The Crew teszt

Módok, játékmenet, összegzés

A vezetési tudás fejlesztése végett többféle játékmóddal találkozhatunk, melyek eltérő kihívásokkal kecsegtetnek. Van a Climb, azaz a mászás, ilyenkor egy hegyen felfelé kell a lehető leggyorsabban célba érnünk – követhetjük a kitaposott utat is, de persze ha éremre vágyunk ez nem ajánlott. Az Escape módban a rendőrök elől kell elmenekülnünk, a Follow választásakor a kijelölt pontokon át kelt haladnunk a pályán, a Jump esetén pedig óriás ugratókon kell átrepülnünk, minél több időt a levegőben töltve. Van még a Slalom, melyben az úton elhelyezett virtuális nyilakat kell az általuk megjelölt irányban megkerülni, természetesen minél gyorsabban és ügyesebben. Ezzel persze még nem ért véget a módok listája, az előbbiek inkább csak minimisszióknak tekinthetők. Ezeknél grandiózusabbat is találunk, az egyik ilyen a Go to játék, ahol egy előre megadott időintervallum alatt kell egyik pontból a másikba elérnünk, méghozzá úgy, hogy az őrült tempó közepette is megfelelő döntéseket hozunk a forgalom, a rendőrök és az útvonalat tekintve.

A Collect már más tészta egy kicsit, a térképen elhelyezett tárgyakat kell megkeresni és begyűjteni, de persze nem úgy, hogy karakterünkkel megállunk, kiszállunk és összekotorjuk az éppen oda helyezett téglákat, hanem átszaladunk rajtuk, amit a gép elszámol nekünk (itt egyébként jól jöhetnek az online cimborák, több szem többet lát alapon). Az Outrun a klasszikus checkpoint versenyeket tartalmazza, röviden arról van itt szó, hogy minél messzebbre jussunk. A szakaszok megtételére mindig egy előre beállított idő áll rendelkezésre, ami a következő pont elérésekor automatikusan növekszik a távolságnak megfelelően kiszámolt másodperc mennyiséggel, vagyis minél gyorsabbak vagyunk, annál nyugodtabban teljesíthetjük a két rész közötti kilométereket. Említést érdemel még a Follow másik változata, ahol egy adott autót kell követnünk, aminek a vezetője természetesen igyekszik minket lerázni, hirtelen mozdulatokkal, kanyarokkal, éles váltásokkal nehezíti meg helyzetünket, vagyis mondhatni teszteli reflexeinket. Nem lenne a The Crew sem igazi versenyjáték, ha nem lenne benne Race, azaz szimpla futam, ilyenkor több más elszánt pilótával kell megküzdenünk azért, hogy elsőként lássuk meg a célnál a kockás zászlót.

A változatos játékmódokban örömünket lelhetjük, ám azért sok helyen került porszem a gépezetbe. A legrosszabbak az autós üldözések, vagyis amikor minket próbálnak térdre kényszeríteni a zsernyákok. Ezek igen sokszor idegesítik fel az embert (engem legalábbis mindenképp), hisz az elénk beálló, kék és piros villogóval felszerelt kocsik ugyanis gyakorlatilag elpusztíthatatlanok, ha becsapódunk egy torlaszba, akkor repül minden alkatrészünk, de ha ezt elkerüljük, akkor seperc alatt lerázhatjuk őket, vagyis az autós játékokban tapasztalt felhasználóknak nem jelent nagy kihívást ezen a téren a program. Nem tetszik sajnos a grafika sem, rengeteg idő mehetett el arra, hogy lemodellezzék Amerika szinte teljes egészét a hegycsúcsoktól a tengerpartokon át a városokig, de azért egy kicsit jobban oda lehetett volna figyelni arra, hogy az úton épp a családjaikat meglátogatni igyekvő sofőrök ne gyökkettővel haladjanak, és autóik ne úgy nézzenek ki, mintha dobozokra szereltek volna négy kereket. Las Vegas eredetiben neonfényes városa, Manhattan felhőkarcolóval teli merőleges utcái, vagy Los Angeles ikonikus helyszínei igencsak lehangolóan festenek. Az egy dolog, hogy a szintén elég méretes világgal rendelkező GTA5 köröket ver e téren a The Crew helyszíneire, de hogy helyenként az előző generációs Need for Speedek is látványosabbak legyenek, az azért elég meredek.

Ahhoz, hogy a The Crew-t maradéktalanul élvezzük, meg kell látni a szépségét, ami a tájban rejtőzik. Mert hiába készültek nagyjából egy sémára a versenyek, hiába lehetne ezeket néha-néha unalmasnak gondolni, a lemenő nap sugarai, vagy az éjszaka leple alatt versenyzéssel eltöltött idő olyan élmény, amit sokan megtapasztalnának egy igazi autó volánja mögött is. Az amerikai autópályák pedig különleges érzéseket generálnak az emberben, érdemes mindenféle küzdelem nélkül elautókázni a keleti partról a nyugatira, vagy fordítva, csak azért, hogy átéljük, miként változik a városias és fás környezet sivatagossá, majd hegyvidékivé. Ebben a The Crew minden konkurens szoftvert legyőz, még nagy ellenfelét, a messziről hasonló, de igazából teljesen más élményt kínáló Forza Horizon 2-t is. Nagyszerű dolog, hogy az autók személyre szabhatóságát is ennek megfelelően a lehető legtágabb értelemben engedték, egyszerűen nincs olyan helyzet, melyre nem tudnánk megfelelő négykerekűt összeeszkábálni. A különféle típusú útszakaszok még nagyobb koncentrációt igényelnek, nem mindegy, hogy betonúton, a mamutfenyők közötti sárban, vagy sziklákkal teli meredek dombságban kell az autót egyenesben tartanunk. Az irányítás mondjuk nem tökéletes, kicsit későn érzékeli a kocsi, hogy mit szeretnénk, és ha már felfogja iránymutatásunkat, akkor arra gyakran sokkal erősebben reagál a kelleténél.

Összegzésként elmondható, hogy a The Crew erőssége egyértelműen a változatosságában, valamint az óriási, megismerésre váró és felderítésre sarkalló világában rejtőzik. A fejlesztőcsapat nagyon koncentrált arra, hogy számos játékmóddal tegye izgalmassá, egyedivé, különlegessé az élményeket, mely amellett, hogy tökéletesen sikerült, sajnos néhány más fontos dolgot negatívan érintett. Az egyik ilyen természetesen a grafika; nyilvánvalóan a hatalmas terület bivaly erőforrásokat igényel, nem véletlen, hogy PC-n az optimális gépigény jóval-jóval komolyabb az ajánlottnál is. Ám talán éppen ezért várta volna el az ember azt, hogy még jobban kidolgozott autók legyenek a játékban, plusz mondjuk a környezetre is illett volna egy kicsit jobban odafigyelni, szebben megrajzolni, nem olyan jó az, hogy még kvázi egy hatalmas tölgyfán is úgy suhanunk keresztül, mint forró kés a vajon. Az viszont örömteli, hogy egyjátékos módban is bőségesen tartogat izgalmakat a versenyzés, hiszen több tíz órányi játékmenetre kell számítani. Az online lehetőségeket is kiválóan kihasználták a fejlesztők, jó móka barátokkal összeállni, mivel így könnyebben meg lehet ismerni a tízezer négyzetkilométernyi területet, nem utolsó sorban pedig elég kompetitív érzéseket kelt az, hogy más bandák ellen megküzdve uralhatjuk például Amerika bizonyos részeit. A The Crew tehát nem okoz csalódás azoknak, akik szabadidejüket egy folyamatosan megújuló, már-már végeláthatatlanul nagy világban szeretnék versenyzéssel eltölteni, vagy akik az online cimbikkel szeretnének napi pár órát játszadozni, ám akik forradalmi grafikára, a valóságot megugró irányításra, vagyis intelligens gépi ellenfelekre vágynak, ők már nem fognak maradéktalan boldogsággal felállni a PC vagy a konzol elől.

The Crew gépigény
Minimum Ajánlott
Processzor Intel Core2 Quad Q9300 / AMD Athlon II X4 620 Intel Core i5 750 / MD Phenom II X4 940
RAM 4 GB 8 GB
VGA ATI Radeon HD 4870 / NVIDIA GF 280 ATI Radeon HD 6870 / NVIDIA GF 580
DirectX DirectX 10 DirectX 11
Operációs rendszer Windows 7/8/8.1 - 64-bit Windows 8/8.1 - 64-bit

Pro:

  • Óriási, de tényleg irgalmatlanul nagy bejárható terület
  • Számos eltérő, izgalmas és jól megkomponált verseny
  • Változatos tájat és sokféle útszakasz
  • A barátokkal való online kergetőzés villámgyorsan összehozható

Kontra:

  • Talán a hatalmas méretek miatt idejétmúlt grafika
  • Lassan reagáló irányítás, főleg kormányzásnál
  • Nagyon buta ellenfelek, akik sokszor simán a falnak mennek
  • Kissé nehezen átlátható menü és térkép
  • Gyenge fizikai modellezés

Értékelés: 75

A The Crew PC-re, PlayStation 4-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra jelent meg. Megvásárolható az 576 KByte üzleteiben és webáruházában.

Azóta történt

Előzmények

  • Megérkeztek az első The Crew értékelések

    Az első tesztek alapján nem lett túlságosan kiemelkedő az autós versenyjáték.

  • Pro Evolution Soccer 2015 teszt

    A Konami szoftvere ismét megpróbálja leszorítani a dobogó legfelső fokáról a FIFA aktuális részét; van amiben jobb, van amiben rosszabb a konkurensnél.

  • Decemberben érkezik a The Crew

    Kicsivel később jelenik meg a november elejére várt autós versenyjáték.