Iwata interjú: Mosoly, Sikerek, Online

>> Arra a kérdésre, hogy mit tart 2007 legfontosabb eseményének, Iwata azt válaszolta, hogy számukra a legfontosabb (a Wii folyamatos sikerei mellett) a Nintendo DS karácsonyi teljesítménye volt. "A Japánban elért sikereket látva sokan kételkedtek abban, hogy ezt meg lehetne ismételni a nyugati piacokon is, mondván: a két közönség igénye drasztikusan eltér. Mégis, az ünnepi szezonban a Nintendo DS megmutatta, hogy a japán jelenség nem egyedi."

>> Iwata szerint sok apróság is hozzájárult a Wii sikeréhez, főleg az Egyesült Államokban. "Tudtuk, hogy a DS sikere nem lesz elegendő, hogy elvigye a Wii-t a vállán. Előbbinél könnyedén meg tudták osztani a játékosok egymás közt a szórakozást, hiszen rengeteg játékban van egy kártyás multiplayer funkció. A Wii-nél ellenben a tulajoknak át kellett menni egymás lakásába, hogy kipróbálhassák a játékokat. Ezért csomagoltuk a Wii Sports-ot a géphez a nyugati régiókban, és ez bevált. Főleg, hogy a sok házibuliban még gyorsabban terjedt a szerkezet híre. Ismétlem magamat: ez nem volt ennyire precízen kiszámítva - mi csak azt tartottuk szem előtt, hogy minél több mosolyt, szórakozást csomagoljunk a Wii mellé."

Itt még csak remélték a sikert

>> Persze szó esett a Nintendo Wii és a DS komoly hiányáról a nagyobb régiókban: Iwata szerint a legfontosabb probléma, hogy az elmúlt évek gyakorlata az volt, hogy a konzolgyártók a nyári időszakban készültek fel megfelelő gépmennyiséggel az ünnepi szezonra: az egész évben tartó fokozott kereslet azonban megakadályozta őket abban, hogy komolyabb mennyiséget halmozzanak fel a raktárakban. Ezért is, bár már tervezik a kínai Wii-megjelenést, ez csak akkor lehet esedékes, miután a hiányt kellő mértékűre csökkentik.

>> Online diszribúció: Iwata elmondta, hogy nem akarnak egy egyszerű Xbox Live Marketplace / PS Store másolatot a WiiWare személyében. " Atíz millió eladott Virtual Console játék azt jelzi, hogy az online letöltések igencsak keresettek - a WiiWare azonban terveink szerint olyan lehetőségeket nyújt, amiket fiatal fejlesztőként magunk is hiányoltunk." Sajnos nem tudni, hogy egészen pontosan mire is gondolt Iwata-sensei (a nyilvánvaló előnyök, flexibilis árak és kevesebb kötöttség mellett), a WiiWare megjelenése után azonban vélhetően kiderül majd.

(www.gamer365.hu)