Az új grafikus API-k áttörést hozhatnak a PlayStation 3 PC-s emulálásában

A PlayStation 3 konzol PC-n történő emulálása mindig is problémákba ütközött, így a legtöbb projekt nem jutott el túl sokáig. Az RPCS3 volt az egyetlen, amely értékelhető fejlődést mutatott, és a fejlesztést végző csoport már az év közepén bejelentette, hogy a DirectX 12-t is előveszik, mivel egy alacsony szintű API elengedhetetlen a megfelelő PlayStation 3 emulátor létrehozásához.

Az új RPCS3 verzió az elmúlt hónapokban komoly előrelépést ért el és tulajdonképpen karnyújtásnyira került a Sony konzoljának emulálása. Persze még így is rengeteg a munka vele, de az emulátorok fejlesztése már csak ilyen, ugyanakkor az már látható, hogy a legfőbb technikai nehézségen úrrá lettek a fejlesztők, vagyis a rendkívül rossz hatásfokkal működő, tradícionális PC-s API-kat el kell felejteni. A modernebb DirectX 12 használatának két fő előnye van. Egyrészt nagyságrendekkel hatékonyabb rajzolási parancsok kiadása, ami rendkívül fontos a PlayStation 3-ra megjelent játékoknál, másrészt nem kell megküzdeni a különböző kernel meghajtókkal, amelyeket gyakorlatilag képtelenség volt normálisan kezelni. A gyártók ugyanis az emulátorokat nem veszik számításba, így nem is írnak hozzájuk profilt, vagyis egy-egy új kernelmeghajtó potenciálisan kivégezhette mindezt az optimalizálást, amelyen az adott emulátor fejlesztői dolgoztak, és kezdhették elölről a munkát a meghajtó új verziójának visszafejtésével. Mivel a DirectX 12 alatt a kernelmeghajtó konkrétan megszűnt, így az alapvető optimalizálás kigyúrására lehet koncentrálni és nem kell időközönként újraírni az emulátor egyes részeit.

Azért a videókból látható, hogy az RPCS3 DirectX 12-es módja még abszolút nem hibátlan, de működik és elsődlegesen ez a fontos. Az egyes grafikai hibákat később lehet javítani, hiszen a munka nem áll le. Az eddig elért eredmények meggyőzőek, így egyre nagyobb az esély arra, hogy a PlayStation 3 a jövőben jó minőségben is emulálható lesz a PC-ken.