Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Petykemano #36171 üzenetére

    Semmi jelenség nincs. Az AMD és az NV is elfogadta azt, hogy a bányászpiac felnyomta az árakat, emiatt több tervezett lapkát töröltek vagy eltoltak. Mert egy olyan piacra nincs értelme újításokat kiadni, ahol a teljesítmény 2000+ dolláros listaárat jelentene. Ezt egy játékos nem tudja megvenni. Ergo meg kellett várni, amíg visszamennek az árak a normális szintre, és most elkezdik üríteni a raktárakat. Jelenleg erre várnak.

    Miért vágnál meg egy lapkát nagyon? A mostani node-ok abszolút nem szenvednek kihozatali problémákkal, ergo majdnem mindegyik legyártott termék eladható teljes értékűként. Nagyon vágni akkor érdemes, ha nincs elég jó minőségű lapka. De ha el tudsz adni mindent magas áron, akkor el kell adni mindent magas áron.

    A HBM2 jelenleg a legolcsóbb memória a GDDR extrém áremelkedése után. Volt persze drágább is, amikor a GDDR-ek a mostani ár harmadán mentek. Ez pedig egy kartellezésből eredő probléma, amiért Kína már üti a memóriagyártókat. Nyilván nem számítottak erre, de ez is jelentősen befolyásolta az útiterveket, mert már nem lehet annyi memóriát rakni az új VGA-kra, amennyit eredetileg terveztek.

    (#36175) Dandris: Azért az autóipar az nehéz ügy. Még mindig a Xilinx és a MobilEye uralja a piac 90+%-át, és az AMD is maximum annyit tudott volna ajánlani, amennyit az NV, amivel kb ugyanott tartanának, ahol az NV. Lenne egy nagy ígéret, miközben a Xilinx és a MobilEye jelentős piaci területeket fed le a gyakorlatban is. A konzolpiac kifizetődőbb volt számukra, mert az nem csak egy ígéret, és nagyon lényeges, hogy nincs reális versenytárs ezen a területen, míg az autóiparban azért az ADAS-ba benyomulni a Xilinx és a MobilEye mellé azért elég nehéz feladat. Talán évtizedekig tartó építkezést igényel.

    (#36176) golya87: Ahogy most kinéz inkább saját lapkákat terveznének az autógyártók. A legnagyobb gondjuk a zárt környezet, ami gyakorlatilag behatárolja a lehetőségeiket. Ez már a MobilEye esetében is meglátszik. Aki ilyet használ, az lényegében ugyanazt kínálja, vagyis semmivel nem tud a versenytárs fölé kerekedni. Ugyanez lesz az NV-vel is a probléma, nem véletlen, hogy a Xilinx elkezdte nyomni a megkülönböztethetőséget, mint piaci előnyt, mivel ők olyan megoldást kínálnak, ahol egy Mercedes mondjuk tervezhet jobbat, mint egy Peugeot. MobilEye és NV mellett erre nincs lehetőség, ilyenkor a Mercedes és az Peugeot pontosan ugyanazt a minőséget képviselni. Ez nem tetszik az autógyártóknak. Ez jó mondjuk a feltörekvő cégeknek, mint a Tesla, amely az ígérgetésen kívül nem sokat tett még le az asztalra, de nem jó a Mercedesnek, mert nekik a nevük arra épít, hogy jobbat kínálnak, mint a többiek.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák