Shadow of the Beast teszt (PS4)

De 27 év az 27 év

Számomra ugyanakkor így is dögunalmas volt a játék, illetve bevallom, undorodom is tőle, ugyanis értelmetlenül véres. A játékok világában nincsenek előítéletek, én legalábbis úgy gondolom, hogy minden műfaj megfér egymás mellett, illetve még véletlenül sem szeretnék belegázolni azon kedves olvasóink lelkivilágába, akik mondjuk pont kedvelik az efféle vérengzéseket, de ettől függetlenül értetlenül állok a játék előtt. Egyszerű játékmenet, ugyanazon gombok sokszor egymás után történő megnyomása, rendben van, de mi szükség van ennyi vérre és ocsmányságra, meg olyan barom jelmondatokra, mely szerint "az erőszak egy nyelv – a legbelső démonjaink anyanyelve". Hát, kedves Sony, rohadtul nem az, de ha a marketinges ezt komolyan gondolta, akkor javaslom neki, hogy a sportban találja meg a kiteljesedést és sikeresen vezesse le az energiáit.


[+]

Én személy szerint sajnálom, hogy ez a játék megjelent. Technikailag egy nagyon jó anyag, tényleg egészen zseniális, ahogy a fejlesztők egyszerre tudták feleleveníteni és modern köntösbe bújtatni azt a letűnt műfajt, ami az 1980-as évek végén még menő volt. Ugyanakkor ma már teljesen mások a lehetőségek, a konzolok és a PC-k bivalyerősek, és amíg annak idején Amigán inkább tűnt kicsit bugyutának az, ahogy a szörnyünk darabos és kevésbé realisztikus mozgással köveket bokszol odébb, addig most PlayStation 4-en egészen ijesztő, ahogy vérrel festjük vörösre az amúgy festői szépségű virtuális tereket. Ez a műfaj akkor életképes volt, most viszont sokkal, de sokkal értelmesebb, szórakoztatóbb és felemelőbb szoftvereket lehet már készíteni, és erre a jelek szerint a Heavy Spectrum Entertainment Labs képes is lenne, úgyhogy remélhetőleg fogunk még róluk hallani.


[+]

Biztos vagyok benne, hogy sokan nem értenek most velem egyet és örömmel nyomkodnák azt a bizonyos támadás gombot, figyelve, ahogy a Szörnyetegük akrobatikus mozdulatokkal, Rozsomákot megszégyenítve kaszabolja az ellenséges hordákat, de számukra is van egy rossz hírem: ha nagyon gyorsak és jól időzítenek a harcokban, tényleg akár három óra alatt is végigvihetik a játékot, ami még egy apró indie alkotástól is méltatlanul rövid lenne. Persze van több nehézségi fokozat, meg pontrendszer, meg kitüntetések, meg fejlődési rendszer, meg felfedezhető titkok, de így sem igazán tartalmas ez a több szempontból kiváló, de műfaját és szellemiségét tekintve nagyon is idejétmúlt alkotás. Mondjuk aki nagyon vágyik erre a kaszabolásra, az lehet, hogy ki is fogja érte fizetni azt a 4590 forintot, amennyibe most kerül.

Pro:

  • Gyönyörű hátterek, nagyszerű mozgásanimációk, összességében jó grafika;
  • benne van az eredeti játék is;
  • hozza a régi játék hangulatát.

Kontra:

  • Nagyon rövid;
  • indokolatlanul és öncélúan véres.

65

Bocha

Azóta történt

Előzmények

  • Alienation teszt (PS4)

    A Housemarque fejlesztése kiváló ajánlat lehet azoknak, akik csodás látványvilágra, izgalmas küzdelmekre és pörgős játékmenetre vágynak, vagy csak kipróbálnák a shoot 'em up stílust.

  • DiRT Rally teszt (Xbox One, PS4, PC)

    Sokan messiásként várták a Codemasters visszatérését a ralis játékok alapjaihoz. Mi a Microsoft konzolján próbáltuk ki, hogy vajon tényleg olyan jó lett-e a DiRT Rally, mint ígérték.

  • Hitman teszt (PS4)

    Továbbra is csendben, különféle eszközök garmadájával kell likvidálnunk a célszemélyeket, a küldetések izgalmasak, a grafika is szépre sikerült, szívünk szerint egyszerre akarnánk az összes epizódot.

  • Street Fighter V teszt (PS4)

    A népszerű harcos játék legújabb része nem okoz csalódást, a kicsit mesés grafika nosztalgiával csábít, az izgalmas küzdelmek pedig jó játékélményt garantálnak.