-
GAMEPOD.hu
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
ldn218
tag
Sziasztok!
IB5-ös váltóban aki cserélt, cseréltetett olajat az mit használt a márkát illetően. Volt-e aki nem a gyári specifikációnak megfelelő hajtómű olajat használt és mi volt a tapasztalás ?
Válaszokat előre is köszönöm.
-
ldn218
tag
Hát az az igazság hogy motorolajban sem a gyártó ajánlását veszem elsődlegesen figyelembe. Volt hogy ford formula, castrol, volt benne. Nálam az éves futás csak 10000 kilométer így úgymond az általam nem preferált olaj is vígan teljesített. Inkább teszek bele aral, fuchs, total vagy most épp xado olajat. Nekem ezeknek gyári specifikációknak kicsit olyan "szaga" van hogy épp ki kivel bratyizik. A castrol disztributortól is hallottam már azt hogy az egy szemet. Váltóba hosszú évek óta mobil mobilube 1 shc használok. Még a teherautómba is azt használtam 100000 kilométerenként cseréltem, de amit leengedtem belőle a simán vissza is önhettem volna annyira szép tiszta volt. ( ott pedig a 8 tonna teher mindennapos volt ). Egy szónak is 100 vége gyakran eltértem már a gyári előírásoktól, de nekem mindig pozitív tapasztalásaim voltak. Kiváncsi voltam találok-e hasonló vélekedést a közvetlen környezetemen kivül is.
-
ldn218
tag
Én a focusom 2 éves koráig vittem márkaszervízbe utána egy 20 éve ismerős autószerelő csinálta a szervízeket vezette a szervízkönyvet. 10 éves korábban megint bementem a márka szervízbe ( bár ne tettem volna ) kétszer annyiba fájt mintha magamnak csináltam volna. Az új teherautóm is két éves koráig hordam ( ő volt az első új autóm ) szervíz után mikor hazaértem a nivó maxot sosem érte el az olaj szintje. Most van egy 1 éves swiftünk is beviszem a márka szervízbe de csak azért mert garis és egy kampány is van rá. Nagyon esélyes hogy garancia ide garancia oda én már a második szervízt máshol oldom meg vagy jómagam.
-
ldn218
tag
válasz tobias88888 #25513 üzenetére
Lehet polírozni mint a fényezést az sokat javít rajta , de ha kavicstól meg sérült és bejutott a "jóság" akkor menthetetlen és csere
-
ldn218
tag
Sziasztok!
2008-es MK2 focus trend plus-om van.
A lábtér világításnak foglalat kábelezést is látok.
Izzó benne még sem működik.
Felprogramozható-e neki a funkció avagy egyszerűbb módja is van az életre keltésének? -
ldn218
tag
válasz patomi #25934 üzenetére
https://olajcsere.org/motorolaj-feltoltesi-mennyisegek/ford/focus-2/
Ha 10000 kilométerenként cseréled akkor nem tartod be pedig a gyári ajánlást amit írsz.
Nem értem a motorolaj gyári ajánlást miért hirdetitek mint az "igé"-t.
Azt miért veszitek szentírásnak a csereperiódust pedig nem. -
ldn218
tag
válasz patomi #25937 üzenetére
Na ez a baj hogy nekik hiszel.
Szerinted miért kap a castrol ajánlást vagy Ford jóváhagyást ?
Nekem 1.6 tdci -m van hirtelen 5 márka jut eszembe amibe pakolták.
Ebből tuti 3 gyártó mást ajánl.
Elég érdekes.
Nekem semmi bajom a gyári ajánlott motorolajokkal ne értsd félre, viszont ha valaki mást tesz bele az nem hiszem hogy kárt okoz a mechanikának. -
ldn218
tag
válasz DeFranco #25944 üzenetére
Biztos hogy nem én csinálok hit kérdés belőle ezt nem is tudom honnan szedted
Inkább nálatok van az hogy mást nem mertek használni gondolván gyári előírás ez a legjobb az autómnak.
Neked mondott már olyat egy márka szerviz vezető hogy a vadonás új autódba csak azért teszi ezt és ezt a viszkozítású olajat mert a garancia miatt a gyár ezt írja elő és ő ezt igazából nem ajánlaná?
( Ettől függetlenül azt fogom belerakni hiába hogy Ő nem preferálja )
Neked mondott már olyat másik márka szervízes hogy ne a gyári olajat rakd mert attól van jobb is ?
( ezt megfogadom mert amiről beszélt az már rég nem gyárt olyan minőséget saját tapasztalás )
Neked mondott már olyat a castrol disztribútor hogy ne ezt a "szart" tedd bele ?
( ettől függetlenül bele tenném de nem használnám az előírt csereperiódusig )Én hivatásosként is melóztam személygépkocsim is sok volt teherautóm is és sok sok kilométeren át üzemeltettem őket. Tehát van tapasztalás bőven Valami gyári előírást kapott olajból valami nem. Mindenből a minőségibbet kapták és köszönték szépen "meghálálták".
-
-
ldn218
tag
Nézd. Én első autóm Lada 1200 volt és sokáig még IFA-val is jártam anno. Hát erőből nem ment semmi mert nem volt egyikben sem. ( ez azért maradandóan bevéste hogy kell előzni ) Manapság sokkal könnyebb dolga van a sofőröknek ha a teljesítményt nézzük és így ez kompenzálhatja a vezetésbéli hiányosságokat.
Ha Te a kevesebb erőt és nyomatékot ügyesen tudod használni ( nem a másik seggébe állva előzöl erőből hanem sebesség különbségből ) az autót ha úgy van nem félted pörgetni ( semmi baja nem lesz tőle ) akkor az 125 ló is elég lesz a jó autózáshoz. Én nem félek a turbós autótól sem mert 400000 kilométert még mindig kibírtak a turbóim ( ezt is tudni kell használni ). A lényeg ne a lóerő döntsön mit választasz de vigyorog az ember ha van -
ldn218
tag
válasz tobias88888 #26501 üzenetére
Focusom van az is ilyen. Kézzel szoktam kikapcsolni. A fordok villany alatt hagyják a szivargyújtót. Viszont így képes bekapcsolni a G szenzor miatt ha belekoccanak az autóba.
[ Szerkesztve ]
-
ldn218
tag
Sziasztok!
Havernak van egy 2008-as 1.4 tdci fiesta. Néha nem méltóztatik indulni de nem üzemanyag ellátási problémája van az ellenőrizve. A motorvezérlő környékén van valami bibi mert "masszírozásra" életre kell. Most ott tartunk hogy aksi és tálca ki, alatta a test pontokat ellenőrizzük illetve az ecu kábelezést.
Valaki cumikázott már ilyennel ?[ Szerkesztve ]
-
ldn218
tag
[ Módosította: radi8tor ]
-
ldn218
tag
válasz #31600896 #27301 üzenetére
Ezt most csináltam még így először. Beültem a fürdőkádba 220-as és 360-as vizespapír kézzel. Ugyanis a lakk maradékát teljesen elakartam róla távolítani, mert meglátszódott a maradvány a végén. Aztán géppel 800-as, 1500-ös, 2000-es papir majd a végén polir. Öcsém audiján az ő állítása szerint 2 év kellett a vissza sárguláshoz. Ha ennyit kibír nem érdekel a védelem mert pikk pakk újra megcsinálom. Ha hamar besárgul akkor kitalálok rá valamit. Vagy fényezővel fujatom meg vagy most láttam a neten 2 K lakkot sprays kiszerelésben ( ez elég érdekes ). Fóliát próbáltam rátenni de nem tetszett az eredmény ( ez lehet az én bénaságom ). Amúgy ez a két lámpa 12 éves gyári.
-
-
ldn218
tag
Ha mondjuk 4mm vastag a polikarbonát búra és alkalmanként 0,2 mm távolítok el akkor szerintem egy párszor még tudok "tréningezni" rajta.
Na már megint a TDCI . Az enyém ugyan 12 éves de még csak 120000 kilométernél jár. Van egy tippem hogy nem 130000 kilométernél tolom be a bontóba -
ldn218
tag
válasz patomi #27325 üzenetére
Veszem veszem csak nehezen emésztem, mert vannak tényleg betegágy motorok és a TDCI-k nem azok. Egy rangsor felállítható az 1.4 -től a 2.2 -ig, melyik mennyire érzékeny a tulajdonos felhasználás módjára illetve a kapott szervízek minőségére.Én egyszerűen nem tudom a márka vagy az adott motortípusnak bekönyvelni az autók előéletét, de szerintem ezzel a kevesebbek közé tartozom
-
ldn218
tag
A műanyag elem sorjásan van hagyva az öntőszerszámok találkozásánál. Ez a sorja ér hozzá a fényezéshez az MK2 óta. Rapszódikus melyik autón dörgöli ki a fényezést mindenkép javítasd meg. Találkoztam már ilyennel a csomagtér ajtón is a rendszámvilágitás , ajtónyító műanyag betétje is szeret hozzá simulni a fényezéshez hasonló hibákat okozva.
-
ldn218
tag
Itt még az is lehet hogy a müanyag elemet a nyitáskor terhelés éri. A lényegen nem változtat hogy leb@ssza a fényezést. Itt megnézném annak a lehetőségét hogy a két elem közé egy két oldalas szivacsos ragasztócsik applikálható-e , ami garantáltan tartana egy távolságot megakadályozva a későbbi sérülést.
-
ldn218
tag
Gyárilag is használ a ford kétoldalas szivacsos ragasztót például a tetőkorlát nélküli autók fekete betétje is azzal van rögzitve. Én már javítás miatt cseréltem obiban vagy festék boltban kapható jó mínőségűre. Fekete szívacs zöld védőfoliával a márkát így hirtelen meg nem mondom. A javításom utánit is vettem vissza nem volt problémája az időjárással csapadékkal.
-
-
ldn218
tag
válasz erdey_a #28576 üzenetére
Jó gumi ment bele. A szerelő ismerőseim véleménye is a zajosságot hozta fel lehetséges hibának. 13 év alatt 1 gyári szett utána a belehuzzott ( de csak rövid ideig ) utána egy valeo szett. Ami jelenleg is benne van. Adtam egy esélyt a belehúznásnak de többet nem. A minőségi lapát nálam tovább bírta hosszú távon az az olcsóbb.
[ Szerkesztve ]
-
ldn218
tag
[kép] Sziasztok. 115000 kilométert futott SIDA 1.6 benzin. Trafó új Ngk, kábel új Valeo, gyertya új Fomoco. Féktisztítóval kétszer ellenőrizve nem falsol. Légtömegmérő új Hella. Vezérmű tengely helyzet érzékelőt és az állító solenoidot felfogom cserélni hogy meglássam vándorol-e a hiba. A kettes henger gyújtás kimaradásnál arra gondolok hogy a szelep megvan kicsit tapadva vagy kokszolva, oda beettek valami wepp szivócső és szelep tisztítót. A motor amúgy rendkivül csendes "feleslegesen" nem zajong. Valakinek ilyen téren tapasztalata vagy ötlete ? Köszönöm.
-
ldn218
tag
válasz subaruwrc #29633 üzenetére
Mivel a trafó, kábel, gyertya cserélve lett minőségire így figyelmem az injektorok felé irányult. A kettes henger befecskendezőjét megcseréltem az egyes hengerével és mi a szösz a hiba eltünt nem vándorolt át az egyesbe. Gyanús hogy volt egy rossz kontakt. Azt kevésbbé gondolnám hogy egy külső tisztítás a cserekor ezt megoldja. Mindenesetre figyelemmel kisérem még. Okoskereket sem hányom ki egyenlőre ( az érzékelőjét ennek is felcseréltem a hiba maradt a kipufogó oldalt, a solenoid tükörképe a szívás oldalnak azt nem tudtam ), marad a forszírozott használat hátha észhez tér.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen