Új hozzászólás Aktív témák
-
#85552128
törölt tag
Hol írtam az ellenkezőjét ?
Épp azt írtam, hogy pont a CPU limites környezet profitál belőle, ha van erősebb GCN kártya mellette.
Bivalyerős CPU-val és ugyanilyen VGA-val meg hova gyorsuljon még többet (bár a grafikonokon látható, hogy sokkal kiegyensúlyozottabb a futás).
BF4 nem fogja meg csak 2xR9-el a CPU-t, ott már van is további 58% gyorsulás, de majd ha lesz benchmark a Star Swarm demóval akkor érdemes további következtetéseket levonni.[ Szerkesztve ]
-
Malibutomi
nagyúr
Ebben az estben valóban inkább csak a CPU oldalát látjuk a dolognak, mivel ahogy már volt említve, a BF4 a dx határain belül marad a grafikai megvalósításban, így nem is látszhat, hogy a mantle pl több draw callt tud kezelni, ha a játékban nincs több mint amit a dx elbír.
-
wednesday
őstag
Ezt így nem lehet leegyszerűsíteni, hogy a CPU-nak segít.
Az alapkoncepció az, hogy DX alatt hullámzó lehet a teljesítmény, nem egyenletes a CPU VGA együttműködés, lehetnek üresjáratok, az egymásra várakozás, nem olyan jó a szálkezelés stb. Természetesen minél erősebb a CPU (és a VGA) tudja kompenzálni ezeket a hátrányokat. Izomból megoldja.
Ezt "simítja" ki a Mantle. Ez a grafikonokon látszik. De ez egy rakat dologtól függ, hogy sikerül. A játék felépítésétől, a kódtól stb. Ezért még nehéz kijelenteni olyan nagyon általános dolgokat, hogy X százalékkal nő az FPS.
Ha figyelembe veszik az új API képességeit és már eleve úgy terveznek meg egy játékot ott látványos előrelépés is lehet. Mert a teljesítmény növekedést el lehet "költeni" látványra is.
-
#25954560
törölt tag
válasz janos666 #196 üzenetére
az amd nem mondta szerintem h opengl-el nem lehet hatekonyan dolgozni. ha az opengl _tenyleg_ ennyire hatekony lenne es nem mellesleg tudna ennyi ficsort, akkor lehet nem is lenne letjogosultsaga a mantle-nak, hiszen nyilt, ingyenes, stb. mondom mindezt ugy, hogy egyetlen sor kodot sem irtam mantle-t hasznalva, tehat csak okoskodas. jobban belegondolva az opengl-nek igy is szelesebb korben kell hasznalhatonak lennie, mint a mantle-nak, tehat nem feltetlenul butasag h a mantle-t konnyebb hatekonyra megirni.
ha nem lennenek az uj konzolok es nem most tamadna a steamOS, lehet nem is tudna ezt meglepni az amd. -
Malibutomi
nagyúr
válasz janos666 #196 üzenetére
Az nv mindenfélét mond, mióta kiesett a konzol bizniszből. azóta hirtelen a konzolok szarok, cska a pc a jó (persze azért ők is pályáztak a konzolokra, csak bukták), Opengl-t is csak azóta nyomaták, hogy az AMD bejelentette a mantle-t.
Mantle GPU látható különbség akkor lesz látható, ha lesz olyan játék, ami ki is használja azt amivel többet tud a mantle mint a dx. Akkor simán elképzelhető, hogy dx-en High beállitásig lehet kapcsolni, a Very high csak mantle-ben lesz. Vagy pl stratégiánál a max egységszám alacsonyabb lesz dx render esetén.Mantle-t ahogy Abu is már sokszor írta azért nyomatja az AMD, mert a konzolokra való programozáshoz úgyis megtanulják a fejlesztők. A nagy studióknak pedig az a fő célirány, és onnan meg könnyen (könnyebben) áthozzák a PC-re.
[ Szerkesztve ]
-
wednesday
őstag
válasz janos666 #196 üzenetére
Itt nem kifejezetten CPU limit csökkentéséről van szó. Most, hogy ez így csapódik le annak is megvan a magyarázata.
Egy hatékonyabb hardware kihasználásra van szükség, hogy ne legyen annyi üresjárat a rendszerben, ne malmozzon sűrű ciklusokban mikromásodperceket sem fölöslegesen a CPU és a VGA (ne legyen fűrészfogas a grafikon, amiben az AMD-nek néhány játéknál eddig "nagyobb fogai" voltak.) A CPU limit úgy "tűnt" el, hogy voltak kiaknázatlan erőforrások a középkategóriánál.
Természetesen akkor lehet egy rendes következtetést levonni, ha már 15 játék fogja használni a Mantle-t. És rendesen ki van tesztelve, mi az előnye, hol lépett előre (Minimum FPS, microlag, stb). Egy darab átlag FPS önmagában nem mond semmit.
Sok múlik majd magán a játékokon, a felépítésükön, a programozókon (úgy tudom végkonyabb API-nál körültekintőbbnek kell lenni, mint pl DX-nél), hogy mennyire figyelnek a bugokra.Lehet önmagában nem hoz világmegváltást a Mantle, de az OpenGL még ennyit sem mutatott fel idáig, úgyhogy eddig ez tűnik jobbnak. Én nem bánom, ha Nvidia OpenGL-re rágyúr, sőt ez a lehető legjobb megoldás, amit választhat. Ha itt fel tudnak majd idővel mutatni előrelépéseket, akkor tegyék meg. Sőt az MS is észbe kaphat (bár ők miért tennék...), és fejlesztheti a DX-et.
-
Yany
addikt
-
Prof
addikt
válasz janos666 #489 üzenetére
Ne viccelj mar, egy extra feature-t (ami jelenleg beta allapotban fut egy DLC-nek is tulzasnak nevezheto techdemo FPS-el) beallitasz mint valami kotelezo dolgot.
Hany ezer fejleszto, program van ami hallomasbol se ismeri a Mantle-t? Szinte csak az vanEnnyi erovel mindenki sziv, mert nincs Occulus Riftje vagy Logitech G27-je ezzel "elviselhetetlenul gagyi jatekelmenyt kap" az adott programokban igaz?
Az un."fizika" leprogramozasahoz semmi szukseg a PhysX-re, se NV kartyara, csak egy eszkoz a keves idovel/gyenge matekkal rendelkezo fejlesztoknek, hogy gyorsabban haladjanak.
Barmilyen furcsa is egyeseknek, a tortenelem bizonyitja egy program futassanak sebessege legtobbszor a sokadik szempont. Az elsodleges altalaban a profit, majd a marketing, minel nagyobb piac megszerzese.
Ha egy frizura modell implementalasa varhatoan tobb penzt hoz, akkor inkabb arra koltenek penzt, minthogy egy speci szuk reteg altal hasznalhato API-t implementaljanak.
A kiadok inkabb nyomnak +1milliot a reklamba, minthogy ennyit koltsenek a fejlesztesre/optimalizaciora, mert sokkal tobbb bevetelt hoz. (lasd. pl. World of Tanks F2P MMO 4 meteres plakatokon 5 millios nagyvarosban)Az uj sebesseg, feature-ok szempontjabol erdekes API-k mindig is az Engine fejlesztoket fogjak erdekelni, ha ugy itelik meg a masik konkurrens engine/termek-el szemben, adott API tamogatasaval elonyre/profitra tehetnek szert. A Dice es az Oxide ezek kozott van.
Lehet remlik neked, de volt anno egy igeretes Glide, majd egy NVidia fele CG nyelv (szidtam is oket mikor a vele megirt Pontifex nem indult az AMD karimon) es mind eltunt. A szoftverfejlesztok es hardverfejlesztok erdekei adott ponton egyeznek, adott ponton viszont ellenerdeltek. Az a sikeres aki jol lavirozik mindket reszrol minden rendelkezesre allo eszkozt felhasznalva (Crysis trukkozes stb.).
Új hozzászólás Aktív témák
- IBM Lenovo ThinkPad 20V 4.5A 65 és 90W gyári töltő
- HP laptop töltő, eredeti, 65W
- 4GB DDR3 PC3 PC3L 1600MHz 1333MHz RAM memória LAPTOP -ba eladó
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen