-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz Mauzes #73149 üzenetére
Wallis is és a BP Motors is vállal átnézést rájuk, a BPM-nél anno egész korrektek is voltak. Érdemes odaszólni, mert külön technikus szokott velük foglalkozni, aki vagy nincs mindig bent vagy tele van a naptárja. Szerintem ennyit megér.
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Mauzes
őstag
válasz Tsebacsi #73151 üzenetére
BPM már nem vállal átvizsgálást, most beszéltem velük. Wallisnál se tudok direkt időpontot foglalni szervizesnél, hanem jelzem az igényem és majd keresnek. Na mindegy, várok.
Amúgy Wallisnál iszonyat bénák voltak nemrég. Bejelentkeztem i4-es tesztvezetésre, majd felhív a központ, hogy mit akarok, elmondom újra, oké akkor továbbítja a választott márkakereskedőnek. Majd hív a márkakereskedő is, újra megkérdezi, hogy mit akarok, elmondom újra, és annyit mond, hogy nincs i4-esük. És ennyi, nincs több javaslat vagy megoldás keresés, egyszerűen elköszöntek tőlem. Prémium ügyfélélmény...
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #73153 üzenetére
Ez a "középet van minden 1 monitoron" egy nulla szint.
Állandóan jobbra kell nézegetni.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73149 üzenetére
Kérd meg, hogy az átnézés után megkapd a fast és behdat fájlokat. A Behdatban benne lesz az egyes akkumulátor modulok kapacitása a gyári 100%-hoz képest. Ha 90% alatt van ne vedd meg mert szívni fogsz.
Nekem épp ma volt diagon az autóm, F30 5 éves. 45e kilométer villany, igaz ebben feleakkora aksi van azaz kétszer annyi töltés érte mint a te kiszemelted. Szóval egy modult már garanciában cseréltek, most kettőt mutatott ki rossznak a diag, sajnos, mert nálam itthon az ISTA-val még három volt este de két hete még négy. Épp billeg kettő a meghalás határán, hát majd mehetek újra máju körül egy újabb pár cserére. -
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73152 üzenetére
Nálam épp egy demo i4-es van Budapest Motorsban kaptam.
Amúgy a 330e-et bárki meg tudja nézni akinek van egy ISTA+-a. Lehet még Ezredesnek is van. Nekem sajnos 2019-es van és amúgy se piszkálnék bele más autójába de el tudom mondani mit kell nézni, hol és melyik bejegyzést keresd ami az akkumulátor kapacitást mutatja.
Mondjuk beírhatom ide is ISTA+ elindít, Cell Modules module-t kell lefutattni. ISTA bezár majd megkeresed a behdat fájlt. Az egy xml fájl, átnevezet a behdatot xml-re, akkor egy böngésző is meg tudja nyitni.
STAT_MIN_KAPA_MOD_0X_WERT ahol az X a module száma. Ez mutatja a modulok kapacitását. Illeve ez a bejegyzés kell még: 2: SOC range in % [ min. | max. | SOH ]Esetleg érdemes még megnézni a cella feszültségeket.
STAT_ZELLSPANNUNG_XX_WERT ahol az XX a cella sorszáma, 2019 utáni autókban 96 modul van. Egy modulban 16 cella 6x16, így jön ki a 96. A 16-os csoportok cella feszültségeit kell nézni, ha nagyon "szétállnak" lemerítve akkor az nem jó jel. Egy jó állapotú aksinak a cellái közti feszültség különbség lemerítve ezred voltokban mérhető, pl 3.685 és 3.686. De ha már több század a különbség az rossz.Mondjuk annyi ezt nem fogja neked megnézni sem a Wallis sem a BP Motors, mert ők ennyire nem mennek bele.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73153 üzenetére
Nem annyira szar belsőre mint egy Trabant de mint egy Lada
-
kardkovacsi
senior tag
Mentem még egy nagyobb karikát az i4-el. Néhány tapasztalat.
Az i4 Hifije, ez a középső, van az alap, a hifi meg a HK, az rosszabbul szól mint a 330e ugyanilyen szintű Hifije. Nem tudom miért de gyengébbnek éreztem, ugyanúgy Carplayen keresztül ment mindkettő.
