- S.T.A.L.K.E.R. Clear Sky
- Limitált ideig már kipróbálható a The Alters PC-s verziója
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- UbiForward24 - Jövő hónapban indul az xDefiant első szezonja
- World of Tanks - MMO
- Befutott a Lollipop Chainsaw RePOP első előzetese
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Le Mans Ultimate
- Bestbuy játékok
- Nintendo Switch
-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Mauzes #39675 üzenetére
Kíváncsi lennék, légrugó volt-e cserélve hátul, illetve váltóban vajon a gyári töltet van-e még. Fényszóró búrák repednek (erre tudok baráti megoldást ). Amúgy kb. reálisnak mondanám az árat, a km-t kompenzálja a fiatalabb kor. Motor passz, csak az 520d F11-eket ismerem kicsit.
-
nagyúr
válasz Mauzes #39675 üzenetére
Kereskedő, import autó, ezért van rajta új rendszám. És kint valószínűleg csak egy tulajdonosa volt. Én messzire elkerülnék egy ilyen autót mert van rá esély, hogy "áfacsalt" -nem is kicsi. Később simán lefoglalhatja a NAV. Inkább hozz be magadnak egyet, ha van rá lehetőséged! Vagy vegyél magyarországit -bár azok meg általában sokkal rosszabb állapotban vannak..
[ Szerkesztve ]
-
CharlieDrop
veterán
válasz Mauzes #39681 üzenetére
azt jelenti, de ez csak egy példa, hogy cégként kint megveszi az autót, ilyenkor nem kell megfizetnie a kinti ÁFÁ-t, hanem majd itthon. Viszont itthon meg "elfelejti" lejelenteni, így lesz ÁFA csalt... de lehet van más módszer is
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
CharlieDrop
veterán
válasz Mauzes #39683 üzenetére
nem, hogyan tudnád? Nem vagy te NAV.
Bár, hogy a NAV lefoglalja tőled az autót nem csak úgy van. A legjobb védekezés az, hogy amikor egy kinti autót megveszel, akkor legyen itthon forgalomba helyezve és ne a kinti tulaj neve legyen a papíron. Így akkor már nem az autó lesz a "fedezete" az ÁFÁ-nak. Így csak akkor foglalják le, ha lopott mondjuk...Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
nagyúr
válasz Mauzes #39683 üzenetére
Sajnos nem tudod ellenőrizni. Én pár hete voltam ez ügyben a NAV-nál és a vámosoknál is, és azt mondták, h ilyen információt nem adhatnak ki. Van egy kereskedő haverom, ő azt mondta, h az import autók nagy része vmilyen "trükkel" kerül az országba -én ezért nem mertem itthon vásárolni, pedig anyagilag jobban jártam volna.
CharlieDrop: Ez szerintem nem ilyen egyszerű. Én több embert is megkérdeztem erről, de senki nem tudott olyan módszert ajánlani amivel biztosan elkerülhetem a későbbi lefoglalást. Ettől függetlenül lehet, h igazad van, én nem vagyok szakértő.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Mauzes #73149 üzenetére
Wallis is és a BP Motors is vállal átnézést rájuk, a BPM-nél anno egész korrektek is voltak. Érdemes odaszólni, mert külön technikus szokott velük foglalkozni, aki vagy nincs mindig bent vagy tele van a naptárja. Szerintem ennyit megér.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73149 üzenetére
Kérd meg, hogy az átnézés után megkapd a fast és behdat fájlokat. A Behdatban benne lesz az egyes akkumulátor modulok kapacitása a gyári 100%-hoz képest. Ha 90% alatt van ne vedd meg mert szívni fogsz.
Nekem épp ma volt diagon az autóm, F30 5 éves. 45e kilométer villany, igaz ebben feleakkora aksi van azaz kétszer annyi töltés érte mint a te kiszemelted. Szóval egy modult már garanciában cseréltek, most kettőt mutatott ki rossznak a diag, sajnos, mert nálam itthon az ISTA-val még három volt este de két hete még négy. Épp billeg kettő a meghalás határán, hát majd mehetek újra máju körül egy újabb pár cserére. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73152 üzenetére
Nálam épp egy demo i4-es van Budapest Motorsban kaptam.
Amúgy a 330e-et bárki meg tudja nézni akinek van egy ISTA+-a. Lehet még Ezredesnek is van. Nekem sajnos 2019-es van és amúgy se piszkálnék bele más autójába de el tudom mondani mit kell nézni, hol és melyik bejegyzést keresd ami az akkumulátor kapacitást mutatja.
Mondjuk beírhatom ide is ISTA+ elindít, Cell Modules module-t kell lefutattni. ISTA bezár majd megkeresed a behdat fájlt. Az egy xml fájl, átnevezet a behdatot xml-re, akkor egy böngésző is meg tudja nyitni.
STAT_MIN_KAPA_MOD_0X_WERT ahol az X a module száma. Ez mutatja a modulok kapacitását. Illeve ez a bejegyzés kell még: 2: SOC range in % [ min. | max. | SOH ]Esetleg érdemes még megnézni a cella feszültségeket.
STAT_ZELLSPANNUNG_XX_WERT ahol az XX a cella sorszáma, 2019 utáni autókban 96 modul van. Egy modulban 16 cella 6x16, így jön ki a 96. A 16-os csoportok cella feszültségeit kell nézni, ha nagyon "szétállnak" lemerítve akkor az nem jó jel. Egy jó állapotú aksinak a cellái közti feszültség különbség lemerítve ezred voltokban mérhető, pl 3.685 és 3.686. De ha már több század a különbség az rossz.Mondjuk annyi ezt nem fogja neked megnézni sem a Wallis sem a BP Motors, mert ők ennyire nem mennek bele.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73165 üzenetére
Mert egyáltalán nem lineáris. Nekem fél év alatt ment le 82%-ról 71%-ra. Tehát gyorsul. Évekig nincs semmi aztán megindul le.
A garancia 6 év és 100e kilométer. Ha úgy gondolod, hogy a 6 éves koráig nem fogsz kilógni a 100e kilométerből akkor megveheted.Igen, gariban cserélik. Augusztusban jár le a hat évem. A csere mindenképp szívás és nem olcsó. Nem csak annyi, hogy kikapod és be a másik helyére. Eleve szét kell bontani hozzá az egész aksi modult. Leemelni az autóról, utána a cserés modult feltölteni a megfelelő szintre, vissza, programozás stb. Nekem az egy modult 1,5 napig cserélték ki. a munkadíj 200e volt a modul ára 280e (a 2019 július utáni modellekben nagyobb aksi van az drágább kb. 30%-al, nem tudom pontosan de valamit ilyet hallottam).
[ Szerkesztve ]
-
Rossi
addikt
válasz Mauzes #73172 üzenetére
Rack másfél, de nagyon max 2-3 hétre szokott időpontot adni.
Ami időszakos szerviznél még ok, de ha valami garis probléma van, neadjisten odacsaptad a kocsit, lepadkáztad, vagy fogtál egy nagyobb kátyút és gyorsan meg kellene nézni, akkor gáz.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73183 üzenetére
Nekem biztos nem így volt. ISTA+ kiírta, hogy internal fault in hybrid battery és egyből cserélték is a modult. Eddig egyet cseréltek ki, kettő folyamatban meg van rendelve és március elején megyek a cserére.
Kicsit sajnálom mert kettő billeg nálam (azaz az összes rossz) és a két billegő pont nem mondta magát rossznak. -
nagyúr
válasz Mauzes #73183 üzenetére
Nálam is így volt.
Mint írtad és mondták, az autóra 5 év van, az akkura 6, ezért van az, hogy ha az 5 év lement, de a hatodikon belül vagy, és akku gond van, akkor ezt el kell bírálják. Ez valahol érthető és normális. De tény, idegörlő. Itt userként mindig Te vagy a kellemetlenebb végén.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73186 üzenetére
"De őszintén szólva egy kicsit parának érzem ezt a PHEV vonalat (ha nem újat veszel), mert két rendszer is van, aminél előjöhet mélyen zsebbenyúlós hiba."
Mondjuk azt el tudom képzelni, hogy a régi még 7,6-os aksis phev-ek jobban ki voltak téve az igénybevételnek, mivel a pillanatnyi felvett áram is befolyásolja az aksi élettartamát és az újakban eleve több modul van illetve nagyobb max áramot is tudnak leadni így valószínűleg kevésbé élik meg problémásnak ugyanazt a hajtást.Lehet nálam ezért haláloztak el sorban a modulok.
Illetve én dombos környéken lakom, lehet az se tesz jót neki, hogy fel kellett sokszor húznia az autót a hegyre amikor már amúgy is 20-30% töltés volt az akkumulátorban. A harmadik, hogy az újak nagyobb akkumulátor kapacitással érkeznek így ugyanannyi kilométer kevesebb töltésszámnak felel meg.Ami viszont pozitívum, hogy a BMW tényleg nem méri drágán a csere aksi árát. Valaki FB csoportban panaszkodott, hogy a Merci 6M-et kér csak az alkatrészért és akkor még ott van a munkadíj, azaz közel 7M-re jön ki a csere, ami egy vicc
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73195 üzenetére
Én ahogy számoltam az enyémbe 2M-ből kifér. Nem hiszem, hogy darabonként kéri el a 200e-et a munkadíjra, még a BMW sem. Mellesleg van nem BMW szerviz is aki szerintem meg tudja csinálni. Annyi, hogy kell hozzá speckó eszköz, mert fel kell az összes modult egyforma feszültségre tölteni, de ha az megvan akkor meg tudja ő is csinálni.
amit te szándékozol venni az nyilván drágább, drágább bele a modul darabja és 6 van benne nem 5. 3M-ből kiférne, talán.
De mint mondtam a Mercinél közel 7M-et kértek egy 9 kWh-s csomagért.[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73197 üzenetére
Én nem akartalak lelombozni, ezért kitöröltem, de az egyik előző hozzászólásomban írtam, hogy ezért nem veszek legközelebb phev-et hanem full villanyt.
A modul ára euró függő és inkább lefelé megy. Amikor vettem az autót 2018-ban még ezer euró ennek modulnak ára, mostanra ez 750 euró körül van.Ahogy én értem van egy töltés szám amit kibírnak a phev-ek és utána vége az aksinak. Szerintem a BMW tudta, hogy a 2015-től 2019-ig eladott phevek között sok garanciális ügy lesz, mivel kicsi volt a hatótáv ezért aki sokat töltötte egyszerűen elérte a limitet jóval a 100e km előtt (nekem is 71e van benne, de ebből 45e körüli a villany). Az újak esetén már más a móka, mert elmennek 50 kilométert egy töltéssel. 2e töltés az 100e kilométer és onnan már nem gyár problémája Én ezért ajánlottam neked nézesd meg az aksit, sőt még a töltés számot is megmondja az autó. Sajnos azt nem, hogy hány teljes ciklust kapott csak azt, hogy hányszor dugták töltőre illetve abból mennyi volt amikor tele is lett töltve az autó.
-
kardkovacsi
senior tag
-
brumi1024
veterán
válasz Mauzes #73216 üzenetére
de biztosan nem nagyobb, mint a Born
De, biztosan nagyobb, mint a Born, mert a Born egy kompakt (C szegmens), ellentetben a G21 D szegmesevel. Hosszabb kozel 60 centivel a G21. Nem az erzekelt beltermeret alapjan allapitjak meg az autok meretet (az csaloka tobb szempontbol is), hanem a hossz es a tengelytav alapjan.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73231 üzenetére
Alapvetően attól függ, hogy hogy vezetsz, mennyire jársz dugóban stb. Egy tippelő óra van benne ami az előző vezetési stílus alapján tippel. Mondjuk a 25 így is elég kevés, ezzel 45-50-eket szoktak menni nyáron.
A mi infónk nem releváns, a tiédben nagyobb akkumulátor van (enyémben pl. nettó 5,7, volt , a tiédben meg 10,4 ). -
nagyúr
válasz Mauzes #73231 üzenetére
Elején mindig nagyot esik, nekem is. 30-ról indul ilyen időben, és talán hazaérek vele, ami olyan 28km kb, tehát nagyon, nagyon óvatosan hozni tudja a kiírt értéket, de csak plusz fokokban, amikor átmegy mínuszba, akkor a fűtés elviszi a nagyját, nyáron meg a légkondi tud csípni belőle, de nem annyit, mint a fűtés.
20-30km között tud az 530e kb. 1 éves akkupakkal.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
nagyúr
válasz Mauzes #73231 üzenetére
F30 vagy G20? Nekem az utóbbi volt kb 10-12 hónapig. Elektromosan csak városban használtam (Miskolcon), nyáron 45-60km, télen sajnos csak a fele. Hiába indultam garázsból, és hiába mentem fűtés nélkül, hideg időben elérhetetlen volt még a 30km-es hatótáv is. Ha jól emlékszem kb 25km volt a maximum.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz Mauzes #73243 üzenetére
A feleződés engem is meglepett. Viszont ha még csak most kezdted el használni akkor jó hír, h kis tanulással viszonylag sok kilométert kaphatsz majd pluszban! Már egy kicsit ködösek az emlékeim, de ha jól emlékszem "okos fékezéssel" (visszatöltéssel) elég sokat tudtam spórolni.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73287 üzenetére
Úgy ne is várj hatótávot ha elfűtöd az "egészet". Egy 3,6 kW-osnál nagyobb fűtőszál van az autóban, azaz megy 15 percet maxon és 1 kWh ugrott (valaki kimérte, hogy az állóhelyzeti fűtés esetén 16A-en megy a wallbox töltő és mégis vett ki az aksiból is energiát). Ezt eljátszod négyszer akkor kb. a 30-40%-át elfűtötted az aksiban lévő energiának, de ahogy nézem nálad ez inkább 50-60%.
Ezekben nincs hőszipka mint mondjuk egy i4-ben, így a fűtés sok energiát használ. Én ennyit elmentem a régi 330e-vel ilyen időben csak azzal, hogy fűtött (15 fokos) garázsból indultam és még előtte rányomtam az előfűtésre is, meg nyilván nem álltam meg sokszor.Amivel még lehet spórolni, hogy leszoksz a hirtelen nagy fékezésekről (sokan szeretnek "dinamikusan" fékezni is, azaz az utolsó pillanatban vágnak egy nagyobb fékezést), hanem amikor látod, hogy piros lesz a lámpa gázról le a láb, még esetleg enyhén fékezel is de nem annyira, hogy a mechanikus fék fogjon be. Van szerintem egy kijelző ami mutatja is mekkora regen mértéke. Mellesleg ezzel a féket is kíméled.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73287 üzenetére
Szerintem a 14,5 kWh az a kombinált, azaz hozzá kell adni még azt a 2-3L közötti értéket per 100 km és a kettő együtt adja meg a valós fogyasztást. Nekem is valami hasonló volt az aksi cseréig, mert akkor resetelődtek a számlálók. 14,5 kwh és 2,3L ilyen 60e kilométerre összesen.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73305 üzenetére
Nem tudom, nekem ugye a régi van. Az egyben méri. Minden esetben. De van trip számláló is, nullázd le és nézd meg
15-öt azért nehéz kihozni belőle talán akkor tudod ha egyenletes sebességgel mész 70 körül. Nekem még egyszer a legelején sikerült ennyit kihozni, amikor kint 22 fok volt, gyerek aludt hátul így asszony kikapcsoltatta a klímát és mindezt országúton falvakon keresztül hétvégén nulla forgalom mellett.
Inkább 20 kWh nyáron amivel el lehet autózni és úgy nagyjából hozza is az 50 körüli tisztán elektromos hatótávot. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73336 üzenetére
"Szerintem simán elég az e35 is az emberek 90%-ának. " - azért szignikáns különbség van a két autó között. 67 kWh vs 81,1 azaz 14 kWh. Az plusz 70 kilométer hatótáv autópályán. Mellesleg a töltési ideje hasonló a két autónak a 40 arányaiban több áramot képes felvenni is. Emiatt szerintem utazó autónak nem igazán jó, főleg a magyar infrastruktúra mellett.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz Mauzes #73336 üzenetére
Imàdnám azt is. Csak nem akartam,akarok mégegyszer abba a hibába esni,hogy ez csak egy "négyhengeres". Ez nem bmw. Ugyanaz van a e35-el is. Eladni szar lesz. Amikor a kereskedő azt mondta,hogy ha 30d lett volna az X5,akkor több millióval többet ért volna. Országban nem lett volna ilyen autó,ekkora futással.
Hmm. Nincsen fent hahun. Vajon már eladták?[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73341 üzenetére
Nem tudom a 35-ösön mekkora kedvezmény van. Ha megnézed a német árakat ott a 35 és a 40 között 1,5M a különbség. Van egy érzésem, hogy a 35-öst, mivel később jött viszonylag jól árazták itthon, a 40-est meg sokkal feljebb, mert le akarták törni a keresletet, mert kifogytak a nekünk szánt darabszámból. Csak most más a helyzet, a BMW meg sosem csökkent árat, inkább ad kedvezményt. 16 kWh akkumulátor úgy saccra olyan 2000-2500 euró között van, amihez ha hozzászámoljuk az árrést meg az áfát kb. ott is lesz a 1,5M-es árnál. A 4M az tényleg sok