Mass Effect 3 - Bemutató

Az újra megújult Normandia

Az eredeti Normandiát elpusztították a Collectorok a Mass Effect 2 elején, ám amikor a Cerberus visszahozta Shepard parancsnokot az élők sorába, új hajót is a rendelkezésére bocsátott, ami megszólalásig hasonlított az előzőre. Így aztán Normandia SR2 lett a neve, melyen az elődjéhez képest egy rakás fejlesztést hajtottak végre annak érdekében, hogy sikerrel vehesse fel a harcot a Collectorok ellen.

A Mass Effect 3 történetének kezdetén Shepard parancsnok éppen felfüggesztését tölti, hiszen az Arrival című ME2 DLC eseményei során megsemmisített egy tömegrelét, hogy megakadályozza a Reaperek eljövetelét. Ám a feletteseit ez nem nyugtatja meg, hiszen a relé felrobbanásakor egy komplett naprendszer pusztult el, melyet több százezer batáriai lakott. Így hát Shepardtól elvették a Normandiát és felfüggesztették.

Azonban miután a Reaperek megérkeznek a Földre és a testület tagjai saját szemükkel győződhetnek meg tévedésükről, Shepard visszakapja hajóját, hogy a Citadellába menjen és segítséget kérjen a tanácstól, valamint a galaxis összes fajától az ellenfél legyőzéséhez. A Normandia időközben ismét a szövetség hajója lett, amíg a parancsnok felfüggesztését töltötte, valóságos harcászati központtá alakították át, melyben egy tanácsterem, valamint a legmodernebb holografikus kommunikációs központ is megtalálható.

A Mass Effect 3 során kiemelt szerep jut a Normandia fedélzetén lévő harcászati központnak, ahol figyelemmel kísérhetjük megszerzett eszközeink (War Assets) fejlődését és gyarapodását. A játék végkifejlete attól függ, hogy hány pontot sikerül itt elérnünk, azaz a főküldetés utolsó szakaszáig mennyi segítséget szereztünk. Amennyiben az itt látható értékek nem érik el a kellő szintet, akkor a végjátékban nagy valószínűséggel nem fogunk diadalt aratni a Reaperek felett.

Aki nem multizik, az a "Readiness rating" értékét nem fogja tudni 50% fölé vinni, tehát minden megszerzett segítség csak fele arányban kerül elszámolásra összesítésnél. Aki pár órát eltölt multiban, az könnyen feltornázhatja ezt 80% környékére, és akkor már biztosan jó eredménye lesz. Egyjátékos módban viszont gyakorlatilag minden kis szegletet fel kell fedeznünk, minden mellékküldetést teljesíteni, valamint az első két részből importált mentéseink segítségével minél több szövetségesre szert tenni, ha reménykedni akarunk egy jó befejezésben.

A Normandia többi rendszerét is kibővítették. Kaptunk többek között egy teljesen felszerelt hangárt, ahol nem csak siklónkat találjuk, hanem különféle irányítópultok segítségével kapcsolatot tarthatunk fenn a galaxis minden kereskedőjével is, közvetlenül innen vásárolva meg a szükséges felszereléseket. Egyetlen hátránya a dolognak, hogy a szállítási költségek miatt némileg többet kell ilyenkor fizetnünk értük.

Spectre (Fantom) státuszunkból adódóan szintén közvetlen elérést kapunk a speciális felszerelésekhez és egyéb juttatásokhoz. Valamint Liara is kisajátítja magának Miranda egykori irodáját, és a Shadow Broker hajójáról átköltözteti annak komplett hálózatát is, aminek segítségével további információkra, jutalmakra és szövetségesekre tehetünk szert (Arról nem is beszélve, hogy végre folytatni tudjuk vele az első részben megkezdett románcunkat is).

Amennyiben úgy akarjuk, Diana Allers személyében még egy riporter is beköltözhet a Normandiára, ahol egy stúdiót rendez be magának és időnként interjúkat kér tőlünk. Ezekben beszámolunk haladásunkról és közben igyekszünk reményt kelteni a rémült lakosság szívében hősi személyünkkel. Persze ennek is megvan a haszna, hiszen a közvetítések révén a távoli kolóniák is csatlakoznak ügyünkhöz, tovább növelve az értékeket.

Kalandjaink során számtalan régi ismerősbe belebotlunk, aki végigjátszotta mindkét részt, valamint megvásárolta azokat a DLC-ket, melyben új csapattársat ismertünk meg, az valószínűleg mindenkivel találkozni fog itt is. Társaink közül páran velünk tartanak a Normandia fedélzetére, de akadnak olyanok is, akikkel csak egy-két küldetés erejéig fogunk együtt küzdeni, utána pusztán támogatásukkal segítenek bennünket.

Sajnálatos módon az is előfordul, hogy egy-két szereplővel csak pár mondatot tudunk váltani, majd ezt követően nem látjuk őket többé. Ám nem kell mindjárt elkeseredni mikor elbúcsúznak tőlünk, hiszen némelyikük később visszatér, és egy sürgős ügyben segítségünket kéri. Arra azonban mindenki készüljön fel, hogy a játék végét nem minden szereplő fogja megérni.

A Mass Effect 3 végigjátszása közben számtalan szomorú dolognak leszünk tanúi, hiszen akárhogy is akarjuk, nem menthetünk meg mindenkit a játék végére. Ennek ellensúlyozása érdekében időnként poénos jeleneteket is láthatunk (Spoiler nélkül csak annyit mondhatok példaként, hogy pár társunk néha kiereszti a gőzt és a pohár fenekére néznek, majd ezt követően másnaposan társalgunk velük, így humoros helyzetbe kerülve).

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények