Új hozzászólás Aktív témák
-
Vesa
veterán
A tudomány a valóság költészete!
-
Vesa
veterán
válasz Füleske #8507 üzenetére
Én megindokoltam már. Fentebb is, korábban is. Mit nem értesz azon, hogy amikor vállalhatatlan minőségű kínai termékszemét önti el a bolygót, akkor minimum bizalmatlan vagyok egy újabb kínai csodával szemben? Amikor a kínai elektromos bringa pár hónap alatt attól szétesik, hogy mész vele az aszfalton, a nyugatival meg lejöhetsz a sziklás hegyen és gond nélkül bírja?
Írtam korábban: Majd ha lesz 10 éve üzemelő BYD, ami nem hullott atomjaira, akkor talán elkezdhetünk azon filozofálni, hogy valódi alternatívája lehet-e egy nyugati gyártónak. Addig viszont részemről ennek nincs értelme.
A tudomány a valóság költészete!
-
madgie
titán
válasz Füleske #8504 üzenetére
Az id.3 sem volt nálam hosszabb ideig, miért baj az, hogy mégis azt választanám a csumpi Dolphin helyett? Szerintem nem kell azon semmit indokolni, ha valaki pl utálja a Tesla csupasz minimalizmusát, a VW idétlen tapis kezelését, a Zoe nyafogós elektronikáját vagy éppen azt az összevissza borzalom dizájnelvet, amit az adott ember számára a Dolphin jelent.
Azt végképp nem értem, miért kell minden egyes szubjektív véleményt támadásnak venni, "merthátnemispróbáltad". Nem, nem is akarom. A Dacia Springet sem akarom kipróbálni, a Dolphin esetében is megengedem magamnak azt a szemellenzős luxust, hogy ne is érdekeljen annyira, hogy 30 percet rászánjak az életemből.
És igen, a supporttól tartanék a legjobban egy ilyen termék esetében. Majd ha kiderül, hogy Józsi szomszéd BYD-je mondjuk 7 év múlva is rendesen karbantartható, javítható, van hozzámég akkor is gyári támogatás az utolsó csavarig, akkor el tudom engedni az echte kínai gyártók felé kialakult bizalmatlanságomat. Addig meg legyen bétateszter a Józsi, meg aki szeretné. -
Vesa
veterán
válasz Füleske #8509 üzenetére
"Általánosítasz, összemosol, tapasztalat nélkül."
Még szerencse, hogy miközben másoktól elvárod a "részletes érvelést", Te még annyit sem érvelsz.
Hogyan tapasztalsz ki egy gyártót, ami alig pár éve gyárt EV-t és hazánkban még csak most kezdik el forgalmazni? Mire mész azzal, ha beleülsz a szalonban és tetszik? Mitől lesz ez releváns "tapasztalat" a műszaki minőségre nézve és mitől leszel nyugodtabb azzal kapcsolatban, hogy meddig bírja, vagy mennyire lesz megbízható?
Bringáknál pedig van tapasztalatom, jelenleg is napi szinten bingázok egy elektromos MTB-vel. Az összes kínai vacak e-bike elvérzik a teszteken. Mitől kéne azt gondolnom, hogy majd az EV fronton többet tudnak?
Nekem az jön le, hogy Te valamiért ezt akarsz venni és keresed a döntésed mellé a megerősítést. Nem fogjuk megerősíteni, mert kínai termékek nem a minőségükről híresek, kár lenne ezt tagadni mert kb. tény. Aki akar, vegyen BYD-et, de ez egy érzelmi döntés lesz, nem értelmi.
madgie
Hát igen, csak át kell fáradni a klíma topikba ami tele van azzal, hogy a 3 éves kínai klímához már nem lehet kapni vezérlőt. Mert a kínaiak kb. lesz*rják az egészet, legyártanak egy szériát aztán jöhet a közvetkező, csak pörögjön a gépsor. A "kínai support" pedig önmagában kb. értelmezhetetlen fogalom.[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
vzozo
senior tag
válasz Balázzs #8497 üzenetére
Na úgy néz ki ezt mindjárt megtapasztalom a való életben. A dízeles kocsi szervizben, csereautónak egy full EV-t kaptunk, és napokon belül tölteni is kell. így tanul az ember, ússz a mélyvízben.
Type 2 connector, de ahogy látom, ez eléggé elterjedt, nem lesz gond.
Ami inkább elgondoltató lesz, hogy ilyen kocsival az ember nélkülözi a 180-200-as autobahn tempókat, mert borzasztó gyorsan csökkent a hatótáv, amikor odaléptem neki hazafelé jövet. Mondjuk ez inkább német probléma, mindenhol máshol van autópálya limit.
-
Füleske
addikt
Mit érveljek, olyanról, amiről nem tudok semmit? Nem várok el semmit senkitől, viszont az előítéletekről, általánosításokról, összemosásokról nem gondolom, hogy több, mint a semmi.
Kínai, elég ennyit tudni? Ez kb. olyan szintű "érv", mint hogy vannak ukrán nácik, tehát minden ukrán náci. (általánosítás)
Mi köze van az elektromos bicikliknek az elektromos autókhoz? (összemosás)
Nem, én prímán elvagyok a Niro - val. Nem azért vettem ezt sem, mert koreai. Tőlem etióp is lehet, ha jobb és/vagy olcsóbb, mint a hasonló kategóriás társai.
Ja, a telefonom kínai. 3+ éves, semmi gondom vele. És jó minőségű.[ Szerkesztve ]
-
Csak kérdem- az ICE nem kezd el zabálni azon a tempón? Mert nekem pl a szokott max 7.3-ról akár 12+ ra is felmegy németben amikor talpalom. Cserébe jobban használódik a nagy terhelés alatt, többet fogyaszt és még életveszélyes is
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
vzozo
senior tag
válasz bitpork #8515 üzenetére
9-10 literre szokott felugrani a szokásos 6-ról, de egyébként a közhidelemmel ellentétben nem lehet hosszú órákon át száguldozni, mert úgyis bejön egy korlátozás, fejújítás előbb-utóbb.
Hogy mennyire életveszélyes... Nyilván jobban oda kell figyelni ilyen tempónál, de az útminőség is sokat számít. Amíg itt a 200-at kb. meg sem érzi a család, addig egy M1-esen / M3-ason odahaza már 130-nál szólnak, hogy mit csinálok, mert mindjárt szétesik az autó.
-
Persze sok minden számít, nem is vonom én ezt kétségbe. Csak rámutattam hátrányokra is. Ha jól rémlik 130 feletti balesetnél a biztosító sem szeret fizetni
Jelenleg az akku technológia -szubjektív vélemény!- nem alkalmas nagy sebességű, hosszútávú és megszakításmentes közlekedésre.
https://hardverapro.hu/apro/audi_q7_hibrid_2016/hsz_1-50.html
-
titán
válasz bitpork #8517 üzenetére
Jelenleg az akku technológia -szubjektív vélemény!- nem alkalmas nagy sebességű, hosszútávú és megszakításmentes közlekedésre.
Ez tény, nem csak egyéni vélemény.
Nagy sebesség
Hosszú táv
Töltés nélkül
Csak kettőt lehet választani.[ Szerkesztve ]
evDirect villanyautós töltőhálózat
-
Vesa
veterán
130km/h-val még jól elmegy a legtöbb mai EV. Annál többel az országok többségében úgysem lehet menni (most azt hagyjuk, hogy az átlag ostoba magyar 200-al repeszt a Bangladesh szintű ócska magyar autópályákon aztán csodálkozik, ha meghal). A használhatósgot nem befolyásolja érdemben, ha 120-130-al megy valaki. Akkor max. nem 500km-t tud megtenni, csak 430-at. Nulla jelentősége van ennek az emberek 95%-ára nézve, mert senki nem megy naponta ezer kilométereket autópályán 200-al (azon az 5%-on kívül, akinek valamiért mégis kell).
A tudomány a valóság költészete!
-
Balázzs
senior tag
Milyen EV-t kaptál? Legjobb tapasztalat az, ami személyes, legalább tényleg a saját szokásaidhoz tudod mérni, hogy mi változik egy diesel-EV cserével, hajrá!
Elektromos autók még nem tartanak ott, hogy hosszú távra nagy sebességgel (200) utazzon az ember, pláne úgy, hogy csak nálatok vannak ilyen utazásra alkalmas útszakaszok.
Majd írd meg, hogy mik a tapasztalatok.
-
Shadowbull
addikt
Igazából 130cal is erősen korlátozottak hosszú távra.
Mi egy időben rendszeresen mentünk ~600 kilométert, egy évben legalább 5x, de volt hogy többször (oda-vissza, úgyhogy valójában 10x). Mostanában ritkábban, de azért előfordul. A jelenlegi autómmal is meg kell állni egyszer, de az tényleg 5 perc.
EVvel ez kábé két megálló, összesen egy óra töltéssel. Azért ez elég szignifikáns különbség.
Nyilván vannak akik megállnak minden fánál (bírom amikor Handrás is előadja hogy hát ők megálltak étteremben, meg mittudomén. Ja, úgy is lehet csak akkor sose érünk oda).
És ez messze nem ritka, itt teljesen hétköznapi hogy nagyszülők, rokonok országon belül laknak 6-700 kilométerre, és akkor nincsenek is messze.
Nyilván majd terjednek a 800 Voltos rendszerek, az segít valamennyire, de egy átlag autóba akkor se fognak 150 KWh-s pakkokat tenni, úgyhogy ezt a békát le kell majd nyelni.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #8522 üzenetére
Hogy kéne már egy normális EV-vel 600km távon 2x tölteni?
Azért 130cal 300 km hatótáv simán megvan, azaz 1 db töltés elég, ami mondjuk fél óra.
10 útnál az ~4 óra bukó 1 év alatt. Ennél szerintem többet töltöttem régen azzal, hogy benzinkútra jártam tankolni.800V nem változtat ezen.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Shadowbull
addikt
Ja, amikor 100%-ról indulsz akkor lehet megvan a 300 km, csak az első autópálya töltésnél nem töltöd százra, hanem max. 80%-ra.
Úgyhogy két töltést kell valahogy optimálisan elosztani.
800 Volt annyit változtat hogy nem fél óra egy töltés csak 15-20 perc.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #8522 üzenetére
Nyíregyháza-Székesfehérvár-Nyíregyháza 629 km, egy Tesla Model 3 Long Range-dzsel valóban két megálló optimális, de összesen kb 22 perc az az "egy óra töltés".
Tudom, egy dízellel meg tankolni se kell, sőt, majdnem lenyomható még egyszer ez a táv. -
Balázzs
senior tag
-
Vesa
veterán
válasz Shadowbull #8528 üzenetére
Tegnap ment előttem egy ilyen Y. A feneke sajnos rettentő gnóm szegénynek, de tény, hogy hely az van benne.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
vzozo
senior tag
válasz Balázzs #8520 üzenetére
A legolcsóbb csereautót kértem, amibe a gyerekek is beférnek hátul, szóval egy PUG 208e lett. Alapvetően rendben van a kocsi, a szerviz-otthon-iskola-bevásárlás kört meg lehetett vele ejteni, de nyilván 4 fővel, gyerekekkel nagyon pici ez. A csendes elektro-üzem nem volt újdonság, ugye korábban volt már Priusom.
Nem tudtam kitaposni a belét az autópályán, mert eléggé csúcsforgalom volt, ráadásul több szakaszon is 100/120-as korlátozásokkal. Talán 155 körül volt a csúcs, de akkor már párosával csökkent a hátralévő hatótáv kijelzése.
A töltés elég lassú volt, a környéken csak Typ2 22kW-os oszlopokat találtam.
Jah, és asszonynak is tetszett, a gyerekek is láttak újat, szóval egy tapasztalatnak jó volt!
-
Shadowbull
addikt
Hja, nem túl szép. Belül kicsit kisebb mint a sajátom, de abban talán elférnénk.
De egy TMY LR is megeszik 20-25 KWh-t 130-nal, a 75ös akkujaval mesz kabe 330-350 kilometert, aztan tolteni kell, fel ora alatt megint 80%-on vagy, azzal mesz megint olyan 250 kilometert, es meg mindig nem vagy a celnal. Durvan 45 perccel ott is szamolni kell.
[ Szerkesztve ]
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
madgie
titán
válasz Shadowbull #8528 üzenetére
Kisautó már...
Model Y LR 31 perc tőtike.
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #8533 üzenetére
Nem jön ki a matek.
Nekem 350+250 az már 600.Inkább 20at fogyaszt 130nal mint 25ot.
Ha a sebesség a lényeg akkor nem 80%ra töltesz, de ezt úgyis a tapasztalat adja majd meg, ha lesz...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
Megnéztem a jellemzően pesszimista ABRP-vel hogy egy ~600km német útra mit számol egy LR Yra.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bandit21
addikt
Ne faraszd magad.
Ha újdonság, hogy az évi 5-6 alkalommal megejtett 600 km utra100%-al indulunk, illetve hogy hosszú út közben előfordul, hogy nem 80% -ra töltünk akkor ott a használaton alapuló észérvek úgysem segítenek. Főleg ha olyan szemüveggel látja a világot ahol a Teslak 100-al mennek a kamionok mögött a pályán.
Engem az keserít el sokadjára hogy idejön valaki akinek új a téma de érdekli és mindig akad olyan akirol bár a "holdról is látszik" hogy nem is érdekli nem is szereti de ami a legrosszabb semmi e autós tapasztalata nincs mégis állandóan ide jár "tanácsot adni".
regisztrált: 2003-02-20 10:16, azaz .... 21 éve a PH!-n!
-
Shadowbull
addikt
"Inkább 20at fogyaszt 130nal mint 25ot."
Tokeletesen idealis korulmenyek kozott, terheletlenul, esetleg. Megpakolva, esoben, hidegben, melegben, szembeszellel, valodi 130cal (lehet sorolni a lehetseges befolyasolo korulmenyeket) mar inkabb 25, vagy tobb.
"Ha a sebesség a lényeg akkor nem 80%ra töltesz,"
Az mindegy, a betoltendo teljes energiamennyiseg toltesi ideje szamit + az lehajtas/felhajtas idoigenye. Mert ugye az is ott van, azt sem utazassal toltod.
Es ugye a TMY az relativ jol fogyaszt, mert aramvonalas, de nem csak Tesla van a vilagon, rengeteg embernek eleve szoba se johet.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Shadowbull
addikt
-
Vesa
veterán
Azért ahogy a jelenlegi gazdasági és politikai hercehurcát nézem, kelet vs nyugat között, egyáltalán nem biztos, hogy ömleni fog az a sok kínai vacak. Mondjuk ide talán fog, mert mi jól haladunk a kínai gyarmati státusz felé, de hogy nyugatra ez meddig lesz így, azt nem tudnám megjósolni sem.
[ Szerkesztve ]
A tudomány a valóság költészete!
-
WiZARD
addikt
válasz Shadowbull #8540 üzenetére
Nyilván nem csak Tesla van.
De arról nem tehetek hogy a többi olyan szar, hogy ha a fogyasztás/töltési sebesség/töltő hálózat kicsit is számít, akkor szóba se jöhetnek.
Csak be kéne látni hogy az ebből következő problémák nem az "elektromos autó" hibái, hanem a sok béna gyártó hibája.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
cOxeR
Ármester
Nem egyszerű az tény... mi állandóan valakinek a csatlósa vagyunk ezen nincs mit meglepődni... bele van kódolva a génjeinkbe, nehezen fogjuk ezt levedleni magunkról.
Amúgy elég egy tranzit eu ország, ahova be tudja szállítani, onnantól nyert ügye van... mert eu-n belül meg megy minden mindenfelé, főleg mivel úgy összességében is a szárazföldi logisztika sokkal gyorsabb, talán flottabbul is megy. -
cOxeR
Ármester
válasz Shadowbull #8546 üzenetére
Egy topikot elengedtem a gyökér éned miatt, jobb lenne ha ezt befejeznéd.
[ Szerkesztve ]
-
Vesa
veterán
A töltőhálózat valós probléma de nem azért, mert nincs elég töltő (mármint nyugaton), hanem mert káoszos az egész, és sok helyen még mindig 1, azaz 1db csatlakozó van egy oszlopon. Jól hangzik, hogy egyre több a töltő, de egyetlen kábellel ez kb. semmire se jó. Egyedül a Teslának volt annyi esze, hogy a saját hálózatát élből ilyen 10db kiállásokkal csinálta meg, és nem úgy, hogy van egy oszlopon 2db kábel, 2 különböző csatlakozóval, tehát gyakorlatilag egy autó tölthető azonos csatlakozóval. Ez egy vicc, innentől elég nagy az esélye, hogy odaérek és már dekkol rajta valaki. Annyira már felfejlődött az EV részesedése a piacon, hogy az 1db csatlakozós oszlopok baromi szűk keresztmetszetet jelentenek. Ahol mégis több van, ott jellemzően 22-esek vannak, amit meg a hajára kenhet már bárki.
Fogyasztásban vannak más jó kocsik is, ez engem önmagában nem mozgatna egy Tesla vásárlásra, de ha állandóan pályáznom kéne valami miatt, akkor már önmagában a töltőhálózat is okot adna arra, hogy Teslát vegyek. Otthonról üzemeltetve, keveset töltve oszlopon már nem így látom, de most nem ez a téma.
A tudomány a valóság költészete!
Új hozzászólás Aktív témák
- Leárazás! AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gorenje KAM 35 THP 3.5 kW mobilklíma
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK BOTI ÁR FELÉÉRT!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs