2017. december 18., hétfő

Gyorskeresés

Fortnite Battle Royale előzetes (PC, PS4, XO)

  • (f)
  • (p)
Írta: |

Kipróbáltuk az Epic Games ingyenes játékát, amely stílusában a híres-hírhedt PlayerUnknown's Battlegrounds című alkotással veszi fel a versenyt.

H​i​r​de​té​s

Hétről hétre újabb rekordokat állít fel a Bluehole Player Unknown’s Battlegroundja, egyre több játékos kóstol bele abba és hozzájuk hasonló battle royale stílusú játékokba, a fejlesztők és kiadók pedig nem győzik elkészíteni a saját portékájukat a piaci igények kiszolgálására. Mert igény az van, bevált recept úgy néz ki nincs a PUBG megdöntésére: kategóriáján belül ez a battle royale-ok ásza, az “új dolog” az MMO-k és a MOBA-k óta. Nem volt rest az Epic Games sem csatasorba állítani a saját hegylakós játékát, a Fortnite: Battle Royale-t. A Fortnite-ot nem most kezdték el készíteni, az első teasert 2011-ben láthattuk a készülő alkotásról, akkor azonban még csapatalapú, építkezős túlélőjátéknak szánták az Epic-nél - ez a PvE mód jelenleg is elérhető early access kereteken belül, fizető játékosoknak. (Ez utóbbi 2018-ban teljesen free-to-play-re vált)

Érdekes egy koncepcióváltás, avagy funkcióbővítés a készítők részéről, de valamivel meg kell lovagolni a PUBG által keltett hullámokat. Alapjaiban nem is tér el a Fortnite a megszokott battle royale sémáktól; 100 fő ugrik ki egy repülő buszból, gyalog bejárva egy nagy szigetet, véletlenszerűen elszórt fegyvereket, boostereket, alapanyagokat gyűjtögetve, hogy állig felfegyverkezve küzdjenek meg a többi 99 játékossal az egyre szűkülő játéktéren - csak egy maradhat! Vagy több, ha a Duo vagy Squad (4 fő max) módot választva csapatostul vágunk neki a kalandnak, de számoljunk azzal, hogy az ellenfeleinknek is lesznek társaik. A csavart ott kapja meg a játék, hogy a PvE módhoz hasonlóan lehet építkezni a csákánnyal felszedett vagy “készre csomagolt” alapanyagokból (fa, kő és fém) - ha nincs fedezéked, építs! Különböző, módosítható falakat, lépcsőket, pallókat húzhatunk fel és helyezhetünk le elég feltűnő, de gyakorlatlan játékosoknak sokat nem mondó halálos csapdákat a falakra vagy a padlóra. A nagy vetélytárssal szemben a fegyvereket nem lehet módosítani, ellenben van az alap fegyvereknek négy ritkasága (common - uncommon - rare - epic), a komolyabb fegyverek pedig három (rare - epic - legendary) kiszerelésben találhatóak meg a pályákon vagy a nemrég játékba rakott supply dropokon keresztül.

Építkezésen és megfelelő gyűjtögetésen kívül más taktikai lehetőségünk nem nagyon van és a játék sincs mindig a segítségünkre. Sajnos nem véletlenül béta még a játék. Zárt béta pontosabban, olyannyira zárt, hogy csak azon kiválasztott halandók férhetnek hozzá, akik ellátogatnak a játék hivatalos oldalára és rátenyerelnek a Download gombra. (Vélhetőleg a Closed Beta felirat véletlenül maradt meg a játékban) Technikailag nem mindig van toppon a játék, legalábbis ami a konzolos verziókat illeti. Xbox One-on a kezdeti gyülekező tértől eltekintve is hajlamosabb meg-meg akadni a program, nem egyszer fordult már elő, hogy egy kibontakozó vérfürdő közepén állt meg egy fél másodpercre a program a lehető legkritikusabb pillanatban, azonnali halálunkat okozva. A grafika pedig nem is kiemelkedő, ha nem tudnánk, hogy Unreal Engine 4 fut alatta és az Epic Games maga fejleszti, lehet el se hinnénk. A rajzfilmszerű, könnyed grafikai stílustól eltekintve is érdekes fura anomáliákat művel a program - legtöbbször a “játékos hibájából adódóan” -, a hitbox sokszor, khm, politikailag korrekten fogalmazva nem tökéletes, apróbb technikai bugok színesítik még a palettát, amiket sokáig tartana felsorolni.

Egy szó mint száz: közel sem tökéletes és várjuk, hogy csiszoljanak rajta. Fájó pont a járművek hiányán túl, hogy sok alkalmunk nincs kipróbálni az egyes fegyvereket. Ha épp nem halunk meg az első 50 játékos között, valószínűleg nem lesz olyan fegyver nálunk (a megfelelő ritkaságban), amivel szívesebben osztanánk az ólmot, egyéb lehetőségünk pedig nincs a fegyverek - rád nézek, átkozott mesterlövész puska - viselkedésének tesztelésére. Vaktában lövöldözni pedig se nem érdemes, se nem ajánlott a viszonylag ritka lőszerek miatt, mozgó célpontot az ellenfeleinken kívül nem is találnánk. Nagy reményekkel és bizalommal várjuk a Fortnite fejlődését, mert a potenciál megvan a játékban. Bár a híres-hírhedt PUBG-val egy ligában evez, mégis van egy egyfajta egyedi hangulata a játéknak, amivel minél több játékost vonzhat magához - lévén ingyenes. Ennek előfeltétele lesz majd a további optimalizáció, a karakterünk testreszabhatósága, a feature-ök folyamatos bővítése és a jobb támogatás. Konzolokra egyelőre úgy sincs PUBG (az a tervek szerint valamikor idén év végén jön Xbox One-ra), hangulatban viszont a Fortnite áll a legközelebb a többi vetélytárson kívül.

Értékelni nem értékelünk, mert ahhoz még túl korai, várjuk, hogy az Epic Games-nek mit sikerül kihoznia a projektből hosszú távon. A Fortnite Battle Royale PlayStation 4-re, PC-re és Xbox One-ra érhető el, mi utóbbi próbáltuk ki a programot.

oriic

Copyright © 2000-2017 PROHARDVER Informatikai Kft.