Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Taru

    tag

    Sziasztok!

    Van jogszabály ami előírja, hogy a gari matricára rá kell írni ha eltávolítása garancia vesztéssel jár? A Kingston RAM-omon rajta van de a CSX-en nincs? Ha így nincs feltüntetve, elméletileg a gyártó ÁSZFje a mérvadó (ami a honlapjukon található), illetve ha adtak garanciális feltételeket leíró tájékoztatót akkor az abban leírtak, nem?

  • Taru

    tag

    válasz asdf_ #8950 üzenetére

    Hú köszi, ez valakinek tuti nagyon hasznos lesz, csak kár, hogy nem ez volt a kérdés és nem tudom miből gondolod, hogy serial nélkül próbálok gariztatni egy RAM-ot? Vagy, hogy pont azért érdekel.Bár tényleg gariztatok egy RAM-ot, annak meg van a serial matricája, és azonosítható, és nem kérdeztem, hogy a serial matrica NÉLKÜL gariztathatom-e.

    Látom rosszul írtam a kérdést, mert teljesen félre értetted, akkor átfogalmazom:

    Adott 2 RAM (2 különböző márka, márka lényegtelen). Az egyiken a matricára (serial matrica/garancia matrica) rá van írva a sablon szöveg ("Warranty void if removed") a másikra nincs. Na most, miért is van ráírva arra amelyikre rá van írva (a nyilván valót leszámítva (mert a legkisebb sérülés is garancia vesztéssel jár))? Kötelező ráírni HA ez így van vagy csak túlbuzgó a márka és ezért írta rá? HA kötelező, akkor ezek szerint van rá jogszabály, ha igen melyik? Ha nem akkor elméletileg jogilag mit kell követni? Mellékelt garancia tájékoztatót, ÁSZF-et vagy erre is van konkrét szabály ami a mérvadó?

    Figyelem: Akérdés nem feltételezi a matricák meg nem létét vagy azok hiányában történő gariztatás módját! A kérdésben említett RAM-ok rendelkeznek matricával, mindkettőn sérülés mentes, mind 2 RAM működő képes. Ez egy elméleti jótállás jogi kérdés (mert nem értek hozzá de érdekel). Köszönöm! :R

  • Taru

    tag

    válasz asdf_ #8952 üzenetére

    Igen, ezt értem. De miért irják rá? (persze azért, hogy ha sérül akkor ne kelljen cserélni/javítani, mert gondolom nem azért, hogy azonosítani lehessen, hisz logikus, serial számot nem veszek le, az alapján azonosítom, az kell ergo marad). Ennek kell lennie jogi háttérnek ami elmondja, hogy pl. Ha ilyen-olyan jogi/garancia érvényesítési kitételed van, leszel szives a vevőt tájékoztatni, még pedig úgy, hogy ráirod (ezt most találtam ki, de kb ez lehet benne). Próbáltam megkeresni, hogy mi is az a törvény ami miatt RÁ irják amit irnak illetve, hogy kötelező-e de nem találtam semmit.

    Feltételezem ez a nemzetközi jog kereteiben lehet. Viszont felmerül így is a kérdés (nálam), ha nincs ilyen felhívás akkor mi a minimum és maximum sérülési határ és MI határozza azt meg? Mert persze, meg van a matrica, nem vette le, olvasható minden adat, de mennyire sérülhet a felhaszánló hozzá nem értése miatt, hogy végül ne számítson garanciálisnak (szétszerelés természetesen garancia vesztés). Tehát ha nagyon koszos, a felhasználó szerint olvashatatlan akkor le lehet tisztítani (száraz zsepivel), bár lehet maszatos lesz (de olvasható)? Kis darab leszakad de nincs rajta adat az akkor még garanciális? Ha rajta van a felhívás, ezekre egy NEM a válasz, de ha nincs, akkor mi alapján döntik el? Nemzetközileg (tehát gondolom a nemzetközi jognak megfelelően).

    Továbbá a példádból kiderül, hogy a matrica hiány miatt a gyártó visszadobja, ami rendben van DE erről a feltételről a vevőt vételkor tájékoztatni kell (elméletileg, vagy a gyár perelhető, bár kétlem bárki idáig menne). Nem úgy, hogy amikor odaadják akkor elmondják, de egy leírásban pl ami minden azonos termékhez jár (az, hogy a vevő nem olvassa el mellékes), vagy éppen a matricán különben a nemzetközi jog szerint a gyár hibázott és kénytelen cserélni/javítani (hiszen hibásan informálta a vevőt ami az Ő hibája). Legalábbis én igy tudom, de nem tudok hozzá tv-t linkelni és pont ezért kavarodtam meg, mert SEMMIT nem találok ezzel kapcsoaltban (még cikket sem).

  • Taru

    tag

    válasz asdf_ #8956 üzenetére

    Ok akkor a bolt perelhető helytelen informálás miatt (bár szerintem a boltnak nem sok köze van a gyár garanciális feltételeinek vevő felé közvetítéséhez, hiszen nem ők rakják rá a matricát amin felhívás van, de ezen nem fogunk össze veszni). Egyébként az éltettartam garancia amit a gyár vállal az nem jog viszony feléjük? Ők vállalták és a honlapjukon (minimum) ki is irták, jobb esetben a számlára rá van írva (pl. 2 év XY gari és élettartam garancia a gyártól, van is ilyen hardverem). Ha az feléjük nem érvényesíthető akkor a 2 év gari után hova kell fordulni (eddig azt hittem le emailezem a gyárral)?

    A léngyeg változatlan, mi a minimum és maximum határ HA külön nem figyelmeztetnek, hogy a matrica NE sérüljön és ezt a limitet honnan tudja az átlag felhasználó (tehát pl aki nem ért az informatikához, nem jogász és elöszőr vesz számítógép alkatrészt mert vagy nem volt még gépe vagy mindig egyben vette)? Továbbá, azon kívül, hogy nekik érdekük ráírni ezt a figyelmeztetést, van-e bármi is ami erre kötelezi őket és ha igen mi az?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák