Három API-t is támogat majd a Star Citizen

A Star Citizen bátran nevezhető a közösségi finanszírozásból fejlesztett játékok ékkövének, hiszen a rajongók már több mint 70 millió dollárt adtak a fejlesztésre. Ennek hála a fejlesztésért felelős Cloud Imperium Games igazán nagy hangsúlyt fektet a technológiai megvalósításra, amelyből a ma elérhető korai verziókban még nem sokat lát a vásárló, de lassan beépülnek az újítások is.

Legfrissebb információink szerint a program három API-t is támogat majd. A DirectX 11 lesz az alap, és ez elérhető már most is, míg a Mantle API iránt a Cloud Imperium Games már korábban jelezte érdeklődését, és ez nem változott meg. A harmadik API a DirectX 12 lesz, amelyre vonatkozóan még nincs hivatalos bejelentés, de biztosan be lesz építve, legkésőbb az év vége felé.

Megtudtuk, hogy az optimalizálásra vonatkozó főbb fejlesztések a kampány módként szolgáló Squadron 42 modullal együtt érkeznek. Ekkor fognak jelentősen frissülni az aktuálisan elérhető modulok is, így még jobb grafikára és teljesítményre lehet majd számítani.

Információink szerint a Star Citizen fő API-ja a DirectX 12 lesz, és valószínűleg a legtöbb játékos ebben a módban futtatja majd a programot, bár ehhez majd a Windows 10-et is telepíteni kell. A DirectX 11-es mód megmarad és az effektek többsége itt is elérhető lesz, noha számítani kell arra, hogy a teljesítmény nem lesz túl jó. Végül a Mantle mód egyfajta alternatíva lesz, és azoknak a technikáknak a működéséért felel, amelyek DirectX 12 API-val nem építhetők be. Itt konkrétumok még nincsenek, de különböző, több GPU-ra vonatkozó specifikus optimalizálásról, illetve pár extra effektről van szó. Ez viszont tényleg csak a játékosok kis rétegének szól, akik mindent apró teljesítménymorzsát és extra képességet ki akarnak facsarni az adott PC-ből.

Később nincs kizárva az érkező, újraírt OpenGL támogatása sem, de egyelőre ez még csak a távoli tervek között szerepel. Ugyanakkor ezzel komoly esély lesz a Star Citizen Linux portjára is.

  • Kapcsolódó cégek:

Azóta történt