-
GAMEPOD.hu
Opel topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Szada85
aktív tag
válasz trassher #79048 üzenetére
Természetesen. Ugyan ezt a véleményt osztom én is, hogy ha egy sportos típust néz az ember, ott ezt bele kell(ene) kalkulálni, a korábbi használati módot is, és az ebböl következö karbantartás/rendberakás mélyebb talicskányi pénz iránti igényét.
De mindenki azt csinál az autójával (és a pénzével) amit szeretne természetesen, semmi közöm hozzá.Az emberek jelentös részén amúgy sem lehet segíteni szerintem, élnek a kis elképzelt világukban, az elképzelt értékrendjükben, és onnan mondják meg a tutit, aztán ha bekopogtat a valóság, akkor nekik áll feljebb, meg Ök próbálnak hülyének nézni... Imádom.
-
Declare
őstag
válasz trassher #79048 üzenetére
Ööö mert mi is a dízelmotor előnye a benzineshez képest?
Nyomatek Mit gondolsz egy traktor mennyit eszik "100 -on" ? Benzinmotorbol kellene valami 60.000 ccm es, hogy megmozduljon haboruban sem azert epitettek dizel tankot, mert a benzines sokat fogyasztott volna
Amugy Te hogy allnal hozza egy 550d hez? Mint egy munkagephez?
A hülyegyerek az hülyegyerek az 1,6 civicben, meg a pimpelt 1,9 tdi ben is.... kivancsi vagyok, majd a villanyokkal mit kezdenek
(#79049) farkas-j jönnek az ujfajta akkuk, egeszen mas tulajdonsagokkal, mint a maiak, de a Teslanak mar most is vannak olyan megoldasai, hogy a "tankolas" egy akku csereböl all. Azaz a lemerültet kiveszed, beadod töltetni es a feltöltöttet meg beteszed es mesz tovabb.
"Lakotelepi töltes": Skandinav orszagokban a "lakotelepeken" ma is radugja mindenki estere a kocsijat, mert megy benne az allofütes reggel. Parkolokban ott a öltökabel mindenhol, van egy kartyad, aktivalod, csok. Reggel meleg autoba szallsz be, ami kevesbe szennyezia környezetet es kevesbe kopik a motorja. Ezt egy ugras tovabbfejleszteni es vllanyauto töltöt kiepiteni.Ezeken a "problemakon" amiket irtal, mar reg tul van a villanyautozas
[ Szerkesztve ]
-
Markizmark
addikt
válasz farkas-j #79049 üzenetére
Most erre hosszan tudnék válaszolni, de nincs időm.
Röviden:
Valóban problémát okozna az akkuk gyors töltése, nagyon nagy teljesítményre van szükség.
Egyelőre az akkuk sem viselik jó, ha nagy árammal vannak megrúgva, másrészt a hálózat is alkalmatlan erre, egyelőre.
DE, a hálózat fejlesztése folyamatos, pl az E.ON is gőzerővel épít, fejleszt. A fokozatosság elvét követve ez a probléma is meg fog oldódni. A hálózat fejlődésével együtt terjednek majd el az elektromos autók. Így nem lesz probléma. Az átlag polgár a napi dolgait munkába járással és vásárlással együtt 100km-en belül elintézi, és még ezzel is sokat mondtam. Én napi 95-100km-t hajtom a vasat munkába járásra 2 város között.
Ebből az következik, hogy bőven elég éjjel töltőre dugni az autókat. Éjjel márpedig van idő tölteni, tehát csökkenthetjük a töltő teljesítményt.
Konkrét példa: Egy Nissan Leaf (nem új találmány) akkuja 30kWh (van 24-es is), állítólag tud 200km-t egy töltéssel, de pesszimista leszek és azt mondom, hogy a 30kWh elfogy 100km alatt.
Este 11-kor töltőre dugom, reggel 6-kor lehúzom. A közben eltelt 7 óra alatt kell belenyomni 30kWh-t.
Számoljunk 10% veszteséggel (átlagos villamos energiaátalakító hatásfoka 90%), tehát kijön, hogy a töltés közbeni teljesítményfelvétel 4750W (30kWh/7óra az 4.28kW, 4,28/0,9=4,75kW).
4,75kW = 4750W, 4750W/230V=20,6A.
Tehát egy B25-ös kismegszakító is elég lenne, ezt pedig egy átlag panel lakás is tudja.
De mivel 32 Amperig ingyenes a téma, ezért legyen 32. 20 Amperrel tölt az autó én pedig a maradék 12 Amperrel vígan elvagyok éjjel. Akinek van villamosított garázsa, annak ez kényelmes lesz, akinek pedig nincs az majd kilógatja a hosszabbítót...
Én ezzel az autóval 1300 Ft-ból tennék meg 100km-t, a mostani 2400 helyett.Tehát a probléma nem az átlag villanyautós munkába és bevásárolni járós polgárral lesz, hanem a nagy utazókkal, akik út közben és minél hamarabb fel akarják majd tölteni a vasat.
Egyébként a nyilvános helyen történő töltést szabályozó törvény nyár óta hatályos.
A törvény alapján már lehetséges pénzt kérni a töltésért, ráadásul rögtön 3 féle elszámolási móddal.
Az első lehetőség, hogy energiamennyiség alapján fizet az autós, a második lehetőség, hogy percdíjas alapon fizet, a harmadik pedig, hogy meg van szabva fixen 1 komplett töltés ára.
Ráadásul perc alapon büntetni lehet majd azt, aki a töltés végeztével nem hagyja el a helyet.És ami a legjobb: TAO
A törvény értelmében a cég adózás előtti eredménye csökkenthető az elektromos töltőállomás bekerülési értékével, de legfeljebb a beruházás befejezésének évét követő 3 évben elérhető becsült jövedelem és a beruházási költség különbségével. Van azonban egy megkötés, mégpedig az, hogy töltőállomás létesítés címén maximum 6 milliárd Ft (!) vonható le. Ez kellően nagy összeg ahhoz, hogy nagy cégek is beléphessenek a piacra, és jelentős mennyiségű, adott esetben nagy teljesítményű villámtöltőket telepítsenek az országban sok-sok helyszínen.
"Jelenleg leginkább áramszolgáltatók és kereskedelmi egységek által üzemeltetett publikus töltőállomások állnak rendelkezésre az országban. A Kormány ígérete szerint már 2018 májusára fel fog állni kb. 330 kormányzati töltőállomás a gyorsforgalmi úthálózat mentén, amelyből 280 db 2×22 kW teljesítményű, illetve 50 db 50 kW teljesítményű lesz. Nyilvánvaló, hogy ez a mennyiség nem egy pillanat alatt fog az utcákra kerülni, hanem fokozatosan." /(villanylap.hu)
Egyébként 1-1 ilyen töltő oszlop 1-8 millió forint, attól függően, hogy milyen teljesítményű és milyen szabványokat tud.
Tehát a szabályozás és az ösztönzés is készen áll, a technológiai problémákat (gyors töltés, energia igény, elhasznált akku) pedig megoldjuk.
A fejlődés nem áll meg.Sokan felvetik azt a problémát, hogy a villanyautók számára is meg kell termelni az energiát és az is hú milyen szennyező. Ehhez két dolgot fűznék hozzá. Az egyik, hogy nagy tételben mindennek az előállítása olcsóbb és energiatakarékosabb, a másik, hogy inkább a városon kívül szennyezzen egy nagy valami, mint városon belül a sok kicsi.
Zárás képp: Kell az a paks 2, de még a 3 is jó lenne. Ha nem lennének ilyen alap erőműveink, csak naperőműveink, akkor nappal termelnénk és exportálnánk, mint az állat, éjjel meg importálnunk kellene. A hálózat pedig izzad, hogy ide oda cincálják.
Szélerőmű nem jön szóba, mert egyszerűen nálunk nincs olyan szélcsatorna, amit jól ki lehetne használni.Végül is csak nem sikerült rövidre fognom....
[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
beg
veterán
válasz Markizmark #79054 üzenetére
Ez volt a rövid?
You are the result of 3.8 billion years of evolutionary success, act like it. Sarcasm is the body’s natural defense against stupidity.
