2015 legjobban várt játékai: versenyjátékok

AUTÓK

A 2014-es év vége igen sűrű volt a versengést kedvelőknek: az új Forza, a Driveclub és a The Crew triója kellemesen zárta az évet. 2015-ben a legnagyobb sorozatok pihennek kicsit (bár a NFS visszatérése benne van a pakliban), de ez legalább megadja az esélyt a kevésbé ismert, vagy legalábbis rég nem látott fejlesztőknek.

Project CARS

No nem biztos, hogy a Slightly Mad fejlesztőcsapata besorolható ezekbe a kategóriákba – elvégre két Need for Speed után az embert azért megismerik a játékvilágban. A Namco kiadásában konzolokra (a PC mellett PlayStation 4-re, Xbox One-ra és valamikor később Wii U-ra is elérhető lesz a játék) is érkező Project CARS azonban még a Shift-játékoknál is életszerűbb lesz, igazi szimulátornak tervezik, a körítéstől egészen az utolsó részlet fizikai modellezéséig bezárólag.

A meglehetősen egyedi stílusban fejlesztett játékot a rajongók dolgozhatták ki: a programot előre megvásárolók beleszólhattak annak alakulásába és folyamatosan tesztelhették azt. Ennek megfelelően a legnépszerűbb versenypályák (24 igazi és két fantáziaszülte helyszín, összesen 50-nél is több verzióban) és autók (67 a megjelenéskor) kerültek a programba, és a versenyosztályok, versenymódok terén is a közösség akarata érvényesült. No meg a profi pilótáké, hiszen igazi hírességek segítetik és követik a négy éve tartó fejlesztést, köztük a Top Gear tévésorozat Stigje, vagy Lewis Hamilton öccse, Nicolas, aki a túraautók világában verseng.

Project CARS
Az időjárás látványbeli és fizikai modellezése is a közösség vágyainak megfelelő figyelmet kapott. [+]

A játékban induláskor hat versenyosztály lesz, de ez az idő múlásával mindenképpen szélesedni fog. A szuperkocsik, túraautók, formula-kategóriás kocsik mellett az előre fizető játékosok két extra versenyfajtát is a játékba szavaztak, így lesznek kartversenyek, illetve a fürgeségi spektrum másik széléről Le Mans prototípusok is – amiket természetesen akár valós időben is végigzavarhatunk az ikonikus 24 órás versenyen. Az ilyen külön futamok mellett kapunk egy kidolgozott kampányt is, ahol megfelelő teljesítmény esetén rivális csapatok, vagy akár teljesen más autóosztályok is megkereshetnek minket egy ajánlattal.

Szintén a közösség elvárásainak köszönhető, hogy a fejlesztők egy rakás, máshol elhanyagolt funkciót is kidolgoztak, így például minden autó teljesen kidolgozott belső térrel rendelkezik (autónként két belső nézet is lesz), a boxok teljesen animáltak, ráadásul az idő múlása és a dinamikus időjárás is mind első naptól a játék részét képezik. És bár ez a távoli jövő, mind az Oculus, mind a PS4-hez készülő Morpheus VR-szemüveg is a hardverek megjelenésének napjától támogatva lesznek.

Project CARS
Bár ehhez a látványhoz nem árt a 2 GB vagy annál is több VRAM, egy igen durva PC-n elképesztő lesz a grafika. [+]

Mivel a játék éveken át kizárólag PC-re készült, így nem meglepő, hogy a fejlesztést „felügyelő” játékosok kérésének megfelelően az igen durva erőgéppel rendelkezők végre ki is használhatják sokszázezres befektetésüket. Az egy dolog, hogy akár 4K-s felbontásban is meghajthatjuk a játékot, de akinek esetleg három ilyen monitorja is akad, az bármiféle mod-telepítés, config-szerkesztés nélkül azokból monitorfalat építve szinte teljes beleélést adó virtuális pilótafülkét építhet. Ezek után az talán természetes is, hogy gyakorlatilag minden jobb versenyülés és kormány támogatásra kerül. A játék március 20-án kerül a boltokba.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények