Új hozzászólás Aktív témák

  • DeFranco

    nagyúr

    válasz ldn218 #25938 üzenetére

    ott van a kutya elásva, hogy te hitkérdést csinálsz olyan dolgokból, ami tényszerűen levezethető:

    1) olajcsere periódus - ebben az esetben tényszerűen kijelenthetjük, hogy van egy gyári specifikáció, ettől gyakoribb olajcsere periódusra átállással ártani nem árthatunk a motornak, max felesleges, de valószínűsíthetően inkább többlet élettartamot biztosít.

    2) olajszabvány - ebben az esetben a gyártó meghatároz egy szabványt, aminek meg kell felelni az olajnak. a szabvány mint olyan, eleve egy gyűjtő fogalom, vannak benne az adott motor szempontjából fontos és kevésbé fontos paraméterek, de mindenképpen egy olyan halmaz, ami a mérnökök által tervezetten szükséges működési paramétereket biztosítja. lehet van más szabvány is, ami a motor szempontjából fontos működési paramétereket szintén biztosítani tudná, de mivel mi nem vagyunk szakképzett tribológusok (ahogy gondolom te sem mert akkor nem ide járnál okoskodni) ezért ezt nem tudjuk megállapítani, így nem is jelenthetjük ki azt amit az 1. pontban megtehettünk (legalább olyan vagy jobb). Még azon a szinten sem, hogy ACEA A3<A4.

    Éppen ezért a szakképzett tribológusmókusok akár otthon is kikeverhetnek maguknak étolajból pakurából nagypapa házi pálinkájából meg a kocsmáros rozi haja szálából speckó olajat, mindenki más meg jobban teszi ha betartja a gyári előírást, mert minden más "jóazbelebélám" szintű épületes marhaság. Itt nincs hiszem meg nem hiszem, meg gonosz kasztrol megvette a sok ford mérnököt, tudja vagy nem tudja a paramétert. ennyihekk.

    Válaszoltam a kérdésedre?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák