Új hozzászólás Aktív témák
-
hobizoli
nagyúr
a motorral nincs gond tartossagban, csak fosgyenge ebbe a 1200kg-s bodeba foleg klimaval
ecceruen nem_megy vele, varosban meg szo-szo, de azonkivul felejtsd elmeg a 16v, 95lojjos is eppencsak jo hozza
ami igazan jo az a TJET meg a JTD, de azok tobbe is kerulnek, es persze nem veletlenul
ennek a motornak a lete egy olasz tv-nek koszonheto csak, miszerint ott 23evnel fiatalabb nem vezethet 80lonal erosebb autot
mk2 Punto-bol a 1.9JTD is ezert pont 80loeros meg a 1.2 16v is pont annyi
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
ritka a 77lovas, nincs vele annyi tapasztalat se, mint a 95lovas 16v-vel
en biztos nem vennem meg a 8v motorral ezt se, ahogy az mk2 Punto-t se, azt is csak a 16v-vela TJET meg mar egy masik dimenzio
ha tudod probalj ki egyet, utana a 8v-t de meg a 16v-t is ugy el fogod felejteni, mintha nem is jott volna szoba sosem egyik setöbb drón kell ;P
-
nyogo83
senior tag
Mindenkepp keress egy szerelot, aki tud olajnyomast merni(meleg motornal).
Az hogy az olajnyomas visszajelzo nem eg, nem jelenti hogy megfelelo az olajnyomas. Kb 0.5bar korul kapcsol ki, de alapjaraton nem art ha 0.8-1 bar koruli olajnyomas van, emelt fordulaton pedig 3.Vagy valahol valami retek van az olaj jaratokban, vagy az olajpumpaval van gebasz.
Ha lekapjatok a kartert, akkor hozza lehet ferni az olajpumpahoz es latszik hogy esetleg nincs-e a szivokosara nagyon eltomodve.
Ha pedig mar lent van a karter, akkor leszednem a hajtokar csapagyakat megnezni milyen allapotban vannak...
[ Szerkesztve ]
-
Kommy
veterán
Na mértem olajnyomást, hidegen szépen mindenhol van majdnem 5 bar nyomás. Alapjáraton 50 perc járatás után is több mint 1 bart mértem alapjáraton ez olyan 6-700 fordulat / perc, ekkor viszont fordulatra maximum 3.5 barra ment fel.
Így megy bele az új gomba és remélem el is felejthetem ezt a problémát.
-
hobizoli
nagyúr
az jo
ezer fordulatonkent kell 0.7bar-s emelkedes
es alapjaraton uzemmeleg motornal ne legyen 1-1.2bar-nal kisebbha megis bevillan az olajoskanna ikon, akkor nezd meg, hogy a kabele vagy a csatija nem kontaktos vagy serult a jeladonak
ha nem az, akkor olajnyomaskapcsolo cseretöbb drón kell ;P
-
nyogo83
senior tag
OBD hibakodot altalaban mindegyik kitud jelezni. Jelen esetben P01XX valami lehet a hibakod.
Azert kerdezem, mert igaz hogy szabvany hibakodok, de sokszor a gyartospecifikus leiras kozelebb visz a megoldashoz.Egyebkent benne van a pakliban, hogy csak siman elfaradt a szonda ("belassult") illetve nem tud a szukseges feszultseg hatarok kozott dolgozni.
Nekem volt ilyen problemam, ott a fogyasztasban kb 1-1,5l ill. volt hogy 2l plusszt okozott. -
nyogo83
senior tag
Megszokod, majd elmulik
Megprobalhatsz majd esetleg egy masik fajta hosszbordas szijat ha zavar, nekem Dayco kb 2-3 honapig csinalta ugyanezt, inditaskor. Aztan szepen lassan elmult, ahogy kicsit kopott.
Esetleg megprobalhatod egy kis szappannal finoman megkenni a fogait(nem folyekonnyal ). -
nyogo83
senior tag
Hal istennek igy van ez nagyjabol az osszes olasz auton
Igy legalabb ha veletlenul elfelejtened lekapcsolni, nem szivja le az akksit, mivel leallitaskor lekapcsol automatikusan, indulaskor meg szinten nem felejted el felkapcsolni.
Inditasnal sem okoz semmi gondot.Nalam eddig az osszes olasz automnal kb csak 1x kapcsoltam fel a vilagitast Hozza sa nyultam soha tobbet, nem kell azt kapcsolgatni.
-
nyogo83
senior tag
Jol le lett legtelenitve? Elegge erdekes a legtelenitese ezen a motorokon. A legtutibb megoldas, ha valaki a kiegyenlito tartalyt fujja szajjal es kozeben legtelenited folyamatos utantoltogetessel. Ha van a kiegyenlito tartalyhoz celszerszam(pumpa), akkor konnyebb
A hofok jeladot kizarnam, mivel leiras szerint jol mukodik(fel felett kapcsol).
Ha jol remlik amugy, 83 vagy 86 foknal kell nyitnia a termonak.Meg talan annyit, hogy lehet nem tokeletes az uj termosztatod se es nem zar tokeletesen.
Lattam mar ilyet, raadasul Facet-bol Elmeletileg gariba cserelnek, attol fugg mennyire kotekednek.
Keress ra guglin, hogy Facet termosztat. Vegyesen lesznek a posztok, hogy van akinek 1 evet kibirt es jo, van akinek szinten berakas utan mar szar volt es hamar nyitott/nem zart teljesen.Sajnos Fiatos/Alfas korokben vegig probalgattak az emberek eddig az osszes markat, es a vegeredmeny ugyanaz: a gyari Behr termosztat ami a tuti jo(ez a gyarija is) esetleg a Vernet.
A tobbivel ha nem azonnal, akkor 1-1,5 even belul ujra szopo van, egy ket kivetellel akinek szerencseje van.[ Szerkesztve ]
-
nyogo83
senior tag
Igen, mostmar beugrott, tenyleg 88C-on kell nyitnia. Itt a kerdes az, hogy tenyleg ott nyit-e.
A vizhofok jelzon a 88 fok az kb a kozepalas alatt 1mm-el. Szinte eszre se lehet venni 3-4C valtozast mert 1mm-t ha mozdul kozepallasban, ugy van kalibralva.
Ha tenyleg 1/4-re megy le, az kb 70-75C. Regebben diaggal vegigneztem a skalazast, hogy melyik vonas mekkora homersekletnek felel meg.Amugy klimas az autod? Mert a nem klimas 1.6-ost a legnagyobb szopi lelegteleniteni, magatol meg soha a budos eletbe nem dolgozza ki.
A klimasra is igaz. Ha legebuborek van benne, akkor nagyon ritka az amikor magatol kitudja dolgozni.En ugy csinaltam mindig, hogy a termosztat "moge" engedtem egy kis vizet legtelenites elott. A folytoszelephazrol megy egy veknyabb cso a termosztatra. Na az pont a termosztat moge vezet.
Tolcserrel oda kell onteni egy kis vizet.
Utana lehet szepen melegiteni az autot amig a termo nem nyit, es akkor a tuzfal feloli legtelenitonel szepen engedni a vizet, majd 3-4 ezres fordulaton megporgetni, hatha "boffen" egyet a kiegyenlitobe. -
rbalint88
addikt
Ez tipiusan csak ugy kideritheto problema, hogy elviszed a szerelohoz, hasznalja par napig es folyamat megy rajta a live diag. Akkor tutira meglesz, hogy mi a hiba. Nem tudom mennyire gyakran jon elo, ha csak havonta eg-ket alakalom, akkor nehez lesz elkapni, ha napi szintu, akkor azert viszonylag hamar meg lehet fogni.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen