Watch Dogs - rengeteg új információ

A Watch Dogs fejlesztői az All Games Beta portál rengeteg kérdésére válaszoltak és így kaptunk sok részletes információt a játékról. Alább olvashatjátok néhány pontba összefoglalva az új információkat:

  • A játék főhőse, Aiden Pearce arra törekszik, hogy megvédje családját és önmagát az ismeretlen veszélytől. Aiden mindent megtesz, hogy szembeszálljon a "számítógépes diktatúrával", amely a városban élő minden egyes ember életét figyelemmel követi. Főhősünk megszállottja a digitális biztonságnak egy olyan világban, ahol mindenki felügyelet alatt áll, vagy saját maga felügyel másokat. Innen is kapta a játék a nevét - Watch Dogs.
  • Aiden elsődleges fegyvere maga a város és annak biztonsági rendszerei. A fejlesztők azt ígérik, hogy létrehozzák egy páratlan, digitális és dinamikus metropolisz szimulációját. A játékosok feltörhetik a város infrastruktúráját: jelzőlámpákat, szétválasztható hidakat, a kommunikációt, metrót és rengeteg más dolgot. A tetteink következményeit közölni fogja a városi média. A játékosok elérhetőséget kapnak minden okostelefonhoz, számítógéphez a városban, így plussz küldetésekre lehet szert tenni. A küldetéseket adó rendszer egyedülálló lesz, a játékos önmaga fogja formálni a játékmenetet.

  • A várost egy úgynevezett ctOS (CenTral Operating System) névre keresztelt speciális operációs rendszer irányítja. A játékosoknak pontosan ezt a rendszert kell feltörniük. A képességei és lehetőségei fokozatosan növekedni fognak a végigjátszás során. A városban legalább 10 ezer megfigyelő kamera van és ezek mindegyikéhez hozzáférés lesz biztosítva. Aiden arra használja fel a ctOS-t, hogy megtalálja benne a szükséges információkat az emberekről. A ctOS-t egyébként a rendőrség is használja.
  • A fejlesztők sok időt szántak arra, hogy tanulmányozzák a valós Chicago-t. A játékban a város hiteles mása lesz látható. Minden utcai zaj és véletlen beszélgetések Chicago-ban lettek felvéve. A Ubisoft konzultált a helyi rendőrökkel, annak érdekében, hogy jobban megismerjék a munkájukat.

  • A projekten több stúdió is dolgozik: Montreal, Párizs, Newcastle, Bukarest és Québec. A kulcsfontosságú szerepet a Ubisoft Montreal játssza. A játék már 4 éve fejlesztés alatt áll.
  • A fejlesztők szeretnék a játékot minél realisztikusabbra készíteni. Minden esemény amely más játékokban észrevétlenül történik (balesetek, utcai lövöldözések) itt valódi következményekkel fognak bírni, befolyásolva a városiak életét. A játékosoknak érdemes lesz figyelembe venni a lehetséges következményeket döntéseik meghozásakor. Bármilyen beavatkozás mások életébe - nem tréfa és ezt a főhős tapasztalni is fogja, ezt a legutóbb bemutatott demó is demonstrálta. A Watch Dogs-nak saját hírnév-rendszere van, amely értékeli a játékos magatartását. Minden tettnek vannak pozitív és negatív hatásai. Ezeket a hírnév-rendszer analizálja és megváltoztatja a társadalom főhőshöz való hozzáállását. Hogy a főhős "jó" avagy "rossz" lesz e, mindenképp a játékos dönti majd el.

  • A fejlesztők folyamatosan konzultálnak a számítógépes biztonság specialistáival és hackerekkel, annak érdekében, hogy a virtuális Chicago digitális világa minél hitelesebb legyen.
  • Az időlassítás, amelyet az előző demóban is lehetett látni, egy speciális skill segítségével történik, amelynek a neve Focus.
  • A főhős képes felmászni épületekre. Ki lehet majd menni a tetőkre vagy akár lemászni az alagutakba.

Ennyi lenne az összefoglaló, viszont a fejlesztők arról még nem beszéltek, hogy hogyan is néz majd ki a játék multiplayere. Igaz, néhány hete a Ubisoft ejtett róla néhány szót, de az nagyon-nagyon ködös volt és egyelőre senki sem értette a lényegét. A Ubisoft szavai szerint a Watch Dogs "hipercsatlakozásának" részleteiről később lesz szó (ezen alapul majd a multiplayer).

Azóta történt

Előzmények