Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    Kaveri GCN iGPU - Medium 1080p - 31/28=1.107

    Szóval <=10% az, amit konkrétan a GPU hatékonyabb kihasználása hoz, minden más pedig "csak" a CPU igény csökkentéséből fakad. Kíváncsi vagyok ez lemenne-e 5% alá, ha Medium helyett Ultra-n tesztelnénk, ahol Mantle nélkül is nagyon kis eséllyel szólna bele bármikor is a CPU oldal a sebességbe.

    Persze idézőjelbe tettem, hogy "csak", hisz nagyon is örvendetes ez önmagában is. Az lenne akkor is, ha eleve nem akart volna soha semmi mást, csak CPU igényt csökkenteni, és azt sikerül is. De pár hónapja azért volt itt szó a GCN sokkal hatékonyabb kihasználásáról is, amiről én azt hittem, hogy szó szerint a GPU kihasználásra értendő, de nem csak áttétesen, a CPU limit eltolásából. :U

    Bár ha Ultra-n is 10% jönne ki, végül is az sem rossz, csak gyanítom, hogy kevesebb. Ez szerintem "szép", ha ingyen van, de nem "sok".

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #85552128 #87 üzenetére

    Egy igazán erős (tuningos csúcs Intel) CPU-val, pedig <10%-ot, szóval miért nem helytálló a felvetése, hogy a Mantle ebben az esetben lényegében csak a CPU-nak segít igazán?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz wednesday #189 üzenetére

    Ezzel csak az a baj, hogy pusztán a CPU használat OpenGL-el is közel olyan hatékonyan csökkenthető, mint Mantle-el (legalább is az nVidia szerint). Ezért hiányolom én ezekből a Mantle tesztekből azt, hogy a GPU oldalon is mutasson fel valamit (ne csak egy szinte elhanyagolható, durván ~5%-ot, hanem mondjuk 25%-ot) olyankor is, mikor egyáltalán nincs CPU limit. Kizárólag GCN hardware-en elért 5-10% javulásért (mármint ami nem a CPU limit eltüntetéséből, hanem ténylegesen a GCN jobb kihasználásából fakad) szerintem kár feláldozni a gyártófüggetlenséget, főleg hogy a DirectX helyett OpenGL-re áttérésből (na meg persze annak megfelelő használatából) az nVidia is hasonlóan profitálna, nem csak az AMD.

    Erre már-már én is inkább azt mondanám, amit nemrég az Ubisof-os arc böfögött fel, hogy ha valakinek nem elég gyors a PC-jében a CPU, az vegyen gyorsabbat, és kész. Mert ez itt és ilyen formában még tényleg vállalható tanács is, a CPU nem csak játékra jó, nagyon sokan használják sok más számításigényes feladatra is a játék mellett, és nem olyan horribilis az erősebb CPU-k ára, mint a csúcs VGA-ké (persze nem 6 magos Xenon-okról beszélve).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #32839680 #197 üzenetére

    Az OpenGL-ről nem tudod, hogy mi, vagy csak felületesen olvastad a hsz-t, amire válaszoltál? :U

    Azt pedig amúgy szintén nem szeretném, hogy szándékosan legyen úgy kitalálva a játék, hogy direkt a GCN-en fusson jól. Már a mai helyzet is túlzás bizonyos szempontból, hogy néha fontosabb az, hogy abszolút értelemben legyen látványosan effektezve egy játék, mint hogy a történethez igazodjon a képi világ hangulata. :o

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dergander #201 üzenetére

    Mivel elvileg akár egy alaplapi integrált vagy dedikált hangkártyán is kivezethető a TrueAudio blokk segítségével kevert hang, így szerintem működnie kéne így is. Ez egy különálló célprocesszornak fogható fel attól függetlenül, hogy fizikailag integrálva van GPU és/vagy CPU blokkok mellé egy lapkára.

    Ugyanakkor itt látszik a hátránya is a dedikált blokkoknak: lehet a Kaveri APU-dban és a dedikált VGA-idon is egy-egy(kettő-három-négy...), amiket nincs értelme CFX szerűen "összekötni", egyen felül a többi halottan pang a szilikonlapkákon.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz dergander #205 üzenetére

    Én nem szoktam ilyesmikért megjegyzést tenni, de ha már ekkora pofával sértődsz meg, akkor szólok, hogy már nekem is nehezebbé tette a mondataid értelmezését a helyesírásod, ami szerintem már probléma.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz eszakas #282 üzenetére

    Pedig ez elvileg DirectX-el összefüggő hiba volt, ami Mantle-el nem lenne már gond. :DDD

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz #85552128 #359 üzenetére

    Csak épp előtte is voltak béták és most sem mindig jönnek túl sűrűn. A különbség inkább annyi, hogy több béta van kint az AMD hivatalos weboldalán is, és talán kicsit több jut ki belőlük a netre (de ez szerintem ugyan úgy hullámzó, mint régen, ahol a hullámok még mindig eltolódhatnak az igényektől, vagyis előfordulhat hogy hetes nagyságrendekben mozog a várakozási idő). Cserébe ritkábban van WHQL, szóval darabszámra lényegében kb. ugyan ott vagyunk, a többi pedig marketing kozmetika.

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Malibutomi #433 üzenetére

    A szándékos csalás mellett jelen stádiumban szerintem hihető az is, hogy ki akar ott rajzolódni minden Mantle használata esetén is (legalább olyan, vagy akár jobb minőségben) csak az egyelőre még félkész/bugos szoftverek és driverek miatt nem sikerül neki (és eközben akár még meg is dolgozik vele a GPU, csak valamiért nem kerül fel a végleges képre, amit látunk).

    Ez amúgy a harmadik dolog, amit a Mantle-től már nem vártam, csak reméltem (első, hogy nagyban csökkenti a CPU igényt, második, hogy kvázi-végtelen gyors CPU mellett is érdemben hatékonyabban aknázza ki a GCN hardware-t plusz->), egy minimális minőségjavulás (valahol az "olyan apró, hogy gyakorlatilag nagyítóval kell keresni a screenshot-okon pár falevélen" és a "bár minimális, de észlelhető" közt). De véletlenül sem azt, hogy egyértelműen, észlelhetően romlik a képminőség. (A javulást olyasmiktől reméltem, hogy talán közvetlenebbül tölthetőek be a textúrák és nem lesznek annyiszor oda-vissza konvertálgatva veszteségesen tömörített formátumok közt, vagy hogy kevesebb driver-es utólagos "optimalizáció" nélkül nyersebben, eredetibben kapod vissza a képi effekteteket, amit a játékfejlesztő odapakol, közelebb ahhoz, ahogy megálmodta, vagy épp "büntetlenül" futtathatók le jobb minőségben is adott számítások, mint DX11.2-vel, stb).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Enszuke #438 üzenetére

    Én pl. még ki sem próbáltam, de biztos csináltam volna screenshot-okat (épp amiatt, amit írtam, remélve hogy talán ici-picit részletesebb a kép).

    Van itthon két BF4 bundle-ös 290X is, de mire hozzám kerültek, már elhasználták a kuponjaikat. Aztán abban bíztam, hogy majd a következő VGA mellett még ott lesz (vagy mert netán bontatlanul veszem, vagy most már azt mondom vagy -10k a használt árból, vagy kérem a komplett Origin acc-ot, amire beregelte :DDD), csak aztán egy darabig szünetelt a GPU park bővítés.

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Yany #442 üzenetére

    Sok mindent jelenthet, de itt most épp ezt.
    Tömören: ennyi képkockát tud kinyögni a géped játék közben. Abból pedig egy bizonyos szintig (ami pl. a megjelenítőd frissítési frekvenciája és/vagy mondjuk úgy impulzus módban ~ 60-100, SAH módban ~ 140-200 egyéntől függően) minél több, annál jobb a felhasználói élmény, illetve általánosságban minél több, annál gyorsabbnak tekinthető a hardware (ami mondjuk azért mégsem ennyire egy dimenziós dolog, de ha gyakorlatban és közérthetően is jól kezelhetően és egyszerűen akarunk mondani valamit róla, akkor mégis egész jó mérőszám a relatív összehasonlításokhoz, vagyis hogy melyik hardware a gyorsabb...).

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Abu85 #468 üzenetére

    Alacsonyabb texture LOD-el vagy (veszteséges[ebb] textúra tömörítéssel/resample-el) nem lehet Mantle alatt sebeséget nyerni?
    Akkor mostantól mindenhol (valódi) HD tetúrák lehetnek?

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

  • janos666

    nagyúr

    LOGOUT blog

    válasz Prof #488 üzenetére

    Ingyen??? :Y Ne legyél már egyszerre ilyen magabiztosan okos és ilyen naiv. :N

    El kell magad köteleznek egy adott gyártó mellett, és kimaradni a másik gyártó válaszként saját termékeihez láncolt zártkörű szolgáltatásaiból.
    Ez neked nem elég nagy ár?
    Hosszabb átvon szerintem simán kiteheti a kártya árának akár 100%-át.

    Nem mint ha eddig nem lett volna ilyen, pl. a PhysX, de a Mantle jellegű lépések csak még tovább provokálják és szentesítik az efféle lépéseket mindkét oldalon. Mehet a labda oda-vissza, a végén mi végfelhasználók pedig könnyen ülünk majd két szék közt a f@szra... (Pl. mindig pont nem az a VGA lesz nálunk itthon, amelyik ahhoz a játékhoz kéne, amivel épp játszani szeretnénk, vagy évekkel később nem tudjuk majd elővenni a régebbi játékainkat, egyszer csak váratlanul kivonul az egyik gyártó és összeomlik a zártkörű szoftveres támogatása stb,)

    A PhysX-et még ki lehetett úgy játszani, hogy volt egy drága AMD és egy olcsó nV kártyád is a gépben. Ezután kell két csúcskártya, vagy ki tudja még mi, a végére talán két komplett konfig, ha semmiből nem akarsz kimaradni (ez esetben már akár ~200% felára van annak az "up to 45%", gyakorlatilag egyelőre inkább ~5% tényleges teljesítmény javulásnak, bár egyelőre nem látom mi lenne a gond ott, ahol AMD APU mellett van egy AMD és egy nV csúcskártya, hogy legalább a deszka+CPU+RAM+táp cuccokból alapból ne kelljen kettő, hacsak nem mesterséges szoftveres tiltás, de az is elképzelhető, ha eldurvul a helyzet...).

    [ Szerkesztve ]

    TV/monitor kalibrálást vállalok. ||| "All right , Thom. But understand this: I do care for you. I care for all the lost souls than end up up here."

Új hozzászólás Aktív témák