Így készült a Vakondok 4 - Olessák Róbert

Olessák Róbert neve ismerősen csenghet azoknak, akik a 90-es években játszottak szöveges kalandjátékokkal. A Lord Of The Hell, és Az Alvilág Ura után fogott bele egyik legismertebb játékának, A Gálya-nak a fejlesztésébe, amit 1994-ben kezdett forgalmazni a COV-ot (Commodore Világ) is kiadó Com-Ware Kft. Bár ekkoriban már Amigára, sőt PC-re is rengeteg játék jelent meg világszerte, itthon sokaknak még a C64 jelentette az otthoni számítógépet.

Így ezekben az években több magyar szöveges, illetve grafikus kalandjáték is megjelent C64-re, mint például a Wasted Time, A kastély vagy a Newcomer. A Gályát Róbert egyedül fejlesztette több mint két éven keresztül, aminek meg is lett az eredménye. A játék több olyan tulajdonsággal is rendelkezik, amik egyedivé teszik a szöveges kalandjátékok között. Ilyen például az, hogy egyszerre két szereplővel kell játszani a játékot. A karakterek között bármikor lehet váltani, illetve ajánlott is, hiszen különböző képességekkel bírnak, amik különböző feladatokkor jönnek jól.

A játékmenet nem lineáris, így nem egy előre kőbe vésett utat jár be a játékos. A játéktér több, mint 250 helyszínt, közel 100 élőlényt és 140 mozdítható tárgyat tartalmaz. A nyelvi felismerő pedig egy 1400 szavas ragozatlan törzs-szótár szavait képes felismerni.

Róbert később sem hagyta abba a szöveges kalandjátékok fejlesztését. Szakdolgozatát is ebben a témában írta, ahol a munka nagy része A babó című PC-s kalandjáték programozásából állt. A játékot bő fél év alatt készítette el, és hogy hatékonyan tudjon haladni a fejlesztéssel, egy egyedi életritmusra állt rá. Erről is mesél a werk videóban.