Bioshock Infinite: Újítások a grafikus motorban

Az Irrational Games nemrég egy bejelentést tett a hivatalos fórumon, miszerint a Bioshock Infinite című játékhoz felhasznált Unreal Engine 3.0 motort komoly ráncfelvarrásnak vetik majd alá. A változásokat részletesen elmagyarázzák a fórumon, aki ért angolul, az ott elolvashatja a teljes technikai leírást, aki nem, annak nagyjából összefoglalom a lényeget:

  • A játék teljes M.I. rendszerét lecserélték, így az ellenfelek sokkal okosabbak lettek, és sokkal hatékonyabban lehet őket a fejlesztőknek felruházniuk saját viselkedésmintákkal.
  • A régi animációs rendszer helyére az ún. Natural Motion's 'Morpheme' tech nevű eljárás került, így az ellenfelek mozgása is sokkal realisztikusabb és intelligensebb lett.
  • Az FPS motorok többsége - CryEngine 3.0, Unreal Engine 3.0, id Tech 5 - állandó pályákat tartalmaz, melyek szilárdan és mozdíthatatlanul állnak a helyükön, és úgy ténykedhetünk bennük. A Bioshock Infinite esetében azonban ez nem így lesz, ugyanis belekerült az ún. "Floating Worlds" technológia is a játékba. Ez azt jelenti, hogy a játékos lába alatt bármikor elmozdulhat a talaj, vagy esetleg le is eshet az egész mindenség az égből - ugyebár különálló lebegő szigeteken játszódik a történet. Elképesztő játékélményt és látványt képes előidézni, amikor az egész miskulancia elkezd zuhanni a talaj felé.
  • Egy teljesen új renderelési eljárást készítettek a játékhoz, melyet a Deferred Lighting rendszerre építettek (Erre a technológiára épül az Uncharted 2, a CryEngine 3.0 és a Killzone 2 is). Ennek köszönhetően a játék teljesen egyedi látványvilággal fog rendelkezni, miáltal a játékosok sokkal jobb játékélményt élhetnek majd át.
  • A BioShock játékokban eddig használt hangrendszert az AudioKinetic's WWise tech váltotta le. Valódi, 5.1-es, teljesen dinamikus mixing rendszer, valamint egy hangterjedést számoló szisztéma került a játékba, így most már a folyosókon pontosan visszhangzanak majd a különféle zörejek, valamint mostantól a szél is képes elvinni messzire a hangokat.
  • A játék kihasználja majd a többmagos processzorok erejét, sőt, a készítők elmondása szerint minél több core áll rendelkezésre, annál gyorsabb lesz a játék. A rendszer képes teljes mértékben kiaknázni az XBOX360, a PS3, valamint a hardcore PC rendszerek eme képességeit.

Azóta történt

  • 2K napok a Steamen

    A héten a 2K játékok kerülnek leárazásra, jelenleg éppen a Bioshock játékok.

Előzmények