Hátra kilátni az autóból gáz, tényleg nagyon szűk a kilátás, de van kamera szóval ez annyira nem probléma.
Zaj. Alapvetően az F30 330e halkabb mint az i4-es, valahogy az i4-be jobban bejött a kerékzaj. 330e is tud villany módban menni, szóval nem a motorzaj hiánya miatt van ez.
Ugye a hátsó ülést már mondtam, hogy az alapvetően azért szűkebb mint a 3-as széria, cserébe viszont brutál jó a nagy és jól pakolható csomagtér. Lehet a 245-ös kerekek miatt van bár a 330e-en meg 225-ös és 255-ös kerekeim vannak.A hatalmas kijelző az fasza, alapvetően gyors is. Nem volt vele semmi problémám, annyi talán, hogy úgy tűnik a kijelző mérete befolyásolja mennyire merül a telefon a Carplaytől de 1,5 óra Carplay 50%-ről 3-ra merítette a Xs-em (mondjuk régi telefon már 83%-os akkumulátorral). Ami kicsit fura volt, hogy a carplayes szoftvereket fogja és bedobja a többi közé és ilyenek vannak, hogy Carplay Teams, meg Carplay Waze, ikon nélkül amitől kicsit hülyén néz ki a felület.
Kipróbáltam a Driving Assistant Professionalt is. Érdekes, teljesen jól csinálja. Már a sima radaros tempomat is fasza, általában azt olvastam, hogy ezek túl nagy távolságot tartanak meg korán fékeznek hát ez nem. Sőt néha már azt gondoltam nem fog fékezni aztán mégis lassított. A Level 2 önvezetés meg faszán tette a dolgát, meglepő volt, hogy még az élesebb kanyarokat is simán bevette, M2-esről a M0-ra felhajtót is vitte, félig ki volt fordítva a kormány. Az tetszik, hogy ha kicsit is húzod a kormányt akkor megy utána, nem tart ellen, szóval hagyja, hogy te vezess.
fogyasztás is összesen 18 körül volt de itthon rádugtam a töltőre és törölte így nem tudom pontosan. Autópályát néztem 130-nál 21 körül volt de az csak a pillanatnyi.
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #73158 üzenetére
Autózás arról szól, hogy te vezetsz és nem a gép!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #73158 üzenetére
Comfortban? Pályán ecoban szoktam menni. De azt veszem észre,hogy városban is rászoktam. Elég az a teljesítmény is
X5-ben is hifi volt,ebben is. Régi szerintem is jobb volt. Hk nagyon kéne.[ Szerkesztve ]
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73160 üzenetére
Nekem autópályán tetszik, amikor sok órát kell menned, én sokszor hétvégén megyek amikor amúgy is kihaltak az autópályák akkor szerintem jól jön. Több órát 130-as tempóval tempomattal menni unalmas. Ez inkább egy plusz segítség főleg ha még fáradt is vagy.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73155 üzenetére
Pár dolgot nem teljesen értek:
- Miért baj, ha 90% alá csökken a kapacitás? Az még nem tűnik vészes csökkenésnek.
- Mennyire kell aggódnom ezen, ha még garanciás az akksi? Úgy tudom, hogy 8 év gari van a nagyfeszültségű akksira, ha beszarik egy modul, elvileg cserélik, nem? (Az autó időben volt márkaszervizbe hordva)
- Írtad, hogy neked volt és lesz modul csere, ezeket is gariban cserélik? Ha igen, akkor ez tényleg olyan nagy szívás? -
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73165 üzenetére
Mert egyáltalán nem lineáris. Nekem fél év alatt ment le 82%-ról 71%-ra. Tehát gyorsul. Évekig nincs semmi aztán megindul le.
A garancia 6 év és 100e kilométer. Ha úgy gondolod, hogy a 6 éves koráig nem fogsz kilógni a 100e kilométerből akkor megveheted.Igen, gariban cserélik. Augusztusban jár le a hat évem. A csere mindenképp szívás és nem olcsó. Nem csak annyi, hogy kikapod és be a másik helyére. Eleve szét kell bontani hozzá az egész aksi modult. Leemelni az autóról, utána a cserés modult feltölteni a megfelelő szintre, vissza, programozás stb. Nekem az egy modult 1,5 napig cserélték ki. a munkadíj 200e volt a modul ára 280e (a 2019 július utáni modellekben nagyobb aksi van az drágább kb. 30%-al, nem tudom pontosan de valamit ilyet hallottam).
[ Szerkesztve ]
-
Shadowbull
addikt
válasz CharlieDrop #73150 üzenetére
Nem, az a Brilliance. Az egy másik kávéház.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73167 üzenetére
De ha gariban cserélték, akkor hogyhogy volt munkadíj meg anyagköltség? Vagy ez úgy működik, hogy ki van számlázva, de nem kell kifizetni?
-
CharlieDrop
veterán
válasz Shadowbull #73168 üzenetére
hm, akkor rosszul tudtam, köszi
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Rossi
addikt
válasz Mauzes #73172 üzenetére
Rack másfél, de nagyon max 2-3 hétre szokott időpontot adni.
Ami időszakos szerviznél még ok, de ha valami garis probléma van, neadjisten odacsaptad a kocsit, lepadkáztad, vagy fogtál egy nagyobb kátyút és gyorsan meg kellene nézni, akkor gáz.
"Thou shalt not make a machine in the likeness of a human mind."
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #73160 üzenetére
Palyan pont felesleges az Eco
-
FIREBLADE78
addikt
válasz kardkovacsi #73163 üzenetére
Mi köze ennek az eco módhoz?.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
kardkovacsi
senior tag
válasz FIREBLADE78 #73180 üzenetére
Lehet, hogy rossz válasz gombra kattintottam
-
kardkovacsi
senior tag
Így visszaülve az F30-ba érződik, hogy sokkal nagyobb (15 centivel hosszabb) és nehezebb (az meg vagy +400 kiló) az i4. Közben meg belül, főleg hátul alapvetően kisebb cserébe van brutál nagy csomagtartó.
Kár, hogy a G20-ból nem csinált a BMW villany modellt (tudom van Kínában de az nem játszik itt), szerintem még az i4-nél is kelendőbb lenne. -
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73167 üzenetére
Érdekes amúgy ez az akku gari. A Wallisnál voltam ma bent és ott azt mondták, hogy ha a teljeskörű garancia lejárta után vagyunk, akor a kiterjesztett akkugarancia ugyan élhet még (6 év / 100k km), de akkor ez nem teljesen "automatikus". Hanem egyedi elbírálás alapján dönti el a gyártó, hogy az adott probléma az garanciális-e, vagy nem és fizetős, vagy méltányosságból árcsökkentve megcsinálják.
Ez így eléggé agyfasz azért, hogy valójában garis is meg nem is az akkud, előre nem tudod. Mégis milyen akku probléma lehet az, ami nem garanciális.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73183 üzenetére
Nekem biztos nem így volt. ISTA+ kiírta, hogy internal fault in hybrid battery és egyből cserélték is a modult. Eddig egyet cseréltek ki, kettő folyamatban meg van rendelve és március elején megyek a cserére.
Kicsit sajnálom mert kettő billeg nálam (azaz az összes rossz) és a két billegő pont nem mondta magát rossznak. -
nagyúr
válasz Mauzes #73183 üzenetére
Nálam is így volt.
Mint írtad és mondták, az autóra 5 év van, az akkura 6, ezért van az, hogy ha az 5 év lement, de a hatodikon belül vagy, és akku gond van, akkor ezt el kell bírálják. Ez valahol érthető és normális. De tény, idegörlő. Itt userként mindig Te vagy a kellemetlenebb végén.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Mauzes
őstag
válasz Tsebacsi #73185 üzenetére
Oké, csak tényleg nem értem, hogy amikor oda jutunk, hogy mondjuk modult kell cserélni (tehát effektíve nem jó), akkor mégis mi alapján döntik el, hogy "gyártói felelősség" és ingyen cserélik, vagy ki kell fizetni mondjuk 600 ezret érte...
Az volt még fura, hogy a szervizes nem tudta ellenőrizni, hogy erre a konkrét autóra 6 év vagy 8 év akku garancia van (mert hogy van mindkét verzió különféle modell verziókra). Nem volt róla semmilyen infó a rendszerben és csak a garanciális ügyintéző tudná megmondani. Ez alapján persze én 6-tal számolok, de ez mi a fasz már?
Annyiban rosszabb még a helyzetem, hogy szerintem az 5 év teljeskörű nem default, és a kinézett autóra nem kértek kiterjesztett garit, így 3 évesen már nincs rajta.
Na mindegy, adja az isten, hogy ne legyen semmi baj. De őszintén szólva egy kicsit parának érzem ezt a PHEV vonalat (ha nem újat veszel), mert két rendszer is van, aminél előjöhet mélyen zsebbenyúlós hiba.
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #73188 üzenetére
Nekem mind2x le kellett adni az autót, x nap volt a diag, kiküldték a németeknek, várni kellett, és nekem kellett mindig rájuk telefonálni (Wallis) hogy éppen mi a fsz van. Tortúra volt, de szerencsére mindkétszer pozitív vége lett. Csereautó persze nincs.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #73189 üzenetére
Én leadtam az autót, megfutatták a diagot (ez kb. egy óra) és utána már hozhattam volna is el. A szerviz protokoll a következő hogy ráfuttat egy diagot, ha az hibát ír akkor egyből mehet, ha nem akkor 24 órás akkumulátor teszt és onnan nem tudom mi van tovább (gondolom a te opciód ) mert én mindig úgy vittem be, hogy tudtam, hogy a diag hibát fog dobni mert nálam itthon is hibát dobott
[ Szerkesztve ]
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #73190 üzenetére
A Budapest engem elsőnek az akkuhibával elhajtott (telefonon) azért mentem a Wallishoz. Előtte a BPM-hez jártam, igaz sokkal messzebb vannak. de legalább volt ingyen kávé és üdítő, a Wallisnál az sem...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73186 üzenetére
"De őszintén szólva egy kicsit parának érzem ezt a PHEV vonalat (ha nem újat veszel), mert két rendszer is van, aminél előjöhet mélyen zsebbenyúlós hiba."
Mondjuk azt el tudom képzelni, hogy a régi még 7,6-os aksis phev-ek jobban ki voltak téve az igénybevételnek, mivel a pillanatnyi felvett áram is befolyásolja az aksi élettartamát és az újakban eleve több modul van illetve nagyobb max áramot is tudnak leadni így valószínűleg kevésbé élik meg problémásnak ugyanazt a hajtást.Lehet nálam ezért haláloztak el sorban a modulok.
Illetve én dombos környéken lakom, lehet az se tesz jót neki, hogy fel kellett sokszor húznia az autót a hegyre amikor már amúgy is 20-30% töltés volt az akkumulátorban. A harmadik, hogy az újak nagyobb akkumulátor kapacitással érkeznek így ugyanannyi kilométer kevesebb töltésszámnak felel meg.Ami viszont pozitívum, hogy a BMW tényleg nem méri drágán a csere aksi árát. Valaki FB csoportban panaszkodott, hogy a Merci 6M-et kér csak az alkatrészért és akkor még ott van a munkadíj, azaz közel 7M-re jön ki a csere, ami egy vicc
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #73192 üzenetére
Én nem akarok hülyeséget mondani, de mintha valami nagyon komoly, 3M körüli árat láttam vlna az egyik akkucserés papíromon...