-
joeetm
tag
Sziasztok,
Pár ~1-2 hónapja beszereztünk egy A Vectra-t, van vele probléma szép számmal, de lassan halad a talpra állítása. Ahol most elakadtam, hogy csöpög a motor hűtőfolyadék, (természetesen már fagyálló van benne). Én bárhogy nézem, azt látom hogy a hűtőt és a motort összekötő tömlők a ludasak, viszont bárhogy guglizok, ehhez a típushoz konkrétan nem találok, így az lenne a kérdés hogy ez kompatibilis valamelyik másik modellével, vagy nem keresem elég jól?_Az a hülye aki nem normális_
-
CsakEgySrác
csendes tag
Hali!
900 ezer környékén keresek g astrát. Ezért a pénzért a classic-ot nézegetem már, tudnátok adni tippeket, hogy melyik motorral nézegessem? Mikre kellene odafigyelnem? Városi szaladgálós lenne plusz hétvégi kirándulások. Sajnos az 1,2-es 16 szelepes punto II gyengus volt már ehhez
-
mohabá 007
aktív tag
válasz joeetm #79056 üzenetére
Az A Vectra megnevezés alkatrész kereséshez kevés.A motor pontos megnevezése nélkül keresgélni se lehet
alkatrészeket.Aki keres,talál:[hűtőt és a motort összekötő tömlők][ Szerkesztve ]
Murphy fel lett véve a céghez és keményen dolgozik. Vectra B 1.8 16V ( X18XE )
-
trassher
addikt
válasz Petyyyyy #79050 üzenetére
Én értem és elhiszem, hogy jó csak sokan versenyautóban képzelik magukat a lefingott 100 éves szarjukban és nem lehet nekik megmagyarázni, hogy az minden csak nem sportos autó.
Szada85: ++1
Declare: És ettől a nyomatéktól vannak elájulva emberek mert hogy hű de megy. Persze mert olcsón meglehet venni és elhiszik, hogy ez valami. Amikor meg elmondom, hogy a világ összes pénzéért sem kellene dízel autó mert szar a hangja, használtan nagy részük egy időzített bomba és nekem egy normális 2 literes szívóbenzin kéne akkor én vagyok a hülye mert "de hát az sokat eszik, ez meg csak 5 litert". 5 litert a kamrás ketten golf evett esetleg, azt meg végképp nem tudják felfogni, hogy ha az autóm 10 litert eszik de nincs benne se kettőstömegű se turbó akkor az a többletfogyasztás egy tervezhető költség. A villanyautók remélem még sokára érnek ide nagy volumenben mert az egyik legálszentebb dolog ami jelenleg megy az autóiparban. Majd ha a maersk összes hajóját villanymotor hajtja akkor tettünk valami a környezetért.
Az 550d pedig nem az én világom ahogyan az összes bangle óta gyártott. Nem vagyok öreg de az én szememnek egyik sem tetszik. Annyi pénzért nekem egy rs6 5 literes v10-el.Redmi Note 7
-
Kommy
veterán
Valaki le tudná nekem írni, hogy hogyan lehet az autó távirányítóját újratanítani op-com-al, mert kaptam egyet kölcsön, de a central door locking-ba nem tudok belépni (nem kommunikál az ecu-val), az Anti Theft Warning-ba tudok belépni és ott a programming-nál próbálkoztam az utolsó menüponttal security kód megadása után, de hiába nyomogattam a távirányító gombját nem történt semmi.
A measuring blocks részben a Remote Key 1 Status -nál In Range van kiírva ez azt jelentené, hogy érzékeli a távirányítót?
A Prev. Detected Remote Key-nél pedig Unknown-t ír.
Opel Astra G 2003-as 1.6-os Z16XE motorkód. A op-com 1.60-os verziójú -
ArthurShelby
addikt
válasz Declare #79046 üzenetére
"ahol egyre könnyebben befigyelhet egy hatraforditott basketball sapkas, logogatyas hülyegyerek, aki eppen összesprolta a verdara a penzt, csaja elött tolta neki hidegen/melegen, közbe ment bele az osan benzin...."
Ezen már egy fél órája röhögök.
A rosszban mindig van valami megtévesztően jó, különben nem választanánk a rosszat
-
-
Declare
őstag
válasz trassher #79059 üzenetére
Alapbol ott indul, hogy mi az hogy sportauto? Meg minek mi ertelme van. A mindennapi haszanaltban akarhogy is de a nyomatek es a ccm szamit. Ha el akarsz jutni A-B be, vagy a varosban kavarogsz, baromira tök mind1, milyen futomü van a kocsid alatt es milyen hangja van 6000 es fordulaton.
Mig te a 2 literes szivobenzineddel fittipaldizol, hogy 3000 ala ne essen a fordulat (ami neha fun, viszont ha mindennap "muszalybol" autozol, faraszto es unalmas), addig egy 1,4 tsi DSG Poloval egy kismama, miközben a baratnöjevel megbeszeli a legujabb receptet, körbeautoz a piroslampanal, mindenfele faradsag nelkül, ha a rajtnal elbambulsz es beall elötted az utolso szabad helyre a teszko parkoloban .... Igen, valoszinüleg mogyorodon ravernel 10 masodpercet....es?
Na de no offense, nyilvan mindenki mast szeret, meg mas a fontos, csak ne mossunk össze dolgokat. A dizel ugyan ugy lehet "sportauto" mint egy benzin...attol meg mert neked a hangja nem tetszik, mert mindenben a hangon kivül raver a masik autora pl
Persze vesszen az összes es tiltsak be, mert környezetszennyezö, mint az allat csak adjanak alternativat a jonepnek es az ne egy 100 eves technikan nyugvo szivobenzin legyen
[ Szerkesztve ]
-
-
kmarci25
veterán
válasz trassher #79059 üzenetére
A villanyautók remélem még sokára érnek ide nagy volumenben mert az egyik legálszentebb dolog ami jelenleg megy az autóiparban. Majd ha a maersk összes hajóját villanymotor hajtja akkor tettünk valami a környezetért.
Persze értem, amit írsz, meg részben igazad is van, de azért ez így erős kijelentés. Az ilyen mentalitás alapján én sem gyűjteném külön a papír és a műanyag szemetet, a festéket meg nem vinném el hulladékpontra, mert ezek úgyis csak kis cseppek a tengerben.
Szerintem inkább az lehet álszent az e autókban, hogy azt a villamosenergiát milyen úton teremtik meg."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
-
Declare
őstag
válasz Luck Dragon #79065 üzenetére
En is agyaltam ilyen motormelegitön, mert baromi jo cucc szvsz. Telen nyaron kimeled a motort meg a környezetet is, telen raadasul baromi komfortos is
PAAAAKSS 2 aztan még egy két titkos szerzödes Paks 3,4,5,6,7,8,9 re aztan meg is vagyunk
-
bandi0000
nagyúr
sziasztok
Tudnátok adni 1-2 infót, hogy rakjam vissza a visszapillantó tükör üveg lapját? Régebben letört a tükör, mármint a rögzítési pontok elengedték, de kiesett belőle a tükör lap, műanyagostól, tehát nem a tükör felületet jött le, vissza is raktam ,de most néztem hogy eléggé lötyög, és levettem, az egyik pöcök félig el van törve azt megragasztottam, de nem igazán tudom hogy rakjam vissza úgy, hogy ne törjem el megint
*Astra F
[ Szerkesztve ]
Xbox One: bandymnc
-
trassher
addikt
válasz Declare #79064 üzenetére
Én nem versenyautózok, nem akarok versenyautózni és nem is erről beszélek. Amiről beszélek az a mentalitás ami áthatja a dízel autó felhasználókat.
kmarci25: Mi is szelektíven gyűjtjük a hulladékot de az csak szépségtapasz. A világ 16 legnagyobb teherhajója annyi kén dioxidot bocsájt ki mint a durván 900 milliósra becsült járműpark.
Redmi Note 7
-
-
trassher
addikt
válasz Luck Dragon #79070 üzenetére
Akkor lehet csak az én környezetemben jellemző ez vagy az ország ezen részén, lehet megcsömörlöttem a sok "Ez dízel te k.rva!" matricától.
Redmi Note 7
-
válasz trassher #79071 üzenetére
Nem hinném, ahogyan én látom:
Épp egy forradalmi helyzet közepén vagyunk ahol az elektromos autók érkeznek a szívó benzines motorok kihalnak ellenben egyre kisebbek és turbósabbak. És a dízel a sok botrány fő hőse amit a jó világ vagy szereti vagy nem.
Így természetesen az emberiség nézőpontját nem kicsit szét válassza.
Főleg amikor autó vásárlás elé kerül. Mérlegeli gazdasági és felhasználási feltételeit majd az alapján dönt.
És szerintem ez nagyon egyszerű csak szeretik az emberek túl bonyolítani.Mire gondolok itt? Első sorban van aki olyant választ ami tudja hogy a fentebbi lehetőségeinek kiaknázására teljes mértékben nem fog megfelelni de akkor is azt választja, majd mikor oda ér az idő szidja a technikát alaptalanul.
Erre egy jó példa, "kedves munkatársam" egy nagy dízel motorral felvértezett Volkswagen Golfot vásárolt , de ő 95%-ban városban használja 4-5 Km hatótávolságú utakra.
Majd panaszkodik az első szerviz időszakban hogy a motor nem úgy viselkedik ahogyan azt kellene.Pedig a képlet egyszerű. Dízel drága mulatság, drága alkatrészekkel, de annak megéri aki sok,hosszú utakra használja, gyors után töltési idővel. Lásd leginkább céges gépek.
Aztán a benzines kortársak akik kisebb vagy hosszabb távon szívesen használják vadkacsáit. Szintén rövid után töltési idővel párosítva.
Ide sorolnám a hibrideket is.És az elektromos autók ami igaz hogy drága mulatság új autóként, de majd jövőben ez emberi áron elérhető legjobb alternatíva lesz, főleg fenntartási költségek miatt mert nincs benne olyan drága kütyü mint a dizliben, vagy a turbós benzinest csigákban.
De itt a töltési rendszer fejlődését kell kivárni.Szerintem jelenlegi állapotban a benzines autók éri meg a legtöbb embernek , mert ezekben van már olyan megbízhatóak és egy turbóval megközelítőleg nyomatékos és takarékos mint egy dizli. Persze itt lehet támadni hogy de nem stb. Én ezt elfogadom.
De nincs akkora különbség fogyasztásban vagy meglévő nyomatékosság ami ahhoz kell hogy több fővel klímával előzni lehessen.Egy szó mint száz így is több írtam mint szerettem volna ehhez a témához.
Mindenki azt vezet amit szeretne, legyen a üzemanyag felhasználástól függetlenül.A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
trassher
addikt
válasz Luck Dragon #79072 üzenetére
Kollégád a tipikus esete az okos magyarnak. Ki sem megyünk a városból de kell a dízel autó mert azt mondták az a jó. Nem véletlenül szippantották fel a fiatalok a sok e46 320d-t amit az éles szemű kereskedők behoztak. Látták, hogy erre van igény hát hozták tucatszám a német meg örült, hogy a náluk leselejtezett autókat tréler számra hordják.
A céges autók megint egy külön kategóriába esnek. Új autókat használnak lízing keretén belül, abba nagyon nem lehet belebukni. Aki még vigyáz is a sajátjára az a szerződés lejárta után megveheti mert tudja, hogy ő vigyázott rá, a bérbeadó meg rendesen szervizelte amikor kell.
Elektromos autók használtként lesznek érdekesek amikor legrosszabb esetben az akkucsomagot cserélni kell hisz az is ugyanúgy használódik mint bármely más cella. Erről még senkinek sincs szerintem tapasztalata annyira új a dolog, majd idővel elválik.Redmi Note 7
-
Tikakukac
titán
válasz trassher #79073 üzenetére
E46 320 dezső a családban beficcent dettó. Jó vétel volt, belehullott a vételár egyszer meg még azóta egy kevés. Faluban járni, pocsék utakon közlekedni maximum 60-al egyébként kellett is, arra is találták ki. Ettől szoktam a falnak menni amúgy én is.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
-
pityaa23
senior tag
Sziasztok!
Tudtok webshopot, ahol lehet jó áron ablaktörlőt venni? Astra J ST-hez kellene. Eddig a Redkoalánál néztem ami olcsóbb mint másutt és eredeti GM.
