Warface teszt (Xbox One)

Minden tájon háború

Csaknem két hónapja napi szinten nyúzom a Warface-t. Minden egyes nap visszahúz, hogy teljesítsek néhány küldetést, szintet lépjek, vagy megnyissak valami újdonságot. Nem vagyok vele egyedül: a fejlesztők jelentése szerint az október elején megjelent Xbox One és PS4 változatot már több, mint 5 millió játékos próbálta ki. Pedig a Crytek által jó régen fejlesztett, ingyenes FPS konzolos pályafutása nem volt mindig ilyen sima. Eredetileg már Xbox 360-on is próbálkozott, csakhogy 2014-ben érkezett – amikor már a következő generáció is a piacon volt –, így a szerverek csak néhány hónapig húzták. Most, úgy tűnik, a Warface hosszabb távon is velünk marad.

A játék koncepciója faék egyszerűségű. Adott a Nagyon Gonosz Szervezet, a Blackwood, ami a világ minden táján ember- és fegyverkereskedelemmel szít konfliktusokat, és vannak a jófiúk, vagyis mi, a Warface csapat, hogy Kínától a Közel-keletig, Brazíliától Szibériáig lecsapjunk a kékruhásokra. A két frakció ellenállására vannak felfűzve a kooperatív PvE küldetések, a rettenetesen hosszú (és ugyanennyire nehéz) raidek (Special Operations), és a nyolcféle PvP játékmód, amik között hagyományos deathmatch, free for all, battle royale és különböző objektívás lehetőségek is akadnak. A Warface tehát a maga fapados módján mindennel rendelkezik, amivel kell.

Warface Xbox One

És, ami ezt az egészet elviszi a hátán, az nemcsak az ingyenesség, hanem a játékmenet. A küldetésekre vagy meccsekre négy kaszt (tüzér, felcser, mesterlövész, mérnök) egyikeként indulhatunk, karaktereinknek új fegyvereket és felszereléseket nyithatunk meg. Nagyon fontos a csapatmunka: a tüzér látja el lőszerrel a többieket, a felcser tud gyógyítani vagy elesett csapattársat feléleszteni, a mérnök a páncélt tudja visszatölteni. Ha mindenki jól játssza a szerepét, és hatékony a csapat, a Warface egy nagyon élvezetes FPS tud lenni. Ha nem, akkor viszont lehetetlen küldetés mind, mert a játék a mikrotranzakciók miatt szándékosan nagyon nehézre lett tervezve. Csak pénzért vehetünk például „újraélesztő érméket”, amikkel folytathatjuk a játékot, de akinek a legjobb fegyverekre és páncélokra fáj a foga, egy kicsit annak is a zsebébe kell nyúlnia.

A Warface fizetős rendszere nem annyira horror, mint amilyennek hangzik. Tény, hogy aki tempósan szeretne fejlődni, és kicsit gatyába rázni legalább a kedvenc karakterét, annak párezer forintot előbb-utóbb költenie kell rá, de korántsem beszélhetünk olyan mértékű pénznyelőről, ami bizonyos más játékokat tönkre tesz. Az is tény, hogy a pénzért beszerezhető fegyverek és más dolgok játékmeneti előnyt biztosítanak, de a PvP egyensúlyát ezek sem borítják fel túlságosan. A játék van annyira gyors, pörgős és reflex-központú, hogy inkább ez fog dönteni a párharcok során, nem az, hogy kinek volt több pénze csúcsfegyverekre.

Warface Xbox One

A játék többi része teljesen rendben van: a gunplay kifejezetten jó, pontos, remek a visszahatás, szuper érzés lelőni az ellenfél embereit. A fegyverek, illetve a rájuk aggatható különböző kiegészítők (távcsövek, tartók, hangtompítók stb.) valódi különbséget jelentenek, sok időt el lehet tölteni a karakterek optimalizálásával. Ha pedig már a harctéren vagyunk, egy gyors, mégis taktikus, nagyon is élvezhető FPS-t kapunk eredményül, ami az egyszerű fejlődési rendszernek köszönhetően addiktív is, naponta változó feladatokkal, bónuszokkal, gyakori frissítésekkel és újdonságokkal.

Habár már nagyon régi (tulajdonképpen hat éves) cím, a Warface free-to-play játékként most is teljesen vállalható. Korrektül néz ki, és eleinte ugyan voltak képfrissítési problémák, ezeket mára kijavították, és – legalábbis Xbox One X-en – teljesen stabil 60 fps-sel mozog. Tartalomban is egész szépen meghízott a játék, változatos tájakon, és egyedileg tervezett raideken tehetjük próbára célzó tudásunkat. Amire, a sok noob játékost elnézve egyébként szükségünk is lesz a sikerélmény érdekében. Összességében tehát egy élvezetes, teljesen korrekt játékról beszélünk, ami ingyen letölthető, úgyhogy igazán nincs ok rá, hogy kihagyjuk.

A Warface egy régi és nagyon egyszerű FPS, de talán épp azért állja ilyen jól az idő vasfogát, mert a vegytiszta lövöldözős játékmenetet hozza, különösebb sallang nélkül. Ne számítson senki Call of Duty szintű, túlfejlett multiplayerre vagy Battlefield kaliberű látványra és hangulatra. A Crytek produkciója ezekkel nem versenyezhet, de nem is akar. Amit kínál, az egy szimpla, de jó FPS élmény, ami napi szinten visszahúz, ha csak fél-egy órára is, és konzolon is érdemes kipróbálni.

Pro:

  • élvezetes, pontos játékmenet;
  • változatos PvE és PvP tartalom;
  • igazi csapatmunka és kihívás;
  • a grafika a mai napig teljesen vállalható.

Kontra:

  • nagyon egyszerű, fapados mechanikák;
  • minden tekintetben elmarad a műfaj nagyjaitól;
  • ráköltés nélkül vészesen lassú fejlődés.

70

A Warface PC mellett PS4-re és Xbox One-ra érhető el.

dreampage

Előzmények