Már nem sok van hátra az idei évből, így valószínűleg nem lesz komolyabb változás a játékok és hardverek terén, ezért a PC Games Hardware egy összefoglaló listát készített azokról a pillanatokról, melyek kikészítették a PC-seket 2009-ben. A listában megtalálható a 23 legjobban frusztráló pillanat, amelyektől a személyi számítógépes játékosok idén csalódást könyvelhettek el a játékfejlesztők, vagy hardvergyártók részéről.
Az alábbi listában a PC Games Hardware által végzett közvélemény kutatás eredményeit találhatjátok meg, ez nem a Gamepod vagy az én véleményem, bár azért a legtöbbjében van némi igazság.
A PC tulajdonosok 23 legfrusztrálóbb pillanata 2009-ben:
1. Modern Warfare 2 = A játékot dedikált szerver és mod-támogatás nélkül adták ki, megkérdőjelezhető anti-cheat (csalók elleni védelem) rendszerrel.
2. StarCraft II = A játék bétáját sokáig 2009 nyarára ígérték, de a végén elcsúsztatták 2010 februárra. A rajongók több, mint dühösek voltak.
Hirdetés
3. StarCraft II = Akárcsak a Diablo 3, a StarCraft II sem fog LAN hálózati lehetőséget tartalmazni. A multizós közösség nem volt oda az örömtől, amikor ez kiderült.
4. SW: The Force Unleashed PC = Több mint egy évvel a konzolos verzió után PC-re is átportolták a játékot. 30 FPS-re limitálva, elcseszett egér/billentyűzet irányítással és ronda konzolos grafikával.
5. Ghostbusters: The Video Game = Európában a játék PC verzióját mintegy hat hónappal később adták ki, és amikor végre megjelent, már nem érdekelte az európai játékosokat.
6. Empire: Total War = A játékot márciusban adták ki, és Steam-en keresztül kellett aktiválni. Sok régimódi játékos nem szerette ezt a fajta erőltetett másolásvédelmi eljárást.
7. Bioshock 2 = Újabb késés. Korábban még úgy volt, hogy a játék megjelenik 2009-ben, de később áttették 2010 februárjára. A rajongók csalódottak.
8. Diablo 3 = A játék bejelentésekor sokaknak az idegeire ment a WoW-hoz hasonló csiricsáré grafika, sötétebb, darkosabb megoldásra vágytak. 2009 egyik legfrusztrálóbb pillanata volt a Blizzard bejelentése, miszerint már nem változtatják meg a grafika stílusát.
9. Alan Wake =A játékot először PC-re is bejelentették, később mégis XBOX 360 exkluzív lett. Igencsak kiábrándító, hiszen a Remedy készítette a népszerű Max Payne sorozatot, és sokan remélték, hogy Alan Wake is ugyanolyan népszerű lesz majd, de így kevesebb rá az esély.
10. ArmA 2 = Az egyik legelső játék, melyet eltérő időben jelentettek meg a különböző régiókban. A legelső verzió, ami megjelent, ostoba A.I.-t tartalmazott, falba lógó és rossz ütköztetésű karakterekkel. A folyamatos patch-ekkel ugyan kijavították a legtöbb hibát, de azok a játékosok, akik a megjelenéskor vették meg a játékot, igencsak kiakadtak - és igazuk is volt.
11. Assassin's Creed 2 = Míg a konzolos játékosok november óta játszhatnak a játékkal, a PC tulajdonosoknak várniuk kell 2010 márciusáig. Reméljük, hogy a türelem végül kifizetődő lesz.
12. Borderlands = Európában alapos kedvezménnyel adták egy rövid ideig a játékot. Aki rögtön a megjelenéskor megvette, az igencsak kiábrándult a ténytől, hogy meglehetősen hamar sokak számára olcsón megszerezhető lett a game.
13. Operation Flashpoint 2 = Nagyon nagy elvárásokkal várták sokan ezt a játékot, de az új Flashpoint nem váltotta be a reményeiket. Ráadásul nem volt benne dedikált szerver támogatás sem.
14. Max Payne 3 = A bejelentésekor 2009 egyik átütő címének ígérték, de mivel időközben Max picit megöregedett, ezért legkorábban csak 2010 augusztusára ér majd el hozzánk.
15. Aliens vs. Predator = A játék erőszakos mivolta miatt nem jelenhet meg Németországban és Ausztráliában, de a Rebellion nem készít belőle "light" verziót, így az ottani játékosok kimaradnak a jóból.
16. Battlefield 1943 = A játék konzolokra már júniusban megjelent, de a PC változat megjelenésről még mindig nincs dátum kiadva. Egyedül annyi biztatást kaptak a PC-sek, hogy a játék asztali gépekre írt változata teljes mértékben kihasználja majd a DirectX 10-et. Meglátjuk.
17. Konzol-exkluzív játékok, mint például a Beatles Rock Band. Miért mondják folyton ezekre a játékokra, hogy PC-n lehetetlen realizálni őket a jelenlegi tudásunkkal?
18. PS3, XBOX 360 és Wii árcsökkentés = Ez rossz hír minden PC-s játékosnak, hiszen a konzolok térhódítása jelentősen megnövekedik az áruk csökkenésével. Ez egyre inkább azt eredményezi, hogy a játékokat vagy konzolra adják ki előbb, vagy egyáltalán ki sem jönnek PC-re. A PC-exkluzív játékok kihalásra vannak így ítélve
19. Need for Speed: Shift & ATI VGA = Három hónappal a játék kiadása után jelent meg az a patch, amivel végre a játék elfogadható sebességgel futott Radeon videó kártyákon is. Egészen addig szaggató játékmenettel (És különböző összeesküvés-elméletekkel az ATI és nVidia között) voltak kénytelenek szembenézni a Radeon tulajdonosok.
20. Resident Evil 5 = Egy jó példa arra, hogyan NE portolják a konzolos irányítást PC-re. Még a játék kiváló grafikai minősége sem volt képes feledtetni az elcseszett irányítást.
21. Fermi csak 2010-ben = Az nVidia új videó kártyájának a késése nem csupán az egészséges piaci versengésnek árt, de lelassítja a játékfejlesztők áttérését a DirectX 11 kihasználására is.
22. Borderlands DLC = A patch sok kellemetlenséget okozott a játéknak. Először is belekerült a Securom a játék exe fájljába, mellette pedig limitálták a játék installálhatóságát is. Az eredeti játék megkötések és a népszerűtlen másolásvédelem nélkül jelent meg, így ez nagyon elrontotta a dolgokat.
23. Colin McRae: Dirt 2 = A játék megkapta a "legidegesítőbb menü" kitüntető címet. A csiricsáré megjelenítés szép lenne, de nem ilyesformán megvalósítva.