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Tsebacsi #73193 üzenetére
282e és 288e a miénkbe egy modul. Két típus van benne talán jobbos meg balos vagy valami ilyesmi. Az újabbak (2019 júliusa utáni) árát nem tudom de valami olyat mondtak, hogy kb. annyival drágább amennyivel nagyobb kapacitású. Amikor nekem egy modult cseréltek 282 volt a modul ára meg 200e a munkadíj.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73194 üzenetére
Nem méri drágán = kb. 4 millió lehet egy teljes sor.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73195 üzenetére
Én ahogy számoltam az enyémbe 2M-ből kifér. Nem hiszem, hogy darabonként kéri el a 200e-et a munkadíjra, még a BMW sem. Mellesleg van nem BMW szerviz is aki szerintem meg tudja csinálni. Annyi, hogy kell hozzá speckó eszköz, mert fel kell az összes modult egyforma feszültségre tölteni, de ha az megvan akkor meg tudja ő is csinálni.
amit te szándékozol venni az nyilván drágább, drágább bele a modul darabja és 6 van benne nem 5. 3M-ből kiférne, talán.
De mint mondtam a Mercinél közel 7M-et kértek egy 9 kWh-s csomagért.[ Szerkesztve ]
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73196 üzenetére
Na de neked tavaly volt 280 per modul, az ma már lenne 300 (felett), ileltve írtad, hogy a nagyobb modul drágább, legyen mondjuk 400k. 6 db az 2,4 misi és ez csak az alkatrész. Munkadíj ha megvan 600k-ból, akkor is 3 misi.
Jó mondjuk 6 modul csere gondolom nem a leggyakoribb. Meg hogy ez sok vagy kevés, az relatív. Szerintem sok, mert eleve van pármillió felára a PHEV-nek, és akkor ha 6-8 év múlva akkucsere, akkor az nem kellemes. Ennél szerintem mind az ICE, mind a full EV jobb kihozatal.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Mauzes #73197 üzenetére
Én nem akartalak lelombozni, ezért kitöröltem, de az egyik előző hozzászólásomban írtam, hogy ezért nem veszek legközelebb phev-et hanem full villanyt.
A modul ára euró függő és inkább lefelé megy. Amikor vettem az autót 2018-ban még ezer euró ennek modulnak ára, mostanra ez 750 euró körül van.Ahogy én értem van egy töltés szám amit kibírnak a phev-ek és utána vége az aksinak. Szerintem a BMW tudta, hogy a 2015-től 2019-ig eladott phevek között sok garanciális ügy lesz, mivel kicsi volt a hatótáv ezért aki sokat töltötte egyszerűen elérte a limitet jóval a 100e km előtt (nekem is 71e van benne, de ebből 45e körüli a villany). Az újak esetén már más a móka, mert elmennek 50 kilométert egy töltéssel. 2e töltés az 100e kilométer és onnan már nem gyár problémája Én ezért ajánlottam neked nézesd meg az aksit, sőt még a töltés számot is megmondja az autó. Sajnos azt nem, hogy hány teljes ciklust kapott csak azt, hogy hányszor dugták töltőre illetve abból mennyi volt amikor tele is lett töltve az autó.
-
Mauzes
őstag
válasz kardkovacsi #73198 üzenetére
Hát igen, ez benne van. Nekem annyiban speciális a helyzetem, hogy már beszerzés alatt van egy EV, de egyrészt ez feltételes (csak akkor, ha megnyerjük a pályázatot), másrészt pedig bizonytalan, hogy hány hónap még a tényleges leszállításig. És erre az időre akarok magamnak egy autót, és mivel mindig is ki akartam próbálni, mlyen egy PHEV-vel élni, ezért esett erre a választásom.
Ezzel most egy adag kockázatot azért magamhoz veszek, de egyszer élünk. :-) Azért merem ezt bevállalni, mert magyar, csak 3 éves, márkaszervizbe hordták, patikának tűnik. Fél évet pedig remélhetőleg kibír hiba nélkül. Ha meg nagyon megszeretem és megtartom, kakor azt a kockázatok fényében teszem.
-
nagyúr
válasz kardkovacsi #73198 üzenetére
Nálam ez volt és valószínűleg ez is lesz így használva pár éven belül, ezért muszáj lesz tovább adnom rajta, mert ha megint nálam döglik le az már fizetős lesz...
De még mindig nem tudom mit vennék... A PHEV-et szeretem. De legalább 50km hatótávolság kéne. És BMW után nem feltétlen ülnék be mondjuk egy Fordba vagy francia autóba.Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest