SBK15 bemutató (Windows Phone, Android, iOS)

Hölgyeim, kérem fáradjanak le!

A gyorsasági motorversenyek szerelmesei általában vagy a MotoGP, vagy a Superbike világbajnokságot részesítik előnyben, és persze mindkét patinás sorozat kitermelte a maga legendáit. Jó, van, aki mindkét sorozatot kedveli, és olyan pilótából is akad, aki mindkét világban kipróbálta magát, de azért általában az egyik vagy a másik széria az illető preferenciája, és ez így is van rendjén.

Magyarországon az utóbbi években a MotoGP és betétsorozatai voltak a népszerűbbek, nem kis mértékben Talmácsi Gábor sikereinek köszönhetően, de azért akad szép számmal, aki alig várja az új FIM Superbike World Championship évad és játékok startját, főleg, ha Tóth Imrének vagy Rizmayer Gábornak szurkolhat, vagy éppen a bőrükbe bújva motorozhat. A 2015-ös viadal már javában zajlik, most pedig a Windows Phone, az iOS és az Android eszközök tulajdonosai örvendezhetnek: elérhető az SBK15 mobilkészülékükre és táblagépükre. Mi az androidos változatot teszteltük.


[+]

Bármelyik aszfaltszaggató versenyjátékot válassza az ember, az irányítás kritikus pontja az elkövetkező óráknak, és az érintőképernyő tapogatásával, esetleg a giroszkóp segítségével (értsd a készülék megdöntésével) történő kezelés nem mindig adja vissza a futamok igazi ízét, vagy ad pontos kontrollt és visszajelzést a játékosnak - persze egy kontroller besegíthet. Szerencsére az SBK15 témájához pont passzol a készülék jobbra-balra döntése a kanyarodáshoz, hiszen a motort a való életben is be kell dönteni a kanyarba, és a telefon előre-hátra billentésével a versenyző súlypontja is áthelyezhető, úgyhogy mi maradtunk ennél az irányítási módnál.


[+]

Ilyenkor egyébként a gáz és a fék érintőgomb formában, alul kapnak helyet, de beállítható ugyanez a kanyarodásra is. Végezetül mind a gyorsítás/lassítás, mind pedig a fordulás átkapcsolható csúszkával való irányításra, pontosabb kontrollt adva a játékos kezébe. A fenti irányítási módoknak sokféle kombinációját el lehet képzelni, és a fejlesztőcsapat nem kevesebb, mint kilencfélét mellékelt, plusz az érzékenységgel is variálni lehet, úgyhogy ki-ki megtalálhatja a neki legszimpatikusabb kezelési módot.

Százhússzal a dugóhúzóba

No de az irányítás csak a kötelező háttér, aminek ideális esetben hatékonyan kell tennie a dolgát, ami az SBK15 esetében meg is van. A lényeg viszont maga a világbajnokság izgalmainak visszaadása, ami az ingyenes (tulajdonképpen demó) változatban három, a fizetősben pedig az évad összes, azaz 13 pályáján zajlik, és a full verziót egy pizza áráért megvásárolva mind a 24 pilóta nyergébe bele lehet pattanni, beleértve hazánk két fiának paripáját is.


[+]

Ha a megfelelő irányítási módot kiválasztottuk, háromféle játékmóddal lehet kigurulni a pályákra. A Time Attackben saját időrekordunkat próbálhatjuk megdönteni egy-egy aszfaltcsíkon, és senki nem zavarja az embert a körözgetésben. A Quick Race egy gyors futam lebonyolítását jelenti; akár Time Attackben, csak ki kell választani a pályát és a pilótát, illetve a körszámot és a nehézséget (könnyű, közepes és nehéz), és máris a rajtrácson találja magát az ember, 23 sikerre éhes társával, akiket a játék irányít, multiplayer sajnos egyelőre nincs.


[+]

A fanatikusok azonban maximum gyakorolni indítják el a fenti két módot, ők a 2015-ös bajnokságra fognak koncentrálni (Championship), hiszen a 2015-ös Superbike szezon minden futama minden pilótával végigjátszható szabadedzéssel, két kvalifikációs fordulóval és a két versennyel egyetemben, a szokásos számú pontokat gyűjtve a végső helyezés szerint. Aligha meglepő, hogy végül az nyeri a világbajnokságot, aki a 13 forduló és a 26 futam alatt a legtöbb pontot motorozta össze.


[+]

A vizuális körítés elsőrangú: a pályák, a motorok és a versenyzők kidolgozottsága mobilos viszonylatban remek. A fény és árnyék effektek is rendben vannak, és a fejlesztők nem húztak semmilyen barnító, torzító vagy más effektet a motorra, és a színek telítettségét sem vitték túlzásba. Főleg az olyan pályák látványosak, ahol az eget méretes és fodrozódó felhők borítják, ilyen mondjuk a sepangi. Összességében tehát egy próbát mindenképpen megér az autós/motoros arcade kedvelőinek az SBK15, és biztos akad, aki ráharap a dologra, és megvásárolja a tejes értékű játékot.

Az SBK15 Windows Phone-ra innen, iOS-re innen, Androidra pedig innen szerezhető be.