Mass Effect 3 - Bemutató

Harc és szintlépés

A Mass Effect 3 esetében ismét kiemelt szerep jutott a fegyveres harcnak, amint lezajlik a bevezető videó, egyből belecsöppenünk a közepébe. A küzdelem nem bonyolult, megegyezik a második részben látottakkal. Annyi változás van itt, hogy a Shepard életerejét mutató csík ezúttal cikkelyekre van osztva. Amennyiben fedezékbe érés előtt megsérülünk, akkor csak a pajzsunk töltődik vissza teljesen, egészségünknek azokat a cikkelyeit, melyek elfogytak, csak medigél használatával lehet meggyógyítani.

Képességeinket tekintve szintén maradtak az eddig megszokott darabok, azonban itt már mindegyiket többféleképpen is fejleszthetjük. A Mass Effect 2-ben látottakhoz hasonlóan most is lehetőségünk lesz használni csapattársaink képessége közül egyet, azonban ahogy ott, itt is fel kell őket oldanunk. Ehhez általában az adott karakterrel néha el kell beszélgetnünk, esetleg segíteni neki személyes problémája megoldásában.

Amennyiben elég sokat beszélünk velük, egy idő elteltével a képességük elérhetővé válik a Normandia orvosi laborjában, ahol egy konzol segítségével választhatjuk ki, hogy melyiket kívánjuk magunkon aktiválni. Egyszerre csak egyet vehetünk így meg, amint újat vásárolunk, a régit automatikusan fölülírja, és az eddig arra költött pontjainkat újra eloszthatjuk. Szintén itt találunk egy másik konzolt is, ahol bármelyik csapattársunk pontjait tudjuk újraosztani.

Első alkalommal ingyen tudjuk képességeinket lenullázni majd pontjainkat újraosztani, később minden egyes alkalommal egyre többet kell érte fizetnünk. Képességeinknek hat szintje lehet, melyből az első három fejlesztésnél nincs lehetőségünk szakosodni. Ám amikor negyedszer fejlesztjük azt tovább, akkor választhatunk két irány között, melyek eltérő bónuszokkal ruházzák fel őket. Ezek némelyike szintén ismerős lehet korábbról, azonban akkor csak a képesség legutolsó pontjánál választhattunk, itt pedig háromszor is.

A lőszeres képességeknél ez követi a korábban látott dolgokat, például növelhetjük azok sebzését, hatótávját, de választhatjuk azt is, hogy többet tudjuk használni, vagy a csapattársaink is megkaphassák képességünket. Sok variáció van, így érdemes alaposan megfontolni, melyik fejlesztést fogjuk tudni leghatékonyabban kihasználni.

Harcok során kiemelt szerep jut a fedezékek használatának, azonban ezúttal már nem tudunk egy fal mögött kuksolva mindenkit egyesével leszedni, mivel az ellenfelek mesterséges intelligenciáján javítottak a második részhez képest. Bekerítenek, gránátokat dobálnak mellénk, egyszóval ahogy mi igyekszünk őket kikaparni fedezékükből, úgy ők is előszeretettel megteszik ezt (Szerencsére Singularity-t nem használtak, de lehet hogy csak mázlim volt).

A harcokat igyekeztek pörgősebbé tenni, így a siker érdekében bizony gyakran kell a fedezékeket váltogatnunk, vagy éppenséggel a terep adottságait szem előtt tartva harcolni az ellenséggel (Egy zsúfolt szobába behajított gránát például komoly pusztítást tud végezni). Ha nem a legkönnyebb szinten játszunk, akkor figyelni kell ellenfeleink védelmének típusára is, és annak megfelelő taktikát alkalmazni.

A karakterek védelmét különféle színű cellákkal jelzik harcok közben. Lila színnel a biotikus védelem, kék színnel a technológiai pajzs, sárga színnel pedig a fizikai páncél mértékét mutatja a kijelző, ha kijelölünk egy ellenfelet. Ahol piros csík látható, ott a karaktert már nem védi semmi, találat esetén már az életereje fog fogyni.

Akadnak olyan ellenfelek is, akik egyedi módszerrel védekeznek lövéseink ellen. Persze ezekhez éppúgy megvan a megfelelő ellen-technika, így aki ügyesen alkalmazza őket, az viszonylag könnyen elintézheti a komolyabb ellenségeket is (Pár példa: a fedezék mögé bújt ellenfél Singularity segítségével felemelhető a levegőbe, és amíg röpköd, addig lelőhetjük. A pajzsot viselő kezéből pedig Pull használatával kitéphetjük azt, utána már szabadon lepuffanthatjuk őkelmét).

Természetesen a fegyvereinket elláthatjuk a különféle védelmek áttörésére szolgáló fejlesztésekkel, valamint a lőszeres képesség használata is nagyban megnöveli ellenük való sikerességünket. A nagyobb ellenfelek legyűréséhez pedig igénybe kell vennünk csapattársaink segítségét is, így amikor kiválasztjuk, kit viszünk magunkkal, mindig gondoljuk meg előre, milyen képesség jöhet jól az adott pályán.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt

Előzmények