-
GAMEPOD.hu
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
_X10Dead_
aktív tag
X5C RTF, TomTop, kb. éjfélig: 34 usd
Hoppá.LiftOff: https://youtu.be/MQknbMvMpGc
-
Pikachu24
aktív tag
Most akkor mi is van? Mind a kettő drón amit lefolaltak a 444-é lett volna?
Azért gondolom hogy kettőt foglaltak le, mert itt ez van írva:
"A 444 stábja videóriportot forgatott Felcsúton, ennek része volt, hogy drónfelvételeket is készítettünk a Puskás Aréna felett." -
jony77
tag
-
shaddam
aktív tag
válasz jony77 #15308 üzenetére
Megmaradhatna a fingós videóknál. Mi lesz a következő? Molnár krisztián bebaszós drón lájv? Tirexi is vett egy drónt, aztán ki is utáltatta magát rövid távon a phantom 3 csoportból (engem tiltott is ) Jó belterjes a youtube
RájzenHét 1700|GTX 1060 #TeamZsarnokgyík #Internetesvérpistike Retro multis mókák---> http://szondi.ninja
-
Allien
veterán
válasz jony77 #15308 üzenetére
Azé (IS) gáz, me ezek tahók. Böfögünk, iszunk, cigizünk stb videjóban? (Annyát)
A másik kérdés. Ahhoz, hogy biztosítást köthessek, széria szám kell. Mivel az én gépeimen ilyen nincsen, ergo, nem köthetek biztosítást, ergo, vagy nem drónozhatok, vagy igaziból nem is azt csinálom.Battlefield 2142-ben Alien69 ''the ACE'' | -=SoG=-Alien by Battlefield 2 | Hot Jazz Band 20(05). Jubileumi koncert |
-
Matula_bácsi
újonc
Sziasztok!
syma x5c aksi ügyében kérnék segítséget volt hozzá 2db jjrc h9d 650mha-es aksi de azok pár 10 töltés után felpúposodtak és nem lehetett vele repülni, de a gyári 500-as már 4 hónapja teljesen jól működik és ezzel is kb 8-10 perc között repül úgy hogy rajta van 1 syma fpv amivel 120g körül van. A kérdésem az lenne milyen aksi megbízható 500-800mha ig olyan 10 perces repidővel ennél a gépnél. Amúgy ezt az aksit néztem: [link] meg még ezt: [link]
Köszi:
Matula
[ Szerkesztve ]
Csónak, Syma X5C FPV, H8 mini, Revell Atomium
-
mgy
senior tag
válasz Matula_bácsi #15313 üzenetére
A felpúposodás nem az akksi, inkább a töltő, a töltés hibája. Előbb rendes töltőt vennék, aztán meg rendes akksit, a linkelteket felejteném. Nálam ezek a Turnigyk nagyon bejöttek, érezhetően jobb velük az u807. A hobbykingen látod a pontos méreteket, az alapján könnyen lehet választani. Szűrsz az egycellásokra, lerendezed tömeg szerint, jónapot.
[ Szerkesztve ]
-
Teréz Atya
senior tag
válasz Matula_bácsi #15313 üzenetére
Ahogy mgy mondja. Amiota 10 dolcsit bealdoztam egy toltore + 3-as elosztora ovom es bodotta van.
Eleg sok syma akku nem tartalmaz toltoelektronikat, a sima charging cable sem, igy marha konnyen felfujodnak.
Amugy a Turnigy-n kivul, ha talalsz Giant Power-t, azok is marha jo akkuk. Kettot rendeltem, amikor babokert dobtak az emberek utan beeteto aron. Aztan meg vagy nem lehet kapni, vagy olyan aron, hogy lassan mar arany koffert vehetnek a gepnek.
Ja, banggood-rol meg nem kapsz semmilyen akkut, ha az EU-ban vagy.[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
cris78
őstag
Srácok! Valakinek nincs felesleges fehér - piros h8mini motorja?
Legjobb akciók Kínából: https://www.facebook.com/groups/192131087874217
-
Jackal2
senior tag
Elkezdtem nézegetni egy másik racert, mert érzem, hogy egy hónap és a Nighthawk kevés lesz (persze azért még lesznek upgradek, holnap átállunk 5045-ös propra, megnézzük, hogy veszi a fordulatot, aztán, motor tilt, utána pid tuning, illetve ha lehet felfele lépni motor méretben az ESC leégetése miatt, akkor még azt meglépjük), viszont a gép kezdi behatárolni a lehetőségeimet, amelyek az alábbiak:
- 4S-re nem jó, csak nagyon kicsi proppal tudnék repülni (5030, 5040)
- 6"-os propot nem tehetek fel
- az ESC peakje nagyon kicsi (15A)Összességében az ESC a szűk keresztmetszet, minden más sokkal többet is tudna. Viszont, amióta van Eachine Falcon ARF verzióban, eléggé rákívántam. 48K-ért:
- 20/30A-s ESC-k
- 6-os proppal is megy
- 4S akksival is megy
- ez is karbon vázas
- állítható kameraszög,a sok kilincsel előre menés miatt
- kb. 10%-kal könnyebb és kisebbPersze nézegetek még más racereket is, de nem nagyon van 250-esben jó alternatíva vagy csak sokkal drágábban- Align M25- eléggé kéne, csak más kategória - szóval ha valakinek van ötlete, ne fogja magát vissza.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
SpydeR3412
aktív tag
válasz Jackal2 #15326 üzenetére
Durva, hogy most vettél másik gépet, mert a NH túl erős.
Gyorsan fejlődsz. Én meg gyakorolni se tudok, mert mindig besz*pat valami.
Az Esc-m is állítólag már egy hete a postán van.
A Runner-re állítólag felmegy a 6-os propp, a NH még kicsivel nagyobb talán. Arra is jónak kéne lennie elviekben. -
szacsee
nagyúr
válasz Jackal2 #15326 üzenetére
Építs egy gépet!
Little bee esc 10k
Aliról zmr250 váz 5-6k
Moci 17k (Sk22xx)
Fc 8k
Propod van
Akksicsati 1-2 $
Pdb-t adnak a vázhoz, kamera 3k felfogatás meg moddolható. Kb ugyanannyiba van, de ha lehal valami akkor az építési tapasztalat miatt egyből hozzá tudsz nyúlni és van pótalkatrész mindenhez. 😊 -
-
Jackal2
senior tag
válasz SpydeR3412 #15327 üzenetére
Felmenni felmegy, nem az a baj. 12/15A ESC van. É nem is értem miért árulják 6045-össel az 15A-t vesz fel, simán kinyírod vele a gépet.
Mármint hogy az NH nem elég erős
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
válasz szacsee #15328 üzenetére
Itt is az ESC a gond. Little Bee ESC-t simán elfüstölném, nem szabad 10-12A-s ESC-vel repülni. Majd erre rá fogtok jönni, már mertek kicsit agresszívebben repülni, hogy:
- két féle korlátozó tényező van, az egyik a teljesítmény korlát, a másik az ellenállóságból fakadóAz utóbbiban az NH csillagos ötös. Nagyon jó a váz, szinte törhetetlen, rengeteg benne a hely, a karok elég messze vannak, 6-os prop is felmegy rá, erre szavam nem lehet.
A teljesítménybeli dolog viszont az ESC-akkumulátor kombótól függ. Előbbi mennyi áramfelvételt visel el, utóbbi mennyit tud leadni. Ezen dilemmázmom már 2 hónapja, hogy a Nighthawknak mennyire jó az integrált PDB-je, de eddig azt hittem, hogy majd odaverem és tönkre megy, de eddig ez nem nagyon történt meg, viszont ugye ESC-t nem tudok rajta cserélni.
Na most, ha utána számoltok az áramfogyasztásnak, az 5045-ös prop a 2204-es motorkkal kb. 10 A-t vesz fel, ezt röhögve kibírja minden, HA csak 3S akksit használsz. Vagy 50xx propokat....
