Halo 4 - teszt

Kampány - Egy ősi gonosz felébred

A történet ott folytatódik ahol a Halo 3-ban befejeződött. Amennyiben Legendary nehézségi szinten játszottuk végig a játékot, a stáblista után kaptunk egy rövid jelenetet, ahol a Forward Unto Dawn sodrodik egy ismeretlen bolygó felé.
Mi itt vesszük fel a fonalat. Pontosabban 4 évvel és 7 hónappal az ember-Covenant háború vége után. Master Chief még mindig a hibernáló kamrában alszik, mint a hajó egyetlen emberi túlélője. Cortana természetesen megfigyelés alatt tartja John-t, amikor hirtelen egy támadás éri a sodródó roncsot. Így a mesterséges intelligenciának muszáj felébresztenie hősünket, ha szeretnék túlélni a támadást. Meglepetésünkre egy hatalmas Covenant flotta jelenik meg és támadást indítanak ellenünk. Fontos leszögezni hogy ez a flotta egy rebellis társaság, akik nem fogadták el hogy véget ért a háború az emberekkel.

Pajzsvilág(Shield World):

Ez a különleges Forerunner építmény tulajdonképpen egy bolygóméretű védőernyő, melynek feladata hogy megvédje a belsejében lévőket a Halo gyűrűk tüzelésének a hatásától. Ilyen világ található a Halo Wars játékban, a Ghost of Onyx könyvben, vagy itt a Halo 4-ben is.

Ez az első pálya tulajdonképpen egy tisztelgés a Combat Evolved előtt. Ahogy ott, úgy itt is egy támadás alatt lévő hajóról kell elmenekülnünk. A cryo kamrából kiszállva átnézhetjük az irányítást, de aki eddig is játszott akármelyik résszel, azonnal tudni fogja hogy melyik gomb mire való. Meg kell említeni hogy grafikailag kitűnő munkát végeztek a fejlesztők, főleg a fény-árnyék hatások tettek rám mély benyomást itt az első részeken.

Miután átverekedtük magunkat a pályán, zárásként észrevesszük, hogy egy hatalmas Forerunner bolygó felé sodródunk, és mire észbe kapnánk, már zuhanunk is a bolygó felé, a Covenant flotta többségével egyetemben.

Miután túléltük a zuhanást, megtudjuk hogy a bolygó neve: Requiem, és hogy tulajdonképpen egy pajzsvilágra zuhantunk le. A roncsok impozáns látványt nyújtanak, de amint elhagyjuk őket, és meglátjuk a bolygó „felszínét”, az első „pilléreket”, ámulni fogunk. Fantasztikus látványvilágot alkottak a készítők, véleményem szerint a játék sokkal szebb lett mint a Halo:Reach. Arra azért fel kell készülnünk, hogy mivel nem egy szokványos „bolygón” vagyunk, nem fogunk találkozni a színskála minden színével. Kezdetben még nem, de később a Forerunner épületeknél legfőképp a kék szín fog dominálni. Gyönyörű az összkép, nem tudok mást mondani róla. Volt hogy percekig csak nézelődtem, és a grafikát csodáltam.

Később, amint várható is volt, belefutunk a Covenant egységekbe. Mindenkinek fel fog tűnni, hogy a legtöbb ellenség, illetve a fegyverek, ruhák, páncélok, űrhajók kicsit más-más dizájnt kaptak. Megtartották a főbb vonalaikat, de kicsit mégis mások lettek Engem ez nem zavart végül is, csak kár hogy különösképpen nincs rá magyarázat (igazából van, ha úgy vesszük: Új cég, új dizájn).

Forward Unto Dawn:

Ezen a címen egy ötrészes élőszereplős websorozat készült a Halo 4-hez, ami kellő hangulati felkészítést biztosít a játékhoz. A sorozat első részét ezen a linken találjátok. Az utolsó rész a cikk megjelenésének napján érkezik.

Viszont, mint várható volt, új résszel új ellenségeket is kapunk. Ők a Promethean-ok. Alapjaiban 3 különböző típusuk van. A Crawlerek akik alacsony négylábú lények, általában többedmagukkal támadnak ránk. A Promethean Knight-ok egy két lábon járó, enyhén rovarszerű támadó egység, különleges képességük a teleportálás. A 3. típusú új ellenség a Watcher. Ő tulajdonképpen egy repülő támogató egység, bár néha magányosan is találkozhatunk vele, legtöbbször a Knight-ok mellett fogjuk őket látni. Különleges képességük, hogy pajzsot tudnak vonni társuk köré, illetve amennyiben a társukat elintéztük, rövid időn belül fel tudja éleszteni őket. Ugyanígy egy tulajdonságuk hogy a gránátokat vissza tudják dobni felénk, ami azért elég zavaró tud lenni, ha nem figyel oda az ember. Hogy az új faj tulajdonképpen kik is valójában, a játék végére megtudjuk, ugyanis fontos szerepük lesz a történetben. Új ellenség mellé természetesen új fegyverek is járnak. Különösképpen hatalmas újdonságokra nem kell számítani, szinte ugyanúgy azokat a fegyvereket kapjuk meg mint a másik két fajnál, tehát lesz pisztoly, gépfegyver, távolsági fegyver, sniper, nehézfegyver, gránát, shotgun. Különbség természetesen az erősségben és a kinézetben, van, ami szerintem fantasztikus lett. Amikor felveszünk egy új fegyvert a földről, vagy tárat cserélünk, a kezünkben áll össze az egész, és mindez fantasztikusan néz ki.

A történet során, azon kívül hogy kiderítjük hogy mi is a bolygó titka, egy új fő gonosszal is fel kell majd vennünk a harcot. Nem kell félni, teljesen beleillik a játék univerzumába. A Bungie-val ellentétben ezért is örülök az új fejlesztőcégnek, mert nem féltek a könyvekhez nyúlni, így végül is ott látott, halott dolgokat is beleszőttek a történetbe. Ha végigjátsszátok a játékot tudni fogjátok miről beszélek .

A játék alatt szinte végig velünk lesz Cortana is, akinek sajnos problémái lesznek. Nem véletlenül, ugyanis bőven túlteljesítette a működési idejét, így szépen lassan kezd összeomlani a rendszere. Az Ő sorsára is fény derül a játék végére.

Közös kalandjaink során több helyszínre is el fogunk látogatni, sőt, egy régi ismerős helyszín közelében is játszhatunk majd.

A kampány során a Reach-hez hasonlóan használhatunk páncél kiegészítőket. Több típus is át lett véve, de kaptunk újakat is. Ezekkel a multi leírásánál foglalkozok majd egy kicsit.

Visszatértek a koponyák is, melyek segítségével könnyíthetünk, vagy nehezíthetünk a végigjátszáson. Alapértelmezetten az összes elérhető, nem kell a Halo 3-hoz hasonlóan megtalálnunk őket (hogy ez kinek jön be, az egyén kérdése).

Különösképpen több dolgot nem szeretnék a kampányról mesélni, ugyanis rengeteg dolog van amit spoiler jelzés nélkül nem tudok leírni sajnos. Ó, de még egy dolog. A Halo CE Anniversary-hoz és a Halo 3-hoz hasonlóan, ebben a részben is találkozhatunk Terminalokkal, ahonnan érdekes videókat, plusz információkat nyerhetünk ki. Néha kibökik a szemünket ezek a terminalok, máskor kutatni kell utánuk. Én első végigjátszásra csak 4 db-ot találtam meg. Viszont az Anniversary-tól eltérően ezeket nem a játékban, hanem a Halo Waypoint-on nézhetjük meg.

A cikk még nem ért véget, kérlek, lapozz!

Azóta történt