Elérhető az Unreal Engine 5

Az Epic Games mintaprogramokat is kínál, így helyből látható, hogy mire képes a rendszer.

Az Epic Games még a 2020-as esztendő közepén leplezte le az Unreal Engine 5-öt, amely most végre elérhetővé vált az első stabil kiadása. A videojáték-motor számos új modult bevet, például a Chaost a fizikához, a Niagarát a részecskeszimulációhoz, a Nanitét a mikropoligon szintű leképezéshez, illetve a Lument a globális illuminációhoz, de van még itt virtuális árnyéktérkép, temporális szuperfelbontás, illetve sugárkövetés szoftveres és hardveres formában is.

Maga az Unreal Engine 5 úgy lett felépítve, hogy a gyengébb hardvereken is elfusson, de persze ilyenkor az erőteljes újításokat kínáló modulokat le kell tiltani, viszont a rendszer ezek nélkül is működik, csak nyilván a grafikai oldalon a hátrányokat vállalni kell. Emiatt az alap gépigény nem több egy erősebb négymagos processzornál, 8 GB rendszermemóriánál, DirectX 11-et vagy 12-t támogató grafikus vezérlőnél, illetve 64 bites Windows 10-nél.

Amint használni kezdjük az első bekezdésben említett újítások egy részét, főleg a grafikaiakat, rögtön jönnek a korlátok. A Nanite és a virtuális árnyéktérkép megköveteli a shader modell 6.6-ból az atomi műveleteket. Itt fontos, hogy a grafikus meghajtó fordítójának nem feltétlenül szükséges magát a shader modell 6.6-ot támogatni, de az atomi műveletek kritikusak a működéshez, és erre vonatkozóan végez ellenőrzést a rendszer.

A hardveres sugárkövetéshez nyilván szükséges a DirectX Raytracing támogatása, míg a temporális szuperfelbontás egy shader modell 6.2-ben megírt kód, ami a megfelelő hardvereken 16 bites adattípusokkal dolgozik. Az utóbbi eljárásnak van egy shader modell 5.0-s verziója is a régebbi VGA-kra, de itt fontos, hogy az UAV-k maximális száma egy shader lépcsőn nyolcnál több. Az Epic Games azonban beépített egy menekülőutat azokhoz a hardverekhez, amelyek ezt a feltételt nem teljesítik, de ilyenkor a temporális szuperfelbontás több fázisban fut le, és ennek elég nagy ára lesz a teljesítményre nézve. Maga az Unreal Engine 5 a Vulkan API-t is támogatja, de ezen belül még nem működik minden eljárás.

Az új videojáték-motor az Epic Store-ból tölthető le a mintaprogramokkal együtt.

Azóta történt

Előzmények

Hirdetés