-
GAMEPOD.hu
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
hdman
őstag
-
veterán
Fuchs, a szerelőm adja, neki márkaképviselet adja. A Castrollal egyszer évekkel ezelőtt csúnyán befürödtem (hamisítják), azóta ezt használom minden kocsiban.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
hdman
őstag
válasz SeniorTilla #49652 üzenetére
Én most fogok motul 8100+ ra váltani. Kíváncsi leszek.
Sopron city :)
-
CharlieDrop
veterán
válasz SeniorTilla #49644 üzenetére
Ja. Most néztem, hogy a 20d is alig forog 2200-at 150-nél
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
MoP_FX 57
őstag
válasz H.Ezredes #49639 üzenetére
Azért önámítás, mert bizonyos vélt vagy valós előnyökért cserébe szembemész a gyári előírással. Belenyúlsz egy mérnökök által megalkotott rendszerbe. Okosabb akarsz lenni azoknál a BMW-mérnököknél/tribológusoknál, akik ezeknek a tervezését/méretezését szakmájuk szerint végzik egy professzionális cégnél. Ha egy motor nagymértékű olajfogyasztással rendelkezik (gyári normához viszonyítva), azzal valami nincs rendben, de nem az a megoldás, hogy megkapja a jóval sűrűbbet, és akkor legalább kussban van. Gyáritól eltérő olajjal szuboptimális lesz a kenés, ami nyilván nem egy 10 ezres csereperiódus alatt fog kibukni, hanem hosszabb idő alatt, de ettől még vitathatatlan tény. Kicsit kell csak visszatekerned, hogy lásd, valaki boldogan használja az 1,8 TSI-t 5W40 helyett 15W40-nel, és nincs olajfogyás. Az az olaj hidegolalon teljesen más, -10 fokban köszönő viszonyban sem lesz a szivattyúzhatósága és kenése a gyárival (amire az olajpumpát és olajkört méretezték), ami által az olajfilm kialakulása sem ott és akkor fog megtörténni, amikor kellene. De valószínűleg majd a következő tulajdonos fog ezzel igazán szívni, aki jóhiszeműen beleteszi a gyárit.
Általános felhasználást veszik alapul úgy,hogy használod az autót -20C-ba és használod +30C-ba is.
Nem pont ezt írtam én is? A jellemző felhasználás, vissza is tudod keresni. Igen, tisztában vagyok vele, hogy mire szolgál a hidegoldali és melegoldali viszkozítás, és hogyan befolyásolja ezt egy motor saját jellemző hőháztartása.Leszarják,hogy mi a jó a motornak amikor gyárilag magas üzemi hőmérsékletet csinálnak egy motornak nem a hosszú élettartam miatt teszik hanem mert ott alacsonyabb a károsanyag kibocsátás
~100 fokos üzemhőmérsékleten van a motor (szűkítsük most ezt egy normál belső égésű benzinmotorra) optimumon gyakorlatilag minden szempontból. Fogyasztás, kenés (=hosszú élettartam), károsanyag kibocsátás, és nem utolsó sorban az intelligensebb fajta ott szokta a maximum teljesítményt kivenni belőle. Ott szabályozottak a belső termodinamai folyamatok, ott van az rendszer optimuma.Én számtalan ellenpéldát tudok mondani vadi új autókról amikben pár ezer Km-volt és ezeket a gyári hugy olajakat felzabálták mert egyszerűen kevés
Tök jó, hogy te a napi munkád során ilyeneket látsz és dolgozol ilyenekkel. De mint szerelő, te a hibás autókkal találkozol, nem pedig a jókkal. Abból, hogy találkoztál hibás 335i-vel, még nem következik, hogy a BMW által ajánlott olaj rosszul lenne megállapítva. Nem következik igazából semmi.Annak ideális aki úgy vezet mint Miss Daisy lajhár sofőrje....
Most komolyan azt gondolod, hogy az a gyártó, amelyik a "Freude am Fahren" életérzés nagy terjesztője majd nem készül fel, hogy az autót időről időre meghajtják?De leírom még egyszer, hogy ez álljon itt utóljára:
A gyártók (a BMW is) ráléptek/rákényszerültek egy útra, és a tüzelőanyagfogyasztás (=emisszió) csökkentés miatt elkezdtek olyan megoldásokat eszközölni, amik a katalógus szerinti jót szolgálják, nem pedig az egyetemleges jót, adok néhány példát:
- alacsony oldalfalterhelésű dugattyúgyűrűk
- közvetlen üzemanyag befecskendezés
- start-stop
- kis lökettérfogatú többszöröres feltöltött motor
- stb.Az első miatt (is) tartunk ott manapság, hogy egy autó 0 km-rel is ehet olajat, és ez teljesen normális. De legalább kevesebbet fogyaszt, mármint tüzelőanyagból.
-
KAMELOT
titán
válasz MoP_FX 57 #49656 üzenetére
A Start-stop meg a többszörösen feltöltött motorok, mind azt szolgálják, hogy hamarabb romlik. Mennyi a kocsi fogyasztása idle 2 literke benzin. Automatával még a gázra sem kell lépni csak elengeded és viszi a kocsit. Ilyenkor a károsanyag kibocsátás kicsi. Csak ugye a sok emissziós szakember mást állít.
Rengeteg turbó is minek. Szerencsétlen 2 literes motor aztán 270 ló. Biztos hosszú ideig fogják használni.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
veterán
válasz MoP_FX 57 #49656 üzenetére
Na és miért teszik hátra a vezérlést? Erre milyen épeszű magyarázat van?
Meg arra, hogy 200e-nél elszakad, mert vékony mint a biciklilánc?
Ha elöl lenne, sokkal olcsóbban lenne cserélhető. Ja, és a vicc az az egészben, hogy nincs rá gyári előírás, hogy cserélni kellene. Tehát örök életű, kiszolgálja az autót. Mese habbal.
Ne gondold azt, hogy a tervezők nem építenek bele tervezett avulást a konstrukciókba. Nem hiszem, hogy hülyék, és véletlenül cseszik el. Ez marketing, üzlet és a vásárló megtévesztése. Csak sajnos nem áll ott a jogrendszer, hogy egy 3 éves láncszakadt motort, ami már kifutott a garanciából, megcsináltathass a BMW-vel szavatossági alapon. Ami ugye azt jelenti, hogy a hiba már a gyártáskor benne volt a termékben.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
KAMELOT
titán
válasz SeniorTilla #49658 üzenetére
Pontosan! Eladják rohadt drágán a kocsit, majd pár ev múlva vegyél újat mert a motor szevaszt intett. A sok okos vásárló megint megveszi jó drágán. Más lenne a helyzet ha egy motorra 500k km garanciát adnának.
Most láttam eladó e65 745i 590 000km tip top. Napi használatban van. Ez a nem mindegy.V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
szimi57
őstag
válasz SeniorTilla #49658 üzenetére
Hátul az optimális
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz SeniorTilla #49658 üzenetére
Na és miért teszik hátra a vezérlést? Erre milyen épeszű magyarázat van?
Mintha a gyalogosvédelem lett volna a hivatalos közleményben az indok anno. Gondolom nyertek vele pár centit a homlokfal és motor eleje között.Meg arra, hogy 200e-nél elszakad, mert vékony mint a biciklilánc?
Olcsóbb és a kisebb tehetetlen tömeg miatt illene valamennyit csökkennie a fogyasztásnak is. -
szimi57
őstag
válasz SeniorTilla #49658 üzenetére
Szerintem azért vékony a lánc, mert a motor az optimális kenés miatt kifekszik 150 ezernél, ezért semmi értelme, hogy a lánc tovább birja.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
szimi57
őstag
Tegnap, ma és holnap egyre nagyobb tömegek vásárolnak, vásároltak uj autót, akár többet is. A gyártók részéről ez azt is jelentheti, hogy egyre kevésbé tartósabb, annál inkább költséghatékonyabb megoldásokat produkálhatnak. Ezt csak az egymás közötti verseny korlátozhatja. Van aki a bicigli láncon spórol, van aki máshol. A konszernek megjelenésével a verseny kezd eltünedezni. A jelenlegi irány csak a kereslet jelentős csökkenésével fog megváltozni. Persze a marketing megy ezerrel mivel olcsóbb, mint tartósabb motorokat gyártani. Milyen zseniális megoldás pl.a vékonyabb vezérmülánc kisebb tömeg, kisebb tehetetlenség ezáltal precizebb vezérlés. Az üzemanyag megtakaritás "nesze semmi fogd meg jól" kategória.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
KAMELOT
titán
válasz szimi57 #49665 üzenetére
Hát igen! Csinálnak olcsón egy szekeret majd jó drágán odaadják. Mennyivel csökken a fogyasztás 0.2-0.5 literrel? Az rengeteg főleg, hogy sokan városban cirkálnak ott meg semmit sem spórol. Képzeld az én 2 tonnás kocsim pénzileg annyit fogyaszt mint egy 1.2-es fábia. Milyen meglepő!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
szimi57
őstag
válasz KAMELOT #49666 üzenetére
Mikor megláttam a vezérmüláncot az N46-on majdnem elsirtam magam. Akinek van egy kis müszaki érzéke mindenféle számitás nélkül látja, hogy az egy fos. Nem két tengelyre, hanem még egyre is. Ki is cseréltettem 180 ezernél. Elhatároztam, hogy egy kibaszott fillért sem fogok tovább rákölteni a kötelezőkön kivül, max. ha belekötnek valamibe a müszakin. Vagy menni fog igy, vagy megy a bontóba Veszek helyette egy Opelt, amely sosem kop el. Elvárná az ember, hogy egy több milliós, tizmilliós autó legalább egy 300 ezres távot különösebb gond nélkül lefusson.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
veterán
válasz MoP_FX 57 #49662 üzenetére
ez jó
A motor ugyanolyan hosszú, ha elöl van a lánc, ha hátul
Én amúgy azt olvastam, hogy balesetnél kisebb eséllyel sérül a motorban a vezérlés, ha hátul van. Ha már akkora a beleset, hogy törik a motor, nem mindegy?
Ekkora nagy hülyeségeket... ez mind csak parasztvakítás, nem észszerű magyarázat
Ha a kisebb lánc tömege miatt csökken a fogyasztás (és ezt komolyan el is hisszük), akkor miért járunk akkora úthengerekkel a kocsi alatt? Elég lenne a 165-ös gumi, nem?
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
KAMELOT
titán
válasz SeniorTilla #49668 üzenetére
Ahogy írod. A gyártók elhitetik, hogy ez meg az jó. Aztán semmire sem jó. Meg mindenféle olcsó dolgokért, amiknek alapból egy kocsiban kéne lenni extraként adják horror felárért. Pontosan ezért nem veszek új autót, mert a *** is kihúzzák belőled. Azért meg már házat építek.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
NoZoli
tag
válasz SeniorTilla #49668 üzenetére
"Ha a kisebb lánc tömege miatt csökken a fogyasztás (és ezt komolyan el is hisszük)..."
Szerintem, nem nekünk kell elhinnünk. A gyártóknak kell minden centiliter spórolás, hogy beleférjenek az egyre szigorodó normába.
-
Möhe
addikt
válasz CharlieDrop #49672 üzenetére
Gondolom a kevesebb surlódásra utal.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz CharlieDrop #49672 üzenetére
Persze, csökken a hajtási veszteség. Nagyobb lesz az utascella is, mert keresztben van a motor és kardánalagút sincsen. Egyszerűbb és korszerűbb a hajtás. Csak ugye onnantól nem hátul kapar, de emiatt max 1-2 ember fog hüppögni.
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #49675 üzenetére
Inkább a tömegcsökkentés számít, mert kevesebb szennyezés is lesz. A szerelhetőség, vezethetőség már nem fő szempont a vevők... Én pl. egy Mini JCW-t szeretnék hátsó hajtással . Az új egyesből már van összkerekes, ami gyak mini platform, ott meg le lehet kötni az első kihajtást, csak kérdés, hogy el bírja e a mechanika...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
szimi57
őstag
Kiváncsi lennék, ha összeugrasztanák a hossz és keresztmotorost melyiknek törne be jobban az orra. Egy jól felépitett hátsókerekes elvileg nagyobb biztonságot jelent.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
H.Ezredes
őstag
válasz MoP_FX 57 #49656 üzenetére
Továbbra sem önámítás Az ne legyen normális,hogy elmelegíti / elégeti / felzabálja a motorolajat az autó Új autókról beszéltem ezt értsd úgy,hogy pár ezer km-es tesztautók.... Milyen hibás autókról beszélünk ????? 2-3-4-5E Km-es autókra nehéz azt mondani,hogy kopott szar a motor De az 50-100E Km közötti motorokra se mondanám adott esetben,hogy kopott szarok.... Megkérdezhetem,hogy te mi alapján írod azt,hogy ezek rossz dolgok ????? Neked milyen személyes tapasztalatod van 6 hengeres motorokkal V8 motorokkal V12 motorokkal szívó / turbós motorokkal ???????? Gondolom azért egy ~20 éves intervallum több száz autóval amik ilyen olajjal mennek / mentek az egy olyan idő / mennyiség ami után én kijelenthetem azt,hogy rossz vagy jó valami.... Mert én leírtam,hogy az elmúlt ~20 évről megszámlálhatatlan személyes tapasztalatom van és nem elméleti hanem GYAKORLATI.... Nem a gép előtt írva,hogy az nem jó hanem a való életben használt dolgok.... De pl 1M-be is 10W60-as motorolaj van több mint 7 éve és köszöni szépen nem zabálja fel nem melegíti el semmi baja úgy,hogy remap is van rajta ~400-420Le / ~550Nm ( Imolában / Slovakiaring-et is megjárta és számtalanszor volt kihasználva a motor teljesítménye... ) . De megszámlálhatatlan autót tudnék még felsorolni.... Neked milyen személyes szar tapasztalatod van???? Vagy csak vaktában dobálózol azzal,hogy ez nem jó???? Nekünk a gyakorlati tapasztalatunk teljesen mást mutat mint az elmélet..... Tudod elméletben jó a 30 ezres olajcsere jó a 60 ezres levegőszűrő csere jó az,hogy soha ne cserélj olajat a váltóba osztóműbe diffibe..... Elméletben lifetime a vezérlés meg minden.... Mondom öntsön mindenki azt az autójába amit akar csak ne győzz meg olyanról ami bizonyított és sok-sok éve működik és minden fajta motornál...... Egyébként meg nevetséges az egész ha szar lenne a kenése lecsapágyasodna és tönkremennének a motorok..... Hugy 30-as olajaktól láttam szétmenni motorokat rengeteg ilyet szedtem szét 60-astól nem igen..... Nem gondolod,hogy minden motor szétment volna már rég ha nem lenne jó ? Valahogy egyik se ment szét..... Rengeteg motor azért is eszi az olajat mert egy elégeti a szelepszár szimering kikeményedik ,szelepvezetők kikopnak ( olajlehúzó /olajzó gyűrűk lekokszosodnak ( ez a nem megfelelő olajcsere periódusra és a nem megfelelő olaj miatt következik be nem azért mert ez a normális ) Rengeteg motort szedtünk szét újítottunk / javítottunk meg.... Pontosan láttam milyenek voltak a gyári utasítások szerint követve a motorok... Önámítás maximum az ,hogy te elhiszed,hogy ez a jó De akkor azt is hidd el,hogy láncot se kell cserélni meg a többit....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
MoP_FX 57
őstag
válasz H.Ezredes #49680 üzenetére
Ember, azért ennyire ne pörgesd magad túl ezen, csak egy szimpla beszélgetés.
Olyan olajat öntesz az ügyfelek autójába, ami jól esik és jóváhagyják.
(#49681) KAMELOT: Maximum akkor menne lefele egy fikarcnyit is, ha csökkenne a kereslet. De egy BMW-szintű prémiumgyártó inkább kivezetné az adott modellt, lásd utóbbi hetek-hónapok által megnyírbált modellpaletta.
-
veterán
válasz chess001 #49677 üzenetére
Csakis az számít, hogy olcsóbban előállítható a fronthajtás. Sokkal olcsóbban. És sokkal rosszabb is, de ez a vevők 90%-át nem fogja érdekelni. Ilyen egyest úgysem rendes BMW-sek vesznek, max. a gyereknek, asszonynak Én nem vennék a fiamnak sem. Legyen egy autó nagy és nehéz, ott az erő és a védelem, ha baj van.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Valtoolaj cserekor kell valami optimalizalast az auton vegezni? 20d 2006
-
CharlieDrop
veterán
válasz SeniorTilla #49684 üzenetére
Tudod mi a jó az egyesben? Hogy könnyű. Ez rohadt nagy előnye. Ettől még kevésbé érzem rendes BMW-snek magamat
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
FIREBLADE78
addikt
válasz CharlieDrop #49686 üzenetére
Azt csak M-esben tudnám elképzelni magamnak. Kanyarokban milyen?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #49686 üzenetére
1400 kg-val azért közel sem könnyű sőt. Én az E90-nél sosem éreztem kedvet a csapatásshoz, az E36-nál meg alig tudom megállni. Az mérlegen 1240 kg volt még azért lehet volna kidobálni ezt-azt. 1100 kg körül már baromi jó lenne...
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
mudleeska
újonc
Sziasztok.
Uj vagyok itt es a BMW vilagban. Magamnak keresek masodik autot (E46 sedan vagy compact BENZIN, 900k-val bezarolag), a jelenlegit parom fogja hasznalni. Nem vagyok autoszerelo es amator szinten sem ertek hozza, informatikus vagyok, szoval igy alltam hozza. Atneztem az osszes hirdetest a hahun, es elolvastam az autohoz gyartott motorokkal kapcsolatos alap tudnivalokat (wikipedia, forumok).
Ezek alapjan azt szurtem le, hogy a facelift elotti M-es motorok vagy a facelift utani 6 hengeresek a megbizhatobbak, kevesbe nyugosek. HA megvan adva a torodes, akkor viszont az N kodosokkal sincs gond, de mindkettore kolteni kell valamennyit.
Nagyjabol tudom hol rozsdalnak, egy compact-ot mar ki is probaltam.Egyelore szerelot keresek, aki jonne velem az adott autohoz (vagy tobbhoz), addig is itt szeretnem a ti velemenyetek kikerni, hogy az alabbiak kozul ti mit gondoltok, melyek tunnek jonak? Ha van jobb, ami elkerulte a figyelmem, megkoszonom!
- https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/318/bmw_318i-14750744
- https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/3-as_sorozat/bmw_3-as_sorozat_316i_facelift_multikormany-14680459
- https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/316/bmw_316i-14645253
- https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/316/bmw_316i-14621116
- https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/316/bmw_316ti_compact-14661161
- https://www.hasznaltauto.hu/szemelyauto/bmw/316/bmw_316ti_compact-12824092B terv honda jazz, vagy egy 2-es focus, de ha talalok jo vetel bmw-t, akkor ramennek.
-
veterán
válasz CharlieDrop #49686 üzenetére
Vezetési szempontból előny, de ha baleset van, akkor nagyon nagy hátrány. Ott pusztulnak el benne, míg egy 5-ösből vagy X-ből kiszállnak sértetlenül. Nézd meg szegény srácokat, akikbe a Szentendrein belement az a barom a mercivel. 1-esben voltak, vagy 3-asban? Már nem emlékszem pontosan. Ellökte őket mint tekegolyó a bábut, meg is halt mind a kettő a bömösben. Ha lett volna súly és erősebb kasztni, nem így végződik.
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
FIREBLADE78
addikt
válasz SeniorTilla #49690 üzenetére
Ők 5-ben voltak. A kenus gyerek volt az egyik? Ha igen,az 5er. Igaz 10 éves jószág.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
veterán
válasz FIREBLADE78 #49691 üzenetére
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
-
Chris0321
addikt
válasz SeniorTilla #49692 üzenetére
Persze, mivel az autó egy része eltűnt az ütközés miatt.
mudleeska: Hello. Nem vagyok szakértő, én is csak idén március óta vagyok BMW tulaj. Nekem az extrák terén is fix elképzelésem volt (tempomat, multi kormány, ülésfűtés, autómata klíma), te nem írtál semmit erről. A manuális klímás autókat én kerülném, egyrészt mert nem olyan kényelmes mint az autómata másrészt tudtommal nehezebben eladható ha esetleg arra kerül sor.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
válasz MoP_FX 57 #49682 üzenetére
Ha neked nincsen ezekkel szakmai tapasztalatod akkor minek kell ilyeneket írni ???
(#49688) chess001
Pedig egy E90-be nagyon érezni,hogy könnyebb mint egy E60.... 1100 kg.... azért BMW-be utcai autóként ez kb lehetetlen. Kedves barátom Honda integra type r-e 1100 kg... Iszonyat könnyű de ezek mindig papír autók....
(#49690) SeniorTilla
E60 volt az.... De nem azért haltak meg mert E60 volt... Iszonyat sebességgel csapódott beléjük hátulról a Merci.... Azok az erőhatások hátulról érkezve túl sok....
Ma már ez-az elv kicsit butaság felfogásban.... Mivel egyre könnyebbek az autók de merevebbek és biztonságosabbak is.... Merevebb anyagokat használnak stb stb....
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
CharlieDrop
veterán
válasz FIREBLADE78 #49687 üzenetére
Mivel kint vannak a kerekei, elég jól fekszi
@Chess001:
látod? Az még könnyebb volt, de az egyesnék kb. minden nehezebbNem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Chris0321
addikt
válasz mudleeska #49694 üzenetére
Rendben, te tudod neked mire van szükséged. Egyéb téren én inkább nem írok semmit. Én egy fl 320i Touringot szerettem volna, a sógorom aki autószerelő okézta le a hírdetés alapján a végül kiszemelt példányt, hogy érdemes elmenni megnézni, ő is vizsgálta át. Eddig meg vagyok vele elégedve.
Annyit tanácsolnék még, hogy mindenféleképp megbízható embert vigyél magaddal aki biztos ért az autóhoz. Az is egy megoldás, hogy lebeszélsz egy átvizsgálást egy normális szervízzel. -
veterán
válasz H.Ezredes #49695 üzenetére
Én a klasszikus fizikai törvényre értettem. Az ugyanúgy igaz lovasszekérnél és a legújabb, legmerevebb autónál is. p=mv, azaz a lendület egyenlő a tömeg és sebesség szorzatával. Minél nagyobb a tömeg, annál nagyobb a lendület, ez igaz a sebességre is. Ezért halt meg a két srác. Nekik nulla volt a lendületük, mert álltak, ők nyelték el a merci teljes lendületét, mozgási energiáját (lendületmegmaradás törvénye). A merciben ezért élte túl a részeg fazon. Ha a fiúk az ütközés előtt rálépnek a gázra, megússzák a dolgot. Gondolom ment előtte az izmozás...
Az ilyen baleset ritka, a gyakoriaknál a két autó valamilyen szögben ütközik és jobb esetben lepattan egymásról. Egy ilyen tipikus balesetnél az nyer, akinek nehezebb autója volt, és a másikhoz képest gyorsabban ment. És persze az is igaz, hogy egy modern autó, aminek merevebb a kasztnija, jobban véd.
A nagyobbik fiamnak 2 év múlva jogsija lesz, mindenképp nagy és nehéz autót veszek neki, hogy ha balesetet szenved, ne ő húzza a rövidebbet. Ezt ajánlom minden szülőnek. Talán egy régebbi X5, vagy X3... még nem tudom.
[ Szerkesztve ]
HP notebookok és ALL-IN-ONE PC-k kedvező áron, gyártói garanciával, számlával. ÚJ gépek a HP RENEW programból, hivatalosan forgalmazva.
Új hozzászólás Aktív témák
- SSD kibeszélő
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Autós topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- PlayStation 5
- Honor Magic V2 - origami
- Milyen notebookot vegyek?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen