan válaszol a srác amúgy.
Én sokkal jobban szeretem, számomra volt akkora ugrás a PTR-ről, mint a gyáriról PTR-re. Persze hozzá tartozik a korábban említett dolog, hogy a PTR-hez van hosszabb pedál, úgyhogy ha elegáns megoldást akarsz, nem olyat mint, az enyém, akkor sokkal drágábba jön ki.
Olyanról már hallottam, hogy valaki visszarakta a potit a ptr helyére, de hidrós fékről senkit nem tudok, aki visszavágyott volna. Más liga, de árban is más. -
JoinR
senior tag
Azt senki nem tudja eldönteni helyetted, hogy neked éppen megéri-e Nekem megérte, persze hitelt nem vennék fel rá, meg a hó végén az "uccsó" tizest se erre nyomnám el..ha sokat nyomod meg komolyan gondolod, hajrá, ha alkalmi felhasználó vagy, és nem állsz úgy anyagilag, nem biztos, hogy ebbe éri meg olvasztani a pénzt. Ezek egyéni döntések, én pl. teljesen abszurdnak tartom a fent linkelt 90EUR-s kormánykereket, de valakinek meg lehet tetszik annyira...személy szerint előbb kókányolnék rá egy racing-bazar-os sportkormányt, minthogy 35k-t előjjek egy kormánykerékre, ami arra jó, hogy a gyenge FFB még gyengébbnek tűnik
Egyébként a TSS-nél pont azt kapod, amit az első képen látsz, semmi mást. Nincs is szükség másra, de a meglévő Leo-kábel jól jön hozzá. -
JoinR
senior tag
Hiaba veszed feljebb az erosseget, ha jon az ffb-clipping, egy 10k-s kormany ffb-minosegevel fogsz jatszani. Es azt a szintet nem nehez elerni a G27-nel gyari atmeron se.
TSS: Sajnos nincs rugos eromerom, emlekeim szerint a max fekerohoz nem kell erosebben nyomni (AP loadcell-nel egy teszt szerint kimondottan puhabb, tehat tuti nem kell majd 80 kilot kinyomnod, mint egy F1-es autonal ), de fel lehet ugy kemenyiteni, hogy teljesen 0 az elmozdulas, es ugy meri a nyomast, illetve lehet olyan puha, hogy koppanasig le lehet nyomni. Tobb rugoval is lehet kerni, de a hatart a nyomasmero szenzor szabja meg, ami alapbol 50 bar-os. Nyilvan ez az ertek onmagaban semmitmondo, de ha kered, megcsinaljak 100 barossal is, aztan lehet majd erolkodni, mintha nem lenne fekszervo. A rugo nagyobb hatassal van a visszafele iranyra, en azt nem szeretem tul kemenyen, de ez izles kerdese. Szerintem a jelenlegi kemenyseg jo ahogy van, igy is cipoben kell vezetni, talan kicsit hamarabb eri el a 100%-ot, mint egy atlag auto, de vezettem mar puhabb feku igazit is. Nyilvan a gyari pedalhossz erokarjaval joval kemenyebb lenne, nalam nem szempont, hogy ezen gyurjak combra, ugyhogy jo a hosszabb pedalokkal is.[ Szerkesztve ]
-
JoinR
senior tag
válasz zozoz1 #18202 üzenetére
http://www.nixim.com/ - innen vettem anno, 7-8 ezerbe jött ki talán. Először a gyári potival használtam, aztán PTR load cell-lel (de azt is ezzel a rugóval), most meg már hidraulikus fék van a helyén.
-
JoinR
senior tag
válasz zozoz1 #18205 üzenetére
Szerintem 4k-t megér, meg később lehet másra is használni (pl load cell-hez).
Ha nevezhetjük még G27-nek, végülis az van jah Csak ki van szedve a műanyagból, cockpitre felcsavarozva, hosszabb pedálokkal szerelve, Leo Bodnar kábellel gépre kötve, egyik poti helyett Hall-szenzor, gyári fékrugó a kuplungban, a kuplungé a gázban, stb...meg az említett hidrós mod.
-
JoinR
senior tag
válasz zozoz1 #18214 üzenetére
Csak online megyek.
Azért ez még bőven nem elmebeteg... Persze sok a módosítás, de költségben ez a G27 még mindig kb. fele egy Fanatec-szettnek. Akinek nincs szüksége erős FFB-re, meg esetleg együtt tud élni a gyengeségeivel, annak, azaz nekem még mindig a G27 a legjobb alternatíva.
Épp a héten próbáltam egy 300 ezres kormányt, nagyjából világos, mit lehet kihozni az FFB-adatfolyamából...nah az már inkább elmebeteg (de gyorsabb azzal se lennék hosszú távon se) -
JoinR
senior tag
válasz Jack@l #18217 üzenetére
Azt akkor is értettem, nem most mentem először G27-nél jobb kormánnyal
Egyelőre viszont még nem tudom korrektül összehasonlítani a kettőt. Nyilván nagyon jó a nulla kotyogás és ffb-holtjáték, azonnal letaglózó nyomaték, gyakorlatilag bármelyik pillanatban eltörheti az ujjam (azt hiszem ehhez nem kell kommentár vagy itt egy másik videó használat közben), de ez a pontosság már túl steril nekem ilyen szintű szoftverekhez. Igaz csak iR-rel próbáltam, úgy lesz korrekt, ha majd később kipróbálom a többivel is. Jelenleg ahhoz tudom hasonlítani, mint amikor egy stúdió fejhallgatóval elkezdek hallgatni változó minőségben kevert zenéket...azonnal kijönnek azok a hiányosságok, amik egy olcsóbb hangkeltővel észre sem vehetők, és még bőven élvezhetők maradnak. A G27 mechanikája (a hiányosságai révén) elmossa ezeket a hibákat, és számomra természetesebbnek tűnik az összhatás. De mégegyszer mondom, csak iR-rel próbáltam, ha lesz rá módom, megpróbálom AC-vel is, hogy annak az FFB-je milyennek tűnik. El tudom képzelni, hogy akár jobb is legyen, bár ahogy próbáltam, az 1.1-ben is még mindig ráz a kormány, ha blokkol a kerék, amit nem nagyon tudok hova tenni továbbra sem.. -
JoinR
senior tag
Legózni lehet, de mire végzel vele, akkor is 2-3x annyiba kerül Persze a minősége is más lesz, nem érdemes egy Clubsport Shifter-t összehasonlítani a G27 H-váltójával.
Én mondjuk pont inkább a régebbi gépeket szeretem, H-váltó nélkül elképzelhetetlennek tartom a szimezést.
Ami a pedált illeti, még nagyon vad árak mellett is max annyiba kerül egy hidrós G27 pedál, mint egy load cellás Clubsport V2...annyira nem kárpótolna a Fanatec, hogy őszinte legyek De aki nem akar buherálni, annak biztosan az egyik legjobb megoldás.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...