Titanfall: Üzleti döntés lenne az XBOX360 verzió késleltetése?

Alig pár órája írtuk meg, hogy a Titanfall című játék XBOX360 verziójának kiadását elhalasztották, az Electronic Arts szerint azért volt szükség a két hetes csúszásra, hogy a Blueprint csapatának legyen ideje optimalizálni a programot. Azonban időközben felmerült egy másik lehetőség is, melyre Michael Pachter, a közismert játékpiaci elemző hívta fel figyelmünket.

Patchter elgondolása szerint a Titanfall című játék XBOX360 verziójának késleltetése tisztán üzleti érdekből született. Ahogy írja, a játék előrendelései nagyjából 3,5 millió példány felett járnak, így az Electronic Arts megengedheti magának, hogy elhalassza az XBOX360 kiadás megjelenését, ugyanis még anélkül is teljesíteni fogja a játék a megcélzott eladási mutatókat.

A Wedbush Morgan elemzője szerint az első három hónapban akár hétmillió példány is elkelhet a játékból, ennek többségét pedig várhatóan a jóval nagyobb felhasználóbázissal rendelkező XBOX360 tulajdonosok fogják kitenni. Sokkal nagyobb a valószínűsége, hogy az Electronic Arts azért halasztotta el a megjelenését, hogy a március 31-én véget érő üzleti negyedévet így is nyereséggel fogják zárni az XBOX One kiadás eladásai miatt, ezért azt követően az XBOX360 változat bevételei pedig már a következő üzleti negyedév bevételeit növeljék.

Patchter úgy véli, hogy az első három hónapban mintegy 3,5 millió példány fog elkelni az XBOX One és PC kiadásból, majd azt követően szintén ennyi az XBOX360 változatból, vagyis összesen 7 millió példány körül várják az eladásokat a megjelenést követő első három hónapban. Azzal a 3,5 millió példánnyal az EA sikeres negyedévet zár március 31-én, a többivel pedig biztosítja, hogy a következő negyedév szintén sikeres lehessen.

Azóta történt

Előzmények