2015 legjobban várt játékai: akciójátékok

Ördög és pokol

A külső nézetes, közelharcra koncentráló akciójátékok története az utóbbi években igencsak drámai volt – a Team Ninja gyakorlatilag összeomlott az alapító Tomonobu Itagaki távozásával, de a Platinum csapata el tudta feledtetni ez a nagyszerű Metal Gear Risinggal és a Bayonetta 2-vel. 2013-ban tért vissza Dante is a DmC-ben, viszont jó ideje nincs már God of War, és úgy tűnik, hogy egy időre a Castlevania Belmontjai is visszavonulnak. Szerencsére néhányan azért idén is folytatják a nemes csatát, róluk szól cikkünk. (A From Software is két játékkal jelentkezik idén, ezekről külön cikkben számolunk be.)

Devil’s Third

Tomonobu Itagaki útja nem volt könnyű, mióta otthagyta a Tecmo kiadót. A legjobb haverjaival, régi kollégáival alapított Valhalla első játéka az eredeti tervek szerint 2012-ben jelent volna meg, de a kiadó THQ csődje áthúzta számításait – így a Devil’s Third valamikor idén fog csak a boltokba kerülni, ráadásul, az új kiadó Nintendo miatt természetesen csak Wii U-n. Ez már csak azért is érdekes, mert a program egyértelműen a legbrutálisabb játék lesz, amit a japán cég valaha is kiadott, telis-tele levágott végtagokkal, véres kardpárbajokkal és vad lövöldözéssel. E külső nézetes akciójátékban a komplex, kombókkal és ellentámadásokkal teli közelharc, valamint a megszokott tűzharc bármikor, bármilyen módon kombinálható, sőt, a kettő keverékeként pengénket akár el is hajíthatjuk, így végezve ellenfelünkkel.

A nagynevű fejlesztő múltjához illeszkedően a háttérsztori teljesen őrült, egy fejlett elektronika nélküli világban járunk (egy üstökös a tettes), ahol egy amerikai fogságban tartott agyontetovált egykori szovjet ügynököt – nyilván Iván a neve – fogunk alakítani. Ellenfeleink egykori szövetségeseink lesznek, egy furcsa vegyi anyag által különleges képességeket szerzett ex-haverok. A már most trilógiának készülő Devil’s Third az online multiplayerben is újítani szeretne, nem csak tyúkterelős és dinnyehajigálós játékmódjaival (érdemes megnézni a csúnya, de igen vidám videót), de bázisépítéssel is. Eddig különösebben nem részletezett módon a különféle klánok saját erődöt designolhatnak, épületekkel, védelemmel, csapdákkal, majd e térképeken folyhatnak a csatározások, így a pályákat sosem lehet igazán kiismerni.

 Devil’s Third
A játéktörténelem egyik legantipatikusabb főhősére számíthatunk Iván személyében. [+]

Hellblade

A Ninja Theory csapata valahogy sosem tudott igazi sikert elérni, pedig játékaik mind jók voltak: a Heavenly Sword a PS3 döcögős indulásának áldozata lett, az nagyszerű Enslaved rosszkor jelent meg, a DmC-t pedig már megjelenése előtt elkaszálta a rajongók dühe. Itt az idő talán a fordításra: az először PS4-re és PC-re, valamikor év végén megjelenő Hellblade a stúdió eddigi hagyományait követi, vagyis egy, a közelharcarcot központi elemként kezelő akciójáték lesz. Sokat még nem tudni róla, de a története mindenképp érdekes: egy Senua nevű kelta harcosnőt fogunk irányítani, aki a vikingekkel vívott kegyetlen háború megnyerésére törekszik, és ennek érdekében akár a pokolba is lemerészkedik. Szó szerint, a játék nagyrészt az északi rablónép alvilágában, Helheimben játszódik. Bár fejlődés, RPG-elemek, tárgykészítés direkt nem lesz a programban, ha a harcrendszert eltalálják, ez talán nem is lesz gond. Már csak azért sem, mert a játék érezhetően kisebb méretű lesz, mint a legtöbb mai program, de ezért cserébe az ára is igen kedvező lesz.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények