-
GAMEPOD.hu
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak konklúziója GalaHU tollából.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tome0001
Topikgazda
Egy CSL Elite műküdne PS4-en, egy T-LCM-mel úgy, hogy külön-külön USB-vel van rákötve a konzolra?
Sajnos egyátalán nem vagyok otthon a PS4 platformon, ezért kérdezném.
Köszi előre is a választ. -
JulesTS
őstag
válasz tome0001 #49901 üzenetére
Collective minds drivehub kell hozzá, hogy különböző és nem feltétlenül konzol kompatibilis részegységeket közösen konzolon lehessen használni:
https://www.drivehubnow.com/
Ez megoldás arra, hogy az adott konzollal nem kompatibilis kormányt lehessen használni, de arra is jó, hogy két különböző gyártó USB-s részegységeit együtt használni konzolon pl. Fanatec bázis Thrustmaster pedállal.
Előnye, hogy nem kell lecserélni a PC-n megszokott készletet, a hátránya, hogy nem olcsó...
Lehet, hogy a topik összefoglalóba is mehetne az infó. -
zsozsa74
senior tag
Amúgy jó lenne már valaki olyantól is véleményt hallani az ilyen drivehub féle eszközökről, aki már egy ideje szimezik, találkozott valódi ffb-vel is, és csak úgy kipróbált egy ilyen cuccot. Max. neki hinnék a témában. Magam részéről továbbra sem hiszek bennük. Nemcsak azt kétlem, hogy normális ffb-t kapunk a használatukkal, hanem, hogy egyáltalán a kormányzás is normálisan, késésmentesen műxik... Van itt köztünk ilyen? Szívesen meghallgatnám.
Automobilista 2 - www.justrace.net/ Steam: zsozsa74
-
GalaHU
őstag
válasz zsozsa74 #49906 üzenetére
Nekem anno még a Thrustmasterhez volt egy ilyen csoda átalakítóm, hát... Maximum a gyereknek Forza Horizon-özni!
Az FFB szinte teljesen eltűnt, a lag meg megjött, szóval HC szimezni az a cucc almás volt. De cserébe minden akkor hardver ment minden platformon.
Ugyanakkor ha átalakító árát hozzácsaptad a meglévő cucchoz, már majdnem összejött volna egy natív csere, úgyhogy szerintem hosszútávon nem éri meg.
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
JulesTS
őstag
válasz zsozsa74 #49906 üzenetére
Igazad van, de...
Egyrészt szerintem drága szerkezet, nem biztos, hogy megéri, legfeljebb ha Fanatec Podium DD, vagy hasonlóan drága cuccot szeretnénk konzolon használni, de ezeket inkább PC-vel használja a többség...
Másrészt még a "keményvonalas" szimeknél (pl. ACC) is panaszkodnak arra, hogy az FFB nincs olyan szinten mint a PC-s verzióban, szóval az, hogy van egyáltalán FFB már öröm.
Drivehubom nincs, de konzolom is csak egy dagi PS3-as van, legfeljebb a DD1-et tudnám rákötni (PS kompatibilis), de még eszembe nem jutott... -
GalaHU
őstag
válasz sentry0 #49897 üzenetére
A nagyobb nyomaték nem azt jelenti hogy folyamatosan azon járatod a kormányt, hanem hogy szélesebb tartományban van tartalékod. Én embert nem láttam még aki 100% FFB-vel ment DD1-DD2-vel úgy hogy a játékon belül is 100% volt az érték. Egyszerűen nem lehet eltekerni a kormányt elég gyorsan, a valódi versenysportban sem az a cél, hogy szkanderezni kelljen vele, sőt, folyamatosan arra törekednek a mérnökök, hogy egyre könnyebb legyen tekerni anélkül, hogy a kontrollt elveszítenéd a kerekekkel. Ha nem fáradsz el, tovább tudsz koncentrálni, hosszútávon koherensebb-gyorsabb vagy...
Nekem Podium DD1-em van, de pályaautózásnál 40% fölé sose megyek, ha a kicsi Meki perc van rajta akkor 33%. De az ACC-ben alig-alig pirosodik be az indikátor, tehát minden jel átjön. Rally-ban még gyengébb, ott 20-25% a tuti a Dirt: Rally2-ben, de a RBR-ben is...
A motor tekercselését üresjáratban minden Fana kormányon érzeni, verseny közben én sosem veszem észre. De is egyénenként változik, mert például Kozmy-t az árületbe kergette, és az egész szettjét e miatt cserélte le..
Az empátia kifogyott, szimpátia nem is volt!
-
JulesTS
őstag
válasz GalaHU #49909 üzenetére
"A motor tekercselését üresjáratban minden Fana kormányon érzeni, verseny közben én sosem veszem észre. De is egyénenként változik, mert például Kozmy-t az árületbe kergette, és az egész szettjét e miatt cserélte le.."
A CSL DD-nél annyira erős volt a mágneses pólusok taszító hatása, hogy hosszú egyenesben, ha nem volt FFB hatás, akkor képes volt kitéríteni 5..7 fokot jobbra vagy balra.
Ha a fiamhoz átmegyek mindig egyenesbe "kell" állítanom a kormányt, kb fél perces türelem játék, hogy a mágenesek ne taszítsák el jobbra vagy balra és pont megálljon 0 foknál... -
fatal`
titán
válasz JulesTS #49911 üzenetére
Nekem fura ez, mert én nem érzem ezt. Illetve vannak játékok ahol kicsit állítani kellett az FFB-n, hogy sima legyen. Ha lehúzzátok teljesen a FFB interpolationt, akkor sokszor érezni, mert sztem vannak játékok, ahol nem elég részletes az FFB és DD-n ez kijön.
De lehet, hogy rosszul gondolom
Ha a fiamhoz átmegyek mindig egyenesbe "kell" állítanom a kormányt, kb fél perces türelem játék, hogy a mágenesek ne taszítsák el jobbra vagy balra és pont megálljon 0 foknál...
Jah ez kikapcsolt bázisnál így van, az a mágnesek pozíciója miatt. De az tudtommal minden DD-n ilyen. -
JulesTS
őstag
válasz fatal` #49913 üzenetére
Ahogy írod, az alacsony felbontású FFB-t adó játékoknál tényleg lehet érezni "recegést" és azt az FFB interpolation-nel rendesen ki is lehet szűrni.
DD1-nél sokkal sűrűbben vannak a pólusok és alig érezhető a hatásuk. Annál menet közben se érezhető. De CSL DD-vel volt olyan, hogy egyenesen menő autónál nem volt "középrehúzás" a kormányon és bizony a mágneses pólus eltaszította valamilyen irányba, ha nem tartottam egyenesen a kormányt.
Néztem képeket szétszedett CSL DD-ről és DD1/2-ről is. A CSL DD-nél 6 tekercs/pólus van, a DD1/2-nél meg 20 körüli...
[ Szerkesztve ]
-
fatal`
titán
válasz JulesTS #49916 üzenetére
Jah értem, ilyet nem tapasztaltam egyenesben (igaz, fogni szoktam a kormányt, meg általában rallyzok, ott murván nem nagyon tudsz egyenesen menni elengedett kormánnyal ) . De kiváncsi lennék egy DD1-re. Eddig úgy gondoltam, hogy sok értelme nincs, mert erőben bőven elég ez a 8nm is.
-
sentry0
tag
válasz JulesTS #49898 üzenetére
Köszi a választ.
Nem vészesen érzem a mágneseket, kikapcsolva semennyire sem. Csak lehet "túl finom"/érzékeny a kezem. De még így is szoknom kell, mert nem minden megcsúszást érzek előre, de már egyre jobban érzem. Is így hogy írtad, meg @GalaHU is, értem már jobban, hogy miért jó ha erősebb/jobb egy bázis. Beletanulni azért nem rossz az R5.
-
Speeedfire
nagyúr
Sziasztok
Megjott a g29, nagyon tetszik. Viszont lehet beszereznek mellé valami wheel standet. Belépő szinten mi az ajánlott? Esetleg diy?
Olyasmi lenne jó, ami kis helyen is elfer.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
JulesTS
őstag
válasz Speeedfire #49920 üzenetére
Wheelstand Pro (szerintem).
-
Laby
senior tag
Valaki nem olvasott esetleg arról külföldi fórumon, vagy bárhol máshol, hogy a CSL DD Pro (PS kompatibilis), és a CSL DD között van-e gyártás minőségi különbség?
A ház ugye máshogy néz ki, és kicsit később is jött ki, szóval hátha a PRO-ba már javítottak...Kicsit tartok a CSL DD-től, volt már hozzá "szerencsém", és jó lenne valahogy csökkenteni a rizikót.
(tengely ferdeség, QR lötyögés, USB kapcsolat pillanatra eldobás...stb) -
Gabisan
tag
Szerintetek lehet kapni a Clubsport V1 Pedals-hoz cserélhető Hall sensort?
Gabisan®
-
JulesTS
őstag
Nekem volt CSL DD és GT DD Pro is huzamosabb ideig, aztán a GT DD Pro lecserélődött DD1-re.
Szerintem gyártásminőségben nincs különbség.
A tengely ferdeség valószínűleg a tengelyvég rögzítés megoldásából adódik. Nekem mindkettőnél "kóválygott" kicsit, de azon kívül, hogy tudod, hogy ilyen, vezetés közben nem fogod észrevenni ezt a "rendellenes" mozgást.
A tengely menet közben kicsúszás/lelazulás nálam egyiknél se jött elő. De van akinél ez visszatérő probléma (menet közben kilazul és kihúzódik az USB csati, akkor elmegy az FFB és a gombok se működnek a perecen).
Erre a két dologra megoldás lehet ez az alternatív szorító:
https://www.ebay.com/itm/125716700977
A QR lötyögés meg általános "probléma". CSW V2.5 CSL WRC párosra már nem emlékszem, de a fém QR-hez mindenen kellett a csavar, még a DD1 is tud kattani hirtelen terhelés váltásnál csavar nélkül, sőt a gumis-szorítós rész miatt csavar nélkül billegtetni is lehet a perecet a tengelyen. Műanyag QR-hez meg ott a szigszalagos "megoldás". Ha valaki nem tud ezzel együtt élni, akkor feljebb kell lépni, sajnos ez ilyen.
Az USB pillanatra eldobást nálam a hátlapi USB csatlakozó és az adott port kizárólagos használata megoldotta.
Ami különbséget tapasztaltam: a GT DD-nek nem olyan erősek a pólusai, kevésbé taszítja el a 0 fokos állásból és a GT DD-nincs Data port (amit még nem láttam, hogy bármire is használt volna bárki...). -
Pickle Rick
senior tag
Sziasztok!
Rendelt valaki mostanaband Fanatec-tol? Mennyi ido kb a szallitas? Gondolkozok egy GT DD bundle beszerzesen.
[ Szerkesztve ]
• XBL: Uborka Rick • PSN: Uborka_Rick • Steam: Pickle Rick • Battle.net: UborkaRick
-
Fehercsoki
aktív tag
válasz Pickle Rick #49928 üzenetére
Kb 4 munkanap volt december végén.
-
GalaHU
őstag
-
G27 olyan hogy kormányzol a kanyarba és a kanyar közepén eltűnik a kormányzás erőssége mintha egyenesbe kerülne 1 mp-re a kamion kerék, majd hirtelen megint kanyarodik?
Ets ats asetto-ban is.
Ha valaki tud tippet ne tartsa magában. -
Brain75
senior tag
-
Brain75
senior tag
válasz bobalazs #49933 üzenetére
A leírásból nekem úgy tűnik mintha a motor dobná el egy pillanatra az erőt. Kefés motorok vannak benne és az tud ilyet cvsinálni.
/LOGITECH Kormány, Játékvezérlő, Hangfal, Egér, Billentyűzet, Dell, Toshiba, Fujitsu, Acer notebookok és minden egyéb elektronikai termék szakszerű, gyors JAVÍTÁSÁT vállalom/
-
-
sentry0
tag
Be kell lássam, hogy igazatok volt, hogy nagyon javasolt/célszerű egy cockpit.
Az az igazság, hogy a székek többsége (sima egyszerű ikeás/jysk mittomén milyen alap) nem úgy van kialakítva, ahogy vezetéskor az ember testhelyzetét alapból felveszi. És nekem estére több óra szimulátorozás után a lapockáim körül érzem az izmokat, hogy be vannak feszülve. Ugye a derék semmilyen támasztó szerepet nem játszik ilyenkor, csak a hát támaszkodik neki a szék háttámlájának. És ez hosszú távon rohadt kényelmetlen.
Valami olcsóban gondolkozom jelenleg, ami kb 1-1,5 évig kiszolgál, és ha úgy van, hogy vágyom valami jobbra, akkor lecserélem.
Kerestek valami olyan cockpitet, ami:
- nem túl nagy, vagy esetleg összehajtható, ha nem használom és nem kell kerülgetni/átlépni az amúgy kis szobámban.
- ha lehet ne legyen túl bazári minőség, ami azért alsó hangon kiszolgálja a fenti időtartamot, sőt, még el is tudom adni, ha jobbra/kényelmesebbre vágynék
- jár hozzá olyan ülőalkalmatosság, ami megfelel a szimulátorozás alapkövetelményeinek. Nem vágyom profi székre, stb, csak támasszon, ahol kell.
- lehetőleg ne legyen túl drága
- SHH váltó rögzíthető legyen (valahogy, akár kis ügyeskedéssel)Előre is köszönöm az ajánlásokat. Nézegetek én is, de érdekel miket javasoltok a fenti igényekre.
-
Neck
veterán
válasz sentry0 #49938 üzenetére
Tudtommal összehajtható cockpit két féle van:
Playseat Challenge
NEXT LEVEL RACING GT Lite / NEXT LEVEL RACING ® F-GT Lite (a kettő között az a különbség, hogy az utóbbit lehet fekvő "formula" módba is állítani, előbbit nem).Nekem NEXT LEVEL F-GT Lite van, teljesen meg vagyok vele elégedve, igaz, az én szettem csak T300 + T-LCM.
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
sentry0
tag
Köszi a gyors választ. Igen, inkább a GT Lite érdekelne, mert F1 nagyon nem vonz. Hát ha a loadcell-es pedálokat bírja, akkor az én Moza SR-P Lite pedáljaimat is fogja bírni (még a brake performance kit-tel is valószínűleg).
És volt hogy sokat ültél benne és kényelmetlen volt? Vagy kényelmes 2-3 óra használat során vagy akár után is? Illetve még az érdekel, hogy jól testre szabható-e? A váltó jobb oldalra is elhelyezhető (csomó képen bal oldalon van, és 1-2 képen jobb. Ez kicsit összezavar )
-
fatal`
titán
válasz bobalazs #49937 üzenetére
Most néztem meg jobban a hozzászólásod, G27, gondolom már régóta megvan és korábban nem volt ilyen, akkor nem az FFB lyukat érzed, az adottság, a fogaskerekes működés velejárója.
Írj rá Brain75-re privátban, javítja ezeket, ha kefe a gond (meg gondolom más problémákat is).
-
tome0001
Topikgazda
Rennsportról ki mit gondol kedves fórumtársak?
Várjuk? Nem várjuk? Pro és kontra?
Elvileg év végén megjelenik (mondjuk erre kíváncsi vagyok)... -
sentry0
tag
válasz Találtgyerek #49944 üzenetére
Mi volt benne a kényelmetlen? Nem lehetett volna orvosolni? Pl párnával? És mire cserélted le? Mennyire volt merev/nem merev? Pl olvastam hogy valaki írta hogy a rugalmassága miatt elnyeli az ffb egy részet ( ami hihető és logikus is)
-
Találtgyerek
addikt
válasz sentry0 #49946 üzenetére
Hát párnával lehet kicsit jobb lett volna, de igazából ez egy horgász szék.
Nekem nagyon nyomta a farokcsontom egy idő után. Maga a vázzal nem volt gondom.
Most egy Obutto r3volution van egy utcai Sparco üléssel. 100x jobb.06-3o/9759I39
-
sentry0
tag
válasz Találtgyerek #49947 üzenetére
Köszi a választ. Még nézek review-kat és meggondolom hogy megkötöm-e a kompromisszumokat. Amire lecserélted, az egészen brutál, és elhiszem hogy teljesen más szint. De az ára és a méretei is. De naná, hogy ha teheti valaki akkor vesz egy ilyent. Remélem 1-2 év múlva én is ott tartok.
-
sentry0
tag
válasz Találtgyerek #49947 üzenetére
Még egy kérdésre válaszolj légyszi, mert nem találtam rá egyértelmű választ. A váltót fogadó konzol elhelyezhető balra és jobbra is, ugye?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs