-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ylgram1
tag
Sziasztok! Régi BMW-s vagyok, tavaly adtam el a 120d-met, 10 évig használtam, rendes gazdája voltam minegyiknek. Viszont amiket a mai motorokról olvasok és hallok, az elkerserítő. Mivel a család egyre nagyobb egy 5-ös méretű autó kéne. Sok helyről hallottam, hogy az E39 volt az utolsó megbízható gép, az agyonüthetetlen M57D30-al (természetesen egy rendes gazdát feltételezve). Milyen ismert nyűgje van ennek a típusnak? Illetve az E60 korai szériájában az M57D30TÜ-nek hol van a vezérlése, hátul a tűzfalnál?
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Sziasztok! E39-be mi a legjobb elérhető gyári hifi? Nem tudom, hogy mi lehet most benne, de nagyon gyéren szól. Hogy lehet kideríteni, hogy mi a jelenlegi?
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz CharlieDrop #57101 üzenetére
És ez a skála melyik fokán áll? Mert a 2007-es 120d-ben jobb zene volt a Business, mint itt a Professional.
A CD tár mögött üres a hely, állítólag ott kéne lennie az erősítőnek.[ Szerkesztve ]
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Félek tőle ezek alapján, hogy vmi fapad van benne. Hol kéne lennie a mélysugárzóknak?
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz Anaren91 #57110 üzenetére
Köszi, ez elkerülte a figyelmem.
Szerintetek a kábelezés benne van egy fullosabb kiépítéshez?
Ugyan ez a leírás touring-hoz is elérhető? Illetve ha jól látom, akkor ez az E60 variánsait mutatja, nekem pedig E39 van.E87-em szintén fekete volt, amíg tiszta gyönyörű, de az csak egy múló pillanat.
[ Szerkesztve ]
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz Anaren91 #57113 üzenetére
Köszi!
De ezt az autóhifis dolgot már kinőttem. E30-ba és E34-be locsoltam a pénzt spéci hifi kiépítésére, de ma már megelégednék egy "csak jól" szóló autóval. Pl E65 Logic7, na az jól szólt, de a sima Business az E87-ben is elegendőnek bizonyult.
Félek tőle, hogy a touring-ban soha sem lesz megfelelő mély a gyári cuccokkal.
Esetleg van itt márkatárs, aki tud cáfolni v. megerősíteni?
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Nos, mindkettőtök álláspontját megértem, én már mindkettőn túl vagyok. Nem kívánom, hogy leszakítsa a basszus a fülemet, de egy-egy jó számot szeretek az átlagnál hangosabban hallgatni. Sajnos erre ez az alap hulladék nem kínál megoldást. Logic7 ebben még nem volt, a top hifi pedig szinte elérhetetlen olyan ritka. Így az marad a döntés, hogy a DSP-s rendszert megpróbálom.
Mindenkinek köszönöm a segítséget és az ötleteket.
Remélem a kábelek benne lesznek!!!
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
-
Ylgram1
tag
Akkor most csinálok egy dupla olajcserét és esetleg szűkítem a csereintervallumot 50k km-re. Azért már 378k km van a gépben.
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz BUZZLGHTYR #57137 üzenetére
Gondolom azt nem kell ecsetelni, hogy milyen ha elromlik. De sajnos nagyon sok féle tünettel jár az, ha valami már nem okés. Pl: nagyobbat ránt váltásnál, nem vált időben a megfelelő fordulaton, nem vált vissza, állandó sebességnél ingadozik a fordulatszám, eltűnhetnek sebességek, amibe már nem is vált a váltó és még 1000 féle tünet lehet. És ha egyik reggel beteszed "D"-be egy nagy csattanást hallasz és az autó csak áll egyhelyben, na akkor van vége.
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz H.Ezredes #57144 üzenetére
Sajnos elenyésző azon helyek száma, ahol szemelőtt tartják az igényeimet. Pl azt, hogy én viszem az olajat és a szűrőt. Sajnos a sok rossz tapasztalat miatt pl filléres szűrőbetét került az autóba, holott a prémium lett kifizetve, bla-bla-bla...
Nálad (nálatok) mennyibe kerül egy ilyen mutatvány? Vihetem én az olajat és a szűrőt?Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Újabb kérdéssel fordulok hozzátok. Az alany még mindig az E39 530da touring FL.
Milyen gyakran szoktátok a kormányszervó rendszerében a szűrőt cserélni?
Illetve az ezzel foglalkozó webáruházak 2 félét hoznak fel az adott autóhoz,
10 és 12mm átmérőjű csatlakozással.
Melyikre lehet nekem szükégem?Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Remélem olyan lesz ez is, mint a Bangle féle E60. Amikor megjelent kimondottan rútnak tűnt, aztán az idő megszépítette. Nekem ma már tetszik. (Viszont szegény E65 az valahogy magán hordozza a mai napig a rútság jegyeit.) Ja és persze minden szubjektív.
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz CharlieDrop #57237 üzenetére
Hááááát, de.
Szerintem ezt többet kell szokni, mint az E60-at.
Nekem biztos.Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
E39-be vettem egy krómkeretes műszercsoportot. Van valaki Pest környékén aki a km számlálót át tudja állítani a réginek megfelelően?
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Srácok E39 530d-be milyen fagyállót használtok?
A gyári előírás a G11-et írja, ez az alap kék. De ahogy olvastam vannak ennél már sokkal jobb paraméterekkel rendelkező folyadékok is, de azt nem írja semmi, hogy ilyen "régi" technikába tehető-e.Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Szeretnék kicsit képbe kerülni vízpumpa ügyben. Találtam több féle minőséget, csak nem tudom, hogy melyik a legtartósabb. Az elején a műanyag lapátosat ki is zárom, mert az az anyag nem oda való! Viszont van még alumínium, öntöttvas, hidegen alakított lemez (vas), és bronz lapátos is. Esetleg típust is ajánlhattok.
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
A sztori ott kezdődik, hogy az autót most vettem, a motor M57D30. Óra szerint 378 ekm-t tett meg eddig, szervízkönyv alapján volt gazdája, de szeretnék 0-ról indulni ezért is gondoltam a vízpumpa és termosztátok cseréjére. Egy csomó minden fogyó, kopó alkatrész már ki lett dobva, de itt megakadtam. Az egész hűtési rendszer sajnos elég elhanyagoltnak tűnik, de még működik. Olyat szeretnék bele tenni ami valóban elmegy 100-120 ekm-t gond nélkül.
Ez van benne jelenleg:Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz FIREBLADE78 #57430 üzenetére
Nálam sajnos csak a kuplung csere oldotta meg a dolgot.
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
-
Ylgram1
tag
válasz BUZZLGHTYR #57686 üzenetére
Nem csak az a lényeg. A G11 jelölés az összetételre vonatkozik. Ennek a koncentrációját a kiszerelésen lehet megtalálni. Az ideális az, ha 1:1 keverék a fagyállóval és desztvízzel. Ez kb -40 és 125C-ig folyadék fázisban marad, a jótékony hatásai még nem romlanak számottevően (korrozió védelem, semleges pH, és a vízpumpa kenése). Teljesen tömény állapotban káros a hűtőrendszerre nézve. A G11(kék) a régebbi motorok keveréke, szinte az összes európai gyártó engedélyével rendelkezik, de sajnos a legérzékenyebb is a folyamatos hőmréséklet változásra, ezért illik 2 évente vagy 50ekm-ként lecserélni.
Én is éppen egy ilyen folyamat közepén tartok, termosztátokat kellett cserélni és ha már le van engedve a trutyi (mert a kék helyett vmi koszos sárgás átlátszatlan lé van benne), akkor ki is mosom a rendszert és kap rendes gyári G11-et.
Régen bevett szokás volt a "fagyálló" mérése, ezt egy optikai műszerrel végezték és ebből lehetett megállapítani, hogy mínusz hány fokig bírja még a keverék. Csak azt felejtették el, hogy a keverékben történt változás korrodálhatja a motort és idő előtt tönkre teheti a vízpumpát!
Röviden ennyi.Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz BUZZLGHTYR #57692 üzenetére
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Srácok, M57D30 motorban van olajhőmérséklet adó? Megosztó dolgokat olvastam, van aki szerint csak az M5-ben van, mások szerint az olajszűrő környékén van 2 jeladó, abból az egyik a hőmérséklet.
Ezt a hiányosságot szeretném megszüntetni:Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz molnarpeter #57717 üzenetére
Pont ebből a cikkből van a kép is! Sajnos ez nem adválaszt a kérdésre. Ráadásul mivel a cikk amerikai így csak a benzines gépeket tárgyalja! Tehát még mindíg adott a kérdés, van az M57D30-ban olajhőmérséklet jeladó?
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
M57 esetében az örvénycsappantyúk ledugózását kell vmi szoftveres módosításnak is követni? Vagy elég a vákuumszelepet ledugózni? Esetleg nem kell vele csinálni semmit?
Egyáltalán ennél a motornál van értelme, ez is be tudja szívni?[ Szerkesztve ]
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz whitezo88 #57754 üzenetére
Szerencséd volt!
Azért ez valahol szégyenteljes dolog, hogy egy pémium márka ennyit nem ad magára!
150-200ekm-t bírnak a láncok? Uraim, egyre jobb anyagminőséggel és gyártástechnológiával rendelkezünk és a kimenet pedig az egyre szarabb termék?
Mindig is BMW-s voltam, de az utóbbi 10 évben nagyon megingott hitem a márkában és ezzel együtt a modern autogyártásban is.whitezo88 az a legrosszabb, hogy amire kicserélték a láncodat, az sem egy újabb revízió, hogy bocsika ezt benéztük, hanem ugyan az a szar, méregdrágán!
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Srácok!
Nem azzal van a gond, hogy költeni kell egy öreg autóra, hanem, hogy olyan dolgokra kell, ami 20 éve ismeretlen volt. A lánc azért került be, hogy ne kelljen a szijjal szarakodni. (Most rizikósabb, mint egy szíj). 20 éve ki hallott olyat, hogy csapágyakat kell cserélni egy motorban??? Lehet, hogy a dízel a regeneráció miatt higítja az olajat, de a benzinesekben is u.ez a gond.
Illetve természetesen mindent rá lehet kenni a bonyolultságra, meg a környezetvédelemre, de akkor ne kerüljön egy új autó 15-20 m Ft-ba!Nem vita indítónak szántam az írást, csak a saját csalódottságomnak adtam hangot.
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Szia!
Az N62-es motoroknak van egy neuralgikus pontja, a hűtővizcső a 2 hengersor között.
Ennek a tömítéseit nem szeretik cserélni, mert totál le kell bontani hozzá az egész motort.
Ha nem cserélték a tömítést, vagy beszerelés közben károsodott, akkor ott folyhat az víz.
Ez jellemzően a tűzfal felöli oldalon jelentkezik.Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz Rendo84 #58352 üzenetére
Ezredes megadta a választ. Ez nem agysebészet, ha nem melegszik a víz, az 2 dolog miatt lehet. Vagy nincs hőforrás (nem megy a motor), vagy folyamatosan nyitva a termosztát (tehát rossz). Ezekben a modern dízelekben olyan kevés a hulladékhő, hogy nyitott termosztát mellett 0 fok kinti hőmérséklet esetén, 90-es tempónál képes a vizet 40 fokig visszahűteni (termosztát nyitottságától függően). Ez negy mértékben rontja a motor hatásfokát és jelentősen csökkenti az élettartamát is.
Cserléltesd ki. (Nálam E39 30d-nél meghozta a várt eredményt.)Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Sziasztok! Az alany egy E39 M57 30da, megvásárlása óta szépen javítgatom a hibáit, de a mostanihoz segítséget kérnék. Folyamatosan alacsony hűtővíz szintet jelez, de nem fogy a tartályból a víz. Hol van a szint érzékelője?
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
válasz molnarpeter #58569 üzenetére
Köszi, a YT videókon már túl vagyok. Sajnos M57-el alig foglalkoznak. Az USA-ban rengeteg 540i van, főleg azokról van videó, mint ez is. Nekem nem ott van és nem is olyan a tágulási tartály sajnos.
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Ylgram1
tag
Sziasztok! E39 530da 2001, elhullot a 6-os CD tár. Szereztem a helyére egy Yatour CD tár emulátort, amivel USB-ről és SD kártyáról lehet zenét hallgatni, úgy hogy az autó rendszerei kezelik az egységet. A "régebbi" 17 pines (körcsatis) BM24 modul van az autóban, ehhez kerestem a Yatourt is. Tegnap összeraktam, sajnos papír nem volt mellé, az infókat a netről szedtem. Természetesen nem működik.
Ha csatlakoztatom az egységet, akkor a 16:9-es kijelző elsötétül és csak fehér zaj hallható a hangszórókból.
Valaki próbált már játszani a "zene" rendszerrel?
Esetleg tapasztalat a Yatourral?
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen