Új hozzászólás Aktív témák

  • MoP_FX 57

    őstag

    válasz H.Ezredes #49639 üzenetére

    Azért önámítás, mert bizonyos vélt vagy valós előnyökért cserébe szembemész a gyári előírással. Belenyúlsz egy mérnökök által megalkotott rendszerbe. Okosabb akarsz lenni azoknál a BMW-mérnököknél/tribológusoknál, akik ezeknek a tervezését/méretezését szakmájuk szerint végzik egy professzionális cégnél. Ha egy motor nagymértékű olajfogyasztással rendelkezik (gyári normához viszonyítva), azzal valami nincs rendben, de nem az a megoldás, hogy megkapja a jóval sűrűbbet, és akkor legalább kussban van. Gyáritól eltérő olajjal szuboptimális lesz a kenés, ami nyilván nem egy 10 ezres csereperiódus alatt fog kibukni, hanem hosszabb idő alatt, de ettől még vitathatatlan tény. Kicsit kell csak visszatekerned, hogy lásd, valaki boldogan használja az 1,8 TSI-t 5W40 helyett 15W40-nel, és nincs olajfogyás. Az az olaj hidegolalon teljesen más, -10 fokban köszönő viszonyban sem lesz a szivattyúzhatósága és kenése a gyárival (amire az olajpumpát és olajkört méretezték), ami által az olajfilm kialakulása sem ott és akkor fog megtörténni, amikor kellene. De valószínűleg majd a következő tulajdonos fog ezzel igazán szívni, aki jóhiszeműen beleteszi a gyárit.

    Általános felhasználást veszik alapul úgy,hogy használod az autót -20C-ba és használod +30C-ba is.
    Nem pont ezt írtam én is? A jellemző felhasználás, vissza is tudod keresni. Igen, tisztában vagyok vele, hogy mire szolgál a hidegoldali és melegoldali viszkozítás, és hogyan befolyásolja ezt egy motor saját jellemző hőháztartása.

    Leszarják,hogy mi a jó a motornak amikor gyárilag magas üzemi hőmérsékletet csinálnak egy motornak nem a hosszú élettartam miatt teszik hanem mert ott alacsonyabb a károsanyag kibocsátás
    ~100 fokos üzemhőmérsékleten van a motor (szűkítsük most ezt egy normál belső égésű benzinmotorra) optimumon gyakorlatilag minden szempontból. Fogyasztás, kenés (=hosszú élettartam), károsanyag kibocsátás, és nem utolsó sorban az intelligensebb fajta ott szokta a maximum teljesítményt kivenni belőle. Ott szabályozottak a belső termodinamai folyamatok, ott van az rendszer optimuma.

    Én számtalan ellenpéldát tudok mondani vadi új autókról amikben pár ezer Km-volt és ezeket a gyári hugy olajakat felzabálták mert egyszerűen kevés
    Tök jó, hogy te a napi munkád során ilyeneket látsz és dolgozol ilyenekkel. De mint szerelő, te a hibás autókkal találkozol, nem pedig a jókkal. Abból, hogy találkoztál hibás 335i-vel, még nem következik, hogy a BMW által ajánlott olaj rosszul lenne megállapítva. Nem következik igazából semmi.

    Annak ideális aki úgy vezet mint Miss Daisy lajhár sofőrje....
    Most komolyan azt gondolod, hogy az a gyártó, amelyik a "Freude am Fahren" életérzés nagy terjesztője majd nem készül fel, hogy az autót időről időre meghajtják?

    De leírom még egyszer, hogy ez álljon itt utóljára:
    A gyártók (a BMW is) ráléptek/rákényszerültek egy útra, és a tüzelőanyagfogyasztás (=emisszió) csökkentés miatt elkezdtek olyan megoldásokat eszközölni, amik a katalógus szerinti jót szolgálják, nem pedig az egyetemleges jót, adok néhány példát:
    - alacsony oldalfalterhelésű dugattyúgyűrűk
    - közvetlen üzemanyag befecskendezés
    - start-stop
    - kis lökettérfogatú többszöröres feltöltött motor
    - stb.

    Az első miatt (is) tartunk ott manapság, hogy egy autó 0 km-rel is ehet olajat, és ez teljesen normális. De legalább kevesebbet fogyaszt, mármint tüzelőanyagból.

Új hozzászólás Aktív témák