Üdv: István
-
farkas-j
őstag
válasz Markizmark #79054 üzenetére
Először tisztázzuk, nem vagyok elektromos autó ellenes csak realista! Én csak a nagy hurráoptimizmusra írtam választ példákkal. Amit leírtál a Nissan példával az igaz, de a család akkor másra ne nagyon használjon villanyt (pl. 1 főzőlap 1,5-2,4kW, mosógép 1-1,8kW, Mosogatógép 1-1,8kW, villanybojler ami tipikusan éjszakai 1,2-2,4kW, hajszárító 1,2-2,5kW, vasaló 1,2-3,2kW és ezek csak a nagyfogyasztók a sok kicsi meg sokra megy). Ráadásul nem a 20-30kW-os akkuk irányába halad a fejlesztés, és az összlakossághoz képest csak nagyon kevesen fogják tudni az otthoni töltést megoldani. A lakótelepi töltés meg szerintem esélytelen nagyszámú felhasználónál. A másik, hogy egyszerűen képtelenség az ilyen mértékű hálózatfejlesztés. Nem csak a vezetékekkel van a probléma, hanem gyakorlatilag mindenhol cserélni vagy bővíteni kellene a hálózatban a közép és kisfeszültségű transzformátorokat is. Bődületes beruházás. Én egyenlőre esélyét ott látom az elektromos autónak ahogy írtad, hogy néhány cég az autóit töltögeti. Néhány családi házas is megoldja majd. Egyszer olvastam egy német cikket arról, hogyha egy óriási napkitörés vagy impulzusbomba hatására tönkremenne Németországban az elektromos hálózat és transzformátor rendszer, közel 8-10 évbe kerülne a csere és helyrehozatal.
Nincs elegendő alaperőművünk sem, importra vagyunk kárhoztatva. Ha időben beindul a Paks 2 (12-14 év optimista jóslatok szerint) akkor sem lesz elég saját termelésű energiánk. A Paks 1-nek meg van még ~25 éve, utána fokozatosan le kell állítani a blokkokat. Ekkor 4-6 év alatt 2GW energia szál ki a rendszerből.Tothgera30: Tudod te, hogy 1 négyzetméter napelemmel hány Watt energiát lehet előállítani napsütéses időben? Kishazánk szabad alapterületét lefedve is kevés lenne a mai igények kiszolgálására (mármint napsütésben). Na és éjszaka?
[ Szerkesztve ]
Segédletek LG TV-khez: http://goo.gl/Brr7V4
-
Declare
őstag
válasz trassher #79069 üzenetére
"világ 16 legnagyobb teherhajója annyi kén dioxidot bocsájt ki mint a durván 900 milliósra becsült járműpark."
Holnap szerintem menj, nyírj ki valakit és rabold ki....tudod hány rablógyilkosság történik egy nap a világon? Eggyel több vagy kevesebb, semmit nem változtat a statisztikán
-
amargo
addikt
válasz farkas-j #79078 üzenetére
Az elektromos hálózatban van tartalék most is, vicces lenne, ha nem így lenne. Ha meg hirtelen vesz a jó magyar par 10e eAutot, akkor addig bőven lehet a hálózatot fejleszteni.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
odorgg
addikt
Rosszalkodik az önindítóm, Cromaxban egész jó áron vannak.
Már csak az a kérdés Valeot, vagy a Boscht válasszam? Gyárilag mit raktak bele? (2002 G astra 1.4 Z14xe) Cserélni alúlról tudom, jól gondolom?[ Szerkesztve ]
Origin/BF3/BF4/BF1/BF5: odorgg
-
Bitpalace
senior tag
Sziasztok!
Kérdezném hogy g astraba szivargyujtonal a sárga kis karikanak kéne vilagitania muszerfallal együtt?
Más: mennyire megbízható motorok a Y17DT?
Egyenlőre nagyon szeretem annyi van hogy adagoló vezérlő elektronika lett mar cserelve rajta de 125k km van benne
Előre is Köszönöm
-
K Norbi
addikt
Sziasztok! Opel Astra H 2006 1.4 16V 66KW Z14 XEP
Az olajfeltöltési mennyiség könyve szerint 3,5LDe nekem 3,2L ment bele, és a nívónak a legtetején van a szint mármint az utolsó bemélyedésnél.
Másnak is kevesebb megy bele? -
K Norbi
addikt
-
-
Declare
őstag
válasz trassher #79084 üzenetére
Igen, valóban rettentő másként látjuk a dolgokat, de persz enincs ezzel baj
Más:
Szerintetek, hogy tudok találni valamilyen útmutatást, hogy a GTC ben, hátul, azt a szövet elemet, amibe a hátsó hangszóró is bele van ágyazva, azt kiszedjem? Keresgéltem már neten, youtube on, de nem jártam sikerrel. Valami kis műanyag cicergő hang jön alóla menet közben és megőrülök tőle Nem igazán tudom, hogy lehetne kiszedni, ahogy alányúlok a szélén, lehet kissé kifelé húzni, de nem akarok valamit eltörni Van valakinek tippje?
[ Szerkesztve ]
-
-
Fék olajat cseréje megközelítőleg milyen összegben kell elgondolkodni?
Lassan vinnem kell megint olaj cserére. És gondoltam ezt is meg kellene ejteni. Meg egyáltalán érdemes e? Vagy mikor érdemes?[ Szerkesztve ]
A káosszal teremtek rendet. Philips & TPvision primary visitor. Philips Design line.
-
user26
aktív tag
Sziasztok!
Bocs, ha rosszul kerestem rá, de nem találok pontos leírást a BID típusú kijelzőről.
Valaki tudna linket adni róla ?Xiaomi fan I 12T Pro I
-
K Norbi
addikt
válasz mohabá 007 #79091 üzenetére
Szeretnél látni valami jobbat? [link]
De ami téged érdekel az 11.55 nál látható.
Leengedi az olajat, leeresztő csavar vissza, majd kicseréli az olajszűrőt.
Olajszűrőházból meg megy a teknőbe a fáradt olaj de mivel a csavart már visszatekerte, teknőbe marad. -
Pitterix
őstag
Srácok, akinek Merivája van, volt már problémája váltóval,
A 2. eddig nehezen ment, de most már az első is alig található, néha a hátramenet is előremenet. Elég lehet, ha kicseréltetem a motortérben lévő műanyag "kütyüt" , ami szemmel láthatóan nem végzi rendesen a dolgát?"Persze hogy tudtam, csak nem sejtettem!"-----Angelo 'Snaps' Provolone
-
Markizmark
addikt
válasz farkas-j #79078 üzenetére
Tothgera30: Tudod te, hogy 1 négyzetméter napelemmel hány Watt energiát lehet előállítani napsütéses időben? Kishazánk szabad alapterületét lefedve is kevés lenne a mai igények kiszolgálására (mármint napsütésben). Na és éjszaka?
Másfél hektáron fér el kényelmesen egy 499kW-os kiserőmű, ennél kisebbre besűrítve már egymásra árnyékolhatnak a sorok.
Ilyen 499-esekkel lesz telesz*rva az ország ...[ Szerkesztve ]
Mérnökök nélkül a tudomány csak filozófia.
-
kmarci25
veterán
Bő egy hete írtam, hogy váltó gondjaim voltak. (Meriva A) Zúgott, zörgött, surrogott. A szerelőm bezár karácsonykor, úgyhogy ismerős útján találtam egy másikat, aki vállalta. Pénteken kész is lett az autó. Sima 232000-ből megúsztam. A váltó annyira sz@r volt, hogy komplett csere kellett, így egy bontott váltó került bele. A differenciálmű is tönkrement, plusz a csapágyak is rettenetes állapotban voltak. Ránéztek akkor már a kuplungra is, ami szintén csereérett volt, így abból is újat kaptam. (Csak a kinyomócsapágy majd 35 ezer beszerzési áron.) Mindehhez jött még egy termosztát csere, hűtőfolyadék, váltóolaj feltöltés, meg egy olajcsere, szűrőcserékkel. Az alkatrészek beszerzési áron jöttek szerencsére, a munkadíj 50000 volt. És akkor még útravalóul szóltak, hogy lassan a futóműnél is nézelődni kell, meg a kormányművet is fel kellene újítani, és a kipufogódob hamarosan kilukad (ezt mondjuk én is tudtam, láttam).
Mindez azt bizonyítja, hogy az a szerelő, akihez eddig hordtam elsunnyogta a dolgot, mikor kértem, hogy nézze meg az autót olajcseréknél. Úgyhogy többet hozzá nem viszem az autót, így a pénzem sem. Még szerencse, hogy találtam mást.
Meg az is valószínű, hogy sokáig már nem lesz nálunk ez az autó, 6-12 hónap múlva kéne venni egy újat, mert kb most lett elég belőle..."There must be some way out of here" / Said the joker to the thief
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs