Új hozzászólás Aktív témák
-
HSM
félisten
válasz Yutani #46100 üzenetére
A Hardware Unboxed-ék is mást mértek, ott sem vészes a Radeonok teljesítménye. Az egyik teszt helyszínen a 3080 elég csúnyán padlót is fogott az elfogyó 10GB VRAM-ja okán... [link]
A 8GB-os modellek (3070, 3070Ti, 3060Ti) elég nagy bajban voltak már 1080P-n is. Külön érdekes, hogy a 8GB-os 6650XT jobban bírta a strapát.Az is rendkívül érdekes, hogy a végén mesél arról, hogy a 4000-es RTX-eken magától bekapcsolódott a "Frame Generation" (DLSS3), mégpedig úgy, hogy kiszürkítve maradt a menüben [link] !
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Amúgy a hiba, a keretgenerálás bekapcsolódása a játék menüjének a hibája volt,írta aztán HU, mielőtt elkezdődne a zöld gyíkemberek üldözése.[link]
CB szerintem megint a legjobb tesztet hozza le. Fordítóval németből :[link]
"
A Roxfort Legacy sok grafikus kártya memóriát igényel a textúra maximális részletezéséhez. Pontosabban, ez az első olyan játék a szerkesztőség tesztjében, amely csak 16 GB VRAM-tól működik minden helyzetben probléma nélkül. Még 12 GB esetén is el kell fogadnia a korlátozásokat. Pl. a GeForce RTX 4070 Ti-nek nincs teljesítményproblémája Ultra HD és DLSS minőségben egyébként teljes grafikai minőség mellett, de egyes objektumoknál nem töltődnek be a textúrák, mások rövid időre teljesen eltűnnek, mivel valószínűleg próbálkozik a motor. hogy valahogy megmentsék a helyzetet. Sugárkövetés nélkül 12 GB-tal is működik. 10 GB már sugárkövetés nélkül sem elég DLSS-sel, megfelelő képkockasebesség mellett. Ha a grafikus kártya csak 8 GB-os, WQHD-n, beleértve a DLSS-t is, már sugárkövetés nélkül is láthatóak a kopás jelei, és még Full HD-ben is hiányzik egyik-másik textúra játék közben. Végül a 8 GB és a maximális textúrák nem lehetségesek."
Plusz azt írják több helyen, a játék valamiért egyes CPU kat nem szeret és ütemezési gondokkal küzd, extra módon megterheli az első 4 magot.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
HSM
félisten
"írta aztán HU, mielőtt elkezdődne a zöld gyíkemberek üldözése"
Olvastam. Illetve be is linkeltem időbélyeggel a videót az említett részen, ahol el is mondja részletesen... Nem a gyíkemberek, hanem az esetleges irreállisan magas FPS-es beszámolók kiszűrése végett említettem. -
gV
őstag
most nézem, kicsit kibővítette és javította (A770) a méréseket illetve megnézte a patch után is:
Update Feb 10: The game is now released for everyone and there's a new patch. I've tested the patch on RTX 4090 and RX 7900 XTX, with RT on and off, there's no change in performance. The DLSS 3 menu bug is also not fixed. [link]
Don't believe any benchmarks that are run inside the castle. Here there isn't much to see and your view distance is low. We've done our benchmark runs in the open world areas and FPS are much lower here. I picked a test scene that's demanding, but not worst case.
[link] -
amargo
addikt
Sziasztok,
Melyik CPU-t érdemes választani, virtualizáció -hoz + ha lesz mellette stream transcoding is több csatornán.
AMD 5825U vagy Intel 1265U? [link]Az AMD erősebb viszont az intelnek is ott vannak a maga előnyei. Ezért kicsit nehéz.
Köszönöm a segítséget előre is.
[ Szerkesztve ]
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
Raymond
félisten
válasz keIdor #46111 üzenetére
Kezdetnek az lenne jo hogy (EUR-ban):
599 - 4070Ti
799 - 4080
999 - 4080TiAztan a 4090-ert az kernek amit akarnak.
Egyebkent tenyleg az az erzesem hogy 4070 majd az a tavaly pletykalt 160bit 10GB kartya lesz jobbik esetben $599 MSRP-val. Katasztrofa az egesz helyzet.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
Raymond
félisten
válasz keIdor #46115 üzenetére
Az uj kartyak az AMD-nel is vadul vannak arazva, de ott legalabb van ertelmes termek ertelmes aron az also kategoriaban:
269EUR - RX6600 8GB [link]
329EUR - RX6650XT 8GB [link]
369EUR - RX6700 10GB [link]
399EUR - RX6700XT 12GB [link]
469EUR - RX5750XT 12GB [link]Az RX6750XT tul draga 469EUR- ert az eppen kemenyen kiarusitott 6700XT-hez kepest ami szerintem 399-ert best buy per pillanat. NV-nel ott csak a 349EUR-os 3060 12GB -van ami azert nem ugyanaz a teljesitmeny kategoria. Utanna meg mar csak 539 es 649 aron vanak a 8GB-os 3070 es 3070Ti kartyak ami egy rohen 2023-ban. a 649-rol meg csak a 899-es 4070Ti-re lehet ugrani mert gondolom epeszu ember nem vesz 799-849 kozott 3080 10GB-ot.
Privat velemeny - keretik nem megkovezni...
-
HSM
félisten
válasz Raymond #46116 üzenetére
Szerintem egész jó vétel 900€ körül a 7900XT is, illetve az előző generáció is, ha még valaki kifogott akciósan 650€-ért 6800XT-t és annyira nem kell neki durva RT tempó.
A 6700XT-el az lehet a baj, hogy RT-hez már eléggé el tud fogyni jópár címben, a 6800XT-vel viszont az is opció.
4070Ti nagyon szépen néz ki papíron, de ennyi pénzért szvsz ne legyen már ennyire kicentizve egy kártya VRAM-ja 900€-ért...
[ Szerkesztve ]
-
Petykemano
veterán
Ezek is elmehetnek... [link]
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
-
HSM
félisten
Én inkább venném a 7900XT-t, mint pl. használt 3090-et nem sokkal alacsonyabb összegért. Kicsit lehetne olcsóbb, de a mostani kínálatban én egész jó ajánlatnak találom. Ellenben a 12GB-al elrondított 4070Ti-al vagy a tudásához képest egekbe árazott 4080-al...
Nyilván nem lesz olyan erős ár/teljesítményben, mint a készletkisöprős áron adott elődje, de legalább egy komplett csomagot kapsz a mostanság divatos árazáshoz képest egész vállalható összegért. -
Yutani
nagyúr
válasz Petykemano #46118 üzenetére
Szép új világ. Tulajdonképpen bármilyen is a szituáció, árat kell emelni. Ha túl nagy a demand, azért, ha túl kicsi, akkor meg azért. Gyalázat.
#tarcsad
-
HSM
félisten
"4080-nak árának sajnos pont az AMD árazása miatt van alapja."
A 4080 előbb jött ki, mint a 7900-as versenytársak... Az Nv jelölte ki az irányt árakban, az AMD 'csak' beállt a sorba."Portal RTX-ni"
Jópofa techdemó lett. De biztos vagyok benne, hogy a Radeonok programozható bejárását kihasználva produkálni lehetne a fordítottját is, ahol az RTX-eket látnánk izzadni.
Abu85 az AMD találgatósban elég jól leírta pár napja, mi a baj ezzel a megközelítéssel, ami a Portal-t lehetővé tette: [link] [link] ."DLSS"
2023-ban tolhatod kamu dupla FPS-el, vagy homályos képpel. Próbáltam, kihagynám.#46123 Raymond: Mi baj van a reffel? Ok, gyárilag kicsit túlhűt, ~1750rpm ~60 fokkal [link] , de szerintem a minőség is rendben van, és a méretezés is. Igényesebb, mint néhány 4070Ti... Ha meg tuning kell, vagy szélsőségesen halk működés, akkor remélhetőleg nem azon a 70-100€-n fog múlni, hogy vegyen az ember egy TUF-ot vagy Nitro-t [link] .
-
gV
őstag
ha csak beállt volna akkor kevesebbe kerülnének mint amennyibe most kerülnek és amíg nem jöttek addig simán csak túlárazott volt a 4080, a 7900 megjelenésével viszont "jó" ára lett
majd ha jön ilyen és engem is érdekel, akkor lesz valami az amd oldalán, de amíg nincs ilyen marad az, hogy van ami 4080-al megy 7900-al nem
én viszont használom, mert amit látok tetszik.
-
félisten
Kissé elfogult vagy az AMD felé. Abu sok mindent leírt már aztán fele sem igaz.
Baromi unalmas már ez az AMD fanatik szarság amiben az gondoljátok hogy AMD mindig mindenben jobb csak a körülmények áldozata és ez miatt és az tart itt ahol tart és persze RT ben is sokkal jobb lenne csak nincs kihasználva a "programozható bejárás" amit Nvidia amúgy Nvidia meg smafu csak vannak a világban semmit nem tudnak ezekről a dolgokról, de kár hogy Abu nem szól nekik hogy lenne jó RT re hardvert tervezni, mennyivel jobb lenne neki az Nvidiánál hardvertervező mérnökként mint itt a PH-n kibic cikkírónak lenni...Atyavilág, ne már..
ugyan ez az Abu írta 3 éve hogy a DXr 1.1 [link]megváltja a világot és leváltja a szar DXr megoldást és ez már minden is sokkal jobb lesz. és az új hardverekkel idézet tőle " drámaian jobb lesz" a
A másik remek komment 2 évvel ezelöttről
[link]
és a mostani hardverek gyakorlatilag halottak ( lásd Turing kukázása ) és előröl kell kezdeni minden hardver és szoftver fejlesztést.
Abu egy elfogult ember és soha nem fogtok tőle pártatlan véleményt kapni formálja az egész PH-t és a fórumot a saját elképzeléseihez. Szomorú hogy nem láttok át ezen.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
félisten
Jatekok alatt azért nem. És az 5700 XT mivel vív ádáz harcot?
A portal az a jaték ami arra világít rá ha ki lenne használva a hardver akkor mit tudna az Ada mennyire lehetne megterhelni.kb 9x gyorsabb elmeletileg mint a 7900 XT RT ben.Ahogy irtad is egy techdemo.De azert van benne az options fulecske, hogy menjen Turingon is lazabbra véve.
Az intel az ARC cal jol megy RT cimekben minden hokuszpok nelkul.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
gainwardgs
addikt
Neked meg egy kicsit Nv felé húz a szíved, de hát nincs ezzel semmi baj.
Jók a radeonok is azért, sokkal jobb a helyzet mint anno amikor mérföldekkel le voltak maradva és nem volt semmi konkurencia.
Amúgy én meg hiszek ebben a szándékosságban mindkét gyártó részéről, egy-egy címben direkt rámegyek az architektúrám erősségeire hogy még jobban kijöjjön a különbség, de hát ez egy ilyen business -
Busterftw
veterán
válasz gainwardgs #46129 üzenetére
A hatalmas kulonbseg itt az, hogy az Nvidarol es megoldasaikrol nem hangzanak el evrol-evre ugyanazok a mesek es fantiaziak, csak mas kontosben.
Az Nvidia inkabb kijon valamivel aztan az elterjed es fejlodik.
Persze minden esetben jon a kontra es meg van magyarazva, hogy az miert halott otlet, bezzeg az AMD megoldasa.
Aztan a valosag meg teljesen mas. -
HSM
félisten
Az RX 5700-ról már évekkel ezelőtt is leírtam, hogy én RTX2060 Super-t vennék helyette, és nem egészen értem, hogy gondolták azon az áron RT nélkül [link] .
"A portal az a jaték ami arra világít rá ha ki lenne használva a hardver akkor mit tudna az Ada mennyire lehetne megterhelni."
Mi támasztja alá, hogy ez így van (a hardver képességeit mutatja be) és nem arról van szó, hogy mesterségesen limitekbe futtatják a konkurens hardvereket?
Talán még emlékszel erre: "This model may well be the most complex representation of a concrete traffic barrier ever used in any video game, movie, or any other computer graphics-related enterprise." [link]
Nem állítom, hogy ez ismétlődött meg, csupán azt szeretném felvetni, hogy a látottakból messzemenő következtetések levonása igen mély analízist kívánna meg, ami szerintem mindkettőnk témába vágó kompetenciáját messze meghaladja.#46129 gainwardgs : Érdekes lesz a Snowdrop2 is az AMD RT megoldásával. [link]
-
gejala
őstag
A 2.5.1 DLSS frissítés nagyon jó lett, már nincs élesítés se benne, ghosting minimális. Hogwarts Legacyban kb semmi különbséget nem látok 1440p quality és natív között. Viszont ha kikapcsolom, jó pár beállítást lejjebb kellene venni, de így nem.
A 2.3.x meg 2.4.x branch nagyon homály volt, de most már mindent javítottak.
[ Szerkesztve ]
-
Busterftw
veterán
-
Petykemano
veterán
> Érdekes lesz a Snowdrop2 is az AMD RT megoldásával.
Úgymond, nem lesz semmi.
Abu leírása alapján én azt szűrtem le, hogy a programozható eljárás abban segít, hogy ne legyen olyan nagy VRAM igénye az eljárásnak. Ebből ugyanúgy profitálhat majd AMD és NVidia kártya is. Elképzelhető, hogy mivel programozott, ezért az Nvidia fixfunkciós hardverei kevésbé/nem lesznek használhatók hozzá. Ez alapján talán egy hardvergyártók szempontjából kiegyensúlyozottabb RT teljesítmény jöhet ki.A "Semmi"-t tehát úgy kell értelmezni, hogy lehet, hogy szoftvertechnológia szempontjából egy hatékonyabb eljárás lesz, mint az NVidia által preferált mód, de mivel többletmunkával jár, ezért idővel ez is bekerül majd más "optimalizáció" jellegű kuriózumok sorába és mivel nem valószínű, hogy itt/emiatt az AMD átvenné az RT teljesítményben a dominanciát, ezért ez egy újabb ok lesz gúnyolódni azon, hogy "Abu technológia blablával ígérte, hogy az AMD átveszi a vezetést és nem lett belőle semmi" (miközben abu csak annyit mondott, hogy ez az eljárás hatékonyabb és az AMD emiatt ezt tartaná követendőnek)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz gejala #46134 üzenetére
Én a 2.4.x-eset próbáltam, ami a Witcher 3 next-gen 4.0 verzióban volt.
Sajnos abban a címben nekem nem úgy tűnik, hogy érdemben javítana a 2.5.1... [link]
A ghostinggal nem volt problémám, mással igen, itt részletesen beszámoltam róla: [link] .#46135 Busterftw : Idő hiányában nem mentem részletesen bele, melyik RT megoldás pontosan hogyan működik, de pl. a Witcher 3 teljes RT-módja nekem elég komplett/meggyőző (korrekt tükröződések, megvilágítás, árnyékok), és teljesen rendben van rajta az RDNA2 teljesítménye is, saját tapasztalat alapján körbefutja RT-vel pl. a 3060-at.
Arra célzok, mennyi létjogosultsága van így csinálni pl. egy játékban, amikor máshogy is meggyőzőnek tűnő eredményeket lehet felmutatni, ami a Radeon kártyákon is jól fut? Nem tudom, csak felvetés.#46136 Petykemano : "a programozható eljárás abban segít, hogy ne legyen olyan nagy VRAM igénye az eljárásnak"
Ami miatt hatékonyabban gyorsítótárazható is lesz egyből a BVH struktúra."Ebből ugyanúgy profitálhat majd AMD és NVidia kártya is."
Szerintem nem. Mivel Nv-n egyből ugrik a kötött fixfunkciós egységek használhatósága ekkor. Tehát ott vagy az eredeti nagy adatstruktúrával dolgozol a fixfunkciós egységekkel és az eredeti DXR-el, vagy kellene valami alternatív API, ami máshogy használja a hardvert, feltéve, hogy ez egyáltalán lehetséges, és kéne support a játék oldaláról is mindehhez.Én arra számítok, az AMD mód jól fog futni, míg az Nv-re jönni fog egy hagyományos DXR alapú mód, ami meg megy, ahogy bírja. Csodára nem számítok én sem, de nem tartom elképzelhetetlennek, hogy pont fordított legyen az erősorrend, mint amit megszoktunk.
-
félisten
válasz gainwardgs #46129 üzenetére
Soha nem tagasram ezt egyertelmuen a zold kartyakat szeretem,de latom a gondokat veluk.
Jok az uj radeonok,az arazasuk szar.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
> Ami miatt hatékonyabban gyorsítótárazható is lesz egyből a BVH struktúra.
Ha csak az AMD rendelkezne nagy méretű cache-sel, akkor érteném, de az Nvidia behozta a lemaradását az L2$ méretének megnövelésével.> Mivel Nv-n egyből ugrik a kötött fixfunkciós egységek használhatósága ekkor.
Ez alapján nagyjából olyan erősorrendnek kéne kialakulnia kb, mint RT mód nélkül, nem?
> Én arra számítok, az AMD mód jól fog futni, míg az Nv-re jönni fog egy hagyományos DXR alapú módMiért gondolod, hogy egy olyan játékban, ahol megcsinálják ezt a programozhatóságot, fognak még foglalkozni azzal is, hogy az Nvidia által prefereált de hardveres erőforrásokban pazarlóbb DXR irányt is implementálják, hacsaknem jár az egyébként komoly teljesítményelőnnyel - persze megfelelő VRAM kapacitás mellett?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
"Jok az uj radeonok,az arazasuk szar."
Nekem pont az árazással van a kisebb bajom, nagyobb, hogy ismét sikerült félkész driverrel megjelenni. Így pl. azonnal kukák a multimonitor és videólejátszós magas fogyasztásos mérések, mert még folyamatban van a rendberakásuk...#46140 Petykemano : "az Nvidia behozta a lemaradását az L2$ méretének megnövelésével"
Abu85 a találgatósban elég szépen levezette, az L2 miért nem egészen ugyanaz: [link] . Illetve jóval kisebb mérettel is rendelkeznek. A 7900-asokban L2-nek van 6MB, IC-nek 80 vagy 96MB, ehhez képest a 4090-ben 72MB L2 van, a 4080-ban már csak 64MB, a 4070Ti-ben pedig 48MB."Ez alapján nagyjából olyan erősorrendnek kéne kialakulnia kb, mint RT mód nélkül, nem?"
Szerintem nem szükségszerűen. Hiszen a Radeon felépítése optimalizálva van erre a működésre, hogy compute shaderen fut a bejárás, és fixfunkciós a metszéspont vizsgálat (ha jól emlékszem a részletekre), míg az RTX-eken vélhetőleg az optimális működés módja, ha a fixfunkciós rész van mindkét lépésre felhasználva.
A másik probléma, hogyan hajtod meg így az RTX-et? A sima DXR nem tud ilyet, azt nem tudom, van-e hasonló tudású saját API-juk."Miért gondolod, ... fognak még foglalkozni azzal is, ... DXR irányt is implementálják"
Az eladások miatt. A jelenlegi piaci arányok szerint lényegesen több RTX kártya van, mint RT-képes Radeon, így kelleni fog valami megoldás, ami azokon is működőképes. Persze, lehet opció az is, hogy RT csak Radeonon, de azt kevéssé tartom reálisnak, mint egy alternatív, pazarlóbb, de szabványos megvalósítást az egyéb termékekre. -
PuMbA
titán
Amúgy érdekes, hogy a Witcher 3 cikkben az van írva, hogy DLSS-sel részletesebb a kép, mint natívban:
"When using DLSS, the image was stable in motion in Quality modes, the level of detail rendered in vegetation and tree leaves is greatly improved in comparison to the in-game TAA solution, and small details in the distance, such as fishing nets or thin steel objects, are rendered more correctly and completely."
Valami nem passzol itt, mert a képeken tényleg az ellenkezője látszik.
[ Szerkesztve ]
-
gV
őstag
2080 100%-on tekerve csak ~155W-ot fogyaszt Portal RTX alatt. míg más játékokban 200+W szóval limitbe a Turing is belefut csak közben még így is játszható vele. most haragudhatnék az nV-re, mert jaj mi ez már, de inkább örülök annak, hogy a 4+ éves már megjelenésekor leírt (pl 720p [link]) uarch még mindig használható és nem kellett visszavennem semmit, csak a szokásos qDLSS-t pDLSS-re állítani. persze volt amikor csak 25fps volt (13. teszt egy pontján), de a Reflex tette a dolgát. nekem nagyszerű élmény volt ilyen pompában végigjátszani újra egy klasszikust. és ezt az nV-nek köszönhetem.
-
HSM
félisten
Ezt én sem értem egyébként, miért írta. Illetve saját tapasztalatból is mondhatom, hogy ugyanaz a játék, mint a képek, nekem szó szerint bántja a szemem az élesség hiánya, nem esik jól nézni.
#46143 Busterftw: Ahhoz képest értettem, hogy a 3060 WQHD-ban pl. 9FPS Portal RTX-ben, míg a 6800XT csak 2, és hogy ez mennyire reális erőviszony egy átlagos, szép RT-jű játékban.
Mit jelent... 3060-ason ugyanabban a gépben kaptam a tesztelt erdei jelentnél FHD-n nagyjából 20FPS-t TAA-val, Quality DLSS-el és jóindulattal 30 körül. A 6800XT-n pici finomhangolással (2.5Ghz GPU, kb. 100Mhz OC kis alulfesszel) TAA FHD szalad 30-35-el, régi driverrel, újabbakkal gyorsabb ennél picivel. Viszonyításként a 6800XT WQHD-n is 25 FPS körül adott ugyanott TAA-val.
Nem pontos mérések idő hiányában, csak amolyan gyors erőfelmérésnek szántam saját szórakoztatásomra, melyiket tartsam meg, no, meg kipróbálni a DLSS2-t.A nyerő kombináció nálam egyébként FHD lett TAA-val a 6800XT-n, fix 30FPS korláttal, így ugyanis nincs az RT miatti extra input lag és darabosság, és vajsimán fut fixen ennyivel, nyilván amennyire 30 FPS vajsima lehet. Kicsit sajnálom, hogy így marad némi kihasználatlan hely a WQHD monitoromon, de kárpótol a gyönyörű képi világ.
Amúgy ez a csatorna töltött fel szuper összehasonlító videókat. 1440P-n így megy a 3080 [link] , így a 6800XT: [link] és így a 3060 [link] . Annyi lábjegyzet, hogy a 3080-on minden RT ment, a másik kettőn csak az RT-GI. Illetve én is minden RT-t bekapcsolva teszteltem. Szubjektíven ez nálam a 6800XT-nek kedvezett a 3060-al szemben videó benyomásához képest.
#46144 gV: Nem vitatom, én is szívesen kipróbáltam volna, de ~2 FPS-el nem opció.
-
Petykemano
veterán
> L2 miért nem egészen ugyanaz
Nem ugyanaz a funkciójuk, ok. Akkor azt mondod, hogy a ez a compute shaderen futó bejárás azért nem működne jól a méretében közel ugyanakkora L2$-sel rendelkező Nvidia kártyán, mint a GPU cache rendszertől némileg távolságot tartó L3 victim cache-től eltérően, mert utóbbit nem szemeteli tele.
Hát nem tudom. Nem állítom, hogy ne lehetne oylan felhasználási módot találni, amire az egyik jó, de a másik elvérzik tőle, de az eddigiek alapján eléggé kiegyenlítettnek tűnik a meccs.Lehet, hogy ez lesz az első use-case, amin az Nvidia féle L2$ elhasalna, de ha szerinted úgyis implementálják a DXR-féle utat is, akkor igazából mindegy.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
HSM
félisten
válasz Petykemano #46146 üzenetére
Architektúrálisan azért itt lehetnek szűk keresztmetszetek. Pl. hogyan kommunikál a shader a fixfunkciós metszésvizsgálóval? Egyáltalán nem ugyanaz, ha ezek egy komplett blokk, mintha a compute shaderrel kell intenzíven együttműködni. Az már csak hab a tortán, hogy az RDNA-ban több és potenciálisabban optimálisabban kihasználható cache van.
Én erre számítok, hogy DXR lesz, és nem fog olyan jól futni, mint az AMD-specifikus kód. Nem is kifejezetten az L2 miatt. De ez mind csak találgatás az elérhető információ-motszákból.
-
félisten
válasz Petykemano #46146 üzenetére
Ez pontosan ugyan olyan hardveres implementáció mint a fixfunciós hardverek direkt támogatása nem érzek benne különbséget. Egyértelműen ha olyan hardverelemre optimalizálnak amivel csak az egyik gyártó rendelkezik.
Nvidia jelenleg a szabványos DXR-t gyorsítja RT magokkal, és ez látszik abból, hogy az Intel meg az ARC 770 nel egyből belépett a raszteres párja mellé ( RTX 3060) raytracingban , sőt gyorsabb is annál, bármiféle Inteles játék optimalizáció nélkül Nvidia támogatott játékokban is... [link]
Tehát nincs itt Nvidia varázslat hanem az van hogy van egy szabványos kód amit mindenki támogathat a maga módján.
Tehát abból, hogy valaki arra vár hogy az Amd milyen jó lehetne ha rá optimalizálnának és közben Nvidiát kritizálja mert ő hardveres részegységekkel gyorsítja a szabványos API-t számomra kissé érthetetlen és azt várja hogy pont AMD ne legyen szabványos hanem direkt rá legyen majd írva a DXR Raytracing... köszi...El kellene tudni fogadni pár dolgot azt gondolom az AMD rajongók részéről...
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- Dell vostro 15 3000 FULL HD
- PowerColor RX 5700 XT 8GB GDDR6 Red Dragon Eladó! 55.000.-
- Crucial X9 Pro 2TB Portable SSD USB 3.2 - Új, Bontatlan - Read-Write 1050-1050 MBs - Eladó!
- NZXT H1 mini ITX (NZXT 650w gold moduláris, NZXT riser, NZXT 140mm AIO) Foxpost az árban!
- -- HATALMAS RETRO PC KÉSZLET --
- Eladó NC 360T dual gigabit ethernet kártya
- Seagate BarraCuda 3.5 1TB 7200rpm 64MB SATA3 (ST1000DM010)
- Xbox One - Series megmaradt kontroller alkatrészek egy tételben eladó
- PlayStation 4 Pro 1TB (CUH-7216B) - PS VR Headset - PS kamera - 2 db Move Motion kontroller
- ARCTIC Freezer 7 PRO Rev.2 (DCACO-FP701-CSA01)
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen