AMD Mantle: Az első teljesítménytesztek

A Guru3D oldal tette közzé az első méréseket, melyek immár az AMD Catalyst 14.1 béta meghajtóprogramjával készültek Battlefield 4 alatt. Tesztkonfigurációnak egy AMD A10-7850K processzorral és egy AMD Radeon R9 290X típusú videokártyával szerelt gépet használtak. A teszteredményeket megtekinthetitek a forrásoldalon, ide csak pár szemléltető grafikont szúrok be.

Elsőnek lemérték, hogy amennyiben nem rendelkezünk dedikált videokártyával, ellenben egy Kaveri APU van a birtokunkban, annak integrált grafikus processzora milyen teljesítményre képes Mantle és DirectX alatt Battlefield 4-ben (Első kép). Azt követően egy AMD R9 290X VGA-t tettek a gépbe és megismételték a benchmarkot. Először Medium beállításokat használtak, ugyanis ebben az esetben erős CPU-limit alakult ki, ahol a Mantle API előnye meg is mutatkozott:

Végül kipróbálták az Ultra beállítást egy Intel Core i7-3960X és R9 290X pároson, ahol a GPU-limit következtében a Mantle már nem hozott akkora mértékű gyorsulást, mint alacsonyabb részletesség mellett, CPU-limites környezetben. Természetesen még így is gyorsult a megjelenítés, 1080p felbontás mellett majdnem 10 FPS növekedést hozott a Mantle, ami jó eredmény, ha figyelembe vesszük, hogy csak egy drivert kellett hozzá telepítenünk.

Ahogy a srácok elmondták, az AMD által rendelkezésükre bocsátott driver még igencsak béta állapotú, az oldalukon fel is tüntetik, hogy sok probléma lehet vele. A méréseket két kiépítésben vizsgálták: egy AMD A10-7850K, valamint egy Intel Core i7-3860X processzorral, mindkét esetben SSD-ről futott a játék és 8 GB RAM volt a gépben.

Ez egyelőre csak egy előzetes teszt volt, amint lesz végleges, stabil meghajtó, ennél lényegesen több adat fog napvilágot látni.

Azóta történt

Előzmények