World of Warcraft: A játékosok 70%-a nem lépi át a 10. szintet

A World of Warcraft-ot talán nem túlzás a világ legsikeresebb játékának tekinteni, hiszen még egy játék sem hozott annyi bevételt - és hoz a mai napig folyamatosan - egy cég számára, mint amennyit a Blizzard kaszált eddig a játékkal. A játéknak 11.5 millió aktív előfizetője van világszerte, ezzel messze megelőzi minden konkurensét.

Azonban a legutolsó jelentések alapján az eddig évről évre folyamatosan bővülő előfizetők száma már több, mint egy éve folyamatosan stagnál. Ugyanis 2008. decembere óta nem történt növekedés, a Wrath of the Lich King szeptemberi megjelenésével az addigi 10 millióról 10.5 millióra növő előfizetők száma egyszerűen megállt, több mint egy éve nem fizetnek elő többen a játékra, mint ahányan abbahagyják azt.

Ennek okát természetesen nem tudhatjuk, azt azonban igen, amit a Blizzard elnöke, Mike Morhaime jelentett be nemrég egy konferencián. Elmondta, hogy a játékosok 70%-a nem lépi át karakterével a 10. szintet, ami - mivel 80. szintig fejlődhetünk - nagyon kevés. Ennek okaként elképzelhetőnek tartják, hogy vagy csak ide-oda ténferegnek a játékosok semmit sem csinálva, vagy egyszerűen túl keveset játszanak a játékkal.

Amennyiben a készülő Cataclysm nem hoz változást a dolgok jelenlegi állásában, úgy elképzelhető, hogy - végül mégis csak - elérkezik a World of Warcraft népszerűségének a fordulópontja. Természetesen nem lesz teljesen vége a játéknak, de most először jut el arra a pontra, ami  a végéhez közelebb van, mint az elejéhez, és egyúttal a hatalmas előfizetői bázis lassan elkezdhet csökkenni egy picikét.

Előzmények