A Falcon ezzel szemben:
- 20/30A ESC-t
- 4S akksit
- 5-6" propot fogadhatTehát nagyon jól skálázható a teljesítmény. Kezdve a 3S 5030-astól lépkedhetsz felfele 5045-ig. Majd átcseréled 6-os propre, szépen elmész 6045-ig (az már nagyon sok áram ám, 15A körül). Ha megvan a szamárlétra, kicseréled az akksit 4S-re, lemész újra 5030-a és szépen jössz fele, amíg a gép bírja (azért a 60xx-nél már itt is kell számolni áramfelvételt). A végén ha minden megvan, felrakod a motor tiltet.
Na most ez a dolog, szerintem kitartana nyár végéig és ennél olcsóbban nem tudod megoldani, mert még mindig a legolcsóbb a propeller. Ráadásul nem kell fosnod, hogy jaj, leég-e a gép vagy sem.
A lényeg az,hogy a Falcont ARF verzióban kell venni, mert az a táv azért....Jah igen a táv, Szacsee féle Taranis az jó vétel (vagy mondjam hogy mgy féle?), sokkal pontosabb, mint ezek a 15-25K-s tápok
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
Jackal2
senior tag
Ez nem egyedi igény. Ha egyszer elkezdek versenyzeni, akkor egyedi gépem lesz, ráadásul egyszerre kettő. Tendálok a dolog felé (csak időm nincs rá, meg kb. 5x-ére drágítaná a jelenlegi helyzetemet), beszéltem az FPVraceHungarysok közül a Pistivel, kérdeztem, hogy hogyan edzenek, meg megkértem, hogy mondjon egy fajta "edzéstervet", amivel lehet effektíven gyakorolni. Azt mondta, hogy kezdjem azzal az edzést, hogy 10-12 akkist kirepülök, hogy érezzem a gépet (12 akksi baszki...van 4 db-om). Utána repüljek tovább, csak élvezetből, majd hozzam le a gépet 2-3 méterre és ott ugyan ezt csináljam, amíg biztonságosan nem tudok a föld felett repülni. Ha már ezek is mennek, jöhet a zászlózás meg a kapuzás.
A fentiekből látszik, hogy itt a legnagyobb beruházás az akksi lesz, kell egy tonnányit venni. Gyakorlatilag több mint a gép, innentől kezdve viszont mindenképpen olyan gépet akarom, ami 4S-t fogad, hogy ha egyszer tényleg szeretnék menni versenyezni, akkor át tudjam tenni az akksikat.
Az egyedi igény ekkor fog megjelenni, amihez kell speckó gépet építeni, aminek kb. 3 perc lesz a repideje, hiper könnyű lesz, nem szabad hogy törjön, legyen tiszta az FPV képe, illetve be kell tartani a versenyre vonatkozó előírásokat (pl. FPV adó teljesítménye 25mW meg ilyenek). Szóval ott már komolyan számolni kell teljesítmény/súly, energiahatékonyság, áramfelvétel kontra repidő arányokat. Ennyire nem akarok bele menni, de nem olcsóbb ha építem, arra jöttem rá.
Egy oka viszont van, ami miatt még is lehet hogy fogok (illetve kettő):
- az alkatrész átjön a vámon a gép biztosan nem (bár a Nighthawk is átjött)
- jó a harctéri tapasztalat, ha törés van és szerelni kell (majd húzok ilyen lószállítóból átalakított műhelyt magam után, szerszámokkal)Jah az Alignban is 12A ESC van, nem is értem, hogy repülhet így ilyen durván.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
-
SpydeR3412
aktív tag
Nos, mivel lassan két hete úgy is csak itt áll a kopter, gondoltam adok neki egy kis optikai tuningot.
A proppokat már a múltkor megkapták a magukét, most a karok következtek.
Ez lett belőle.[ Szerkesztve ]
-
mgy
senior tag
válasz Bornie127 #15336 üzenetére
Igen, a belemenéssel nem lesz gond sőt, inkább a hosszával. Tekertem rá egy kis szigszalagot, hogy ne csússzon ki. Már valamelyik korábban vett más márka miatt kireszeltem a bölcsőt, hogy elférjen.
Megéri, mert sokkal jobb akksi. Ha lesz újra HK rendelésem, veszek vagy ötöt újra. -
mgy
senior tag
válasz Jackal2 #15332 üzenetére
Nekem (is) nagyon tetszik a Taranis, megmarad ez véglegesnek. Újra ráfeküdtem a 150-es tanulógép építésének, már minden meg-/úton van hozzá. És igen, arra is 20-as littlebeeket vettem, bár aprócska motorokkal. Azokhoz túlzás, de nem sokkal drágább, mint a kisebb, így legalább arra nincs többet gond.
-
szacsee
nagyúr
válasz Jackal2 #15333 üzenetére
Akksiból nem kell annyi 😁.
Kocsi akksiról tudod tölteni míg repkedsz. Ha elbír a b6 2 akksit, akkor paralell boardal tudsz tölteni 4-et 2db b6-ról. Folyamatos repüléshez 8akksi és 3 db b6 kellene, de ha lehal az egyik töltő akkor nincs para otthon, hogy csak egy van. Hk akciózni szokta 20-25$ környékére a turnigy 100w-os akkucell-jeit. Abból 1 és egy b6 is elég lehet. De vehetsz 12 akksit is és töltheted fél napig, aztán rep után megint fél nap pihi... 😋 -
atthany
aktív tag
sziasztok,
kinéztem egy MJX X800-ast banggoodon, sajnos nincs eu készleten, 30 dolcsi, ez akkor nagy valószínűséggel már vám vagy áfaköteles lesz?
(az X600-as jobban tetszik, az 50, de az sincs eu készleten)[ Szerkesztve ]
-
KisApám
addikt
Ha már EZT linkelte valaki, bocsánat.
Mi igaz belőle?̿ ̿ ̿ ̿ ̿'\̵͇̿̿\з=( ͡ °_̯͡° )=ε/̵͇̿̿/'̿'̿ ̿ ̿ ̿ ̿ ... ... Memento Mori
-
molnigee
aktív tag
válasz KisApám #15344 üzenetére
Ami a reptetési szabályokat illeti, az igaz szerintem.
De, pl esetemben, a helyi (Miskolc) reptér vezetőjével egyeztettem, van hobbi pálya a reptér mellett, azt mondta oda lehet menni repülni, csak előtte szóljak a repülés irányítónak hogy ott vagyok.
Azt is mondta, ha a rendőr belémkötne, mondjam neki nyugodtan hogy meg van beszélve a reptér vezetővel és repülési irányítóval azt helló.--> http://dronearena.hu/ <--
-
Jackal2
senior tag
válasz szacsee #15341 üzenetére
Sajna elkövettem néhány hibát anno, amikor kitaláltam, hogy menjen a töltögetés. Egyik hogy Skyrc Imax B6-ot vettem, a Mini vagy a V2 helyett. Ez azért baj, mert ez csak 5A-t tud, a másik meg 6A-t így pont nem tudok tölteni 3db 1800mAh akksit, de az 1500-asból a másik vinne 4-et is, szóval pont nem jó a cuccos.
A másik, hogy megvettem a nem gyári tápegységet, ami egy fos, melegszik, tré a minősége. pedig eddig csak 3.6A-val tölöttem, mi lenne ha 5A-val tenném vagy 6A-val????
Az a baj az onsite töltéssel, hogy nincs autóm, tehát nincs amiről töltsem, plusz sokkal egyszerűbb kivinni 10 akksit, lerepülni és hazamenni, mert a kardinális kérdés az, hogy az utazásra mennyi idő esik. Ha 3 akksival repülsz nekem 1.5 óra/3 akksi, ha van 10 akksid akkor ez lényegesen jobb, csak sajna pont az akku a legdrágább része ennek a hobbinak. Egy racerhez egy akksi MINIMUM 5 rugó, de inkább 7-8, vagyis ez 70-80.000 Ft, több, mint maga a gép.
A Turnigy 100W viszont érdekelne, belinkelhetnéd.
Az alábbi blog szerkesztője: quadkopter.blog.hu
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs