Splinter Cell: Conviction - előzetes

2006-ban jelent meg a Splinter Cell: Double Agent játéka, amelyben a shanghaji fejlesztők picit nyitott játékmenettel vértezték fel a sztorit a kettős ügynök szerep betöltésével, de mindezek ellenére sem jött be a játékprogram teljes egészében a franchise összes rajongójának. Pedig akadtak igazán fontos döntések a történetben, amelyeknek súlya volt a végkifejletnél. A Chaos Theory pedig annak idején maga volt a tökély, minden tekintetben. A Splinter Cell: Convictiont a francia illetőségű Ubisoft már 2007-ben bejelentette. Az új Sam Fisher karakterét mindenki Sebestyén Balázshoz hasonlította a hajfrizurája miatt, vagy éppen egy lepukkant, csöves, munkanélküli emberhez. Azonban tavaly a kiadó Maxime Beland vezetésével újragondolta a Conviction egész alapkoncepcióját. Sam Fisher fiatalos, mozgékony külsőt kapott, némileg változtak a helyszínek is. A Ubisoft határozottan döntött tehát a koncepció váltásról, hogy a mostani konzolos generációnak megfeleljenek a játékmenet szempontjából, így kicsit csíptek vagy loptak, kinek, hogy tetszik Jason Bourne, Jack Bauer és James Bond stílusából is, s ezt jól összerázták, és kaptunk egy dinamikusan mozgó atlétikus fickót Fisher képében.

A Splinter Cell: Conviction története szerint Sam Fisher nem tud belenyugodni lánya elvesztésébe, akinek halálát a Double Agent története szerint egy részeges sofőr okozta. Pszichikailag nagyon megviseli a dolog főhősünket, így döntést hoz, hogy felgöngyölíti lánya egyszerűnek vélt ügyét. Ennyivel tartozik neki. Sam azonban rájön, hogy valójában ki okozhatta lánya szándékos és megtervezett halálát. Fishert munkája során segíteni fogja Anna Grimmsdotir, akit legutoljára a zseniális Chaos Theoryban láthattunk. Röviden ennyit a sztori bevezetésről. Karakterünk immárom nem NSA ügynökként szolgál, így ellenségeink lehetnek a kormány katonái illetve ügynökei is.

Nem lesz a játékban a környezethez igazodó felszerelésünk és Nightvision sem, legalábbis kezdésként az éjjellátó szemüveg biztos nem kap szerepet, ami a sorozat védjegyévé vált időközben, helyette azonban kapunk más ínyencségeket, mint például autókról letörhető visszapillantó tükröket, melynek segítségével bekukkanthatunk a szobákba. Helyet kap a Mark & Execute funkció is, amely segítségével a fedezékből a tükör segítségével bejelölhetjük a szobában tartózkodó ellenfeleket. Ha ez megvan, akkor nemes egyszerűséggel egy gomb/billentyű lenyomásával Sam betöri az ajtót és automatikusan lelövi a kijelölt ügynököket vagy katonákat. Sokak szerint ez a Rainbow Six Vegasban már bevált kommandós módszer leegyszerűsítheti a Conviction játékmenetét. Nem kizárt, de jól jöhet majd, hiszen a casualitás, az egyszerűség idejét éljük manapság. A küldetések megjelenítése nagyon szépen van megoldva, ezt a Ubisoft srácai a környező tárgyakra, helyekre levetített szövegekkel érték el. Tehát ha látunk a közelünkbe egy ajtóra vagy egy nagy épületre leírva szavakat, akkor az bizony a küldetésünk részét képzi.

Lehet, hogy sokan aggódnak amiatt, hogy ez a Splinter Cell: Conviction nem lesz igazi Splinter Cell játék. Természetesen a harmadik személyű, TPS játéktípus megmarad, de a Convictionban leginkább a közelharc és a látványos akciójelenetek fognak majd dominálni. Így tulajdonképpen a fejlesztők mellőzik a játékból a feszültséget, azt az egyfajta félelem érzést teljesen kinyírják, amikor pl. azon reménykedünk lopakodás közben, hogy nem bukunk e le a tökéletes terv kivitelezésekor. Persze a program tartalmazni fog lopakodást is, de azok kidolgozottsága nem lesz olyan, mint ami elődjeiben volt. Ha véletlenül lebukunk, semmi gond, átválthatunk Rambó módra és mehet az akciózás és túszul ejtés (golyófogó reményében). Igenám, de a Splinter Cell közel sem erről szólt. Mindig a lopakodást kellett előtérbe helyezni, gondolom SC fanoknak ezzel nem mondtam újat. Bár a két lehetőség közül továbbra is választhatjuk a lopakodást, de ha ez nem tetszik akkor ott van a rambózás és a fejjel a falnak stílus...

A játékprogramban hála az Égnek megmaradtak a különböző kihallgatási módszerek, amelyeket már a tavalyi E3-on bemutatott prezentációs videóban megcsodálhattunk, jónak ígérkezik, hogy e során a környezetünket is felhasználhatjuk. A kipróbálható verzió rögtön ezzel a mozzanattal kezdődik, fenomenális rész. Remélem a teljes játékban minimum minden harmadik embert ki lehet majd hallgatni, ezzel látványos károkat okozva mind bennük, mind pedig a környezetünkben. A rejtőzködés lehetősége a továbbiakban is megmaradt, így a sötét zeg-zúgos helyiséget kitudjuk majd használni küldetésünk során, amit a program szürkés árnyalattal fog jelezni, amikor el vagyunk rejtőzve a sötétben az ellenfelek elől. Ez a mozzanat gyakorlatilag a zajmérőt és a hátunkon lévő jelzőrádiót váltotta fel.

Sam barátunk új harci stílust is kapott a krav-maga képében. Ez egy látványos harci technika, amit közelharcban használnak. Mindenképpen előnyére válik majd hősünknek, hiszen a fejlesztők nem kicsit foglalkoztak ennek hiteles és tökéletes kivitelezésével, talán ez a játék az első amibe ez a harcmodor beépítésre került, ami nem mellesleg a különféle rendvédelmi szervek és katonaságok számára is kedvelt stílus.

A játék hihetetlenül részletes és jól kidolgozott lesz, teletömve hasznos járulékos elemekkel és kellékekkel, amelyeket bármikor felhasználhatunk, pl a plafonon lévő csillárt vagy a fényforrásokat is használhatjuk taktikai szempontból, az ellenség ellen. Emellett a Conviction tartalmazni fog egy tisztességesen összerakott cooperative játékmódot, amely kétszemélyes lesz. Fisher itt nem elérhető, helyette kapunk egy amerikai és egy orosz ügynököt, akikkel egy külön kampány során játszhatunk némileg érintve a Conviction fősztoriját is. A Coop módot osztott képernyőn is lehet majd játszani, amely tulajdonképpen a Conviction előzményeként szolgál, 4 szinten keresztül lehet haverunkkal kooperációt létesíteni. A multiplayer részt többek között a Last Stand játékmód is színesíteni fogja, amely hasonló lesz a Gears of War 2 horda módjához.

Nagyon várjuk tehát a Splinter Cell Conviction megjelenését, amelynél a vezérplatform különös oknál fogva az Xbox360 (külön Bundle csomaggal érkezik ráadásul), hiszen ezen lesznek elérhetőek a játékhoz később kiadott letölthető tartalmak is, amiket azért valószínűleg némileg késve a PC-s játékosok is beszerezhetnek. Nem csak tartalmas kém - és coopkampánya (12-18 óra) miatt, hanem lopakodó műfajban a Splinter Cell az, ami méltó ellenfele a PS3-as Metal Gear sorozatoknak. A Splinter Cell egyike azoknak a minőségi lopakodó sorozatoknak a piacon, ami már hosszú ideje szórakoztatja a játékosokat, a Hitman és a Thief mellett. Így reménykedünk abban, hogy mind a kritikusoknál, mind pedig a játékosoknál szépen fog szerepelni Sam legújabb vérbosszús kalandja, amikor végre megjelenik április 16-án Xbox360-ra és április 30-án PC-re.

Azóta történt