The Last of Us Remastered teszt

Homok a gépezetben

A Last of Us egy számtalan szempontból különleges produktum, és most nem elsősorban a minőségére célzunk. Már az eredeti változat fejlesztése is meghökkentette a PlayStation tulajdonosokat, hiszen készítője az a Naughty Dog volt, amely generációról generációra egyetlen egy játéksorozattal lepte meg a Sony-hívőket: PS1-re a Crash Bandicoottal alapozták meg a hírnevüket, PS2-őn a Jak & Daxter szériával bilincseltek mindenkit a tévék elé, míg a PS3 az ő segédletükkel kapott életre, köszönhetően az Uncharted-sorozatnak. Sokan nem értették, hogy vajon milyen okból döntött úgy a vállalat, hogy megtörve egy több mint egy évtizedes hagyományt, hirtelen két címet hoznak el egy generációra, az összeesküvés elméletek rajongói pedig a gonosz Sony-t, a kenyéradó gazdát látták a dolgok hátterében, aki szerintük ostorral kényszerítette rá a Naughty Dogot egy új program megalkotására. A Last of Us megjelenése előtt sokan készpénznek vették, hogy a produktum selejtes lesz, hogy érződni fog rajta a kényszer, és nyoma sem lesz benne a vállalattól megszokott maximalizmusnak és színvonalnak.

The Last of Us Remastered

Azonban nem így történt: a Last of Us nem csak a generáció, de az elmúlt jó pár esztendő egyik legmeghatározóbb, legerőteljesebb videojátéka lett. A PlayStation 3 soha nem kaphatott volna szebb hattyúdalt, mint amit a Naughty Dog elénekelt neki: ellentétben az Uncharteddel, egy sokkal sötétebb tónusú, sokkal felnőttesebb videojáték lett belőle, amely nem csak, hogy témájából fakadóan adódott (elvégre a sztori egy kvázi zombi-apokalipszis utáni világba kalauzolja el a vásárlókat), hanem az egész tálalásából. A szereplők sokkal életszerűbbek, a történetek sokkal drámaiabbak, a fordulatok sokkal kegyetlenebbek voltak, mint ahogyan azt a cégtől bárki elvárta volna, így nem csoda, hogy a több tucatnyi év játéka díjjal kitüntetett produktum végül több, mint hétmillió példányban kelt el. Nagy meglepetés lett viszont, hogy a Sony bejelentette: a program feljavított grafikával megérkezik PS4-re is, ráadásul a munkát nem egy külsős vállalat, hanem maga a Naughty Dog végzi.

The Last of Us Remastered

Hogy szükség volt-e a játék grafikai feljavítására művészi önkifejezés szempontjából? A Last of Us a PS3 legmélyebb erőtartalékait használta fel, ettől függetlenül korrektül futott a gépen, így valószínűsíthető, hogy üzleti, nem pedig kreatív okok álltak a Remastered változat elkészítése oldalán, de a dolog hátterét persze mi sem látjuk. A munka kezdetével mindenesetre egyre sötétebb fellegek gyülekeztek a kiadó és a gyártó cég feje felett: kulcsfigurák hagyták ott a Naughty Dogot, a sajtóban nagyszerűen pozícionált PS4-nek pedig ahhoz, hogy megtartsa a megszerzett imázsát, szüksége volt egy elismert és biztos vevőcsalogató címre. A Last of Us Remastered végül a napokban megjelent, és hogy ezért milyen árat fizetnek a játékosok (megsínyli-e a Sony legjobb fejlesztőcsapata a feltételezhetően kikényszerített munka okán lelépő emberek távozását?), valószínűleg csak a következő projektnél fogjuk megtudni, amely a vállalattól szokatlanul egy folytatás lesz, nem egy új produktum.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények