-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
GalaHU
őstag
Hát az aluprofil még so-so, bár szerintem az ember összerakja rendesen minden kütyüvel amire vágyik, aztán nem kell azt variálgatni. Az enyém 3 éve ugyanaz, pedig már base-t és szekis váltót is cseréltem.
De linkelt Base nem tudom mivel több egy Fana DD-nél (a Newton-fetisisztákat nem hergelve), a Sparco perec szintén olcsóbban kijön Podiumból, a szekus váltónál az Ailogos szintén olcsóbb, de legalább annyira bivaly.
Ami szemre jobbnak tűnik az a kézifék és pedál, de utóbbit nem vagyok hajlandó cipőben használni, úgyhogy az sem indította be különösebben a nyálelválasztást.
Szóval el lehet költeni a világ pénzét, de ez már az exponenciális görbének nagyon a jobb oldala, ha a befektetett összeg és élmény növekedést nézzük.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz sutatokisr #37214 üzenetére
Nekem élményben egy 90fps-el tekerő VR is ott van a szeren, megfűszerezve egy buttkicker-el. Nem egy sportkocsi az ára, helyigénye is okés.
De aki megteheti, miért ne motion-özzön.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Szaga77 #37242 üzenetére
Nem tudom miből gondoljátok hogy az új konzolok premierére jönne bárhonnan új kormány? Mégis milyen játékhoz? Nemhogy autós, szinte más cím se jön...
Ahogy elnézem a Dirt5-höz bőven elég lesz a konti, de hogy új, innovatív kormányt nem igényel az tuti. Az új GT-nek és FM-nek még a tervezett kiadási idejét sem merik megadni, a legoptimistább becslés szerint is csak jövő karácsony.
Szóval még másfél évig jó eséllyel semmi nem várható, ezért kár lemaradni most egy kiváló, jóáras kormányról...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Kicsimix #37258 üzenetére
Valószínűleg nem fogalmaztam pontosan.
Számomra is nyilvánvaló hogy jönnek majd új kormányok a generációváltás miatt, azon okok miatt amit leírtál. Ugyanakkor a korábbi generációváltások tapasztalata alapján ez szinte soha sem rögtön az új konzolok érkezésével egyidőben történt, hanem amikor lett hozzá konkrét tartalom is. Legutóbb az XO premierrel egyidőben jött a FM5, mégsem volt hozzá kormány hónapokig. Aztán szinte egyidőben jött a Madcatz és a TX, lemaradva a Logi... Mire már lett némi felhasználói bázis (konzol tulaj) és indoka is a dolognak.
Most a kanyarban sincsenek system-seller autós játékok, tehát 1-1,5 évig új kormány se lesz a TM-től, a Fana meg eleve nem a konzolokra koncentrál, ő se fog kapkodni. Pláne úgy, hogy az összes current-gen hardver fut majd az új konzolokon. Max PS4 állásban marad a gomb, na bumm!
Bár nagy Dirt rajongó vagyok, de az 5 aligha fog tömegeket kormányvásárlásra buzdítani...
Az újracsomagolás meg... Nem minden cég olyan pofátlan mint a Logi!
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Ja, akinek nincs még meg az Assetto Corsa a Humble-n 4,99-ért akciós az alapjáték és a DLC-k is filléresek.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz ArmanD. #37288 üzenetére
A TMX a T150 Xbox-os változata, a T150 a PC mellett (amin mindkettő működik) PS4-re van szabva.
A Thrustmaster szinte minden kormányát kihozza sima kétpedálos és Pro (3 pedálos) kivitelben. Meg egy halom szpesöledisön, de nem akarlak összezavarni. Ellenben a kiegészítőket házon belül szabadon lehet kavarni, kivéve hogy TMX-en/T150-en nem lehet perecet cserélni, ez csak TX/T300 esetén lehetséges először. (A házibarkács kendácsolástól most tekintsünk el) Loadcell pedál, H-s váltó, kézifék mindegyikhez passzol, ezért is szoktuk ajánlani, mert jól variálható.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz ArmanD. #37290 üzenetére
Ugyanez a dallam: a TX XO kompatibilis a PC mellett és 900 fokot fordul, a T300 meg PS4-hez van és 1080 fokot fordul. Ez utóbbi max a kamionos cuccoknál lehet előny. A gyári perec meg olyan amilyen, ízlés dolga...
Megbízhatóságuk ugyanolyan, az évekkel korábbi hibákat már javarészt kijavították, de ha nyűgje van az pár napon belül kiderül és gariba cserélik. Ha több T300-al kapcsolatos panaszt találsz az azért van mert jóval többet adtak el belőle. A PS4 jobban futott és szubjektíve többeknek is jobban bejön annak a gyári perece.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Mindig is csíptem a GamerMuscle-os csókát, de ez mindent visz:
https://www.youtube.com/watch?v=q_pDCfaQMAM&ab_channel=GamerMuscleVideos
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz RudiHUN #37402 üzenetére
Ez innentől csak a forrásaidon múlik. Ha van fedezet akkor V3, az a legjobb minden szempontból, rengeteg gyári és külsős mod van hozzá.
Ha szegényebb az eklézsia akkor a simával is elgurulhatsz egy darabig, az is jobb mint a T500-é. TM-ben már nem gondolkodnék ha úgyis a Fana irányába akarsz lépni...
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37456 üzenetére
Erre teljesen felesleges a DD, már ha ez alatt Te is a Direct Drive rendszerű, jelenleg csúcstechnológiás kormányokat érted. Az igazi kormány "felrakása" egy nagyon komplex művelet, elég széles tudásbázis feltételez, mind a mechanika, mind az elektronika, mind pedig a konkrét beviteli eszközök irányából. A kérdés feltevéséből az látszik, hogy Te magad ezek összességével nem bírsz, azt javaslom elsőre ezt az irányt engedd le.
Valószínűleg egy Thrustmaster T300 és egy hozzá való H-s váltó már lefedi az igényeidet, erre jóval könnyebb valódi versenykormányt applikálni, mint a Logi szériára.
Ha semmit nem akarsz/tudsz barkácsolni akkor a Fanatec a Te irányod, ott "konyhakészen" kapsz olyan HUB-ot, amin szabványos kormányrögzítő furatok vannak, de a gyári utcai Bömös kormány ott se játszik. De cserébe van BMW licensz GT kormány, azon faragnod se kell.
De persze ez csak találgatás, azt tudni kéne hogy milyen platformon gondolkodsz (PC?) és milyen játékkal, mert utcai BMW azért széles spektrum. Van az NFS-ben, Assetto Corsában, pCars-ban, stb...
Ja, és kokrétabb budget kellene!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37460 üzenetére
De akkor mi a fenének DD Base? Iszonyatosan overkill, arra amire használni akarod. A Fanáénál nem sok olcsóbb DD Base van, de vegyük az ő áraikat:
DD2: 1.500 EuroMásik megközelítésből:
Clubsport Base 2.5 - 550 Euro
BMW GT2 wheel - 300Euro
V3-as pedál - 360 Euro
H-shifter - 260 Euro
Összesen: 1470 EuroTehát a komplett szett (ami után bármelyik szimrajongó megnyalja a 10 ujját) kevesebből kijön, mint amennyit csak a Base-re költenél, ami magába ugye elég sovány... Ahhoz meg hogy érezd és hiányold a DD és a V2,5 közötti különbségeket szerintem versenykilométerek ezrei kellenek, ráadásul az utcai autók FFB-je a játékok többségében elég elnagyolt.
De a Te pénzed, ha mindenből a legdrágábbat az irány, akkor hajrá!
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37462 üzenetére
Az átmérő mellett a súly számít a tehetetlenség miatt.
Nekem jelenleg egy Fana DD1 van, podium csatival, podium button-al és rajta egy full-size 350mm-es MOMO versenykormány. Simán van vagy 2 kiló, de sose lehetett érezni, sem ezen a Base-en se a korábbi V2-őn, pedig ott az XBox HUB-on volt a MOMO, az mégnehezebb még ettől is.
Sosem játszom így sem 30-35% fölötti FFB-vel, mert a kormányt tekerni kell, nem szkanderezni van ott. A 2.0-ámat sem használtam 40 fölött.
Ha direktbe hegeszted valóban fel a gyorscsatira a gyári BMW kormányt az se lehet nehezebb (nekem anno E46-om volt, ahhoz tudom hasonlítani) max az átmérő nagyobb pár centivel.
Az is fontos többeknek, hogy legyen a kormányon használható gomb (menü mászkálás, pitlimiter, villogás, abs-tc állítás, drs, stb) ezt ugyan hagyhatod a billentyűzeten is, de kényelmetlen. Ha meg ráaplikálod a Bömös multikormányára, arról viszont tényleg csinálj videót.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Azért egy bass shaker sokat dob az élményen, már ha bírja a család és az alsószomszéd...
Többen használunk Butt-Kickert Sim-Shaker programmal (egy dedikált hangkártya ajánlott) és nagyon sokat hozzátesz az élményhez. Különösen VR-ban, ahol külön jó ahogy morog alattad a motor és hátbavág a váltás...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37473 üzenetére
Az ötlet pofonegyszerűnek tűnik, a kivitelezés a kulcs. Ha tutira merőlegesen el tudod vágni és pontosan merőlegesen rá tudod hegeszteni akkor pöpec.
Ezt a Fana stabilitást fejtsd már ki bővebben, mert nem először hozod fel.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37476 üzenetére
Mesélj még légyszíves a képességeimről és a tapasztalatomról a kormányok és a versenyautók terén...
Teljesen feleslegesen húzod fel magad, itt mindenki csak segíteni szeretne. És ez abból is áll, hogy figyelmeztetünk mindenkit előre, hogy ne menjen be abba a zsákutcába ahol mások már jártak.
De Isten ments hogy a szárnyaló képzeleted és hihetetlen kézügyességeddel párosuló kreativitásod útjába álljak, csináld csak nyugodtan!
Azt már csak csöndben kérdezem meg, hogyha az “okosított” ti-dben versenykormány van (erre cserél mindenki első lépésben, mert ott van valódi értelme az alcantarának) akkor az edzés gyanánt használt szimulátorodba miért akarsz egy másik méretű és fogású perecet? És ne gyere azzal hogy az van otthon, mert aki fél milla fölötti szettet tervez annál ez nem lehet szempont...
Részemről utoljára: vedd meg azt a DD-t amivel úgy érzed több leszel, tegyél rá egy Podium HUB-ot (nem véletlenül olyan a csatlakozása mint a valódi versenyautók gyorscsatlakozója) és arra bármilyen szabványos versenykormány rámegy. (Hozzáteszem FIA homológ kormányból én még nem láttam 350mm-él nagyobbat, de mindig tanul az ember)
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz chess001 #37487 üzenetére
Nagyon el vagy tévedve: a jelenleg historic kategóriás autóknak azért volt nagyobb kormánykereke mert azokban a verdákban még nem volt kormányszervó, máshogy nem bírták volna tekerni. Amint lett szervó csökkent a méret rögtön, mert a gyors irányváltásokhoz az az ideális.
Persze ez sem csökkenthető a végtelenségig, a szűk open kabinokba még csak-csak találsz 300mm alattit (Catherham, Formula BMW ha már...) de GT-Rally vonalon a 300-350 mm az általános.
A gyorscsati versenyautóban nyilván a kényelmesebb beszállás miatt van, pláne ha a képedbe van tolva a kormányoszlop, az ülés meg maxra hátra, lásd R5-ök.Egyébként ezt a csatlakozót (nem adaptert) sehol sem úszod meg, mert minden cserélhető pereces rendszer használ valamilyet. Konyhanyelven mindig van egy apa meg egy anyaelem, a simcub-al sincs ez másként, a mértekben meg nincs szignifikáns különbség.
Maximum levágod a DD basedről is, aztán arra azt hegesztesz amit akarsz.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Egy Load-Cell-es fékkel a progresszív fékezés sokkal könyebben kivitelezhető, egy helyesen használt Tail-Braking technika sokat gyorsíthat.
Ha nem okoz gondot, akkor érdemesebb a ClubSport kivitelt választani, az sokkal jobban személyre szabható, a taposókat állíthatod, vagy akár át is cserélheted könnyedén. Létezik hozzá számos plug 'n play kiegészítő.
Mivel PC-n játszol, elég lehet első körben csak azt lecserélni.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz kisz94 #37540 üzenetére
A G923-at nyugodtan ejtsd ki a kosárból, az csak egy túlmarketingelt G920 arcpirító áron.
Akarsz H-kapcsolású váltót hozzátenni a későbbiekben? Ha igen akkor a TM-nek sokkal jobb, —igaz drágább- megoldása van. Ha nem, és nem akarsz driftelni akkor a 3 pedál sem szükséges ( a T150Pro kivitelében az van, igaz nem olyan jó, mint a Logi).
Szükséges hogy csendes(ebben) működjön? A Logitech fogaskerekes megoldása nem igazán partner ebben, a Thrustmaster sokkal hallkabb.15 éve megőrültél a FFB lyuktól? Ha igen, akkor az most is a Logitech sajátja, de eltérő hogy mennyire zavarja a felhasználókat. Ha ha téged igen, akkor inkább T150.
Mennyire vagy háklis a kormány fogására? A Logi tűrhetően bőrszerű, a TM műanyag.
Ne feledkezzünk meg a driverekről sem, a Logi jól konfigurálható, de többeknek hullott már ki a haja miatta, a TM tulajdonképp plug ‘n play...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz MAXIMIZE #37550 üzenetére
Sajnos az FFB erejének felhúzása még önmagában nem hozza a valós élményt. Ugyan bizonyos FFB effektek életrekeltéséhez valóban picit nagyobb FFB erő szükséges, de ha maga az “effekt-csomag” gyenge és pontatlan azt hiába tekered fel...
Sajnos az F1 sorozatnak nem ez az erőssége, vannak ettől sokkal pontosabb modellek is. Próbáld ki a sima AC-t, azt biztos jobb, vagy a RaceRoom-ot, ott elég széles az effektek tárháza.
Persze az egész úgyis csak unikornis-vadászat emberi költségvetésből sose lesz ugyanaz, mint a valóságban. .
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Csoeri79 #37552 üzenetére
Én kb ezt az utat jártam be, csak nekem még V2 volt, arról lett DD1-re váltás. Sajnos a kérdésedre nincs ekzakt válasz, mert az kétségtelen hogy jobb a DD1, de hogy annyival-e mint az ára, az csak te tudod eldönteni. Számomra nem kérdés, örülök hogy megléptem a cserét, boldogan szántam rá a plusz összeget, de volt már nálam olyan fórumtárs kipróbálni a szettet, akinek az volt a véleménye, hogy amíg nem döglik meg a V2-je, marad annál.
Sajnos ez is olyan mint bármely sportban, vagy high-techben. Egységnyi teljesítménynövekedéshez már nem egységnyi költségnövekedés jár, hanem inkább exponenciális.
Ahhoz hogy bármelyik Fanatec Base menjen XBox-on, 3 lehetőséged van jelenleg:
- Veszel egy XBox HUB-ot, és arra bármilyen szabvány felfogatású versenykormányt rá tudsz tenni. Ebből vannak előre összerakott pakkok a Fana oldalán
- A CSL Elite rim-nek van XO verziója, ezzel korábban voltak gondok a csatlakozó körül
- Az új Podium szériából is van már XO kompatibilis rim, de csak DD1-es Base-el együtt kaphatóMaga a Base nem lesz "visszabutítva" csak mert XO-n használod, más kérdés, hogy mennyit hoznak ki belőle az adott játékon belül a fejlesztők. Sajnos ebben a komoly szimekkel nincs tapasztalatom, utoljára a V2-vel Dirt Rally-ztam XO-n, abban nem éreztem különbséget a PC-shez képest.
Jelenleg 1500-ért van egy Forza-Bundle, az jó csomag és később variálható.
Egyébként ultimate megoldás lehet minden platformra, ha Podium WB DD1 PS4 szettet veszel és hozzá egy XO HUB-ot. Azzal menni fog minden!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
-
GalaHU
őstag
válasz MAXIMIZE #37589 üzenetére
Gondolkodtál más irányban is? Egy jó fejhallgatóval talán még nagyobb élményt is kapnál, és a családi béke is tovább kitartana...
Nekem ennek az elődje van, de erősen gondolkozom a cserén, mert már az is tök jó volt és hangulatilag nem versenyezhet egyetlen fejes sem vele:
https://www.thrustmaster.com/en_UK/press/tracing-scuderia-ferrari-edition-enters-new-dimension-dts
Ha mégis maradsz bögréknél, akkor biztos lesz itt valaki a fórumon akinek van gyakorlati tapasztalata.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Deer76 #37615 üzenetére
Az hogy mi az ajánlott az általában árfekvés kérdèse. Ebben az ársávban, garanciával ez a legjobb vétel. 2x ennyiért már T300-at szoktunk javasolni.
A használt Logitech-ek (G25-G27) általában drágábbak és nincs gari.
Ha kevesebb bukót akar kockáztatni az ember, akkor Logitech DFP-k és DFGT-k vannak ettől olcsóbban (használt, gari nélkül)
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz kismedve1982 #37623 üzenetére
Az alap (2 pedálos) TM azért nem egy iparági origó, és még finom is voltam. A nem-loadcelles 3 pedálos már elviselhető (Pro kivitel) amíg megjön a LC-szett.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz drsanya #37627 üzenetére
Gyakorlatban még nem próbáltam, de sajnos valószínűleg nem.
Ha rádugsz a PC-re bármilyen Fana Base-t Rim nélkül, akkor az Eszközkezelőjében látszik a Base, de szépen át van húzva, még az elfordulást se lehet letesztelni (most húztam újra a Win-emet, nincs 2 hete hogy a DD1-el végigjátszottam). Valószínűleg a Rim-ekben van a vezérlőelektronika egy része...
Erről az épített rim-ről adnál még infót? Te építed?
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz drsanya #37630 üzenetére
Én már használtam 1A helyett 1,75A-es tápot Logi kormányokhoz, mert éppen az akadt kézbe, de nem lett tőle semmi baja. Egy próbát megér...
Ha viszont végképp elmegy az örök kanyarmezőkre a kormányod (más okból), és jön az új, akkor kérlek gondolj rám, szép helye lenne a retro-gyűjteményemben az RS-nek...
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
Szerintem is oktalanul köpködik, nagyon jó kis játék, remek grafikával, egyszerű multival. Az FFB-re szokták azt mondani hogy gyenge, de ehhez van egy baromi jó MOD. Meg az autók fizikai modellezése nem koherens, néhány elég elnagyolt. De mivel egy halom autó van benne, esélyes, hogy bele se futsz!
Én a GT4-es GT86-ot, a GT3-as Ferkát imádom benne nagyon!
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Danecay #37643 üzenetére
Az AMS2-re már most érdemes figyelni, mert az összes általad említett hibát kigyomlálták, jobbak a hangok is.
Két rákfenéje van, a jellemzően Dél-Amerikai autó és pályafelhozatal, de ennek anyagi (licensz) okai vannak. De becsületükre legyen mondva, most hogy már csorog be hozzájuk némi lóvé, terjeszkednek erre is, hamarosan Nür és E30 M3 DTM is lesz, szóval alakul!
A multi nekem azért jobb, mert ha pár cimbivel akarunk menni nagy ritkán akkor azt a játékból megtehetjük (majd valaki lesz a szerver) nem kell havidíjért szervert bérelni, mint mondjuk az AC(C)-hez.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
GalaHU
őstag
válasz Sub-ZeRo #37649 üzenetére
A csomaghoz M5x25-ös csavarokat kaptál? Nekem azzal simán meghúzza! Milyen pereccel házasítod?
Nagyon eke, barkács megoldás de ha a zsákfuratban felütközik a csavar vége, akkor megpróbálhatsz minden csavar alá (a perec alá közvetlenül) pár alátétet berakni, de gyorsan szerezz egy rövidebb garnitúrát.
[ Szerkesztve ]
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
Új hozzászólás Aktív témák
- Ezeket a telefonokat mutatják be az idei nyár folyamán
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Dell notebook topic
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Opera böngésző
- Milyen TV-t vegyek?
- Azonnali fáradt gőzös kérdések órája
- Milyen légkondit a lakásba?
- További aktív témák...
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs