-
GAMEPOD.hu
A legtöbb kérdésre (igen, talán arra is amit éppen feltenni készülsz) már jó eséllyel megtalálható a válasz valahol a topikban. Mielőtt írnál, lapozz vagy tekerj kicsit visszább, és/vagy használd bátran a keresőt a kérdésed kulcsszavaival!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Callisto
őstag
válasz FLATRONW #62088 üzenetére
Nagyon fááááj!
(Szerintem akor is jobban fut futni még a talán ugyanabba a kategóriába tartozó NVidián is, de annyira élvezetes olvasni a szenvedéseiteket! HAHAHA)
[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
PuMbA
titán
A semmi hibaüzenet utalhat egy-két dologra, azaz pl. nem tudjuk, hogy mennyi a VRAM használat Simán lehet, hogy ugyanúgy behal, mint a Last of Us. Mind az RT, mind a frame gen eszi a memóriát. YouTube-on látható, hogy csomó esetben telítődik a VRAM, csak a frame gent bekapcsolva használhatatlan szaggatássá alakul a Cyberpunk 2077 pl. 8GB VRAM mellett.
[ Szerkesztve ]
-
Callisto
őstag
válasz Raymond #62105 üzenetére
Mert ha annyira jók akkora pont most miért nem? Csupán arra akarok rámutatni, mennyire kettősmércét használnak az emberek. Annyira, hogy még az is ami alátámaszt egy állítást arra is azt mondják, hogy nem. Éppen ezért pontosan ezt a választ vártam.
Amúgy tuti driver probléma áll mögötte (attól függetlenül, hogy ez nem zárja ki a másik "összeesküvés" elméletet). Sajnos a DX11-et jelentősen turbozó driver óta vannak adott körülmények között jelentkező instabilitási gondjai az AMD drivernek.[ Szerkesztve ]
"A wise man can learn more from a foolish question than a fool can learn from a wise answer." - Bruce Lee
-
félisten
Elég sok gond van Nvidián is, crashel a játék
Nem a Vram miatt mert pl egy 3060 Ti-n frankón fut DLSS sel míg egy 3080 meg elszáll.
Redditen már vannak posztok szépszámmal. Szóval messze nem lett tökéletes PC port ez sem.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #62095 üzenetére
És ezért miért kell bele feltételes elágazás? Ez a játék eleve instabil a jelenlegi kiadás formájában, teljesen mindegy, hogy miért fagy ki. Miért fontos a Nixxesnek az, hogy mindenképpen olyan bug miatt fagyjon ki, amire nincs berakva a kódba egy feltételes elágazás?
#62096 S_x96x_S : Annyira kis felhasználóbázis érint, hogy nem éri meg vele jogilag foglalkozni.
#62100 b. : Ezeket a bulikat minden cég "véletlenül" csinálja.
Az Xbox GDK-ban azért más az FSR2, mert a Microsoft minden effektet átír, hogy igazodjon a saját igényeihez. Ezért kerül csak MIT licenccel effekt a csomagba. Erre is lehet amúgy wrappert írni, csak az a wrapper nem jó rá, amit a GPUOpenre írtak a cégek, mert ott mások a függvénynevek.
A Ratchet & Clank PC-s portja jelenleg úgy néz ki, hogy általánosan instabil. Fagy az embereknek gyártótól függetlenül. Nem mindegy a Nixxesnek, hogy miért fagy? Miért kell feltételes elágazás a kódba?
#62108 Raymond : Ezt onnantól kezdve muszáj a Nixxesnek javítania, hogy feltételes elágazást raktak a kódba. Hiszen ha jön rá javítás, akkor a feltételes elágazás miatt nem fog működni. De a Nixxesnek ez a legkisebb gondja most. Ez a PC-s port random fagy bármin bármikor. De a Nixxesnek kiemelten fontos volt, hogy az AMD-n ne fagyjon egy probléma miatt. Persze...
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Nixxesnek fontos volt egy feltételes elágazással elérhetetlenné tenni egy beállítást a Radeonokon. Erről van a vita, és ez nem áll össze. Tényleg olyan fontos ez egy olyan játéknál, ami a jelenlegi állapotában random fagy bármivel bármikor? Nem mindegy, hogy melyik bugtól fagy ki? Ha ez számítana a Nixxesnek, akkor ki sem adták volna így a portot.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Mit? Hogy fagy? Ott vannak a beszámolók tömegei. Vagy azt, hogy le van korlátozva a beállítás? Ezt a Nixxes jelentette be. Ahhoz, hogy egy szabványos kód futtatását letiltsák, feltételes elágazás kell, ami ellenőrzi a feltételt, és letiltja a kódot.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Nem hogy fagy, hanem hogy a szabványos kódot letiltották És feltételes elágazás tettek bele ( gondolom nem teszed hozzá, hogy az Nvidia miatt) Mert Twitteren és redditen folyamatosan elérhetőek, felvázolom nekik a felvetésed.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
PuMbA
titán
Jaja, azt olvastam, hogy kiváló a skálázhatósága, tehát a dolgoztak azért rajta Kíváncsi leszek az első patch log-ra, hogy memory leak okozza-e vagy mi és hogy egyből stabil lesz-e azután, mert akkor csak kicsi volt a probléma. Starfield launch legyen értékelhető.
[ Szerkesztve ]
-
Abu85
HÁZIGAZDA
válasz Raymond #62115 üzenetére
Ha a Nixxes a problémákkal komolyan foglalkozott volna, akkor ez a PC-s port ilyen formában meg sem jelenik.
#62117 b. : Ezt jelenti a DXR szabvány. Ott nem tudsz olyan kódot írni, ami nem fut a DXR-t támogató hardvereken. Ha azt akarod, hogy ne fusson, akkor külön feltételes elágazással kell detektálnod a gyártót, és letiltani a kódfuttatást.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
De azt írják hogy nem a DXR miatt van gond, vagy hanem amikor aktiválják együtt az AMD felskálázással akkor omlik össz,e de ezt már több hivatalos oldal és topik leközölte.
"Application crash or driver timeout may be observed while playing Ratchet & Clank™: Rift Apart with Ray-Tracing and Dynamic Resolution Scaling enabled on some AMD Graphics Products, such as the Radeon™ RX 7900 XTX."
Intelen megy az RT és a felskálázás ?
Mondjuk ezt elég sok szponzorált címnél is leírhattad volna szerintem az utóbbi időben..
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
A Dynamic Resolution Scaling is szabványos kód.
Ezek mind szabványos kódok, hiszen maga az API szabvány.
Ennyi erővel az egész játékot is letilthatták volna, mert random fagy akármivel.
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
De ezt írják hogy ez van, ezt írja AMD is hogy együtt működnek, Nixxes is ezt írja hogy akkor omlik össze az RT ha megy a dinamikus felskálázás 7900XTX en.
Innentől te nyomhatod itt a teóriáidat meg bármit, de az egész inkább egy AMD-s fanboykodás.
Egy hét múlva itt lesz a frissítés és mindenki boldog lesz mert azt írják dolgoznak rajt arra megint adsz majd egy teóriát, hogy ez miért történt, aztán kész.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Abu85
HÁZIGAZDA
Ahogy írtam ez a játék random összeomlik bármin. Csak ettől nem kell letiltani egy kód futtathatóságát, mert meg lehet írni azt is, hogy vigyázzál nem biztos, hogy megy majd. Más így csinálja. Miért nem jó ez a Nixxesnek? Miért kell ennyire drasztikus beavatkozás ráadásul egy olyan játékban, ami alapból random fagy.
#62125 b. : Amíg fut, addig jó is a játék, csak jellemzően nem fut annyira sokáig. Majd jön a patch, csak a mostani kiadás egyszerűen nem stabil, ezt a vak is látja.
Én azért hibáztatom a Nixxest, hogy letiltották a működését. Ez felesleges.
[ Szerkesztve ]
Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.
-
félisten
Azok írnak akiknek problémájuk van. Steamen 2-3 óra alatt 220 értetéséből többnyire pozitív az értékelése a játéknak.
Nem ennyire végletes a helyzet de én is írtam,hogy vannak problémák. A legfontosabb, hogy oldják meg , hogy Radeonokon is fusson minden, mert senki nem nyer vele semmit ha a Radeonos felhasználóknak nem megy egy ficsőr főleg ilyen árazás u játékok mellett.
Igazság szerint azt gondolom, el kellett volna halasztaniuk a problémák kezeléséig a kiadást.
Nem tudom, hogy ez valóban Nixxes hibája e csak és mennyi ebből az AMD felelősége.
Szerintem nem kellene mindent rájuk tolnod mert minden kommentben csak őket hibáztatod. Szerintem ez mindhárom cég sara, főleg ha egy Intel ARC 770 en elmegy XeSS támogatással és RT vel.[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Az elhangzottak alapján nekem még mindig olyan érzésem van, hogy a játék tesztelése nagyon alul lett tervezve. Számomra úgy tűnik, hogy a gyakori hibák és összeomlások közül az RT + dynamic upscaling Radeon hardverrel csupán egy közülük - egy olyan, amit viszonylag könnyen és egyértelműen lehet reprodukálni. Beauonosíthatósága miatt pedig gyorsabb volt egy a felhasználói bázis vélelmezett preferenciái alapján egy beállítás letiltásával kezelni, mint a hibát javítani. Nem vitatom el azt, hogy ebben a hibában lehet felelőssége az AMD drivernek. De ez az egész úgy lett előadva (és az ezzel kapcsolatos hírverés elmaradásának számonkérése abun), mintha itt kizárólag az AMD hardverrel/driverrel lenne gond. (Félreértések elkerülése végett mondom: számomra nem tűnik úgy, hogy ez a kiadó/fejlesztő szándéka lett volna, sokkalta inkább egyfajta ellenrajongói magatartásnak köszönhető)
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
S_x96x_S
őstag
válasz hahakocka #62129 üzenetére
> Mi lesz akkor majd ha a Starfield esetleg szintèn bukik ...
> . Ha ennyit beleölt az Amdmivel az AMD a projektben szervesen résztvesz,
emiatt eléggé pontos információi vannak arról, hogy mekkora a buglist,
vagy hogy mi várható.
Ha már eleve gázos lenne a projekt, akkor nem kockáztatnának ennyit ..> Mi lesz akkor majd ha a Starfield esetleg szintèn bukik ...
ÓÓÓ ... és ne bombázd a listát negatív hullámokkal ..
gondold azt, hogy egy állomszép projekt lesz[ Szerkesztve ]
Mottó: "A verseny jó!"
-
Busterftw
veterán
válasz S_x96x_S #62130 üzenetére
Jó hát ez nem jelent semmit, itt is "szervesen" részt vettek, aztán...
Forspoken Dev Aims To Achieve "The Highest Quality Visuals Ever" In An Open World Game
AMD's new technology is pushing the Square Enix game to new heights.Vagy Jedi Survivor stb.
Aztán Oscar bácsi meg nem gyütt. -
Busterftw
veterán
válasz S_x96x_S #62132 üzenetére
Persze, csak azért írtam, hogy ez nem jelent garanciát a minőségre.
Yutani:
Jó játék is, itt most inkább a technikai dolgokról van szó, ott meg voltak gondok, AMD partnership ide vagy oda.Star Wars Jedi: Survivor' and the year of disappointing PC ports
Things will get worse before they get better. -
-
Komplikato
veterán
A 7900 GRE végűl 80 CU-val jön, meg 200Mhz-el kisebb órajellel, mint a 7900XT. A részletes specifikáció kint vannak a Videocardz oldalán, linkelni telefonról most nem tudom.
"Figyelj arra, aki keresi az igazságot és őrizkedj attól, aki hirdeti: megtalálta." - (André Gide)
-
Petykemano
veterán
válasz Komplikato #62136 üzenetére
Érdekes, mennyivel lassabb, mint a 7900XT.
Ez azért arra utal, hogy számít az az 1 MCD.Talán mégiscsak számított volna, ha van V-cache?
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #62137 üzenetére
A kimaradt MCD-ből következő kisebb memóriabusz és cache csak az egyik dolog, de a VRAM sebességét is visszavették bő 10%-kal, amitől a 800 GB/s lement 576-ra, vagyis majdnem 30%-kal csökkent a memóriacsatorna kapacitása.
A GCD-ben is letiltottak újabb 5% CU-t, valamint a teljes GCD sebességét is visszavették 6-7 %-kal.
Minden jel arra mutat, hogy ez a GRE verzió valóban a kimondottan gyengére sikeredett Navi 31-ek kiszórásáról szól, ezért is célozzák vele főleg a kínai piacot, bár állítólag érkezik pár kártya a fejlett piacokra is. A bemutatott értékeket Intel rendszeren mérték, így a számokhoz 5%-ot minimum hozzá lehet kalkulálni, ha AMD rendszeren mérték volna le. -
Petykemano
veterán
válasz Alogonomus #62138 üzenetére
"Minden jel arra mutat, hogy ez a GRE verzió valóban a kimondottan gyengére sikeredett Navi 31-ek kiszórásáról szól, ezért is célozzák vele főleg a kínai piacot, bár állítólag érkezik pár kártya a fejlett piacokra is."
Elég sajnálatos, ha/hogy a 7900XT/XTX formában bemutatott - a szóbeszéd szerint 3Ghz fölé célzó - példányokon kívül még létezik egy olyan nagyobb - selejtes - termékcsoport, ami még azoknál is gyengébb frekvenciára képes.Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
Busterftw
veterán
válasz Alogonomus #62138 üzenetére
Vajon mekkora lehet ezeknek a gyengébb gpu-knak az aránya gyártásban?
-
Alogonomus
őstag
válasz Petykemano #62139 üzenetére
@Busterftw
Aligha lehet jelentős a gyengébb GCD-k aránya, hiszen 3/4 év alatt gyűlt össze annyi GCD, amit már nem csak 96 CU-s XTX-hez, de 84 CU-s XT-hez sem lehet felhasználni, csak 80 CU-s GRE-hez, de így is csak annyi kártyára gyűlt össze GDC, amivel csak a kínai piacot tudják igazán ellátni. -
HSM
félisten
válasz Petykemano #62139 üzenetére
És akkor még nem szóltunk a már létező, mindössze 70CU-ra vágott verzióról... [link]
-
Alogonomus
őstag
Az valószínűleg egy külön terület. A professzionális kártyák és a fogyasztói kártyák GPU-ja valószínűleg nem csereszabatos. a W7800/7900 GPU-ja állítólag 57,7 milliárd tranzisztorból áll, míg az RX 7900-as kártyák GPU-ja 58 milliárd tranzisztort tartalmaz. Ráadásul a W7800/7900 GPU-ja dupla kapacitású EEC memóriákhoz alkalmas MCD-hez illeszkedik, míg az RX 7900-asok sima memóriát kezelő MCD-t tartalmaznak.
-
HSM
félisten
válasz Alogonomus #62143 üzenetére
Ugyanaz a GPU, Navi31...
Az ECC is benne szokott lenni a normál verzióban is, kikapcsolva. Nem éri meg külön verziót gyártani belőle. Ahogy a memória méret is elég nagy baj lenne, ha külön memóriavezérlőt igényelne. -
S_x96x_S
őstag
"AMD’s Radeon Instinct MI210: GCN Lives On"
https://chipsandcheese.com/2023/07/27/amds-radeon-instinct-mi210-gcn-lives-on/"....
Nvidia sometimes enjoys better interoperability between its client and datacenter architectures. For example, A100 binaries can run on client Ampere, though with reduced FP32 throughput. Meanwhile, AMD can diverge their graphics and compute architectures more, and potentially make them better suited to their respective purposes.Nvidia and AMD use different die size strategies too. CDNA 2 uses a bit of a small die strategy, and uses dual die configurations to compete with Nvidia’s top end. Dual GPUs never worked in the gaming world because of frame pacing issues. But the compute world is quite different. Frame latency doesn’t matter there. Furthermore, HPC applications typically use MPI (or similar APIs) to scale across multiple nodes anyway, so they should be able to naturally make use of a dual GPU card.
....
"Mottó: "A verseny jó!"
-
félisten
válasz Petykemano #62137 üzenetére
Tehát egy 6900XT nagyjából így 650 -750 dolláros áron?
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
Petykemano
veterán
Ilyenkor mindig elgondolkodom, hogy ha az 520mm2-es Navi21-et a Navi33-hoz hasonlóan RDNA3 CU-kal portolják N6-ra és egy ugyanúgy kapnak egy 450mm2-es lapkát ugyanezzel a teljesítménnyel egy már bejáratott gyártástechnológián, mindenféle extra nehézség nélkül, vajon nem jártak-e volna jobban.
A válasz persze lehet, hogy igen, de azt kell gondoljam, hogy az RDNA3-nak a célja kifejezetten a chiplet előkészítése lehetett. Reméljük hosszútávon azért megérte.
Találgatunk, aztán majd úgyis kiderül..
-
PuMbA
titán
Legyen egy jó hír. Ratchet and Clank-ben 1440p RT nélkül maximum grafikán 1% minimum fps-ben a 6700XT a 60fps-ével veri az RTX3090-et és az RTX4070-et is A játékot tehát nem NVIDIA-ra írták, hiába ő a fő szponzor. A Nixxes az azért még mindig király fejlesztő. Főleg azért, mert csak az ő játékaikban állítható az RT számítások távolsága (RT Object range).
[ Szerkesztve ]
-
félisten
[link]
RX 7800 ≤ RTX 4070
RX 7700 ≥ RTX 4060 Tieddig nagyjából bejött mindkét jóslatom , ha igaza fenti. a 2 SKU val az miatt mert nvidia eltolta a szinteket és az is hogy a 7700 izgalmasabb lesz, mint a 7800.
[ Szerkesztve ]
"A számítógépek hasznavehetetlenek. Csak válaszokat tudnak adni." (Pablo Picasso) "Never underrate your Jensen." (kopite7kimi)
-
hahakocka
senior tag
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
MIELŐTT LINKELNÉL VAGY KÉRDEZNÉL, MINDIG OLVASS KICSIT VISSZA!!
A topik témája:
Az AMD éppen érkező, vagy jövőbeni új grafikus processzorainak kivesézése, lehetőleg minél inkább szakmai keretek között maradva. Architektúra, esélylatolgatás, érdekességek, spekulációk, stb.
- Politika
- Kávé kezdőknek - amatőr koffeinisták anonim klubja
- Autós kamerák
- Projektor topic
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Milyen monitort vegyek?
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Nők, nőügyek (18+)
- Elnéztük a mai dátumot
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- További aktív témák...
- MSI GeForce GTX 1050 Ti 4GB GDDR5 128bit videókártya
- NVIDIA GeForce RTX 2080 Ti Founders Edition 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AIO Vízhűtéses NVIDIA RTX 2080 SUPER ?? Igen!! Igazi kuriózum eladó csak itt!! - Beszámítás: OK
- ELADÓ ASUS RTX 3060 12GB OC
- ASRock Challenger D RX 6600 8GB - garancia 2024 november - eladó!