-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Skimaster
senior tag
válasz Ylgram1 #56760 üzenetére
Én úgy tudom, hogy 306D2 motorkódig elöl volt a vezérlés,az még vasblokkos.Nekem egy X3 van 2007-es, a 306D3 motorkóddal,az már alublokkos és ha minden igaz hátul van. Én lebesszéllek az E60-ról,nekem volt és szívtam vele.Az X3 nagyon jó és tágas családi autónak.Most is azt vennék,használom 3 éve.
-
Chris0321
addikt
válasz Ylgram1 #57095 üzenetére
Hello.
A fejegység beállításait nézted? Én egy fiatal házaspártól vettem az e46-om, hazafelé nem igazán győzött meg engem sem a hangtechnika (180 km-t veztettem) és csak otthon később néztem meg a fejegység beállításait amik alapon voltak. Amint állítottam rajta egyből szebben szólt. e46-nál a hangszórók számából lehet következtetni a technikára, a legkomolyabb a Harman Kardon. -
Anaren91
senior tag
-
Anaren91
senior tag
válasz Ylgram1 #57100 üzenetére
Szerintem neked a standard van, mert nekem írja külön, hogy Hifi speaker system. Ha megnézed mindegyik extra szettnek van kódja, aminek ott kellene lennie a listában, kivéve a standardnak.
Standard system
2 mid range speakers in the front doors, 2 mid range speakers in the shelf behind the back seat and one base speaker behind each front seat.
In total 6 speakers.
Amplifier: Main unit only, has 4 x 15 W (@4ohm), 98db from 63Hz, Freq range 50-14000Hz +/-3dbHiFi (676)
As above, but also 2 tweeters in the area at the side mirrors and 2 tweeters together with the mid range speakers in the shelf.
In total 10 speakers.
Amplifier: Main unit with the same wiring as above. Additional unit 2x40w (@2ohm) for the base speakers under the front seats. The unit is found behind the right side panel in the trunk compartment. 104db from 50Hz. Freq range 40-20000Hz +/-3dbHiFi Prologic 7 (677)
as HiFi, but also one centre mid range speaker in the center of the dashboard and one mid range speaker in each back door (to create a surround sound)
In total 13 speakers
Amplifier: One unit for the whole system; 7x40w for tweeters and mid range speakers (@2ohm) and 2x70W (@4ohm) to the base speakers under the front seats. 110db from 40Hz. Freq range 30-20000Hz +/-1,5dbIndividual Audio "Dirac" (752)
as above, but now with a tweeter to the mid range speaker in the dashboard, and tweeters in the back doors, but mounted coaxially (separated)
In total 16 speakers
Amplifier: Amplifier with 9 channels with more power (825W) and the "dirac"-technology (active time compensation). 112 db. Freq 18-24000Hz +/- 3dbItt vannak a különböző szettek amiket e60 ba használtak.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Ylgram1 #57112 üzenetére
Jah bocs összekevertelek Rendo84-el, azt hittem neked van az e60.
Standard Audio:
Fronts 2-way - woofers in door panels and tweeters behind wing mirror trims
Rears 1-way in parcel shelf
Total 6 speakers driven straight from the radio (4 channels - front door pods have crossovers)Hifi:
Fronts 3-way - as standard plus additional mid range speakers in top of doors
Rears 2-way - as standard plus additional tweeters in top of doors
Total 10 speakers driven by individual channels of amp with 10 x 15 WattsTop Hifi (aka DSP):
Fronts 3-way, as Hifi but better quality woofers
Rears 2-way, as Hifi but better quality woofers
Sub box under rear parcel shelf
Total 12 speakers (sub has two small woofers) driven by amp with 15 Watts for tweeters and mid-range and 30 Watts for woofers and sub, plus funky DSP effectsIndividual Audio (aka M-audio):
Fronts 3-way, tweeters as above but mid range mounted coaxially over woofers instead of in top of door, woofers better quality kevlar coned drivers
Rears 2-way, tweeters mounted coaxially over rear parcel shelf woofers instead of in top of door, woofers better quality Kevlar coned drivers
Sub box replaced with two individual 10" drivers
Total 12 speakers driven by same amp as DSPGeneral opinion is standard audio is crap. Hifi is pretty rare as most people optioning upgrades went all the way for Top Hifi/DSP. I have DSP and it sounds pretty good imo but not amazing. Lacks musical bass but that sub box is definitely adding bass presence which is quite impressive considering the tiny drivers it has! M-audio by all accounts is better still and probably fine for all but those seriously into high quality car audio.
Ezt találtam e39-re. Írja, hogy az alap elég ratyi és direkt a rádióról hajtja a hangszórókat, nincs benne erősítő. Szal továbbra is azt mondom, hogy sajnos alap hangcuccod van.
[link] Ezen a fórumon olvasgass, szerintem találsz megoldást a problémádra, de így gyorsan beleolvasva, még a profibb cuccok is elég ramatyul szóltak az e39 ben.
Ha szeretnél jobb hangzást azt tanácsolnám, hogy menj el egy kocsi audio szaküzletbe ahol tudnak segíteni. Külső erősítő, jobb hangfalak esetleg egy mélynyomó tud rajta segíteni, de nem lesz se olcsó se egyszerű. Én anno a 3-as golfomba szarakodtam ilyennel, de megutáltam egy életre[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Ylgram1 #57114 üzenetére
A fenti angol bejegyzésben írja a srác, hogy neki a DSP (szal majdnem a csúcs amit lehetett kérni)-van a kocsijába, de az is gyengélkedik basszusban. Ha tényleg csak a standard kiépítés van a kocsidban, akkor sakat nem tudsz tenni, tekintve nincs erősítő se a kocsiban. Max lecseréled a hangszórókat minőségibbre. Ha ennél többet szeretnél akkor marad az erősítő+mélyláda projekt. Vagy nézel használtan egy DSP szettet mondjuk és beépíted magadnak, de gondolom az se lesz olcsóbb.
Ha rákeresel neten bontott DSP erősítő 40k, és ebbe nincsenek benne a hangszórók, amik ugye ezzel a felszereltséggel jobb minőségűek voltak mint az alap hangszórók.Jobb oldalt az a fekete műanyag doboz lenne amúgy a touringhoz a "mélyláda" ami a DSP-vel jár.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
BeZol
őstag
válasz Ylgram1 #57114 üzenetére
Bármit is válassz, nekem individual audio volt E93-ban (ugyanaz mint E60-ban, csak kevesebb hangszóró a tetőmechanika miatt), és ha abban elromlik az erősítő, akkor abból nem találsz bontottat, újonnan meg horror, és ki tudja ha találsz is vmiből bontottat, az meddig bírja bő 10 évnyi időtáv után!
Tehát logic7 fölé nem érdemes menni, abból még találhatsz bontott cuccokat.Én sokáig lovagoltam a hifi témán az 5GT kapcsán, aztán beláttam h kisbaba mellett úgysem üvöltetném a zenét, ha meg 3 gyerekkel tervezünk, akkor pedig még további jó pár évig így lenne.
A korábbi 640W-os hifirendszerhez képest (ami amúgy 825W lenne ugye) teljesen oké ez a mostani 200W-os is (alap hifi +1 szint), mert normál hangerő mellett őszintén megvallva számottevő különbséget én nem tapasztalok, tehát vhol 40-50%-os hangerőig közel egyforma, utána már kijön a különbség mind basszusban, mind hangerőben -
H.Ezredes
őstag
válasz Ylgram1 #57125 üzenetére
Tisztességes átmosáshoz tapasztalataim alapján ZF 6HP-8HP váltóknál 15-17L amivel már olyan olaj jön ki ami be is megy. Aki mást mond az egyszerűen hazudok. Fizikailag ennyi az a mennyiség amival olyan lesz mint a képen. Persze lehet "csak" 12-14L-el is átmosni de akkor nem lesz ilyen. Kell vásárolnod hozzá egy automata váltó olajcserélő berendezést ha olcsóbbakat találsz akkor 3-500K között mozog egy gép de van 1-1,5M Ft-ért is. Ezekhez kell még megfelelő adaptereket vásárolni és utána meg tudod otthon csinálni.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
válasz Ylgram1 #57125 üzenetére
500K-ból egy párszor átmossa neked Ezredes De am otthoni cuccokkal ilyen szinten nem tudod átmostni.Gondolom ez a gép szivattyúkkal egyik oldalon szívja másikon tolja be a friss olajat ami nagyobb áramlást kelt, mintha te csak kitekernéd a leeresztőt, és megvárnád, hogy kifollyon az olaj.
Max leengeded a régit és feltöltöd újjal, de nem jön ki az összes szennyeződés ami benne van a váltóba.
Bár idősebb autóknál egy teljes mosás előhozhat problémákat, mert kimosol olyan szennyeződést ami eddig "kapcsolatot" jelentett kopott alkatrészek között. Legalább is olvastam ilyen sztorit, hogy váltó átmosás után előjöttek a cserélendő alkatrészek nyűgjei, de ezt majd vagy megerősíti, vagy cáfolja Ezredes.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
Anaren91
senior tag
válasz Ylgram1 #57132 üzenetére
[link] Egy ilyesmi eszközt ha veszel, és jól megpumpálod, úgy hogy a leeresztő ki van tekerve, akkor talán valamivel jobban át tudod "mosni" a váltót mintha csak simán feltöltöd és leereszted. De ha tényleg azt akarod, hogy rendesen át legyen mosva, akkor el kell vinni egy helyre, ahol van erre cél gép, és a kis pumpa árából talán meg is van a történet. Következő 50k km után meg elég szerintem csak leengedni és feltölteni új olajjal, fölösleges állandóan teljesen átmosni. De ez csak az én véleményem.
Ahogy nézem, ha az átmosásra csak a legolcsóbb olajat megveszed, mondjuk 15l-t akkor ott vagy, hogy olajra elköltöttél vagy 20-25k-t. Plusz a pumpa ára.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
H.Ezredes
őstag
válasz Ylgram1 #57135 üzenetére
De miért nem viszed el egy olyan emberhez aki ezzel foglalkozik ?????? De érdekes a múltkor csináltam egy E39 GM váltón olajcserét hagyományos módon és 8-8,5L között bele tudtam rakni. Gyári program szerint: Gearbox 530d (DL81) 8.40l (A5S 390R Auto) . Persze megvannak azok a trükkök és módszerek amivel én a hagyományos módszerrel is több olajat cserélek mint az átlag. A gyári megadott mennyiségnél a tapasztalatok alapján eleve több a valós töltet egy ~fél literrel legalább. Vagy pl Gearbox
535D (NX91) 9.50l (GA6HP-26Z Auto) és közben mikor leszedjük a váltót és kifolyatjuk mindenhonnan az olajat egy 10L-t belerakunk simán. De ez mindegyik váltóról elmondható,hogy amit a gyár megad annál eleve több is van benne hiszen le is jön az a mennyiség amit berakunk. Túltölteni lehetetlen mert ha eléred a szintet folyik ki a betöltőn....#57136 Anaren91
Én ezt általánosan írom nem rád értve.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Ylgram1 #57192 üzenetére
A Bangle-féle E60 és az új M4 között én alapvetően azt a fő különbséget érzem, hogy míg az előbbi egy teljes koncepcióváltás volt, és az egész dizájn merőben szakított az elődmodellel, addig az M4 dizájnja nem tűnik egy ilyen váltásnak, inkább a meglévő dizájnnyelv finomítása egy polgárpukkasztó részlettel "eladva", egy olcsó trükk magyarán.
A Bangle-zsenialitás pont abból fakad, hogy iszonyúan időtálló formaterveket hozott létre a csapatával. Az E60, a FL E65, de még az E90 sem hat öregnek mai szemmel nézve, pedig egyik-másikat 20 éve rajzolták. Ezzel szemben az E39-E46 szériákról ordít, hogy a cápa-BMW-vel együtt egy korábbi korszakot jelentenek. Valószínűleg azért, mert az autóipar a mai napig nem tudott érdemben túllépni a flaming surface-jellegű dizájnokon. -
-
-
insight
aktív tag
válasz Ylgram1 #57426 üzenetére
Szerintem a vízpumpa-választást onnan kezdeném, hogy a motor típusa alapján mi az, ami elérhető: egyáltalán nem hiszem, hogy ugyanabba a blokkba az összes lenn felsorolt típus létezik, illetve az adatlapjaikon sem közölnek ilyesmit. Ami sokkal fontosabb ennél, az a rendszeres csere, még mielőtt hibajelenséget produkálna (nálam N52-nél nagyjából minden harmadik-negyedik olajcserénél érdemes lenne cserélnem.) A gyári Pierburg amúgy, azokra nem szokott panasz lenni.
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Ylgram1 #57426 üzenetére
Nem sima műanyag az. GF20/30/40 szokott lenni, ami egy speciális, üvegszállal megerősített kompozit. Jobb kiegyensúlyozottság és kisebb csapágyterhelés miatt egyértelműen jobb.
Sima, nem megerősített műanyagról utóljára E36 magasságában lehetett hallani, és ott el is tudott nyíródni a szivattyúkerék, de ez már ősrégi történet.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz Ylgram1 #57725 üzenetére
Nem kell neki. Elég a szelepet dugózni. Ennél van az egyik legnagyobb értelme mivel nagyon magas a kockázata a beszívásnak.
Tömb is kész. a hidroakkumulátor-ok teljesen össze voltak nyomódva...
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Ylgram1 #57755 üzenetére
Nem így van ahogy írod..... Pl M57-nél 2005-től ( alublokk D3-D5 ) lehet tudni,hogy vezérlést kell cserélni !!!!!! Ez cirka 15 év !!! Aki ez alatt nem fogja fel,hogy ki kell cserélni 2020 év végén 2021 elején azzal lehet a probléma. Aki kicseréli miért megy gond nélkül ???????? M57 esetében 250E Km-nél lecserélni akkor probléma ?????????? Vagy aki elment 300E Km-t és még nem szakadt el akkor lecseréli először az akkora dráma ?????? Szíjas motoron ezalatt 2x is lecseréled... Másik N47-N57-nél is tudni lehet,hogy LE KELL CSERÉLNI 2007-óta van jelent ez a motor !!! Az első generációs N47 177Le abból is az A-s blokkok közül nem 1 el-el repedt a C-sek szerettek leginkább szakadni ha nem cserélték ki. De annyi a titok,hogy 150E Km után le kell cserélni.... N47N 184Le viszont egy jobb konstrukció ott 150-200E Km között illik / kell cserélni ami nem hiszem el,hogy vállalhatatlan dolog.... N57-nél pedig szintén 200-250E Km között kell cserélni a csapágyakkal együtt. Mivel DPF-el van szerelve és állandó regeneráció van ezért jobban kopik a lánc és a csapágy is mivel gázolj kerül a motorolajba. Így nem meglepő módon nem ken megfelelően az olaj.... Persze,hogy cserélni kell.... A másik pedig az,hogy változtattak idővel is. Mi régóta csak Tritan láncot rakunk be amivel hosszabb az élettartama, de már a BMW-be is csak ezt a fajtát lehet venni.
Nem gondolnám,hogy vállalhatatlan dolgok ezek akinek pedig nem fér bele egy vezérlés lecserélése ( annak a költsége ) az nem vegyen ilyen BMW-t mert ahhoz,hogy jó legyen ki kell cserélni ezeket. De a vezérlés csak a jéghegy csúcsa hiszen van ott még 100 másik dolog amit rendben kell tartani. Pl csapágyak szívósor , hengerfej szívócsatorna. Hűtők takarítása turbó szíjtárcsa vízpumpa automata váltó olaj csere befecskendező rendszer stb stb.... Szóval ha valaki vesz egy ilyen modern autót ami tele van elektronikával kipufogógáz utókezelő rendszerrel modern EGR-el ami mellett legyen erős fogyasszon jól melegedjen be gyorsan és ne is szennyezze a környezetet( és még legyen karbantartás mentes is ????????????? ) az ne csodálkozzon egy HASZNÁLT 5-10-15 éves autónál,hogy ezekkel foglalkozni kell
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
válasz Ylgram1 #57764 üzenetére
Régi Suzuki Swiftet tudom ajánlani Pont kölcsönkértem nagyapámtól, és alattam szakadt el a szíj. Semmi baja nem lett a motornak, kapott egy új szíjat és megy ugyan úgy Keveset fogyaszt nem kell rá költeni, mert hamarabb lerohad a kasztni, mint hogy valamit cserélni kellene.
De amúgy ami mozog az kopik... Naiv elvárás lenne, hogy ha egy autóban láncos vezérlés van akkor azt az életbe ne keljen cserélni. Egy szaros biciklin is cserélni kell a láncot, és közel nem éri akkora behatás mint egy 200+ lóerős kocsiban...[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Ylgram1 #58570 üzenetére
Ha írsz egy pontos leírást a kocsidról akkor RealOEM-en meg tudom nézni hol lehet, de az, hogy E39 M57 elég karcsú Sedán vagy kombi? évjárat? Vagy keress rá te magad itt. [link] Radiátornál fogod megtalálni a robbantott ábrán.
De am szerintem biztos, hogy a tanknak az alján kell, hogy legyen. Egy úszószerű vacak van a tartályban, az érzékeli a szintet. Mióta meg van a kocsi dobja a hibát?[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Ylgram1 #58570 üzenetére
Második, harmadik képen van, hogy néz ki, szinte biztos, hogy a tartály aljába megy. Nem lehet, hogy az előző tulaj sokalta a közel 40k-t egy új tartályra, és vett bele bontottan egy olyat ami nem szintjelzős?MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
-
-
Puma K
veterán
válasz Ylgram1 #68806 üzenetére
Őt ismerem és korábban elég sok videóját megnéztem. Kb ő az E39 védőszentje
Korábban már láttam ezt a videót és emlékeztem rá, hogy ő cserélt ezt-azt a fékkel kapcsolatban, de nem emlékeztem melyik videóban említi és hogy miket mire cseréltetett.
Köszönöm a válaszodat!
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
Új hozzászólás Aktív témák
- LEGO klub
- Total Commander
- Videós, mozgóképes topik
- Politika
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- ASUS notebook topic
- Olasz autó topik (Fiat, Lancia, Alfa)
- UbiForward24 - Hosszabb bemutatón a Star Wars: Outlaws
- Mobil flották
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- További aktív témák...
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen